SME

Hyundai ix35 prešiel na nádrž vodíka 700 kilometrov

Hyundai ix35 spravil nový rekord a bez dodatočných úprav prekonal dojazd udávaný výrobcom.

(Zdroj: Hyundai)

Prakticky neobmedzené zdroje vodíka na zemi lákajú konštruktérov pokračovať vo vývoji vozidiel na palivové články.

Napriek náročnosti výroby samotných článkov pribúdajú produkčné verzie automobilov spaľujúcich vodík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hyundai začal program prípravy sériového vozidla na vodík už v roku 1998 a vlani v januári rozbehol sériovú výrobu modelu ix35 Fuel Cell.

Ukazujú praktickú využiteľnosť

Novinka, ktorá dokáže pomocou vodíka vyrobiť v palivových článkoch elektrickú energiu, má za sebou množstvo testov na ukážku praktickej využiteľnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Pred dvomi rokmi prešli testovací jazdci z Oslo do Monaka s využitím malej, ale rozrastajúcej sa sieti čerpacích staníc vodíka.

Na dráhe dlhej 2260 kilometrov mali vždy kde natankovať.

Prekonal plánovaný dojazd

Hyundai nedávnou jazdou z Oslo do Malmö ukázal, že jeho vodíkové auto prejde na jednu nádrž vyše sedemsto kilometrov.

Automobil vie dokonca v reálnej premávke prekonať garantovaný dojazd 594 kilometrov udávaný výrobcom.

Pri priemernej rýchlosti 76 kilometrov za hodinu trvala jazda desať hodín.

Propagácia na prvom mieste

Protagonisti jazdy tvrdia, že najskôr chceli zakotviť na vodíkovej čerpacej stanici v Kodani, avšak pri ostatku vodíka v nádrži sa rozhodli potiahnuť ešte do neďalekého Malmö.

Zrejme to nebude náhoda, keď v Malmö otvorili pred mesiacom novú čerpaciu stanicu na vodík.

SkryťVypnúť reklamu

Práve v tomto treťom najväčšom švédskom meste štartuje Európsky program rozvoja siete vodíkových čerpacích staníc (HyFIVE).

Hyundai ix35 Fuel Cell

Celkom 1000 kusov prvej série putuje do firemných vozových parkov. Hyundai plánuje po roku 2015 výrobu 10-tisíc kusov vodíkového SUV ročne.

To už bude možné kúpiť si auto aj cez predajnú sieť značky Hyundai. Výkon palivových článkov je 100 kW a predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 65 kW.

Palivové články neustále dobíjajú batérie ukryté pod podlahou. Bez dodávky elektrickej energie z palivových článkov by batérie stačili len na kilometrový dojazd na čisto elektrickú energiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 835
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 543
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 994
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 246
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 753
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 738
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 304
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  2. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  4. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  5. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  6. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  7. Štefan Šturdzík: Rakovina
  8. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 946
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 566
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 394
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 074
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 457
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 692
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 547
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 487
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu