Hyundai ix35 prešiel na nádrž vodíka 700 kilometrov

Hyundai ix35 spravil nový rekord a bez dodatočných úprav prekonal dojazd udávaný výrobcom.

(Zdroj: Hyundai)

Prakticky neobmedzené zdroje vodíka na zemi lákajú konštruktérov pokračovať vo vývoji vozidiel na palivové články.

Napriek náročnosti výroby samotných článkov pribúdajú produkčné verzie automobilov spaľujúcich vodík.

Hyundai začal program prípravy sériového vozidla na vodík už v roku 1998 a vlani v januári rozbehol sériovú výrobu modelu ix35 Fuel Cell.

Ukazujú praktickú využiteľnosť

Novinka, ktorá dokáže pomocou vodíka vyrobiť v palivových článkoch elektrickú energiu, má za sebou množstvo testov na ukážku praktickej využiteľnosti.

Pred dvomi rokmi prešli testovací jazdci z Oslo do Monaka s využitím malej, ale rozrastajúcej sa sieti čerpacích staníc vodíka.

Na dráhe dlhej 2260 kilometrov mali vždy kde natankovať.

Prekonal plánovaný dojazd

Hyundai nedávnou jazdou z Oslo do Malmö ukázal, že jeho vodíkové auto prejde na jednu nádrž vyše sedemsto kilometrov.

Automobil vie dokonca v reálnej premávke prekonať garantovaný dojazd 594 kilometrov udávaný výrobcom.

Pri priemernej rýchlosti 76 kilometrov za hodinu trvala jazda desať hodín.

Propagácia na prvom mieste

Protagonisti jazdy tvrdia, že najskôr chceli zakotviť na vodíkovej čerpacej stanici v Kodani, avšak pri ostatku vodíka v nádrži sa rozhodli potiahnuť ešte do neďalekého Malmö.

Zrejme to nebude náhoda, keď v Malmö otvorili pred mesiacom novú čerpaciu stanicu na vodík.

Práve v tomto treťom najväčšom švédskom meste štartuje Európsky program rozvoja siete vodíkových čerpacích staníc (HyFIVE).

ico

Hyundai ix35 Fuel Cell

Celkom 1000 kusov prvej série putuje do firemných vozových parkov. Hyundai plánuje po roku 2015 výrobu 10-tisíc kusov vodíkového SUV ročne.

To už bude možné kúpiť si auto aj cez predajnú sieť značky Hyundai. Výkon palivových článkov je 100 kW a predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 65 kW.

Palivové články neustále dobíjajú batérie ukryté pod podlahou. Bez dodávky elektrickej energie z palivových článkov by batérie stačili len na kilometrový dojazd na čisto elektrickú energiu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 641
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 780
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 770
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 651
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 847
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 761
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 304
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 257
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 805

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.