Takmer sa zrazil s policajtmi, ktorí išli na červenú bez sirén

Nestačí, ak má policajné auto zapnuté majáky. Bez sirén nemá právo prednostnej jazdy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Lubor: "Vychádzal som z Lazaretskej na Dostojevského rad v Bratislave vľavo na zelenú šípku. Bolo desať hodín večer.

Zrazu sa po Dostojevského vyrútili dve policajné autá s pustenými majákmi, no bez sirén. Musel som prudko zabrzdiť, keďže som ich uvidel v poslednej chvíli a nepočul som ich.

Kto by bol na vine, keby sme sa zrazili?"

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Len vodič vozidla, ktoré má zapnutú sirénu a modrý alebo červený maják, šoféruje vozidlo s právom prednostnej jazdy.

S takýmto vozidlom môže ignorovať dopravné pravidlá, ak neohrozí bezpečnosť cestnej premávky.

Vodič auta bez sirény musí dodržiavať všetky pravidlá, ak mu policajti neumožnia využiť niektorú z výnimiek, ktoré pozná zákon o cestnej premávke. No ani vtedy nesmie ohroziť bezpečnosť premávky.

Policajné autá v tomto prípade nemali právo prednostnej jazdy. Keďže v nich sedeli policajti, smeli si udeliť výnimku okamžite potrebnú v cestnej premávke. Pre nich znamenala prakticky to isté, akoby mali sirénu zapnutú, no pre ostatných je v tom veľký rozdiel.

Kým vozidlu s právom prednostnej jazdy musia ostatní umožniť plynulý a bezpečný prejazd, vozidlám s výnimkou nemusia.

Policajti idúci po Dostojevského si mali tento rozdiel uvedomiť a prispôsobiť jazdu.

Na výnimku i nezapnutie mohli mať dôvod. Zároveň ale neupozornili vodičov, s ktorými sa ich dráhy mohli križovať.

Ak by sa vozidlá zrazili, vina by sa mala posudzovať, ako každá iná havária.

Na základe zelenej šípky na semafore mal prednosť pri prejazde križovatkou Lubor. Policajti síce mali možnosť ísť aj na červenú, no zároveň mali povinnosť pri svojej jazde nikoho neohroziť. To by ale nedodržali, ak by do Luborovho auta narazili.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop