Porsche ukázalo faceliftovanú verziu druhej generácie svojho SUV ešte pred oficiálnym predstavením plánovaným v októbri na autosalóne v Paríži.
Dizajnéri prepracovali prednú časť vozidla vrátane kapoty, svetiel, grilu prednej masky a nárazníka.
Dizajnových zmien je ešte viac, ale všimne si ich len trénované oko. Úpravy dodali podľa vyjadrení automobilky úspešnému modelu ostrejší vzhľad.
Dostane volant z 918 Spyder
Na vrchole ponuky stojí Cayenne Turbo, ktorý ako jediný dostane v štandardnej výbave výkonné LED svetlá. Modely Diesel, S a S E-Hybrid sa štandardne uspokoja s Bi-Xenonmi doplnenými o denné LED svetlá.
Vzadu podstúpili zmenu svetlá, ktoré sú lepšie integrované s piatymi dverami. Prerobený je zadný nárazník a koncovky výfuku sú zapustené do jeho spodnej časti.
Porsche vo svojej tlačovej správe tvrdí, že v interiéri nájdeme nový multifunkčný športový volant štandardne vybavený pádlami na radenie prevodových stupňov. Vzhľadom a funkciami pripomína volant z modelu 918 Spyder.
Všetky modely Cayenne sú vybavené vylepšenou funkciou „auto stop-start function plus“. Pre vylepšenie chladenia je Cayenne po prvýkrát vybavený aktívnymi vzduchovými klapkami, ktoré sa otvárajú a zatvárajú podľa teploty motora.
Cayenne dostane dva nové agregáty
Podstatné zmeny sa udiali aj pod kapotou, kde našla svoje využitie plug-in hybridná pohonná jednotka.
Oproti pôvodnému hybridnému ústrojenstvu má vynovený Cayenne S E-Hybrid zvýšený výkon elektromotora z 35 kW na 70 kW.
Lítium-iónové batérie s kapacitou 10.8 kWh umožňujú čisto elektrickú jazdu s maximálnou rýchlosťou 125 km/h.
Elektromotor, v kombinácii s prepĺňaným šesťvalcovým (trojvalcovým) agregátom s objemom tri litre, dosahuje výkon 306 kW a Cayenne vďaka nemu vystrelí z pokoja na 100 km/h 5,4 sekundy.
Maximálny krútiaci moment 590 Nm je dostupný od 1.250 do 4.000 otáčok za minútu.
Druhou novinkou ukrytou pod kapotou je šesťvalcový agregát twin-turbo 3.6, ktorý nahradí atmosférický osemvalec s objemom 4,8 litra.
S výkonom 309 kW a v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S zvládne Cayenne S šprint na 100 km/h ešte o dve desatiny rýchlejšie v porovnaní s hybridom.
Ceny Porsche Cayenne v Nemecku
model | Diesel | Cayenne S | S Diesel | Cayenne Turbo | Cayenne S E-Hybrid |
cena (€) | 66 260 | 80 183 | 82 087 | 128 378 | 82 087 |