SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Peugeot 306

Vo Francúzku a Veľkej Británii je Peugeot 306 veľmi obľúbený. V Nemecku sa mu darí už o niečo menej. Je to dedičstvo všadeprítomného úspešného Peugeota 205.



Peugeot očakával, že po uvedení nového modelu sa väčšina majiteľov 205-ky rozhodne pre 306-ku. Toto očakávanie sa celkom nesplnilo, hoci francúzsky konkurent Golfa so sebou priniesol veľa pozitívnych zmien. Predávať sa začal v marci 1993 v troj- a päťdverovej verzii. O rok neskôr, v apríli, pribudlo kabrio a v októbri limuzína so stupňovitou zadnou časťou. Ako posledné sa na trhu objavilo v roku 1997 kombi (Break). V porovnaní s 205-kou má 306-ka predsa len trochu nenápadnejší dizajn. Pininfarina tentoraz stavil na jednoduchú eleganciu a nechal vyniknúť čisté línie. Výhoda 306-ky tkvie v presvedčivom podvozku s komfortným pružením a dobrých jazdných vlastnostiach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Všetky modely od verzie so zošikmenou zadnou časťou cez limuzínu so stupňovitou zadnou časťou až po kombi a kabrio patria k jedným z najpohodlnejších áut tejto kompaktnej triedy. Z nedostatkov sa často prejavuje horšia synchronizácia päťstupňovej prevodovky, pri vyššom opotrebovaní aj hluk motora a "zvuky" podvozku. Nepríjemnosti tiež spôsobuje palivové čerpadlo, imobilizér, akumulátor, klinový remeň, tesnenie pod hlavou valcov a hadičky chladiacej sústavy. Nevýhodou sú aj vyššie ceny servisných prehliadok a opráv. Na druhú misku váh možno položiť dynamické jazdné vlastnosti, ľahké ovládanie, spoľahlivosť a dlhú životnosť.

Typické slabé miesta
nepresný ukazovateľ stavu paliva, opotrebované sedadlá, problémy s elektrikou a elektrickými súčiastkami, synchronizácia prevodovky, centrálne uzamykanie, nepravidelný voľnobeh

SkryťVypnúť reklamu

+
veľmi dobré usporiadanie ovládacích prvkov
bezpečná karoséria
dobré jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
variabilný batožinový priestor
široká ponuka modelov
-
horšie dielenské spracovanie
ťažké riadenie bez posilňovača
hlučný podvozok
radenie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 86 k. Dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Temperamentný, spotreba 9 l/100 km.
1,9 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný a úsporný. Spotreba 6 - 7 l/100 km.
2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a kultivovaný. Vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 234
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 677
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 979
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 481
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  8. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 349
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 014
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 331
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 852
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 029
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 666
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 656
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 225
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu