Peugeot 306

Vo Francúzku a Veľkej Británii je Peugeot 306 veľmi obľúbený. V Nemecku sa mu darí už o niečo menej. Je to dedičstvo všadeprítomného úspešného Peugeota 205.



Peugeot očakával, že po uvedení nového modelu sa väčšina majiteľov 205-ky rozhodne pre 306-ku. Toto očakávanie sa celkom nesplnilo, hoci francúzsky konkurent Golfa so sebou priniesol veľa pozitívnych zmien. Predávať sa začal v marci 1993 v troj- a päťdverovej verzii. O rok neskôr, v apríli, pribudlo kabrio a v októbri limuzína so stupňovitou zadnou časťou. Ako posledné sa na trhu objavilo v roku 1997 kombi (Break). V porovnaní s 205-kou má 306-ka predsa len trochu nenápadnejší dizajn. Pininfarina tentoraz stavil na jednoduchú eleganciu a nechal vyniknúť čisté línie. Výhoda 306-ky tkvie v presvedčivom podvozku s komfortným pružením a dobrých jazdných vlastnostiach.

Všetky modely od verzie so zošikmenou zadnou časťou cez limuzínu so stupňovitou zadnou časťou až po kombi a kabrio patria k jedným z najpohodlnejších áut tejto kompaktnej triedy. Z nedostatkov sa často prejavuje horšia synchronizácia päťstupňovej prevodovky, pri vyššom opotrebovaní aj hluk motora a "zvuky" podvozku. Nepríjemnosti tiež spôsobuje palivové čerpadlo, imobilizér, akumulátor, klinový remeň, tesnenie pod hlavou valcov a hadičky chladiacej sústavy. Nevýhodou sú aj vyššie ceny servisných prehliadok a opráv. Na druhú misku váh možno položiť dynamické jazdné vlastnosti, ľahké ovládanie, spoľahlivosť a dlhú životnosť.

Typické slabé miesta
nepresný ukazovateľ stavu paliva, opotrebované sedadlá, problémy s elektrikou a elektrickými súčiastkami, synchronizácia prevodovky, centrálne uzamykanie, nepravidelný voľnobeh

+
veľmi dobré usporiadanie ovládacích prvkov
bezpečná karoséria
dobré jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
variabilný batožinový priestor
široká ponuka modelov
-
horšie dielenské spracovanie
ťažké riadenie bez posilňovača
hlučný podvozok
radenie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 86 k. Dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Temperamentný, spotreba 9 l/100 km.
1,9 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný a úsporný. Spotreba 6 - 7 l/100 km.
2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a kultivovaný. Vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 909
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 837
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 982
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 385
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 339
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 233
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 796
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 641
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 785
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 275

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.