Peugeot 306

Vo Francúzku a Veľkej Británii je Peugeot 306 veľmi obľúbený. V Nemecku sa mu darí už o niečo menej. Je to dedičstvo všadeprítomného úspešného Peugeota 205.



Peugeot očakával, že po uvedení nového modelu sa väčšina majiteľov 205-ky rozhodne pre 306-ku. Toto očakávanie sa celkom nesplnilo, hoci francúzsky konkurent Golfa so sebou priniesol veľa pozitívnych zmien. Predávať sa začal v marci 1993 v troj- a päťdverovej verzii. O rok neskôr, v apríli, pribudlo kabrio a v októbri limuzína so stupňovitou zadnou časťou. Ako posledné sa na trhu objavilo v roku 1997 kombi (Break). V porovnaní s 205-kou má 306-ka predsa len trochu nenápadnejší dizajn. Pininfarina tentoraz stavil na jednoduchú eleganciu a nechal vyniknúť čisté línie. Výhoda 306-ky tkvie v presvedčivom podvozku s komfortným pružením a dobrých jazdných vlastnostiach.

Všetky modely od verzie so zošikmenou zadnou časťou cez limuzínu so stupňovitou zadnou časťou až po kombi a kabrio patria k jedným z najpohodlnejších áut tejto kompaktnej triedy. Z nedostatkov sa často prejavuje horšia synchronizácia päťstupňovej prevodovky, pri vyššom opotrebovaní aj hluk motora a "zvuky" podvozku. Nepríjemnosti tiež spôsobuje palivové čerpadlo, imobilizér, akumulátor, klinový remeň, tesnenie pod hlavou valcov a hadičky chladiacej sústavy. Nevýhodou sú aj vyššie ceny servisných prehliadok a opráv. Na druhú misku váh možno položiť dynamické jazdné vlastnosti, ľahké ovládanie, spoľahlivosť a dlhú životnosť.

Typické slabé miesta
nepresný ukazovateľ stavu paliva, opotrebované sedadlá, problémy s elektrikou a elektrickými súčiastkami, synchronizácia prevodovky, centrálne uzamykanie, nepravidelný voľnobeh

+
veľmi dobré usporiadanie ovládacích prvkov
bezpečná karoséria
dobré jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
variabilný batožinový priestor
široká ponuka modelov
-
horšie dielenské spracovanie
ťažké riadenie bez posilňovača
hlučný podvozok
radenie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 86 k. Dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Temperamentný, spotreba 9 l/100 km.
1,9 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný a úsporný. Spotreba 6 - 7 l/100 km.
2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a kultivovaný. Vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 706
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 120
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 271
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 251
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 039
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 993
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 816
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 777

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.