Peugeot 306

Vo Francúzku a Veľkej Británii je Peugeot 306 veľmi obľúbený. V Nemecku sa mu darí už o niečo menej. Je to dedičstvo všadeprítomného úspešného Peugeota 205.



Peugeot očakával, že po uvedení nového modelu sa väčšina majiteľov 205-ky rozhodne pre 306-ku. Toto očakávanie sa celkom nesplnilo, hoci francúzsky konkurent Golfa so sebou priniesol veľa pozitívnych zmien. Predávať sa začal v marci 1993 v troj- a päťdverovej verzii. O rok neskôr, v apríli, pribudlo kabrio a v októbri limuzína so stupňovitou zadnou časťou. Ako posledné sa na trhu objavilo v roku 1997 kombi (Break). V porovnaní s 205-kou má 306-ka predsa len trochu nenápadnejší dizajn. Pininfarina tentoraz stavil na jednoduchú eleganciu a nechal vyniknúť čisté línie. Výhoda 306-ky tkvie v presvedčivom podvozku s komfortným pružením a dobrých jazdných vlastnostiach.

Všetky modely od verzie so zošikmenou zadnou časťou cez limuzínu so stupňovitou zadnou časťou až po kombi a kabrio patria k jedným z najpohodlnejších áut tejto kompaktnej triedy. Z nedostatkov sa často prejavuje horšia synchronizácia päťstupňovej prevodovky, pri vyššom opotrebovaní aj hluk motora a "zvuky" podvozku. Nepríjemnosti tiež spôsobuje palivové čerpadlo, imobilizér, akumulátor, klinový remeň, tesnenie pod hlavou valcov a hadičky chladiacej sústavy. Nevýhodou sú aj vyššie ceny servisných prehliadok a opráv. Na druhú misku váh možno položiť dynamické jazdné vlastnosti, ľahké ovládanie, spoľahlivosť a dlhú životnosť.

Typické slabé miesta
nepresný ukazovateľ stavu paliva, opotrebované sedadlá, problémy s elektrikou a elektrickými súčiastkami, synchronizácia prevodovky, centrálne uzamykanie, nepravidelný voľnobeh

+
veľmi dobré usporiadanie ovládacích prvkov
bezpečná karoséria
dobré jazdné vlastnosti
komfortné pruženie
variabilný batožinový priestor
široká ponuka modelov
-
horšie dielenské spracovanie
ťažké riadenie bez posilňovača
hlučný podvozok
radenie

Odporúčané druhy motorov
1,6 l štvorvalcový s výkonom 86 k. Dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový s výkonom 101 k. Temperamentný, spotreba 9 l/100 km.
1,9 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný a úsporný. Spotreba 6 - 7 l/100 km.
2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a kultivovaný. Vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 671
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 538
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 497
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 097
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 002
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 874
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.