Svetové motokrosové návraty

Po dvoch predchádzajúcich hodnoteniach majstrovstiev sveta roku 2000 v motokrose v triedach do 125, 250 a 500 cm³ sa v poslednej časti pozrieme na finále súťaženia družstiev - Motokros národov. Tieto preteky o svetový motokrosový titul pre národné dr

Po dvoch predchádzajúcich hodnoteniach majstrovstiev sveta roku 2000 v motokrose v triedach do 125, 2 a 0 cm³ sa v poslednej časti pozrieme na finále súťaženia družstiev - Motokros národov. Tieto preteky o svetový motokrosový titul pre národné družstvá sa v minulom roku konali vo Francúzsku.

Na záver tisícročia boli skutočnou bitkou motokrosových titanov, lebo krajiny do tímov delegovali to najlepšie čo mali. V niektorých krajinách je viacero špičkových jazdcov, a tak manažéri mali úlohu sťaženú. Na domácej pôde chceli titul veľmi získať Francúzi. No ani úžasný výkon Tortelliho nestačil k naplneniu motokrosového sna tisícov fanúšikov, ktorí sa zišli okolo trate. Príčinou bolo zranenie Bolleya. Kameň odrazený od zadného kolesa motocykla jedného zo súperov mu zlomil nos a Fréderic napriek veľkej snahe nevládal dokončiť ani jednu jazdu. Titul získalo napokon družstvo USA, ktoré v posledných dvadsiatich rokoch najviackrát triumfovalo v týchto prestížnych pretekoch. Na druhom mieste sa umiestnili obhajcovia prvenstva Taliani a tretí skončili Belgičania. V belgickom tíme bol zranením handicapovaný Smets, teda jazdec od ktorého sa veľa čakalo. Naši reprezentanti sa vo Francúzsku nepredstavili.

Povedzme si ešte o téme historických zmien, ktoré čakajú svetový motokros od tohtoročnej sezóny. Zásadnou je zmena výlučného poriadania trojpretekov. Znamená to, že preteky všetkých troch tried sa uskutočnia v jednom termíne na jednom mieste, presne po vzore cestných pretekov motocyklov. Aby bolo možné zvládnuť tento organizačne náročný projekt zredukoval sa počet jázd a množstvo pretekárov. Každá trieda absolvuje už len jedinú jazdu. Táto zmena najlepšie vyhovuje aj požiadavkám televízneho vysielania, teda má v sebe aj obchodný prvok. Z uvedeného je zrejmé, že na takto koncipované podujatie nie je možné prevziať prihlášky od ľubovolného počtu pretekárov. Možnosť štartu dostane len dvadsiatka najlepších z predchádzajúceho ročníka, trojica najlepších z kontinentálných majstrovstiev a vyvolení s divokými kartami. Nateraz tieto novoty zavreli bránu do sveta nielen naším reprezentantom, ale aj usporiadateľom. Jazdcom chýba športové šťastie, ale aj výkonnosť a usporiadateľom financie. Práca čaká nielen jazdcov, ale aj usporiadateľov.

Jesenný kongres FIM veľmi sprísnil požiadavky na motokrosové trate a celkové vybavenie areálov. Dúfajme, že situácia sa zlepší a Slovensko nebude dlho mimo hru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 466
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 143
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 423
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 177
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 408
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 193
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 037
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 772
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 661
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 576

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa stalo zbraňovým rajom pre teroristov

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.