SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Menší motor má zabezpečiť Mercedesu dostatok výkonu

Mercedes zverejnil detaily motoru, ktorý bude srdcom športového roadstera AMG GT.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Do začiatku októbrového autosalónu v Paríži ešte ostáva pár mesiacov, no Mercedes už nejaký ten čas cielene dávkuje informácie o novom vrcholovom športovom modeli. Tentoraz sú to detaily o pohonnej jednotke.

Motor V8 so zdvihovým objemom 3.982 cm3 vyprodukuje pri 6.250 otáčkach za minútu maximálny výkon 375 kW čo je 510 konských síl.

Uvedený výkon umožnila dosiahnuť aj dvojica turbodúchadiel, vďaka ktorým motor ponúka krútiaci moment 650 Nm už od 1.750 do 4.750 ot./min.

Nový agregát nahradil dosluhujúci motor s objemom 6,3 litra a spĺňa emisnú normu Euro 6.

Pri výrobe špeciálneho športového agregátu, vznikajúceho v dielňach AMG, bol uplatnený princíp „jeden motor – jeden muž“.

Ľahší a s nižším ťažiskom

Pohonná jednotka váži 209 kg. Dve turbodúchadlá už nie sú umiestnené po stranách motora, ale medzi dvoma radmi valcov, čo by malo umožniť lepšie rozloženie hmotnosti. Vďaka suchej kľukovej skrini je motor uložený nižšie o 55 mm, čím konštruktéri dosiahli nižšie ťažisko.

Hlavy valcov z hliníkovej zliatiny s prímesou zirkónu sú schopné odolávať vyšším teplotám. Celý motor je uložený na aktívnych uchyteniach, ktoré redukujú pohyb pohonnej jednotky.

Napriek zameraniu nového vozidla nebude chýbať systém Stop-Štart.

Zvuk si prispôsobí vodič sám

Mercedes-Benz AMG GT príde na trh aj s aktívnym výfukovým systémom, ten umožní vodičovi vyladiť výsledný zvuk motora podľa svojich predstáv.

V nízkych otáčkach spaliny prechádzajú cez všetky tlmiace jednotky. S postupným nárastom otáčok sú výfukové cesty skracované tak, aby sa pri maximálnom výkone motor prejavil plným zvukom.

Mercedes novú pohonnú jednotku testuje v najrôznejších klimatických podmienkach a zaťaženiach. Umožňuje mu to okrem iného aj deväť testovacích lavíc v laboratórnych podmienkach. V testovacom kalendári nechýba ani legendárne „Zelené peklo“ – severná slučka nemeckého okruhu Nürburgring Nordschleife.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  6. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 546
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 585
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 281
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 736
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 206
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 3 766
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 077
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 531
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Štát a pomoc ľuďom
  2. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja
  3. Víťazoslav Würschner: „Svätá prostota“
  4. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  5. Štefan Vidlár: Zhulíku, Zhulíku
  6. Rudolfa Vallová: Neriešený konflikt záujmov je podraz slušným obchodníkom
  7. Eva Forrai: DNES NA TÉMU: Viete ako správne pripraviť steak?
  8. Jozef Sitko: Prezidentka zamierila na "Hrad" opäť
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 123 801
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 9 545
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 005
  4. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 3 266
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 142
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 848
  7. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 795
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 2 489
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu