SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Opel Vivaro: praktický s atraktívnym vzhľadom

Onedlho v Bruseli na autosalóne úžitkových automobilov predstaví Opel svoj nový úžitkový model Vivaro. Ide o praktickú dodávku s komfortným interiérom, bohatou výbavou a vysokou kvalitou spracovania každého (...)

Onedlho v Bruseli na autosalóne úžitkových automobilov predstaví Opel svoj nový úžitkový model Vivaro. Ide o praktickú dodávku s komfortným interiérom, bohatou výbavou a vysokou kvalitou spracovania každého detailu, podobnou osobným automobilom. Vivaro sa bude vyrábať v dvoch verziách celkovej hmotnosti - do 2,7 a 2,9 t. Bude mať moderné pohonné jednotky, jazdné vlastnosti porovnateľné s osobnými automobilmi, priestrannú a ergonomicky riešenú kabínu a bohatú bezpečnostnú výbavu. Dlhé servisné intervaly u Vivara sa predĺžia na 30-tisíc km alebo na dva roky. Vivaro sa bude dodávať v dvoch verziách rázvoru náprav - kratší s 3098 mm, dlhší s hodnotou 3498 mm. Maximálny objem skrine dosahuje takmer 6 m3. Na trh prídu najprv skriňové verzie, neskôr aj kombi na prepravu osôb.



Bohatý je aj zoznam výbav na želanie a pripomína ponuku bežnú skôr v sektore osobných automobilov než v segmente ľahkých úžitkových automobilov. Z výbavy si zákazník môže vyberať z ponuky kvalitných autorádií a komunikačných systémov ako pri luxusnej Omege. V ponuke nebude chýbať ani navigačný systém a autorádio so zabudovaným mobilným telefónom so sadou hands-free. Funkcie audiosystému vrátane meniča na štyri CD disky bude vodič ovládať pomocou tlačidiel priamo na volante. Vivaro bude mať aj tzv. Flex Fix System, čo znamená, že vďaka sústave nastaviteľných kotviacich bodov umožní bezpečne upevniť prevážané predmety.



Dva úsporné preplňované vznetové motory s priamym vstrekovaním systému Common Rail s výkonmi 60 kW/82 k a 74 kW/100 k budú poháňať kolesá prednej nápravy. Ponuku rozšíri šestnásťventilový zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 88 kW/120 k a neskôr aj turbodiesel s objemom 2,5 l a výkonom 98 kW/133 k. Okrem verzie so základným motorom s výkonom 59 kW/80 k budú všetky ostatné modely Opel Vivaro štandardne vybavené manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.



Silnou stránkou karosérie Vivara bude tvarová presnosť a vysoká odolnosť proti korózii. Opel bude na ňu poskytovať 12-ročnú záruku proti prehrdzaveniu.



Šesť rôznych verzií Vivara ponúkne objemný priestor pre náklad. Základná dodávka s krátkym rázvorom bude mať objem približne 5 m3. Dĺžka úložnej plochy tejto verzie je 2,41 m, výška nákladového priestoru 1,38 m. Do takmer 6 m3 veľkej skrine 5,18 m dlhého Vivara s dlhším rázvorom možno bez problémov naložiť napríklad tri štandardné Euro-palety. Všetky verzie Vivara majú štandardne na pravej strane meter široké posuvné dvere, na prianie aj na opačnej strane.



Mimoriadny vnútorný priestor je charakteristický tiež pre modely určené na prepravu osôb. Aj tie budú s kratším i dlhším rázvorom a s dvoma i troma radmi pohodlných sedadiel až pre deväť osôb. Vo všetkých verziách možno sklápať zadnú lavicu a zväčšovať tak priestor pre náklad. Aj deväťmiestne Vivaro ponúka v zadnej časti priestor pre náklad s objemom takmer 1200 l. Opel Vivaro ako úžitkový automobil s nosnosťou 1,2 t sa na trhu objaví už v lete tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 217
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 363
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 660
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 728
  5. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 418
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 959
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 763
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


19 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


3 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


19 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  2. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  3. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  4. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  8. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 236
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 321
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 396
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 045
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 989
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 604
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 215
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 124
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu