Opel Vivaro: praktický s atraktívnym vzhľadom

Onedlho v Bruseli na autosalóne úžitkových automobilov predstaví Opel svoj nový úžitkový model Vivaro. Ide o praktickú dodávku s komfortným interiérom, bohatou výbavou a vysokou kvalitou spracovania každého (...)

Onedlho v Bruseli na autosalóne úžitkových automobilov predstaví Opel svoj nový úžitkový model Vivaro. Ide o praktickú dodávku s komfortným interiérom, bohatou výbavou a vysokou kvalitou spracovania každého detailu, podobnou osobným automobilom. Vivaro sa bude vyrábať v dvoch verziách celkovej hmotnosti - do 2,7 a 2,9 t. Bude mať moderné pohonné jednotky, jazdné vlastnosti porovnateľné s osobnými automobilmi, priestrannú a ergonomicky riešenú kabínu a bohatú bezpečnostnú výbavu. Dlhé servisné intervaly u Vivara sa predĺžia na 30-tisíc km alebo na dva roky. Vivaro sa bude dodávať v dvoch verziách rázvoru náprav - kratší s 3098 mm, dlhší s hodnotou 3498 mm. Maximálny objem skrine dosahuje takmer 6 m3. Na trh prídu najprv skriňové verzie, neskôr aj kombi na prepravu osôb.



Bohatý je aj zoznam výbav na želanie a pripomína ponuku bežnú skôr v sektore osobných automobilov než v segmente ľahkých úžitkových automobilov. Z výbavy si zákazník môže vyberať z ponuky kvalitných autorádií a komunikačných systémov ako pri luxusnej Omege. V ponuke nebude chýbať ani navigačný systém a autorádio so zabudovaným mobilným telefónom so sadou hands-free. Funkcie audiosystému vrátane meniča na štyri CD disky bude vodič ovládať pomocou tlačidiel priamo na volante. Vivaro bude mať aj tzv. Flex Fix System, čo znamená, že vďaka sústave nastaviteľných kotviacich bodov umožní bezpečne upevniť prevážané predmety.



Dva úsporné preplňované vznetové motory s priamym vstrekovaním systému Common Rail s výkonmi 60 kW/82 k a 74 kW/100 k budú poháňať kolesá prednej nápravy. Ponuku rozšíri šestnásťventilový zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l a výkonom 88 kW/120 k a neskôr aj turbodiesel s objemom 2,5 l a výkonom 98 kW/133 k. Okrem verzie so základným motorom s výkonom 59 kW/80 k budú všetky ostatné modely Opel Vivaro štandardne vybavené manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.



Silnou stránkou karosérie Vivara bude tvarová presnosť a vysoká odolnosť proti korózii. Opel bude na ňu poskytovať 12-ročnú záruku proti prehrdzaveniu.



Šesť rôznych verzií Vivara ponúkne objemný priestor pre náklad. Základná dodávka s krátkym rázvorom bude mať objem približne 5 m3. Dĺžka úložnej plochy tejto verzie je 2,41 m, výška nákladového priestoru 1,38 m. Do takmer 6 m3 veľkej skrine 5,18 m dlhého Vivara s dlhším rázvorom možno bez problémov naložiť napríklad tri štandardné Euro-palety. Všetky verzie Vivara majú štandardne na pravej strane meter široké posuvné dvere, na prianie aj na opačnej strane.



Mimoriadny vnútorný priestor je charakteristický tiež pre modely určené na prepravu osôb. Aj tie budú s kratším i dlhším rázvorom a s dvoma i troma radmi pohodlných sedadiel až pre deväť osôb. Vo všetkých verziách možno sklápať zadnú lavicu a zväčšovať tak priestor pre náklad. Aj deväťmiestne Vivaro ponúka v zadnej časti priestor pre náklad s objemom takmer 1200 l. Opel Vivaro ako úžitkový automobil s nosnosťou 1,2 t sa na trhu objaví už v lete tohto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 109
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 473
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 850
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 494
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 242
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 134
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 992
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 289

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.