Toyota sa vracia do rely s pohonom zadnej nápravy

Japonská značka bude počas Rally Deutschland testovať svoje nové pretekárske vozidlo so špecifikáciou triedy R3.

(Zdroj: Toyota)

Spoločnosť Toyota sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy. Áno, je to práve vydarená Toyota GT86, ktorá najmä v minulom roku zbierala chvály novinárskej i profesionálnej motoristickej verejnosti.

Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila Toyota Celica Twin Cam Turbo, víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.

Štyri dni tvrdého testovania

Súťažný špeciál Toyota CS-R3 je zatiaľ určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. až 24. augusta tohto roka. Vozidlo na tomto podujatí absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.

Pretekárske vozidlo so štartovacím číslom "0" nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale môžeme ju chápať ako predjazdca každej etapy.

Toyotu CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová. Jednou z jej úloh bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia pred dokončením homologizácie pre triedu R3.

Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob ako vniknúť do sveta regionálnych súťaží až po majstrovstvá sveta.

Dostupný pretekársky špeciál

Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer.

V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 konský síl.

S pohonnou jednotkou bude spolupracovať šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Krútiaci moment motora je prenášaný na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Toyota dodá na mieru upravené elektrické rozvody i riadiacu jednotku. Vozidlo je vybavené podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.

Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť Toyota očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.

Technické údaje TMG GT86 CS-R3

Motor:

Typ

FA20

Usporiadanie

boxer, plochý štvorvalec

Objem

1998 cm3

Max. výkon

240 až 250 koní

Výfuk

pretekársky výfuk HJS + výfukový rozvod

Palivový článok

Bezpečnostný článok 75 l FT3

Podvozok:

Karoséria

oceľová škrupinová kostra a strešná ventilácia

Ochranná klietka

homologizovaná bezpečnostná klietka R3

Prevody:

Typ

pohon zadnej nápravy

Prevodovka

6-stupňová sekvenčná

Diferenciál

diferenciál s obmedzenou svornosťou (variabilne nastaviteľný)

Rozvodovka

krátka, alternatívy sú možné

Spojka

pretekárska spojka a zotrvačník s nízkou hmotnosťou

Riadenie

hydraulické riadenie JTEKT

Zavesenie kolies:

Typ

vpredu: typ MacPherson

vzadu: dvojitá vidlica

Tlmiče

asfalt: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

štrk: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

Stabilizátor

Niekoľko nastavení

Disky

asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝

štrk: OZ 6˝ x 15 ˝

Brzdy:

Predné kotúče

asfalt: 330 mm x 30 mm

štrk: 300 mm x 30 mm

Zadné kotúče

asfalt: 300 mm x 10 mm

štrk: 300 mm x 10 mm

Strmene

vpredu: štvorpiestikové

vzadu: dvojpiestikové (podľa pravidiel)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.