SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Toyota sa vracia do rely s pohonom zadnej nápravy

Japonská značka bude počas Rally Deutschland testovať svoje nové pretekárske vozidlo so špecifikáciou triedy R3.

(Zdroj: Toyota)

Spoločnosť Toyota sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy. Áno, je to práve vydarená Toyota GT86, ktorá najmä v minulom roku zbierala chvály novinárskej i profesionálnej motoristickej verejnosti.

Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila Toyota Celica Twin Cam Turbo, víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.

Štyri dni tvrdého testovania

Súťažný špeciál Toyota CS-R3 je zatiaľ určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. až 24. augusta tohto roka. Vozidlo na tomto podujatí absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.

Pretekárske vozidlo so štartovacím číslom "0" nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale môžeme ju chápať ako predjazdca každej etapy.

Toyotu CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová. Jednou z jej úloh bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia pred dokončením homologizácie pre triedu R3.

Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob ako vniknúť do sveta regionálnych súťaží až po majstrovstvá sveta.

Dostupný pretekársky špeciál

Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer.

V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 konský síl.

S pohonnou jednotkou bude spolupracovať šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Krútiaci moment motora je prenášaný na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Toyota dodá na mieru upravené elektrické rozvody i riadiacu jednotku. Vozidlo je vybavené podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.

Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť Toyota očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.

Technické údaje TMG GT86 CS-R3

Motor:

Typ

FA20

Usporiadanie

boxer, plochý štvorvalec

Objem

1998 cm3

Max. výkon

240 až 250 koní

Výfuk

pretekársky výfuk HJS + výfukový rozvod

Palivový článok

Bezpečnostný článok 75 l FT3

Podvozok:

Karoséria

oceľová škrupinová kostra a strešná ventilácia

Ochranná klietka

homologizovaná bezpečnostná klietka R3

Prevody:

Typ

pohon zadnej nápravy

Prevodovka

6-stupňová sekvenčná

Diferenciál

diferenciál s obmedzenou svornosťou (variabilne nastaviteľný)

Rozvodovka

krátka, alternatívy sú možné

Spojka

pretekárska spojka a zotrvačník s nízkou hmotnosťou

Riadenie

hydraulické riadenie JTEKT

Zavesenie kolies:

Typ

vpredu: typ MacPherson

vzadu: dvojitá vidlica

Tlmiče

asfalt: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

štrk: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

Stabilizátor

Niekoľko nastavení

Disky

asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝

štrk: OZ 6˝ x 15 ˝

Brzdy:

Predné kotúče

asfalt: 330 mm x 30 mm

štrk: 300 mm x 30 mm

Zadné kotúče

asfalt: 300 mm x 10 mm

štrk: 300 mm x 10 mm

Strmene

vpredu: štvorpiestikové

vzadu: dvojpiestikové (podľa pravidiel)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 383
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 812
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 399
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 611
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 608
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 789
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 396
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 962
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  2. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  3. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  5. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  7. Ján Šeďo: Okrem vlády nás dobehla aj iná pohroma - Covid a nepára sa s nami.
  8. Věra Tepličková: Na Bôriku zasa nič alebo Kto to dlhšie vydrží: Sulík alebo Matovič?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 574
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 121
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 368
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 903
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 797
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 8 081
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 646
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 362
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu