SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Toyota sa vracia do rely s pohonom zadnej nápravy

Japonská značka bude počas Rally Deutschland testovať svoje nové pretekárske vozidlo so špecifikáciou triedy R3.

(Zdroj: Toyota)

Spoločnosť Toyota sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy. Áno, je to práve vydarená Toyota GT86, ktorá najmä v minulom roku zbierala chvály novinárskej i profesionálnej motoristickej verejnosti.

Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila Toyota Celica Twin Cam Turbo, víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.

Štyri dni tvrdého testovania

Súťažný špeciál Toyota CS-R3 je zatiaľ určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. až 24. augusta tohto roka. Vozidlo na tomto podujatí absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.

Pretekárske vozidlo so štartovacím číslom "0" nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale môžeme ju chápať ako predjazdca každej etapy.

Toyotu CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová. Jednou z jej úloh bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia pred dokončením homologizácie pre triedu R3.

Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob ako vniknúť do sveta regionálnych súťaží až po majstrovstvá sveta.

Dostupný pretekársky špeciál

Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer.

V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 konský síl.

S pohonnou jednotkou bude spolupracovať šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Krútiaci moment motora je prenášaný na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Toyota dodá na mieru upravené elektrické rozvody i riadiacu jednotku. Vozidlo je vybavené podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.

Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť Toyota očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.

Technické údaje TMG GT86 CS-R3

Motor:

Typ

FA20

Usporiadanie

boxer, plochý štvorvalec

Objem

1998 cm3

Max. výkon

240 až 250 koní

Výfuk

pretekársky výfuk HJS + výfukový rozvod

Palivový článok

Bezpečnostný článok 75 l FT3

Podvozok:

Karoséria

oceľová škrupinová kostra a strešná ventilácia

Ochranná klietka

homologizovaná bezpečnostná klietka R3

Prevody:

Typ

pohon zadnej nápravy

Prevodovka

6-stupňová sekvenčná

Diferenciál

diferenciál s obmedzenou svornosťou (variabilne nastaviteľný)

Rozvodovka

krátka, alternatívy sú možné

Spojka

pretekárska spojka a zotrvačník s nízkou hmotnosťou

Riadenie

hydraulické riadenie JTEKT

Zavesenie kolies:

Typ

vpredu: typ MacPherson

vzadu: dvojitá vidlica

Tlmiče

asfalt: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

štrk: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

Stabilizátor

Niekoľko nastavení

Disky

asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝

štrk: OZ 6˝ x 15 ˝

Brzdy:

Predné kotúče

asfalt: 330 mm x 30 mm

štrk: 300 mm x 30 mm

Zadné kotúče

asfalt: 300 mm x 10 mm

štrk: 300 mm x 10 mm

Strmene

vpredu: štvorpiestikové

vzadu: dvojpiestikové (podľa pravidiel)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  3. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  4. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  5. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  6. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  1. Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?
  2. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  3. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  4. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  5. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  6. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  7. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  8. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  9. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 44 949
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 15 255
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 15 054
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 13 914
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 13 662
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 11 964
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 11 593
  8. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov 11 015
  9. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 311
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Land Rover Defender 110

Rodina modelu Toyota Corolla sa rozrastá

Na Slovensko príde Corolla Cross v druhom polroku 2022.

Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born