Toyota sa vracia do rely s pohonom zadnej nápravy

Japonská značka bude počas Rally Deutschland testovať svoje nové pretekárske vozidlo so špecifikáciou triedy R3.

(Zdroj: Toyota)

Spoločnosť Toyota sa rozhodla vrátiť k svojim koreňom rely s vozidlom s pohonom zadnej nápravy. Áno, je to práve vydarená Toyota GT86, ktorá najmä v minulom roku zbierala chvály novinárskej i profesionálnej motoristickej verejnosti.

Nové vozidlo pripomína hodnotou rázvoru kolies časy, kedy sa na štarte objavila Toyota Celica Twin Cam Turbo, víťaz automobilových súťaží z 80. rokov.

Štyri dni tvrdého testovania

Súťažný špeciál Toyota CS-R3 je zatiaľ určený pre rýchlostné skúšky Rally Deutschland, ktoré sa uskutočnia v okolí Trieru v dňoch 21. až 24. augusta tohto roka. Vozidlo na tomto podujatí absolvuje 274 km počas troch dní a 18 etáp.

Pretekárske vozidlo so štartovacím číslom "0" nebude hodnotené v samotnej súťaži, ale môžeme ju chápať ako predjazdca každej etapy.

Toyotu CS-R3 bude riadiť bývalá majsterka sveta Isolde Holderiedová. Jednou z jej úloh bude hodnotenie súťažného vozidla, ktoré je v súčasnosti prototypom, aby sa vyprofilovala jeho konečná špecifikácia pred dokončením homologizácie pre triedu R3.

Model CS-R3 bude v ponuke na predaj súkromným zákazníkom a obchodným zastúpeniam Toyoty. Pôjde o nákladovo nenáročný spôsob ako vniknúť do sveta regionálnych súťaží až po majstrovstvá sveta.

Dostupný pretekársky špeciál

Vozidlo spĺňa požiadavky smernice FIA R3, ktorá umožňuje úpravy jeho dvojlitrového motora typu boxer. Súčasťou rozsiahleho programu vývoja sú zmeny v softvéri a hardvéri, ako je napríklad zdvih ventilov a kompresný pomer.

V konečnej verzii by vozidlo malo mať výkon 240 až 250 konský síl.

S pohonnou jednotkou bude spolupracovať šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Krútiaci moment motora je prenášaný na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom diferenciálu s obmedzenou svornosťou.

Toyota dodá na mieru upravené elektrické rozvody i riadiacu jednotku. Vozidlo je vybavené podvozkovými súpravami určenými na jazdu po asfalte a štrku, vrátane špecifického zavesenia kolies.

Zákazníkom bude nový špeciál k dispozícii v prvom štvrťroku 2015 vo forme kitu a spoločnosť Toyota očakáva, že ponúkne cenu porovnateľnú s ďalšími modelmi R3. Finálna cena bude známa po konečnom potvrdení špecifikácií vozidla.

Technické údaje TMG GT86 CS-R3

Motor:

Typ

FA20

Usporiadanie

boxer, plochý štvorvalec

Objem

1998 cm3

Max. výkon

240 až 250 koní

Výfuk

pretekársky výfuk HJS + výfukový rozvod

Palivový článok

Bezpečnostný článok 75 l FT3

Podvozok:

Karoséria

oceľová škrupinová kostra a strešná ventilácia

Ochranná klietka

homologizovaná bezpečnostná klietka R3

Prevody:

Typ

pohon zadnej nápravy

Prevodovka

6-stupňová sekvenčná

Diferenciál

diferenciál s obmedzenou svornosťou (variabilne nastaviteľný)

Rozvodovka

krátka, alternatívy sú možné

Spojka

pretekárska spojka a zotrvačník s nízkou hmotnosťou

Riadenie

hydraulické riadenie JTEKT

Zavesenie kolies:

Typ

vpredu: typ MacPherson

vzadu: dvojitá vidlica

Tlmiče

asfalt: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

štrk: Reiger, nastaviteľný v 3 úrovniach

Stabilizátor

Niekoľko nastavení

Disky

asfalt: OZ 7˝ x 17 ˝

štrk: OZ 6˝ x 15 ˝

Brzdy:

Predné kotúče

asfalt: 330 mm x 30 mm

štrk: 300 mm x 30 mm

Zadné kotúče

asfalt: 300 mm x 10 mm

štrk: 300 mm x 10 mm

Strmene

vpredu: štvorpiestikové

vzadu: dvojpiestikové (podľa pravidiel)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 932
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 133
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 376
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 474
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 151
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 784
  7. Kam do tepla v januári? 2 010
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 840
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 665
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 007

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prežili Mečiara, zvládli Fica aj Dzurindu. Čo bude ďalej?

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

BRATISLAVA

Developer oprášil projekt pred stanicou Nové Mesto

Pred stanicou oproti Kuchajde plánujú postaviť obytné budovy.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.