Pred niekoľkými mesiacmi predstavil Mercedes-Benz novú triedu V ako nástupcu modelu Vito v oblasti luxusnej osobnej prepravy. Prvé luxusné vany sa preháňajú už aj po slovenských cestách.
S odstupom času prišiel čas aj na modernizáciu úžitkovej rady Mercedes-Benz Vito, ktorá si svoj názov ponechá.
Model Vito sa na trhu objaví ako skriňová dodávka v troch dĺžkach a troch systémoch pohonu. Ako skriňová dodávka s dvojitou kabínou spája výhody dodávky a kombi. Novú kapitulu má Mercedes otvoriť novým modelom Vito Tourer na prepravu osôb.
Jedinečný výber kombinácií pohonu
Mercedes-Benz tvrdí, že nové Vito ako prvé vozidlo svojej triedy má k dispozícii pohon zadných kolies, všetkých štyroch kolies a teraz aj pohon predných kolies.
Nový pohon predných kolies je vhodný pri menej naloženom vozidle. Okrem lepších trakčných vlastností má byť výhodou aj cena.
Osvedčený pohon zadných kolies je riešenie vhodné pre všetky možnosti použitia s vysokými hmotnosťami a vysokým zaťažením prívesu.
Pohon všetkých kolies je určený pre aplikáciu s potrebou čo najlepšej trakcie aj pri nepriaznivých podmienkach alebo mimo spevnených vozoviek.
Model 4x4 disponuje rovnakou svetlou výškou ako model s pohonom jednej nápravy.
Dva motory, päť výkonov
Pre prednú poháňanú nápravu bude primárne určený ľahký naftový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra v dvoch výkonových stupňoch. Priečne zabudovaný - štvorvalcový agregát vo verzii 109 CDI ponúkne výkon 65 kW (88k) alebo 84 KW (114 k) vo verzii 111 CDI.
V troch výkonových stupňoch do ponuky nastupuje štvorvalec so zdvihovým objemom 2,15 litra.
Najslabším motorom v ponuke je verzia 114 CDI s výkonom 100 kW (136 k), za ňou 116 CDI s výkonom 120 kW (163 k). Vrchol motorovej ponuky tvorí Vito 119 BlueTEC s výkonom 140 kW (190 k) spĺňajúca emisnú normu Euro 6.
O prenos krútiaceho momentu sa pri pohone zadných kolies v sériovej výbave stará mechanická prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami.
Automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 7G-Tronic Plus je na želanie v ponuke pre Vito 114 CDI a Vito 116 CDI. Automatika sa dostala do sériovej výbavy verzií 119 BlueTec ako aj pre Vito s pohonom všetkých štyroch kolies.
Podľa spoločnosti Mercedes-Benz by priemerná spotreba pohonných hmôt mala voči predchodcovi klesnúť asi o 20 %.
Odvezie takmer 1 400 kg
V porovnaní s predchodcom narástol Vito vo všetkých troch dĺžkach o 140 mm: 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Výška vozidla sa v závislosti od modelu pohybuje no maximálne do 1 910 mm.
V ponuka sa objavia celkové prípustné hmotnosti 2,8 t a 3,05 t. Tie budú doplnené odľahčeným vyhotovením s 2,5 t a zaťaženým variantom s 3,2 t.
Najviac odvezie Vito s pohonom zadných kolies, prípustnou celkovou hmotnosťou 3,2 t a nákladom 1.369 kg.
Snaha priblížiť sa osobným autám
Nový model Vito značky Mercedes-Benz chce držať hlavné slovo aj v oblasti bezpečnosti. Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách dopĺňa adaptívny stabilizačný program.
Airbagy sa dostali aj do ponuky dodávky a ich počet sa môže vyšplhať až na osem vrátane okenného a bočných airbagov na ochranu panvy a hrudníka.
Do sériovej výbavy Mercedes zaradil asistenta pre sledovanie pozornosti vodiča, asistent stability pri bočnom vetre a napríklad aj kontrolu tlaku v pneumatikách.
Model Vito je možné individuálne vybaviť ďalšími asistenčnými systémami ako napríklad asistent udržiavania odstupu, asistent sledovania mŕtveho uhla alebo asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu.
Inteligentné svetlá sú určené aj pre dodávku
Alternatívou voči sériovým halogénovým svetlometom je systém Intelligent Light System (ILS).
Technika svetiel je zložená z LED smeroviek, denného osvetlenia s LED, ako aj LED stretávacích, diaľkových a odbočovacích svetiel.
Cenu základného modelu Mercedes-Benz Vito 109 CDI stanovili Nemci na približne 21.500 eur s DPH.