Mercedes Vito ožil ako dodávkové vozidlo

Nové Vito by sa malo zlepšiť z pohľadu bezpečnosti i využiteľnosti. Na výber je pohon zadnej, prednej i pohon oboch náprav.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Pred niekoľkými mesiacmi predstavil Mercedes-Benz novú triedu V ako nástupcu modelu Vito v oblasti luxusnej osobnej prepravy. Prvé luxusné vany sa preháňajú už aj po slovenských cestách.

S odstupom času prišiel čas aj na modernizáciu úžitkovej rady Mercedes-Benz Vito, ktorá si svoj názov ponechá.

Model Vito sa na trhu objaví ako skriňová dodávka v troch dĺžkach a troch systémoch pohonu. Ako skriňová dodávka s dvojitou kabínou spája výhody dodávky a kombi. Novú kapitulu má Mercedes otvoriť novým modelom Vito Tourer na prepravu osôb.

Jedinečný výber kombinácií pohonu

Mercedes-Benz tvrdí, že nové Vito ako prvé vozidlo svojej triedy má k dispozícii pohon zadných kolies, všetkých štyroch kolies a teraz aj pohon predných kolies.

Nový pohon predných kolies je vhodný pri menej naloženom vozidle. Okrem lepších trakčných vlastností má byť výhodou aj cena.

Osvedčený pohon zadných kolies je riešenie vhodné pre všetky možnosti použitia s vysokými hmotnosťami a vysokým zaťažením prívesu.

Pohon všetkých kolies je určený pre aplikáciu s potrebou čo najlepšej trakcie aj pri nepriaznivých podmienkach alebo mimo spevnených vozoviek.

Model 4x4 disponuje rovnakou svetlou výškou ako model s pohonom jednej nápravy.

Dva motory, päť výkonov

Pre prednú poháňanú nápravu bude primárne určený ľahký naftový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra v dvoch výkonových stupňoch. Priečne zabudovaný - štvorvalcový agregát vo verzii 109 CDI ponúkne výkon 65 kW (88k) alebo 84 KW (114 k) vo verzii 111 CDI.

V troch výkonových stupňoch do ponuky nastupuje štvorvalec so zdvihovým objemom 2,15 litra.

Najslabším motorom v ponuke je verzia 114 CDI s výkonom 100 kW (136 k), za ňou 116 CDI s výkonom 120 kW (163 k). Vrchol motorovej ponuky tvorí Vito 119 BlueTEC s výkonom 140 kW (190 k) spĺňajúca emisnú normu Euro 6.

O prenos krútiaceho momentu sa pri pohone zadných kolies v sériovej výbave stará mechanická prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami.

Automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 7G-Tronic Plus je na želanie v ponuke pre Vito 114 CDI a Vito 116 CDI. Automatika sa dostala do sériovej výbavy verzií 119 BlueTec ako aj pre Vito s pohonom všetkých štyroch kolies.

Podľa spoločnosti Mercedes-Benz by priemerná spotreba pohonných hmôt mala voči predchodcovi klesnúť asi o 20 %.

Odvezie takmer 1 400 kg

V porovnaní s predchodcom narástol Vito vo všetkých troch dĺžkach o 140 mm: 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Výška vozidla sa v závislosti od modelu pohybuje no maximálne do 1 910 mm.

V ponuka sa objavia celkové prípustné hmotnosti 2,8 t a 3,05 t. Tie budú doplnené odľahčeným vyhotovením s 2,5 t a zaťaženým variantom s 3,2 t.

Najviac odvezie Vito s pohonom zadných kolies, prípustnou celkovou hmotnosťou 3,2 t a nákladom 1.369 kg.

Snaha priblížiť sa osobným autám

Nový model Vito značky Mercedes-Benz chce držať hlavné slovo aj v oblasti bezpečnosti. Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách dopĺňa adaptívny stabilizačný program.

Airbagy sa dostali aj do ponuky dodávky a ich počet sa môže vyšplhať až na osem vrátane okenného a bočných airbagov na ochranu panvy a hrudníka.

Do sériovej výbavy Mercedes zaradil asistenta pre sledovanie pozornosti vodiča, asistent stability pri bočnom vetre a napríklad aj kontrolu tlaku v pneumatikách.

Model Vito je možné individuálne vybaviť ďalšími asistenčnými systémami ako napríklad asistent udržiavania odstupu, asistent sledovania mŕtveho uhla alebo asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu.

Inteligentné svetlá sú určené aj pre dodávku

Alternatívou voči sériovým halogénovým svetlometom je systém Intelligent Light System (ILS).

Technika svetiel je zložená z LED smeroviek, denného osvetlenia s LED, ako aj LED stretávacích, diaľkových a odbočovacích svetiel.

Cenu základného modelu Mercedes-Benz Vito 109 CDI stanovili Nemci na približne 21.500 eur s DPH.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 30 086
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 176
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 126
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 021
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 009
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 007
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 003
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 941
  9. Používate make-up? Potom spozornite 837
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 831

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť svojich poslancov i partnerov vynucovať krajnými prostriedkami

SVET

Švajčiari otvorili najstrmšiu pozemnú lanovku na svete

Pozemná lanovka prejde prevýšenie 744 metrov.

KOMENTÁRE

Radšej európsku federáciu než vlasteneckú vodu v mäse

Chcem európsku federáciu s otravnými potravinovými kontrolami.

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.