SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Mercedes Vito ožil ako dodávkové vozidlo

Nové Vito by sa malo zlepšiť z pohľadu bezpečnosti i využiteľnosti. Na výber je pohon zadnej, prednej i pohon oboch náprav.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Pred niekoľkými mesiacmi predstavil Mercedes-Benz novú triedu V ako nástupcu modelu Vito v oblasti luxusnej osobnej prepravy. Prvé luxusné vany sa preháňajú už aj po slovenských cestách.

S odstupom času prišiel čas aj na modernizáciu úžitkovej rady Mercedes-Benz Vito, ktorá si svoj názov ponechá.

Model Vito sa na trhu objaví ako skriňová dodávka v troch dĺžkach a troch systémoch pohonu. Ako skriňová dodávka s dvojitou kabínou spája výhody dodávky a kombi. Novú kapitulu má Mercedes otvoriť novým modelom Vito Tourer na prepravu osôb.

Jedinečný výber kombinácií pohonu

Mercedes-Benz tvrdí, že nové Vito ako prvé vozidlo svojej triedy má k dispozícii pohon zadných kolies, všetkých štyroch kolies a teraz aj pohon predných kolies.

Nový pohon predných kolies je vhodný pri menej naloženom vozidle. Okrem lepších trakčných vlastností má byť výhodou aj cena.

Osvedčený pohon zadných kolies je riešenie vhodné pre všetky možnosti použitia s vysokými hmotnosťami a vysokým zaťažením prívesu.

Pohon všetkých kolies je určený pre aplikáciu s potrebou čo najlepšej trakcie aj pri nepriaznivých podmienkach alebo mimo spevnených vozoviek.

Model 4x4 disponuje rovnakou svetlou výškou ako model s pohonom jednej nápravy.

Dva motory, päť výkonov

Pre prednú poháňanú nápravu bude primárne určený ľahký naftový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra v dvoch výkonových stupňoch. Priečne zabudovaný - štvorvalcový agregát vo verzii 109 CDI ponúkne výkon 65 kW (88k) alebo 84 KW (114 k) vo verzii 111 CDI.

V troch výkonových stupňoch do ponuky nastupuje štvorvalec so zdvihovým objemom 2,15 litra.

Najslabším motorom v ponuke je verzia 114 CDI s výkonom 100 kW (136 k), za ňou 116 CDI s výkonom 120 kW (163 k). Vrchol motorovej ponuky tvorí Vito 119 BlueTEC s výkonom 140 kW (190 k) spĺňajúca emisnú normu Euro 6.

O prenos krútiaceho momentu sa pri pohone zadných kolies v sériovej výbave stará mechanická prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami.

Automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 7G-Tronic Plus je na želanie v ponuke pre Vito 114 CDI a Vito 116 CDI. Automatika sa dostala do sériovej výbavy verzií 119 BlueTec ako aj pre Vito s pohonom všetkých štyroch kolies.

Podľa spoločnosti Mercedes-Benz by priemerná spotreba pohonných hmôt mala voči predchodcovi klesnúť asi o 20 %.

Odvezie takmer 1 400 kg

V porovnaní s predchodcom narástol Vito vo všetkých troch dĺžkach o 140 mm: 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Výška vozidla sa v závislosti od modelu pohybuje no maximálne do 1 910 mm.

V ponuka sa objavia celkové prípustné hmotnosti 2,8 t a 3,05 t. Tie budú doplnené odľahčeným vyhotovením s 2,5 t a zaťaženým variantom s 3,2 t.

Najviac odvezie Vito s pohonom zadných kolies, prípustnou celkovou hmotnosťou 3,2 t a nákladom 1.369 kg.

Snaha priblížiť sa osobným autám

Nový model Vito značky Mercedes-Benz chce držať hlavné slovo aj v oblasti bezpečnosti. Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách dopĺňa adaptívny stabilizačný program.

Airbagy sa dostali aj do ponuky dodávky a ich počet sa môže vyšplhať až na osem vrátane okenného a bočných airbagov na ochranu panvy a hrudníka.

Do sériovej výbavy Mercedes zaradil asistenta pre sledovanie pozornosti vodiča, asistent stability pri bočnom vetre a napríklad aj kontrolu tlaku v pneumatikách.

Model Vito je možné individuálne vybaviť ďalšími asistenčnými systémami ako napríklad asistent udržiavania odstupu, asistent sledovania mŕtveho uhla alebo asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu.

Inteligentné svetlá sú určené aj pre dodávku

Alternatívou voči sériovým halogénovým svetlometom je systém Intelligent Light System (ILS).

Technika svetiel je zložená z LED smeroviek, denného osvetlenia s LED, ako aj LED stretávacích, diaľkových a odbočovacích svetiel.

Cenu základného modelu Mercedes-Benz Vito 109 CDI stanovili Nemci na približne 21.500 eur s DPH.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 769
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 271
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 310
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 496
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 518
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 308
  7. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 247
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 176
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 124
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 2 664
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vykonali viac ako 10-tisíc PCR testov.


43m
Predseda Smeru Robert Fico.

V prvej vláde odpísané záverečné práce spolustraníkov neriešil.


13 h
Peter Sagan.

Kto sú najväčší favoriti na zisk dúhového dresu?


20 h
Eduard Žitňanský

Vôbec neplatí, že kto má čisté svedomie, nemá sa čoho báť.


20. sep

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


18 h
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  2. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  3. Štefan Vidlár: Autority
  4. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  5. Anton Kovalčík: Len aby si neublížil(a)!
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 17. - Antarktída a jej zabudnutí objavitelia
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Moderátor Junior: Nezmením a nevyliečim nikoho, ale môžem pomôcť zviditeľniť
  8. Soňa Fröhlichová: Aj ženy už budú môcť ochraňovať pápeža
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 564
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 13 182
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 037
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 477
  5. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 5 108
  6. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 4 852
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 755
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 665
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu