Mercedes Vito ožil ako dodávkové vozidlo

Nové Vito by sa malo zlepšiť z pohľadu bezpečnosti i využiteľnosti. Na výber je pohon zadnej, prednej i pohon oboch náprav.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Pred niekoľkými mesiacmi predstavil Mercedes-Benz novú triedu V ako nástupcu modelu Vito v oblasti luxusnej osobnej prepravy. Prvé luxusné vany sa preháňajú už aj po slovenských cestách.

S odstupom času prišiel čas aj na modernizáciu úžitkovej rady Mercedes-Benz Vito, ktorá si svoj názov ponechá.

Model Vito sa na trhu objaví ako skriňová dodávka v troch dĺžkach a troch systémoch pohonu. Ako skriňová dodávka s dvojitou kabínou spája výhody dodávky a kombi. Novú kapitulu má Mercedes otvoriť novým modelom Vito Tourer na prepravu osôb.

Jedinečný výber kombinácií pohonu

Mercedes-Benz tvrdí, že nové Vito ako prvé vozidlo svojej triedy má k dispozícii pohon zadných kolies, všetkých štyroch kolies a teraz aj pohon predných kolies.

Nový pohon predných kolies je vhodný pri menej naloženom vozidle. Okrem lepších trakčných vlastností má byť výhodou aj cena.

Osvedčený pohon zadných kolies je riešenie vhodné pre všetky možnosti použitia s vysokými hmotnosťami a vysokým zaťažením prívesu.

Pohon všetkých kolies je určený pre aplikáciu s potrebou čo najlepšej trakcie aj pri nepriaznivých podmienkach alebo mimo spevnených vozoviek.

Model 4x4 disponuje rovnakou svetlou výškou ako model s pohonom jednej nápravy.

Dva motory, päť výkonov

Pre prednú poháňanú nápravu bude primárne určený ľahký naftový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra v dvoch výkonových stupňoch. Priečne zabudovaný - štvorvalcový agregát vo verzii 109 CDI ponúkne výkon 65 kW (88k) alebo 84 KW (114 k) vo verzii 111 CDI.

V troch výkonových stupňoch do ponuky nastupuje štvorvalec so zdvihovým objemom 2,15 litra.

Najslabším motorom v ponuke je verzia 114 CDI s výkonom 100 kW (136 k), za ňou 116 CDI s výkonom 120 kW (163 k). Vrchol motorovej ponuky tvorí Vito 119 BlueTEC s výkonom 140 kW (190 k) spĺňajúca emisnú normu Euro 6.

O prenos krútiaceho momentu sa pri pohone zadných kolies v sériovej výbave stará mechanická prevodovka so šiestimi prevodovými stupňami.

Automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu 7G-Tronic Plus je na želanie v ponuke pre Vito 114 CDI a Vito 116 CDI. Automatika sa dostala do sériovej výbavy verzií 119 BlueTec ako aj pre Vito s pohonom všetkých štyroch kolies.

Podľa spoločnosti Mercedes-Benz by priemerná spotreba pohonných hmôt mala voči predchodcovi klesnúť asi o 20 %.

Odvezie takmer 1 400 kg

V porovnaní s predchodcom narástol Vito vo všetkých troch dĺžkach o 140 mm: 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Výška vozidla sa v závislosti od modelu pohybuje no maximálne do 1 910 mm.

V ponuka sa objavia celkové prípustné hmotnosti 2,8 t a 3,05 t. Tie budú doplnené odľahčeným vyhotovením s 2,5 t a zaťaženým variantom s 3,2 t.

Najviac odvezie Vito s pohonom zadných kolies, prípustnou celkovou hmotnosťou 3,2 t a nákladom 1.369 kg.

Snaha priblížiť sa osobným autám

Nový model Vito značky Mercedes-Benz chce držať hlavné slovo aj v oblasti bezpečnosti. Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách dopĺňa adaptívny stabilizačný program.

Airbagy sa dostali aj do ponuky dodávky a ich počet sa môže vyšplhať až na osem vrátane okenného a bočných airbagov na ochranu panvy a hrudníka.

Do sériovej výbavy Mercedes zaradil asistenta pre sledovanie pozornosti vodiča, asistent stability pri bočnom vetre a napríklad aj kontrolu tlaku v pneumatikách.

Model Vito je možné individuálne vybaviť ďalšími asistenčnými systémami ako napríklad asistent udržiavania odstupu, asistent sledovania mŕtveho uhla alebo asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu.

Inteligentné svetlá sú určené aj pre dodávku

Alternatívou voči sériovým halogénovým svetlometom je systém Intelligent Light System (ILS).

Technika svetiel je zložená z LED smeroviek, denného osvetlenia s LED, ako aj LED stretávacích, diaľkových a odbočovacích svetiel.

Cenu základného modelu Mercedes-Benz Vito 109 CDI stanovili Nemci na približne 21.500 eur s DPH.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 161
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 381
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 155
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 065
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 253
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 088
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 983
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 908
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 357
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 144

Téma: Mercedes ML, C, E, AMG, A ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.