Začíname na rely v Poľsku, toto musíme absolvovať

Počas obhliadky trate sme tankovali na hovoriacej pumpe a presedeli trinásť hodín za volantom.

Príprava rozpisu trate na šesť rýchlostných skúšok trvala trinásť hodín čistej jazdy.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Slovenský šampionát v rely zažíva svoj momentálny vrchol sezóny, ktorým je paradoxne historicky významná rely v poľskom Rzeszowe. Dvojdňové podujatie na východe Poľska je súčasťou nášho šampionátu.

Pre slovenské posádky, vrátane tej našej (Chvála - Hlisnikovský) s Peugeotom 208 R2, je to v prvom rade veľká škola jazdenia. Okrem náročných tratí na úrovni českej slávnej "Barumky" je tu obrovská konkurencia.

V kategórii máme ďalších 19 konkurentov

Predstavte si, že len v triede 6, kde patrí aj Peugeot 208 R2, štartuje až 20 vozidiel. Dnes napredujúca kategória vozidiel R2 predstavuje takmer tretinu zo 63 štartujúcich v hlavnej súťaži.

Na trať ešte nastúpi ďalších 55 áut poľského Pohára rely. Na základe žiadosti našich čitateľov chceme priblížiť rely aj s tým, čo to všetko obnáša. Vrátane prípravy.

Dvojdňová rely začína podstatne skôr, než odštartuje prvá rýchlostná skúška a napríklad aktuálne podujatie v Poľsku dokumentuje časovú náročnosť tohto krásneho športu.

Od utorka rána sme museli zariadiť posledné detaily prípravy, zhromaždiť všetky potrebné dokumenty od licencií, cez prihlášky, dokumenty od súťažného vozidla až po osobné veci.

Byrokracia je začiatok rely

V utorkový večer nás čakalo v akademickom meste Rzseszow administratívne preberanie, teda akýsi zápis na rely.

Ide o kontrolu dokumentov, prevzatie itinerára rely, štartovných čísel a pokynov. Aj toto sa musí diať presne v stanovenom čase a ten bol v prípade našej posádky o 19:30.

Streda patrila obhliadke trate a tú vám priblížime práve v nasledujúcej fotoreportáži. Začali sme už krátko po šiestej tankovaním plnej nádrže a naštudovaním itinerára súťaže.

Aby sme šetrili čas, na rely testujeme auto, ktoré je celkom logicky Peugeot 308 SW. Kilometre vidieckych ciest a tratí rýchlostných skúšok dajú podvozku zabrať a už v stredu večer sme mali od pondelkového prevzatia testovacieho auta najazdených 1200 kilometrov.

Zaujímavý detail ako si nepomýliť palivo na poľskej čerpacej WATKEN stanici v Rzeszowe. Keď zdvihnete tankovaciu pištoľ, zo stojana sa ozve hlas: "Dobrý deň, vítame vás, práve tankujete naftu.".
Už pri obhliadke trate rýchlostnej skúšky lemujú trať deti a zbierajú podpisy. je jedno, že ste zo Slovenska. O to viac sa cení "zahraničný" podpis.
Spolujazdec Libor Hlisnikovský zapísal vyše 30 strán podrobného popisu trate rýchlostných skúšok. Píše sa každá zákruta a podstatný detail trate pozostávajúcej zo 163 kilometrov meraných úsekov.
Na začiatku každej rýchlostnej skúšky nulujeme tachometer, aby sme vedeli sledovať itinerár, ktorý vždy začína kilometráž na začiatku meraného úseku.
Pri podrobnej prvej a veľmi pomalej obhliadkovej jazde má vodič na kolene celkový itinerár, aby vedel kadiaľ vedie trať a kde budú napríklad spomaľovače, odbočky alebo pneumatiky vo vnútri zákrut.
Pri časovo náročnej obhliadke v Poľsku sme nemali čas na obed. Do auta nosíme syrové nite alebo iné drobnosti na prehryznutie. Stihli sme len zastávku na kávu a tradične toaletu.
Jediná výnimka, kedy sme museli zastaviť uprostred rýchlostnej skúšky a vyfotiť sa so strašidlom. Mimochodom práve 29 kilometrov dlhá rýchlostná skúška je skutočným strašidlom.
Tieto žlté bodky sú zapísané v itinerári trate. Pri rely bude na tomto mieste pneumatika vyplnená betónom. Znamená to, že tu sa nesmie zákruta "strihať" po našom "katovať" vnútrom.
Každú rýchlostnú skúšku môžeme spoznávať a trénovať iba v troch prejazdoch. Každý nám v stanovenom čase potvrdzuje komisár na vstupe do skúšky. Naše auto musí byť označené štartovým číslom.
Bežne sa stáva, že auto na obhliadke dostane defekt. Výnimkou nebola slovenská posádka č.58 Innovia Racing a to Ján Urbančík - František Sobota. V pretekoch odštartujú na ikonickom renaulte Clio Wiliams.
Tak a končí sa prvý deň obhliadky šiestich rýchlostných skúšok Rzeszowskej rely. Najazdili sme 513 kilometrov a čistý čas jazdy presiahol trinásť hodín.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Sme na rely v Rzeszowe


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež