Začíname na rely v Poľsku, toto musíme absolvovať

Počas obhliadky trate sme tankovali na hovoriacej pumpe a presedeli trinásť hodín za volantom.

Príprava rozpisu trate na šesť rýchlostných skúšok trvala trinásť hodín čistej jazdy.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Slovenský šampionát v rely zažíva svoj momentálny vrchol sezóny, ktorým je paradoxne historicky významná rely v poľskom Rzeszowe. Dvojdňové podujatie na východe Poľska je súčasťou nášho šampionátu.

Pre slovenské posádky, vrátane tej našej (Chvála - Hlisnikovský) s Peugeotom 208 R2, je to v prvom rade veľká škola jazdenia. Okrem náročných tratí na úrovni českej slávnej "Barumky" je tu obrovská konkurencia.

V kategórii máme ďalších 19 konkurentov

Predstavte si, že len v triede 6, kde patrí aj Peugeot 208 R2, štartuje až 20 vozidiel. Dnes napredujúca kategória vozidiel R2 predstavuje takmer tretinu zo 63 štartujúcich v hlavnej súťaži.

Na trať ešte nastúpi ďalších 55 áut poľského Pohára rely. Na základe žiadosti našich čitateľov chceme priblížiť rely aj s tým, čo to všetko obnáša. Vrátane prípravy.

Dvojdňová rely začína podstatne skôr, než odštartuje prvá rýchlostná skúška a napríklad aktuálne podujatie v Poľsku dokumentuje časovú náročnosť tohto krásneho športu.

Od utorka rána sme museli zariadiť posledné detaily prípravy, zhromaždiť všetky potrebné dokumenty od licencií, cez prihlášky, dokumenty od súťažného vozidla až po osobné veci.

Byrokracia je začiatok rely

V utorkový večer nás čakalo v akademickom meste Rzseszow administratívne preberanie, teda akýsi zápis na rely.

Ide o kontrolu dokumentov, prevzatie itinerára rely, štartovných čísel a pokynov. Aj toto sa musí diať presne v stanovenom čase a ten bol v prípade našej posádky o 19:30.

Streda patrila obhliadke trate a tú vám priblížime práve v nasledujúcej fotoreportáži. Začali sme už krátko po šiestej tankovaním plnej nádrže a naštudovaním itinerára súťaže.

Aby sme šetrili čas, na rely testujeme auto, ktoré je celkom logicky Peugeot 308 SW. Kilometre vidieckych ciest a tratí rýchlostných skúšok dajú podvozku zabrať a už v stredu večer sme mali od pondelkového prevzatia testovacieho auta najazdených 1200 kilometrov.

Zaujímavý detail ako si nepomýliť palivo na poľskej čerpacej WATKEN stanici v Rzeszowe. Keď zdvihnete tankovaciu pištoľ, zo stojana sa ozve hlas: "Dobrý deň, vítame vás, práve tankujete naftu.".
Už pri obhliadke trate rýchlostnej skúšky lemujú trať deti a zbierajú podpisy. je jedno, že ste zo Slovenska. O to viac sa cení "zahraničný" podpis.
Spolujazdec Libor Hlisnikovský zapísal vyše 30 strán podrobného popisu trate rýchlostných skúšok. Píše sa každá zákruta a podstatný detail trate pozostávajúcej zo 163 kilometrov meraných úsekov.
Na začiatku každej rýchlostnej skúšky nulujeme tachometer, aby sme vedeli sledovať itinerár, ktorý vždy začína kilometráž na začiatku meraného úseku.
Pri podrobnej prvej a veľmi pomalej obhliadkovej jazde má vodič na kolene celkový itinerár, aby vedel kadiaľ vedie trať a kde budú napríklad spomaľovače, odbočky alebo pneumatiky vo vnútri zákrut.
Pri časovo náročnej obhliadke v Poľsku sme nemali čas na obed. Do auta nosíme syrové nite alebo iné drobnosti na prehryznutie. Stihli sme len zastávku na kávu a tradične toaletu.
Jediná výnimka, kedy sme museli zastaviť uprostred rýchlostnej skúšky a vyfotiť sa so strašidlom. Mimochodom práve 29 kilometrov dlhá rýchlostná skúška je skutočným strašidlom.
Tieto žlté bodky sú zapísané v itinerári trate. Pri rely bude na tomto mieste pneumatika vyplnená betónom. Znamená to, že tu sa nesmie zákruta "strihať" po našom "katovať" vnútrom.
Každú rýchlostnú skúšku môžeme spoznávať a trénovať iba v troch prejazdoch. Každý nám v stanovenom čase potvrdzuje komisár na vstupe do skúšky. Naše auto musí byť označené štartovým číslom.
Bežne sa stáva, že auto na obhliadke dostane defekt. Výnimkou nebola slovenská posádka č.58 Innovia Racing a to Ján Urbančík - František Sobota. V pretekoch odštartujú na ikonickom renaulte Clio Wiliams.
Tak a končí sa prvý deň obhliadky šiestich rýchlostných skúšok Rzeszowskej rely. Najazdili sme 513 kilometrov a čistý čas jazdy presiahol trinásť hodín.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 839
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 243
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 787
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 231
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 463
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 262
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 033
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 867
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 851
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 741

Téma: Sme na rely v Rzeszowe


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto sa bojí boja proti korupcii

Vo virtuálnom priestore sa objavujú útoky na prezidenta či protikorupčných aktivistov.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.