Začíname na rely v Poľsku, toto musíme absolvovať

Počas obhliadky trate sme tankovali na hovoriacej pumpe a presedeli trinásť hodín za volantom.

Príprava rozpisu trate na šesť rýchlostných skúšok trvala trinásť hodín čistej jazdy.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Slovenský šampionát v rely zažíva svoj momentálny vrchol sezóny, ktorým je paradoxne historicky významná rely v poľskom Rzeszowe. Dvojdňové podujatie na východe Poľska je súčasťou nášho šampionátu.

Pre slovenské posádky, vrátane tej našej (Chvála - Hlisnikovský) s Peugeotom 208 R2, je to v prvom rade veľká škola jazdenia. Okrem náročných tratí na úrovni českej slávnej "Barumky" je tu obrovská konkurencia.

V kategórii máme ďalších 19 konkurentov

Predstavte si, že len v triede 6, kde patrí aj Peugeot 208 R2, štartuje až 20 vozidiel. Dnes napredujúca kategória vozidiel R2 predstavuje takmer tretinu zo 63 štartujúcich v hlavnej súťaži.

Na trať ešte nastúpi ďalších 55 áut poľského Pohára rely. Na základe žiadosti našich čitateľov chceme priblížiť rely aj s tým, čo to všetko obnáša. Vrátane prípravy.

Dvojdňová rely začína podstatne skôr, než odštartuje prvá rýchlostná skúška a napríklad aktuálne podujatie v Poľsku dokumentuje časovú náročnosť tohto krásneho športu.

Od utorka rána sme museli zariadiť posledné detaily prípravy, zhromaždiť všetky potrebné dokumenty od licencií, cez prihlášky, dokumenty od súťažného vozidla až po osobné veci.

Byrokracia je začiatok rely

V utorkový večer nás čakalo v akademickom meste Rzseszow administratívne preberanie, teda akýsi zápis na rely.

Ide o kontrolu dokumentov, prevzatie itinerára rely, štartovných čísel a pokynov. Aj toto sa musí diať presne v stanovenom čase a ten bol v prípade našej posádky o 19:30.

Streda patrila obhliadke trate a tú vám priblížime práve v nasledujúcej fotoreportáži. Začali sme už krátko po šiestej tankovaním plnej nádrže a naštudovaním itinerára súťaže.

Aby sme šetrili čas, na rely testujeme auto, ktoré je celkom logicky Peugeot 308 SW. Kilometre vidieckych ciest a tratí rýchlostných skúšok dajú podvozku zabrať a už v stredu večer sme mali od pondelkového prevzatia testovacieho auta najazdených 1200 kilometrov.

Zaujímavý detail ako si nepomýliť palivo na poľskej čerpacej WATKEN stanici v Rzeszowe. Keď zdvihnete tankovaciu pištoľ, zo stojana sa ozve hlas: "Dobrý deň, vítame vás, práve tankujete naftu.".
Už pri obhliadke trate rýchlostnej skúšky lemujú trať deti a zbierajú podpisy. je jedno, že ste zo Slovenska. O to viac sa cení "zahraničný" podpis.
Spolujazdec Libor Hlisnikovský zapísal vyše 30 strán podrobného popisu trate rýchlostných skúšok. Píše sa každá zákruta a podstatný detail trate pozostávajúcej zo 163 kilometrov meraných úsekov.
Na začiatku každej rýchlostnej skúšky nulujeme tachometer, aby sme vedeli sledovať itinerár, ktorý vždy začína kilometráž na začiatku meraného úseku.
Pri podrobnej prvej a veľmi pomalej obhliadkovej jazde má vodič na kolene celkový itinerár, aby vedel kadiaľ vedie trať a kde budú napríklad spomaľovače, odbočky alebo pneumatiky vo vnútri zákrut.
Pri časovo náročnej obhliadke v Poľsku sme nemali čas na obed. Do auta nosíme syrové nite alebo iné drobnosti na prehryznutie. Stihli sme len zastávku na kávu a tradične toaletu.
Jediná výnimka, kedy sme museli zastaviť uprostred rýchlostnej skúšky a vyfotiť sa so strašidlom. Mimochodom práve 29 kilometrov dlhá rýchlostná skúška je skutočným strašidlom.
Tieto žlté bodky sú zapísané v itinerári trate. Pri rely bude na tomto mieste pneumatika vyplnená betónom. Znamená to, že tu sa nesmie zákruta "strihať" po našom "katovať" vnútrom.
Každú rýchlostnú skúšku môžeme spoznávať a trénovať iba v troch prejazdoch. Každý nám v stanovenom čase potvrdzuje komisár na vstupe do skúšky. Naše auto musí byť označené štartovým číslom.
Bežne sa stáva, že auto na obhliadke dostane defekt. Výnimkou nebola slovenská posádka č.58 Innovia Racing a to Ján Urbančík - František Sobota. V pretekoch odštartujú na ikonickom renaulte Clio Wiliams.
Tak a končí sa prvý deň obhliadky šiestich rýchlostných skúšok Rzeszowskej rely. Najazdili sme 513 kilometrov a čistý čas jazdy presiahol trinásť hodín.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 756
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 949
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava 6 035
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 451
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 972
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 912
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 343
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 733
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 479
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 291

Téma: Sme na rely v Rzeszowe


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Parlamentné voľby by vyhral Smer, Kollár predbehol SNS

Kotlebova strana sa by sa podľa prieskumu dostala až na šieste miesto.

SVET

Asad necháva státisíce ľudí umierať od hladu

Vojna proti Islamskému štátu sa skončila.

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.