Začíname na rely v Poľsku, toto musíme absolvovať

Počas obhliadky trate sme tankovali na hovoriacej pumpe a presedeli trinásť hodín za volantom.

Príprava rozpisu trate na šesť rýchlostných skúšok trvala trinásť hodín čistej jazdy.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Slovenský šampionát v rely zažíva svoj momentálny vrchol sezóny, ktorým je paradoxne historicky významná rely v poľskom Rzeszowe. Dvojdňové podujatie na východe Poľska je súčasťou nášho šampionátu.

Pre slovenské posádky, vrátane tej našej (Chvála - Hlisnikovský) s Peugeotom 208 R2, je to v prvom rade veľká škola jazdenia. Okrem náročných tratí na úrovni českej slávnej "Barumky" je tu obrovská konkurencia.

V kategórii máme ďalších 19 konkurentov

Predstavte si, že len v triede 6, kde patrí aj Peugeot 208 R2, štartuje až 20 vozidiel. Dnes napredujúca kategória vozidiel R2 predstavuje takmer tretinu zo 63 štartujúcich v hlavnej súťaži.

Na trať ešte nastúpi ďalších 55 áut poľského Pohára rely. Na základe žiadosti našich čitateľov chceme priblížiť rely aj s tým, čo to všetko obnáša. Vrátane prípravy.

Dvojdňová rely začína podstatne skôr, než odštartuje prvá rýchlostná skúška a napríklad aktuálne podujatie v Poľsku dokumentuje časovú náročnosť tohto krásneho športu.

Od utorka rána sme museli zariadiť posledné detaily prípravy, zhromaždiť všetky potrebné dokumenty od licencií, cez prihlášky, dokumenty od súťažného vozidla až po osobné veci.

Byrokracia je začiatok rely

V utorkový večer nás čakalo v akademickom meste Rzseszow administratívne preberanie, teda akýsi zápis na rely.

Ide o kontrolu dokumentov, prevzatie itinerára rely, štartovných čísel a pokynov. Aj toto sa musí diať presne v stanovenom čase a ten bol v prípade našej posádky o 19:30.

Streda patrila obhliadke trate a tú vám priblížime práve v nasledujúcej fotoreportáži. Začali sme už krátko po šiestej tankovaním plnej nádrže a naštudovaním itinerára súťaže.

Aby sme šetrili čas, na rely testujeme auto, ktoré je celkom logicky Peugeot 308 SW. Kilometre vidieckych ciest a tratí rýchlostných skúšok dajú podvozku zabrať a už v stredu večer sme mali od pondelkového prevzatia testovacieho auta najazdených 1200 kilometrov.

Zaujímavý detail ako si nepomýliť palivo na poľskej čerpacej WATKEN stanici v Rzeszowe. Keď zdvihnete tankovaciu pištoľ, zo stojana sa ozve hlas: "Dobrý deň, vítame vás, práve tankujete naftu.".
Už pri obhliadke trate rýchlostnej skúšky lemujú trať deti a zbierajú podpisy. je jedno, že ste zo Slovenska. O to viac sa cení "zahraničný" podpis.
Spolujazdec Libor Hlisnikovský zapísal vyše 30 strán podrobného popisu trate rýchlostných skúšok. Píše sa každá zákruta a podstatný detail trate pozostávajúcej zo 163 kilometrov meraných úsekov.
Na začiatku každej rýchlostnej skúšky nulujeme tachometer, aby sme vedeli sledovať itinerár, ktorý vždy začína kilometráž na začiatku meraného úseku.
Pri podrobnej prvej a veľmi pomalej obhliadkovej jazde má vodič na kolene celkový itinerár, aby vedel kadiaľ vedie trať a kde budú napríklad spomaľovače, odbočky alebo pneumatiky vo vnútri zákrut.
Pri časovo náročnej obhliadke v Poľsku sme nemali čas na obed. Do auta nosíme syrové nite alebo iné drobnosti na prehryznutie. Stihli sme len zastávku na kávu a tradične toaletu.
Jediná výnimka, kedy sme museli zastaviť uprostred rýchlostnej skúšky a vyfotiť sa so strašidlom. Mimochodom práve 29 kilometrov dlhá rýchlostná skúška je skutočným strašidlom.
Tieto žlté bodky sú zapísané v itinerári trate. Pri rely bude na tomto mieste pneumatika vyplnená betónom. Znamená to, že tu sa nesmie zákruta "strihať" po našom "katovať" vnútrom.
Každú rýchlostnú skúšku môžeme spoznávať a trénovať iba v troch prejazdoch. Každý nám v stanovenom čase potvrdzuje komisár na vstupe do skúšky. Naše auto musí byť označené štartovým číslom.
Bežne sa stáva, že auto na obhliadke dostane defekt. Výnimkou nebola slovenská posádka č.58 Innovia Racing a to Ján Urbančík - František Sobota. V pretekoch odštartujú na ikonickom renaulte Clio Wiliams.
Tak a končí sa prvý deň obhliadky šiestich rýchlostných skúšok Rzeszowskej rely. Najazdili sme 513 kilometrov a čistý čas jazdy presiahol trinásť hodín.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 472
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 238
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 377
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 652
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 608
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 353
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 535
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 539
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 930
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 820

Téma: Sme na rely v Rzeszowe


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Chovajú jesetery a chcú sa stať kaviárovou mocnosťou. Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KULTÚRA

Odovzdali najprestížnejšiu cenu za architektúru. Pozrite si diela jej víťazov

Pritzkerovu cenu získali katalánski architekti.

Neprehliadnite tiež

Sledujte v živom prenose odhalenie nového Range Roveru Velar

Nový prírastok do rodiny Range Rover zaplní miesto medzi modelmi Range Rover Evoque a Range Rover Sport.

Škoda v Ženeve predstaví vo Fabii trojvalcový motor 1,0 TSI

Automobilka Škoda plánuje vo vozidlách Fabia a Fabia Combi nahradiť 1,2 l motor za nový trojvalcový agregát s objemom 1,0 litra.

Rolls-Royce ukázal svoj najmenší model SRH, vyrobí jediný kus

Po vzore väčších áut je na mieru upravený pre zákazníka.

Vyšetrovací výbor pre emisie o dieselgate: Problém je, že sme nekonali

Vyšetrovací výbor Európskeho parlamentu pre meranie emisií v automobilovom priemysle schválil svoju záverečnú správu a balík odporúčaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop