Na svete je len veľmi málo mototocyklov, ktoré na svoj pohon využívajú vznetovú pohonnú jednotku. Ešte menej je však takých, ktoré sú schopné spaľovať tuk zo slaniny.
Stavbou špeciálneho motocykla bol poverený Charlie Smithson, človek ktorý v minulosti pracoval pre rôzne tímy F1. O stavbe motocykla vie všetko vrátane zvárania, obrábania kovov i práce s kompozitnými materiálmi.
Základ motocykla pochádza z holandských dielní a stojí na naftovom stroji EVA Track T800CDI.
Na pohon „slaninovej motorky“ Black Label Bacon slúži trojvalcový naftový motor so zdvihovým objemom 799 cm3 prepĺňaný turbom.
Pohonná jednotka vyprodukuje výkon 33,5 kW (46 k) a 100 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa na zadné koleso dostáva kardanom.
Rám pôvodnej motorky bol znížený o 7,5 cm a nainštalovaný nový typ odpruženia.
Nové, bravčovou kožou potiahnuté sedadlo a prepracovaná nádrž dodávajú motocyklu jeho jedinečný vzhľad.
Atraktivitu motorky zvyšuje jej schopnosť spaľovať bravčový tuk, premenený do špeciálnej bionafty B100. Pre túto príležitosť pripravili približne 757 litrov „pohonnej zmesi“.
Motorka na trati dlhej 100 km spotrebuje asi tri litre „slaninového tuku“.
Motocykel je určený ako jedno z lákadiel druhého „Medzinárodného filmového festivalu slaniny“ – v ktorom o čo najlepšie umiestnenie súťažia krátkometrážne filmy s hlavnou postavou – pečenou slaninou. Súťaž sa uskutoční 29. augusta v americkom meste San Diego.
Minulý rok asi 130 súperov porazil príbeh Michaele Camenetiho - „Portrait of a Bacon Enthusiast“.