SME

Sme pripravení na štarte poľskej rely. Bojíme sa o predok auta

Davy fanúšikov, premenlivé počasie a pneumatiková lotéria sľubujú zaujímavú súťaž. Pozrite si tiež video z našej predchádzajúcej rely.

Rely je v Poľsku sviatok. Štart lemovali tisíce fanúšikov.Rely je v Poľsku sviatok. Štart lemovali tisíce fanúšikov. (Zdroj: Libor Hlisnikovský)

Vo štvrtok podvečer odštartoval 23. ročník rely v poľskom Rzeszowe. Veľký význam podujatia dokumentovali početné zástupy divákov v okolí slávnostnej rampy.

Posledný deň príprav pred štartom patril hneď ráno obhliadke poslednej rýchlostnej skúšky a potom technickej prehliadke vozidla komisármi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko musíme robiť načasKrátko po šiestej sme vyrazili smerom k rýchlostnej skúške Zagorzyce, aby sme už od siedmej mohli mapovať trať otvorenú len do desiatej.

Nasledoval presun do Rzeszowa na technickú prehliadku v presne stanovenom čase. Náš Peugeot 208R2 mal predpísaný čas začiatku kontroly 11:02 a ten sme splnili.

SkryťVypnúť reklamu

Technickí komisári kontrolujú spôsobilosť vozidla, predpísané dokumenty a hlavne bezpečnostné prvky.

Na záver namontujú do vozidla GPS modul na sledovanie auta počas súťaže.

Ukáže sa tak, či sme neopustili predpísanú trať. V prípade potreby tiež môžeme cez GPS vyslať žiadosť o pomoc alebo potvrdiť, že sme v poriadku.

Rýchlostné skúšky patria medzi najťažšiePočas druhého dňa obhliadky trate sme písali rozpis rýchlostnej skúšky Zagorzyce, ktorá je svojím charakterom ilustráciou poľskej súťaže.

Okrem krátkeho úseku na štrkovej ceste, nechýba brod a ani striedanie širokého asfaltu s úzkou cestou plnou horizontov.

Na mnohých miestach sú za horizontom doslova "padáky" neštandardne strmého sklonu, ktoré končia prudkým stúpaním.

Je veľmi ťažké odhadnúť dobrú rýchlosť, aby sme neublížili predku auta.

SkryťVypnúť reklamu

Na tejto i ostatných rýchlostných skúškach nájdete miesta, kde bude sotva stačiť maximálna rýchlosť auta a potom sú tu úzke cestičky medzi domami, kde by určite lepšie pasovali kratšie prevody.

Na konci rýchlostnej skúšky Zagorzyce sme zastavili pri obrovskej tabakovej plantáži. Tieto vysušené tabakové listy budú v cigaretách LM. Miestny producent je vraj najväčší v regióne. Listy po tomto prvom sušení putujú do umelej sušiarne s presne nastavenými parametrami. Viac fotografií z tabaku je v galérii.

Štartujeme v nabitej triedeAko sme už písali, naša posádka Mihyring Rally Teamu dostala pridelené štartovné číslo 30.

Patríme zároveň do najzastúpenejšej triedy 6 na rely v Rzeszowe. V tejto triede štartuje napokon po technickom preberaní 18 posádok.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, najviac vozidiel špecifikácie R2 je z Poľska. Zo Slovenska prišiel ešte úradujúci majster triedy Pavol Nagy na Citroene C2R2 Max a Martin Koiš s Fordom Fiesta R2.

Po neúčasti Romana Koňucha a Tomáša Fuska neostane náš Peugeot sám. Poľské tímy priniesli ďalších šesť Peugeotov 208 R2.

V dnes veľmi populárnej triede vyrazí na trať až osem Fordov Fiesta.

Počasie je premenlivé, sľubujú dážďV okolí Rzeszowa vo štvrtok večer pršalo a po nočnej prestávke začalo aj skoro ráno. S najväčšou pravdepodobnosťou vyštartujeme na najmäkšej zmesi pneumatík Michelin, ktoré máme k dispozícii.

Trať bude o to náročnejšia, že v mnohých zákrutách sa bude "strihať" a tým pribudne na asfalte množstvo blata.

Prvá posádka opustí servisné parkovisko v piatok (8.8.2014) o 11:15 a náš čas štartu zo servisu stanovili na 11:42. Prvá rýchlostná skúška štartuje krátko po dvanástej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledky rýchlostných skúšok môžete online sledovať TU.

Spomíname na Lubeník bez nárazníkaSkôr, než prinesieme prvé obrázky alebo záznam jazdy z rely v Rzeszowe, ponúkame krátky zostrih účinkovania na rely Lubeník, kde sme v konkurencii ôsmych posádok v triede skončili na štvrtom mieste.

O tretie miesto, ktoré sme si držali takmer do konca pretekov, sme prišli v poslednej rýchlostnej skúške. Maďar Ákos Tábori na Citroene zaútočil a porazil nás v súčte rely o dve sekundy.

Podobne ako v Miškolci sa nám aj v Lubeníku podarilo vyhrať jednu rýchlostnú skúšku. V jednej sme dokonca stratili nárazník po kontakte s retardérom.

Auto bolo úplne v poriadku, len nemalo nárazník. Obetavý tím Jiřího Pertlíčka priniesol nárazník z rýchlostnej skúšky a provizórne ho nasadili na auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše štvrté miesto je dôsledkom slabého výkonu na prvej rýchlostnej skúške mestského okruhu v Rožňave.

Jeho druhý prejazd sme išli už o 19 sekúnd rýchlejšie a to je veľký rozptyl časov. Tieto sekundy nám potom chýbali v boji o pódiové umiestnenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 643
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 423
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 087
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 770
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 632
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 609
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 016
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 830
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 709
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 381
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 334
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 086
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 475
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 507
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu