Vo štvrtok podvečer odštartoval 23. ročník rely v poľskom Rzeszowe. Veľký význam podujatia dokumentovali početné zástupy divákov v okolí slávnostnej rampy.
Posledný deň príprav pred štartom patril hneď ráno obhliadke poslednej rýchlostnej skúšky a potom technickej prehliadke vozidla komisármi.
Všetko musíme robiť načasKrátko po šiestej sme vyrazili smerom k rýchlostnej skúške Zagorzyce, aby sme už od siedmej mohli mapovať trať otvorenú len do desiatej.
Nasledoval presun do Rzeszowa na technickú prehliadku v presne stanovenom čase. Náš Peugeot 208R2 mal predpísaný čas začiatku kontroly 11:02 a ten sme splnili.
Technickí komisári kontrolujú spôsobilosť vozidla, predpísané dokumenty a hlavne bezpečnostné prvky.
Na záver namontujú do vozidla GPS modul na sledovanie auta počas súťaže.
Ukáže sa tak, či sme neopustili predpísanú trať. V prípade potreby tiež môžeme cez GPS vyslať žiadosť o pomoc alebo potvrdiť, že sme v poriadku.
Rýchlostné skúšky patria medzi najťažšiePočas druhého dňa obhliadky trate sme písali rozpis rýchlostnej skúšky Zagorzyce, ktorá je svojím charakterom ilustráciou poľskej súťaže.
Okrem krátkeho úseku na štrkovej ceste, nechýba brod a ani striedanie širokého asfaltu s úzkou cestou plnou horizontov.
Na mnohých miestach sú za horizontom doslova "padáky" neštandardne strmého sklonu, ktoré končia prudkým stúpaním.
Je veľmi ťažké odhadnúť dobrú rýchlosť, aby sme neublížili predku auta.
Na tejto i ostatných rýchlostných skúškach nájdete miesta, kde bude sotva stačiť maximálna rýchlosť auta a potom sú tu úzke cestičky medzi domami, kde by určite lepšie pasovali kratšie prevody.
Na konci rýchlostnej skúšky Zagorzyce sme zastavili pri obrovskej tabakovej plantáži. Tieto vysušené tabakové listy budú v cigaretách LM. Miestny producent je vraj najväčší v regióne. Listy po tomto prvom sušení putujú do umelej sušiarne s presne nastavenými parametrami. Viac fotografií z tabaku je v galérii.
Štartujeme v nabitej triedeAko sme už písali, naša posádka Mihyring Rally Teamu dostala pridelené štartovné číslo 30.
Patríme zároveň do najzastúpenejšej triedy 6 na rely v Rzeszowe. V tejto triede štartuje napokon po technickom preberaní 18 posádok.
Samozrejme, najviac vozidiel špecifikácie R2 je z Poľska. Zo Slovenska prišiel ešte úradujúci majster triedy Pavol Nagy na Citroene C2R2 Max a Martin Koiš s Fordom Fiesta R2.
Po neúčasti Romana Koňucha a Tomáša Fuska neostane náš Peugeot sám. Poľské tímy priniesli ďalších šesť Peugeotov 208 R2.
V dnes veľmi populárnej triede vyrazí na trať až osem Fordov Fiesta.
Počasie je premenlivé, sľubujú dážďV okolí Rzeszowa vo štvrtok večer pršalo a po nočnej prestávke začalo aj skoro ráno. S najväčšou pravdepodobnosťou vyštartujeme na najmäkšej zmesi pneumatík Michelin, ktoré máme k dispozícii.
Trať bude o to náročnejšia, že v mnohých zákrutách sa bude "strihať" a tým pribudne na asfalte množstvo blata.
Prvá posádka opustí servisné parkovisko v piatok (8.8.2014) o 11:15 a náš čas štartu zo servisu stanovili na 11:42. Prvá rýchlostná skúška štartuje krátko po dvanástej.
Výsledky rýchlostných skúšok môžete online sledovať TU.
Spomíname na Lubeník bez nárazníkaSkôr, než prinesieme prvé obrázky alebo záznam jazdy z rely v Rzeszowe, ponúkame krátky zostrih účinkovania na rely Lubeník, kde sme v konkurencii ôsmych posádok v triede skončili na štvrtom mieste.
O tretie miesto, ktoré sme si držali takmer do konca pretekov, sme prišli v poslednej rýchlostnej skúške. Maďar Ákos Tábori na Citroene zaútočil a porazil nás v súčte rely o dve sekundy.
Podobne ako v Miškolci sa nám aj v Lubeníku podarilo vyhrať jednu rýchlostnú skúšku. V jednej sme dokonca stratili nárazník po kontakte s retardérom.
Auto bolo úplne v poriadku, len nemalo nárazník. Obetavý tím Jiřího Pertlíčka priniesol nárazník z rýchlostnej skúšky a provizórne ho nasadili na auto.
Naše štvrté miesto je dôsledkom slabého výkonu na prvej rýchlostnej skúške mestského okruhu v Rožňave.
Jeho druhý prejazd sme išli už o 19 sekúnd rýchlejšie a to je veľký rozptyl časov. Tieto sekundy nám potom chýbali v boji o pódiové umiestnenia.