SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Prežili sme prvý deň brutálnej poľskej rely

Na rely rozhodovali pneumatiky, dážď a odvaha. Pozrite si z miesta vodiča, ako sa jazdi so suchými pneumatikami na ceste plnej vody.

Po prvom a ťažkom dni potešilo, že sme došli až do večerného servisu.Po prvom a ťažkom dni potešilo, že sme došli až do večerného servisu.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Skutočne ťažká rely Rzeszowe začala na poludnie výjazdom zo servisu na prvé kolo rýchlostných skúšok Godowa a Lubenia.

Nakoľko druhá v poradí mala až 29 kilometrov a teplota vzduchu stúpala, zvolili sme aj na zadnú nápravu tvrdšiu zmes pneumatík.

Čím sme boli bližšie k rýchlostnej skúške Godowa, tým častejšie začali na čelné sklo dopadať kvapky.

Na štarte prvej skúšky síce nepršalo ale organizátor po havárii Tibora Cserhalmiho nariadil obchádzkovú trasu a test zrušil.

Pneumatiky poriadne potrápili

Pred Lubeniou sme sa snažili nahriať pneumatiky, ako sa dalo, avšak už od začiatku rýchlostnej skúšky zadok auta doslova lietal.

Asi dva kilometre po štarte sme museli takmer zastaviť, lebo náš konkurent Ákos Tábori vyletel z trate a hoci sa vrátil na cestu s vylomeným kolesom ,nemohol ďaleko pokračovať.

Napokon sa nám ho na širšom úseku skúšky podarilo predbehnúť. Už bolo jasné, že do cieľa musíme ísť opatrne, no napriek tomu sme na konci prvej tretiny dostali hodiny.

Auto ostalo na ceste avšak so zhasnutým motorom. Táto chyba nás stála v konečnom dôsledku vyše tridsať sekúnd.

Napokon sme si v cieli skúšky vydýchli, pretože okolo trate stálo množstvo posádok s rozbitými autami.

Pozrite si video asi najväčšej havárie v Rzeszowe,

Nebo sa doslova roztrhlo

V prvom servise sme nasadili na zadnú nápravu mäkkú zmes a na prednej ostala podstatne tvrdšia. Hoci to bola na dané teploty dobrá voľba, na štarte druhého prejazdu Godowy začalo pršať.

V strede skúšky to bola doslova prietrž mračien, stierače nestíhali a čelné sklo sa ledva odrosilo aj pod zapnutým ventilátorom.

Auto doslova plávalo a strácalo kontakt s cestou. V zostrihu onboardu uvidíte naše "hodiny" aj jazdu v daždi.

Spolu s posádkami okolo nás sme mali smolu na veľký mrak, avšak aj napriek vyslovene suchým pneumatikám sme sa v hodnotení Majstrovstiev Slovenska posunuli na druhé miesto v triede.

V druhom prejazde náročnej Lubenie sme pozíciu upevnili, hoci občas bolo na rozblatených úsekoch poriadne horúco.

Mestský okruh pokazil náladu

Posledným rýchlostným testom dňa sme prišli o svoju celkom dobrú pozíciu. Pred štartom bolo jasné, že treba štandardne zajazdiť a druhé miesto v triede v rámci hodnotenia našich majstrovstiev bude v suchu.

Navyše na prvom mieste bol Poliak, takže v bodovaní nám pozícia vyhovovala. Prišiel však nesprávny nájazd na kruhový objazd a nutnosť cúvať.

Akoby naschvál nešla zaradiť spiatočka a vyslovene hlúpa chyba pilota, za ktorú by si zaslúžil facku, stála našu posádku druhé miesto. Večer sme dostali ešte desať trestných sekúnd za neskorý výjazd z preskupenia a tretie miesto je len slabou útechou.

Rely je mimoriadne náročná teší nás aspoň to, že patríme medzi 45 posádok z pôvodných 59, ktoré pokračujú ďalej a absolútne nám patrí 25 miesto.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 764
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 128
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 802
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 779
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 324
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 924
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 912
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 206
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 847
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 695

Téma: Sme na rely v Rzeszowe


Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR