Skutočne ťažká rely Rzeszowe začala na poludnie výjazdom zo servisu na prvé kolo rýchlostných skúšok Godowa a Lubenia.
Nakoľko druhá v poradí mala až 29 kilometrov a teplota vzduchu stúpala, zvolili sme aj na zadnú nápravu tvrdšiu zmes pneumatík.
Čím sme boli bližšie k rýchlostnej skúške Godowa, tým častejšie začali na čelné sklo dopadať kvapky.
Na štarte prvej skúšky síce nepršalo ale organizátor po havárii Tibora Cserhalmiho nariadil obchádzkovú trasu a test zrušil.
Pneumatiky poriadne potrápili
Pred Lubeniou sme sa snažili nahriať pneumatiky, ako sa dalo, avšak už od začiatku rýchlostnej skúšky zadok auta doslova lietal.
Asi dva kilometre po štarte sme museli takmer zastaviť, lebo náš konkurent Ákos Tábori vyletel z trate a hoci sa vrátil na cestu s vylomeným kolesom ,nemohol ďaleko pokračovať.
Napokon sa nám ho na širšom úseku skúšky podarilo predbehnúť. Už bolo jasné, že do cieľa musíme ísť opatrne, no napriek tomu sme na konci prvej tretiny dostali hodiny.
Auto ostalo na ceste avšak so zhasnutým motorom. Táto chyba nás stála v konečnom dôsledku vyše tridsať sekúnd.
Napokon sme si v cieli skúšky vydýchli, pretože okolo trate stálo množstvo posádok s rozbitými autami.
Pozrite si video asi najväčšej havárie v Rzeszowe,
Nebo sa doslova roztrhlo
V prvom servise sme nasadili na zadnú nápravu mäkkú zmes a na prednej ostala podstatne tvrdšia. Hoci to bola na dané teploty dobrá voľba, na štarte druhého prejazdu Godowy začalo pršať.
V strede skúšky to bola doslova prietrž mračien, stierače nestíhali a čelné sklo sa ledva odrosilo aj pod zapnutým ventilátorom.
Auto doslova plávalo a strácalo kontakt s cestou. V zostrihu onboardu uvidíte naše "hodiny" aj jazdu v daždi.
Spolu s posádkami okolo nás sme mali smolu na veľký mrak, avšak aj napriek vyslovene suchým pneumatikám sme sa v hodnotení Majstrovstiev Slovenska posunuli na druhé miesto v triede.
V druhom prejazde náročnej Lubenie sme pozíciu upevnili, hoci občas bolo na rozblatených úsekoch poriadne horúco.
Mestský okruh pokazil náladu
Posledným rýchlostným testom dňa sme prišli o svoju celkom dobrú pozíciu. Pred štartom bolo jasné, že treba štandardne zajazdiť a druhé miesto v triede v rámci hodnotenia našich majstrovstiev bude v suchu.
Navyše na prvom mieste bol Poliak, takže v bodovaní nám pozícia vyhovovala. Prišiel však nesprávny nájazd na kruhový objazd a nutnosť cúvať.
Akoby naschvál nešla zaradiť spiatočka a vyslovene hlúpa chyba pilota, za ktorú by si zaslúžil facku, stála našu posádku druhé miesto. Večer sme dostali ešte desať trestných sekúnd za neskorý výjazd z preskupenia a tretie miesto je len slabou útechou.
Rely je mimoriadne náročná teší nás aspoň to, že patríme medzi 45 posádok z pôvodných 59, ktoré pokračujú ďalej a absolútne nám patrí 25 miesto.