Prežili sme prvý deň brutálnej poľskej rely

Na rely rozhodovali pneumatiky, dážď a odvaha. Pozrite si z miesta vodiča, ako sa jazdi so suchými pneumatikami na ceste plnej vody.

Po prvom a ťažkom dni potešilo, že sme došli až do večerného servisu.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Skutočne ťažká rely Rzeszowe začala na poludnie výjazdom zo servisu na prvé kolo rýchlostných skúšok Godowa a Lubenia.

Nakoľko druhá v poradí mala až 29 kilometrov a teplota vzduchu stúpala, zvolili sme aj na zadnú nápravu tvrdšiu zmes pneumatík.

Čím sme boli bližšie k rýchlostnej skúške Godowa, tým častejšie začali na čelné sklo dopadať kvapky.

Na štarte prvej skúšky síce nepršalo ale organizátor po havárii Tibora Cserhalmiho nariadil obchádzkovú trasu a test zrušil.

Pneumatiky poriadne potrápili

Pred Lubeniou sme sa snažili nahriať pneumatiky, ako sa dalo, avšak už od začiatku rýchlostnej skúšky zadok auta doslova lietal.

Asi dva kilometre po štarte sme museli takmer zastaviť, lebo náš konkurent Ákos Tábori vyletel z trate a hoci sa vrátil na cestu s vylomeným kolesom ,nemohol ďaleko pokračovať.

Napokon sa nám ho na širšom úseku skúšky podarilo predbehnúť. Už bolo jasné, že do cieľa musíme ísť opatrne, no napriek tomu sme na konci prvej tretiny dostali hodiny.

Auto ostalo na ceste avšak so zhasnutým motorom. Táto chyba nás stála v konečnom dôsledku vyše tridsať sekúnd.

Napokon sme si v cieli skúšky vydýchli, pretože okolo trate stálo množstvo posádok s rozbitými autami.

Pozrite si video asi najväčšej havárie v Rzeszowe,

Nebo sa doslova roztrhlo

V prvom servise sme nasadili na zadnú nápravu mäkkú zmes a na prednej ostala podstatne tvrdšia. Hoci to bola na dané teploty dobrá voľba, na štarte druhého prejazdu Godowy začalo pršať.

V strede skúšky to bola doslova prietrž mračien, stierače nestíhali a čelné sklo sa ledva odrosilo aj pod zapnutým ventilátorom.

Auto doslova plávalo a strácalo kontakt s cestou. V zostrihu onboardu uvidíte naše "hodiny" aj jazdu v daždi.

Spolu s posádkami okolo nás sme mali smolu na veľký mrak, avšak aj napriek vyslovene suchým pneumatikám sme sa v hodnotení Majstrovstiev Slovenska posunuli na druhé miesto v triede.

V druhom prejazde náročnej Lubenie sme pozíciu upevnili, hoci občas bolo na rozblatených úsekoch poriadne horúco.

Mestský okruh pokazil náladu

Posledným rýchlostným testom dňa sme prišli o svoju celkom dobrú pozíciu. Pred štartom bolo jasné, že treba štandardne zajazdiť a druhé miesto v triede v rámci hodnotenia našich majstrovstiev bude v suchu.

Navyše na prvom mieste bol Poliak, takže v bodovaní nám pozícia vyhovovala. Prišiel však nesprávny nájazd na kruhový objazd a nutnosť cúvať.

Akoby naschvál nešla zaradiť spiatočka a vyslovene hlúpa chyba pilota, za ktorú by si zaslúžil facku, stála našu posádku druhé miesto. Večer sme dostali ešte desať trestných sekúnd za neskorý výjazd z preskupenia a tretie miesto je len slabou útechou.

Rely je mimoriadne náročná teší nás aspoň to, že patríme medzi 45 posádok z pôvodných 59, ktoré pokračujú ďalej a absolútne nám patrí 25 miesto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 625
  2. Najužitočnejšia appka 14 912
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 825
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 031
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 764
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 554
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 418
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 064
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 259
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Téma: Sme na rely v Rzeszowe


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.