SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Dostali sme príučku od Poliakov, ako sa jazdí rely

Vyrovnanejšia jazda a chyby súperov nám pomohli k cenným bodom. Pozrite si ako sa jazdí v Poľsku na suchu.

(Zdroj: Martin Koiš)

Druhému dňu ťažkej rely v Rzeszowe síce prialo počasie, ale mnohým chýbalo šťastie na ceste do cieľa. Úradujúci majster Slovenska a v tomto prípade domáci jazdec Grzegorz Grzyb odstúpil po výlete mimo trať.

Chladič Škody Fabia S2000 plnil po náraze funkciu len do cieľa prvej rýchlostnej skúšky druhého dňa.

Najväčší rozruch však spôsobil Poliak Chuchala, ktorý na druhej skúške dňa obráti Fiestu R5 na strechu.

Odstránenie auta nejaký čas trvalo a na štarte testu čakalo s vychladnutými pneumatikami takmer celé štartové pole.

Na čistenie trate sa napokon vydal Igor Drotár s Fabiou WRC, ktorá mala po prvom dni mierne "upravený" nárazník.

Do zostrihu zaujímavých miest z onboardu sme vybrali sekcie, ktoré presne ilustrujú ako vyzerá rely na úzkych poľských cestách.

Chýbalo nám nasadenie

Naša posádka Mihyring Rally Teamu sa nevedela dostať do tempa a o tom svedčil aj čas v druhom teste.

V danej chvíli náš najväčší konkurent v slovenskom hodnotení, Pavol Nagy na Citroene zmazal malú rannú stratu z prvej rýchlostnej skúšky.

Navyše nám ešte poriadne priložil. V tretej skúške prvej sekcie sme sa dostali konečne do tempa a na teste Zagorzyce bol náš čas ako-tak porovnateľný s niektorými Poliakmi.

V boji o body samostatne hodnoteného druhého dňa Slovenského šampionátu nás to posunulo opäť do hry.

Konečne sme chytali tempo

Druhú sekciu sme začali krátkym zastavením hneď v druhej zákrute po štarte.

Chyba nás stála veľa sekúnd, ktoré sme naháňali na trati a na konkurenčnú posádku Nagy - Kušnier sme získali len sekundový náskok.

V cieli bol pred nami Martin Koiš na Fieste R2. Nehovoriac o tom, že Poliak Ogryzek stále zvyšoval náskok.

Napokon poľskí jazdci nám ukázali ich jazdu v úplne inej lige a na tomto type tratí sa máme, čo učiť.

V druhom prejazde skúšky Wojaszówka sme na 16 kilometroch stratili na Poliaka Ogryzeka len 4,5 sekundy.

Videli sme však ako Pavol Nagy menil v rýchlostnej skúške koleso a to postihlo viacerých jazdcov, vrátane Martina Koiša.

Tento moment rozhodol o našom druhom mieste v hodnotení našich majstrovstiev. Oveľa viac nás teší, že v tejto skúške sme sa zrýchlili o 25 sekúnd oproti minulému nevydarenému prejazdu.

Rovnako vo veľkej pohode sme prešli poslednú skúšku.

Rely je tímový šport

Druhé a tretie miesto v triede 6 z oboch súťažných dní slovenského dvojpreteku v Poľsku nám pomôže v celkovom bodovom hodnotení.

V piatok sme z 25 posádok, ktoré nastúpili do našich majstrovstiev skončili po chybách na 10. mieste absolútne bez rozdielu tried.

Druhý deň sme si v absolútnom poradí odniesli siedme miesto.

V tíme sme si analyzovali, čo treba vylepšiť, pretože za výsledkom je množstvo drobností.

Peugeot 208 R2 a servisný tím Jřího Pertlíčka z plzeňskej Aspekty odviedli stopercentnú prácu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 434
  2. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 17 267
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 275
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 167
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 679
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 619
  7. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 542
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 509
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 696
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 445
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sme na rely v Rzeszowe

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Matovič je s testovaním spokojný, zachytili 5 594 infekčných (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.
Polícia bude naďalej kontrolovať dodržiavanie opatrení.
Píše Luboš Palata

Česi robia všetko pre to, aby sa udržali na čele rebríčka

Na Covid zomiera sto ľudí denne, hlavné však je, že sme premianti.

Ľudia si prezerajú stánky na trhu pri rieke Vltava v Prahe v sobotu 24. októbra 2020.
Opustené budovy

Na východe boli gigantom. Padli, keď podnik predali Čechom

Roky sa snaží nájsť nového majiteľa.

Snímka z pekárne Medea z roku 2004.

Neprehliadnite tiež

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st