Prvá generácia modelu 107, ktorá prišla na trh v roku 2005, ukázala jasné smerovanie miniauta v budúcnosti.
Podľa štatistík, vyše šesťdesiat percent zákazníkov tvorili ženy a tento trend má podľa očakávania ďalej stúpať.
Hoci dve tretiny žien, ktoré si takéto autá kúpia, žijú v pároch, jazdia väčšinou samé alebo len s dieťaťom.
Konštruktéri sa pri navrhovaní novej generácie modelu Peugeot 108 jednoznačne prispôsobili požiadavkám klientov.
Štýl bude na prvom miesteMiesto prvej prezentácie nového modelu občas korešponduje so zameraním auta.
V prípade Peugeotu 108 to platí stopercentne, pretože auto nám ukázali v prestížnej parížskej plavárni.
Známa Piscine Molitor bola zatvorená dlhých 25 rokov, až sa z ruín lemovaných grafitmi stala opäť plaváreň pre parížsku smotánku.
Objekt mal už medzi svetovými vojnami dva bazény a jeden nekrytý slúžil v zime ako klzisko.
Luxusnú plaváreň otvorili po štvrťstoročí devastácie len v máji tohto roka. Za účasti Sereny Wiliamsovej, pretože hneď za stenami plavárne sú dvorce Roland Garros.
Prvým plavčíkom sa stal olympijský víťaz v plávaní a neskôr predstaviteľ prvého filmového Tarzana.
Údajne tu mali v roku 1946 svetovú premiéru bikiny a od mája tohto roka tu trávia čas dobre situované dámy z Paríža.
Akurát vôkol plavárne niet veľa miesta na parkovanie, a tak prvou podmienkou návštevníčok je malé štýlové auto.
Presne také, hýriace farbami a vzormi, sme si zobrali na vyše stokilometrovú trasu do miest stvárnených impresionistom Claudom Monetom.
Chcú výbavu v malom auteV Peugeote navrhli malé obratné auto vyzdobené módnymi prvkami a výbavou, ktorú podľa výskumu ženy obľubujú.
Dnešné vodičky vraj nechcú prísť v miniaute o výbavu a aj na dochádzanie do práce potrebujú vozidlo s cúvacou kamerou, asistentom rozjazdu do kopca a tiež multimediálnym systémom, ktorý komunikuje so smartfónom.
Palubný systém má dobrú myšlienku, ale vyžaduje si zvyk. Klasické spárovanie s mobilom však ide rýchlo.
Vodičky preferujú bezkľúčový vstup a chcú mať samozrejme navigáciu.
Preto má Peugeot 108 všetky vymoženosti, ktoré sa donedávna montovali do väčších áut. Niektoré prvky výbavy supluje smartfón, ktorý je pochopiteľne tiež výbavou moderných žien.
Všetko z telefónu v auteV rytme dnešnej doby výrobca ponúka, podobne ako sesterský model Aygo, palubný systém so zrkadlením mobilného telefónu.
Teda ak máte vhodný smartfón a v ňom aplikáciu, tak to, čo je na telefóne, to sa zobrazí aj na palubnom displeji.
Takto je vyriešená aj navigácia, avšak v uliciach Paríža sa nám tento systém nezdal príliš jednoduchý.
Cúvaciu kameru vraj ženy v aute obľubujú. Tvrdí prieskum značky.
Najmä štart po vstupe do auta chvíľku trvá. Čiže ak niekto vidí, že nastupujete do auta a brúsi si zuby na vaše miesto, musí čakať.
Telefón ako taký sa pripojí okamžite, len štart navigácie skúša trpezlivosť.
V testovacom aute nám pripravili telefón Samsung, ktorý navigoval presne a graficky pútavo, ale v spleti uličiek občas nestíhal autu.
Na iPhone treba špeciálnu aplikáciu pre navigovanie, ale všetky ostatné funkcie ako telefonovanie a prehrávanie hudby naozaj nabehnú lusknutím prsta.
Na výber je aj automatLen 840 kilogramov vážiace auto vyniká ľahkosťou ovládania a mnohé ženy v tomto aute získajú pocit nadvlády nad autom.
Páčil sa nám prevod riadenia a zladenie jednotlivých mechanických prvkov.
Už je na ženách, aké farebné kombinácie si vyberú, avšak po stránke doplnkov a dizajnu si dal Peugeot záležať.
Sedadlá možno sklopiť a zväčšiť kufor, ktorý má v základe objem 227 litrov.
Po prvej jazde si dovolíme z čisto mužského pohľadu odporučiť silnejší benzínový motor 1,2 VTi s výkonom 60 kW.
Prevody manuálnej prevodovky sú lepšie odstupňované a aj pri preraďovaní z pruhu do pruhu v meste sa zíde lepšia akcelerácia.
Litrový trojvalec nám prišiel v porovnaní s 1,2 VTi oveľa slabší. Na druhej strane, práve litrový motor ponúka možnosť kombinácie s päťstupňovým automatom.
Špeciálna eco verzia litrového trojvalca ponúka štart stop systém, ale nakoľko rozdiel v spotrebe bude reálne malý, túto verziu neodporúčame.
Akurát je zbytočne technicky zložitejšia.
Podvozok prevyšuje cenovú hladinu autaMôžeme mať rôzne názory a polemizovať o tom, či lesklé farebné doplnky v aute pôsobia lacno alebo vkusne. Jednoznačne však môžeme povedať, že podvozok pracuje výborne.
Malý Peugeot 108 cez vysoké pneumatiky dobre zvláda nerovnosti a najmä na prasklinách asfaltu v zákrute neuskakuje.
Páči sa nám dobrá spätná väzba riadenia a dovolíme si odhadnúť, že presne tento pocit majú rady aj ženy za volantom.
Zadné svetlá majú LED diódy a zapadnú do nového trendu značky.
Toto nie je auto, ktoré treba krotiť, ale pekne zabalené vozítko, ktoré necúvne pri pohýnaní v kopci, nemá zákerne dlhé previsy a vypuklé blatníky.
Ľahko sa s ním parkuje a dobre sa ovláda.
Ak buchnete zadnými dverami, tak vydajú plechový zvuk a niektoré detaily v batožinovom priestore by si zaslúžili lepšie vypracovanie..., lenže štatistiky nič nehovoria o tom, že by toto ženám prekážalo.
Zato majú na výber oveľa viac dekorácií a farieb než kedykoľvek predtým.
Peugeot postavil z trojice modelov 108, Citroen C1 a Toyota Aygo, štýlovo najčistejšie auto s pekným dizajnom.
Rýchlosť práce navigácie bude zrejme závisieť od použitého typu mobilného telefónu.
Inak je Peugeot 108 veľmi užívateľsky jednoduchý, zameraný na priestor vpredu a jazdné vlastnosti mierne prekročili očakávanie.
Z ponuky dvoch motorov si vyberte ten silnejší.
Z testovacieho zápisníkaznačka
Peugeot
model
108
motorizácia
1,2 Pure Tech 82
objem (cm 3)/ počet valcov
1199
výkon (kW (k))
60(82) pri 5750 ot./min.
krútiaci moment (Nm)
116 pri 2750 ot./min.
priemerná spotreba (l/100km)
4,3
dojmy z motora
výborne odhlučnený s prijateľnou spotrebou pod 5 litrov
reakcia na plyn/štart stop
štart stop silnejší motor nemá
pohotovostná hmotnosť (kg)
865
prevodovka/ počet stupňov
manuálna / 5
kvalita radenia
lepšia než sme boli zvyknutí u značky Peugeot
typ pohonu
predný
rozmer a typ pneumatík
Continetal ContiEcoContact 165/60 R15
riadenie a vedenie stopy
na danú triedu výborné
odhlučnenie podvozka
tiež prekvapujúco dobré
komfort podvozka
vďaka vysokým pneumatikám dobre filtruje jamy
asistenčné systémy
asistent rozjazdu do kopca pri manuálnej prevodovke poteší
výhľad od vodiča
dopredu a šikmo výborný, dozadu mierne obmedzený malým zadným oknom
posed za volantom
dobrý výhľad dopredu a pohodlné nastupovanie
ovládacie prvky a navigácia
prehľadné, avšak nástup navigácie pomalší, vyžaduje si vnímanie novej generácie
grafika displejov
prepracovaná a na vysokej úrovni
nastupovanie
pohodlné
úžitková hodnota a bat. priestor
batožinový priestor celkový objem 227 litrov a podľa VDA 180 dm3
zameranie vozidla
ženy, krátke trasy, dochádzanie do práce
celkový dojem
výborná ovládateľnosť, slušný podvozok a príjemné sedenie vpredu s bohatou výbavou; oproti predchodcovi skutočné zlepšenie