Česká automobilka nám ponúka pohľad na detail predného reflektora, ktorý je kombináciou tvarov z Octavie i Rapidu. Fabia dostane opäť viac hranaté svetlá, tentoraz s integrovaným denným LED svietením.
Škoda, rovnako ako mnoho ďalších výrobcov, odhalí novú generáciu Fabie na októbrovom autosalóne v Paríži.
Takmer o pätinu úspornejšia
Nová generácia Fabie by podľa Škody mala byť o 17 percent úspornejšia ako súčasný model. Novo vyvinutá paleta štyroch benzínových a troch dieselových motorov spĺňa emisnú normu EU 6 a sú sériovo vybavené systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie.
Prevodovky môžu mať manuálne radenie, samočinný variant predstavuje dvojspojkové ústrojenstvo DSG.
Trojvalcové motory 1,0 MPI využívajú nepriame vstrekovanie paliva, štvorvalce 1,2 TSI sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom. Výkonové spektrum siaha od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).
Schudla 65 kilogramov
Nový naftový trojvalec 1,4 TDI bude k dispozícii v troch výkonových variantoch.
Rovnako ako u predchádzajúcej generácie, ktorá ponúkala štvorvalce s objemom 1,6 litra, sú k dispozícii výkony od 55 kW (75 k) do 77 kW (105 k).
Najekologickejším v rade Fabia bude variant GreenLine s motorizáciou 1,4 TDI s výkonom 55 kW (75 k), ktorý Škoda na trh uvedie koncom roka 2015.
Vďaka systému Štart-Stop, pneumatikám so zníženým valivým odporom a cielených úpravám aerodynamiky by malo Fabii GreenLine stačiť len 3,1 litra nafty na 100 km.
V závislosti na konkrétnej výbave a motorizácii bude nová Fabia približne o 65 kg ľahšia ako predchádzajúca generácia.
Základná verzia Fabie s trojvalcovým motorom 1,0 MPI váži bez vodiča 980 kg.