SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Nová Toyota Yaris je tichá aj na diaľnici

Poznatky od zákazníkov a pripomienky v testoch pomohli zmeniť Toyotu Yaris. Škoda, že nikto nekritizoval čitateľnosť displeja navigácie na slnku.

Najviac sme najazdili na litrovom motore avšak medzi odporúčanými verziami bude rozhodne hybrid.Najviac sme najazdili na litrovom motore avšak medzi odporúčanými verziami bude rozhodne hybrid. (Zdroj: Toyota)

Toyota sleduje modernizáciou Yarisu nové trendy. Našťastie ale ostáva sama sebou. V interiéri nenájdete dnes veľmi populárne lesklé plasty s klavírovým lakom.

Vyskúšali sme auto bez trápne lesklých plôch. A preto bez otlačkov prstov, škrabancov a viditeľného prachu na prístrojovej doske.

Yaris je aj bez trblietavých ozdôb zvnútra podstatne pestrejší, farebnejší a modernejší. Na pomery Toyoty až nevídane. Vo fáze prvého dojmu si podstatne polepšil.

Vybrali si Düsseldorf

Japonská automobilka uviedla vylepšený Yaris v Düsseldorfe, v šiestom najľudnatejšom meste Nemecka a zároveň na mieste s najväčšou japonskou komunitou v Európe.

V hodnotení kvality života je Düsseldorf šiestym miestom na svete. Práve kvalita spracovania interiéru a dielenská úroveň montáže má byť ťahákom modelu Yaris.

Samozrejme, od Yarisu nečakajte Lexus, ale zlepšilo sa to.

Takto farebná prívetivá Toyota nebýva. Je to ukážka, že to ide aj bez lesklých plôch.

Malá Toyota predstavuje 20 percent z celkového predaja značky v Európe, ktorá tu len v prvom polroku 2014 predala 451.502 áut.

Yaris ostáva aj po troch generáciách vyslovene európskym modelom značky a všetky zmeny, ktoré na ňom urobili v polčase tretej generácie, vychádzajú z požiadaviek zákazníkov starého kontinentu.

Technici vraj urobili prieskum u predajcov značky a tiež v servisoch. Modernizácia priniesla do auta tisíc nových dielcov, stála 85 miliónov eur a technici s návrhármi odpracovali na Yarise 576.000 hodín.

Lepšie odhlučnili kokpit

Inokedy konzervatívna Toyota doslova rozhodila pôvodný dizajn prednej masky a nahradila ho úplne novým s veľmi výrazným motívom X.

Spodná časť dominuje maske vraj preto, aby bol automobil rozpoznateľný na prvý pohľad. Yaris teraz vyzerá ako smutný kapor, ale je nápaditý a hýri farbami.

Namiesto množstva supermoderných funkcií by sa hodil lepší kontrast displeja na slnku.

Viac než moderné zadné LED svetlá poteší vyladenie aerodynamických detailov karosérie. V rýchlosti 160 km/h bol Yaris na nemeckej diaľnici výrazne tichší než dosluhujúca verzia.

Pri zmene generácií sme zaregistrovali lepšie odhlučnenie, ale teraz je to o stupienok lepšie. Dokonca litrový trojvalec 1,0 VVT-i bol tichý pri 130 km/h a to točil 4000 otáčok na piatom prevodovom stupni.

Pri deväťdesiatke sú otáčky približne 2900 za minútu.

Trojvalec jazdí vyrovnanejšie

Základnému litrovému motoru nastavili výkon na 51 kW, znížili trecie straty a zlepšili termickú využiteľnosť.

Trojvalec s ventilovým rozvodom poháňaným reťazou má v priemere spotrebovať 4,3 l/100km.

Na 150 kilometrovej testovacej trase s tretinovým podielom mesta, tretinou vidieckych ciest a tretinou rýchlej diaľnice sme dosiahli spotrebu 6,5 litra na 100 km.

Vzadu pribudli krajšie svetlá a lepšie naladené tlmiče. V zákrutách je Yaris výborný.

V pomerne vysokom tempe sme išli spoločne s hybridnou verziu, ktorú bol v akcelerácii problém dobehnúť. Hybrid spotreboval presne o liter menej.

Na malom mestskom okruhu dosahoval hybrid priemer 4,1 l/100 km. Napriek tomu, že každý tretí predaný Yaris je Hybrid, v ponuke je ešte aj diesel1,4 D-4D.

Nové tlmiče dali podvozku iný rozmer

Po prvej osobnej skúsenosti nám príde diesel ako najzaujímavejšia verzia po stránke dynamiky, lenže nafta k Yarisu pocitovo nepasuje.

Skôr zaujal Hybrid alebo obyčajná benzínová verzia. Nedávajú taký pocit zrýchlenia, lenže sú lepšie odhlučnené a nadväzujú na charakter auta.

V naftovej verzii sme videli vyšší stupeň vybavenia a konštatujeme, že Toyota urobila veľký skok vpred.

Červenú v jej kokpitoch nevídať, poťah sedadiel, je veľmi príjemný a celkovo nadobudnete pocit, že za peniaze aj v malom aute niečo dostanete.

Novinka dostala veselšie farby a hybrid nie je tak výrazne odlíšený od ostatných.

Ešte viac však cítiť investíciu do tlmičov podvozka. Sú nové a majú v podstate pretekársku konštrukciu s pružinou vnútorného dorazu.

Technici dosiahli výborný pomer medzi komfortom a filtráciou kmitov karosérie. V praxi sa zmenil pocit z riadenia pri nástupe do zákruty k lepšiemu. Zmizol efekt "kočíka".

Popularita hybridu rastie

Na českých a slovenských cestách pribudlo za ostatných 15 rokov až 43.000 kusov Yarisov a od roku 2012 predali v "československu" 416 Hybridov.

Z tohto titulu Toyota rozšírila ponuku Hybridnej verzie na tri stupne výbavy a Yaris Hybrid Power začína na cene 13.590 eur.

Prehľad verzií dostupných po uvedení na trhu

motor

1,0 VVT-i

1,33 VVT-i

1,4 D-4D

1,5 VVTi Hybrid

výkon (kW)

51

73

66

74

krútiaci moment (Nm)

95

125

205

169

prevodovka

man./5

man./6

(MultidriveS)

man./6

e-CVT

spotreba (l/100km)

4,3

4,9 (4,9)

3,8

3,3

cena 5 dverovej verzie od (eur)

9.990

10.190

13.990

13.590

hmotnosť (kg)

980

1030(1050)

1080

1085

objem kufra (l)

286

286

286

286

Výkon hybridnej sústavy ostáva nezmenený 74 kW a priemerná spotreba bude podľa našej prvej skúsenosti oscilovať v meste okolo 4,2 litra na 100 kilometrov.

Princíp predaja novinky postavili na príplatkových Paketoch, ktoré tvoria v našich končinách až 70 percent predaných áut.

Modernizovaný Yaris zaujal kvalitou vypracovania, podstatne vyššou kvalitou jazdy a lepším odhlučnením. Má lepšiu výbavu a jedine nás trápi, že displej systému Toyota Touch je na slnku ťažko čitateľný.

Z testovacieho zápisníka

značka

Toyota

model

Yaris

motorizácia

1,0 VVT-i

objem (cm 3)/ počet valcov

998

výkon (kW (k))

51 (69)

krútiaci moment (Nm)

95

dojmy z motora

tichý, na diaľnici slabší, radšej do mesta

reakcia na plyn/štart stop

pohotová reakcia

pohotovostná hmotnosť

980

prevodovka/ počet stupňov

manuálna 5

kvalita radenia

veľmi presné radenie

typ pohonu

predný

rozmer a typ pneumatík

175/70 R14

riadenie a vedenie stopy

veľmi precízne

odhlučnenie podvozka

na túto triedu príkladné

komfort podvozka

výborný

asistenčné systémy

na úrovni konkurentov

výhľad od vodiča

dopredu dobrý, šikmo horší

posed za volantom

vyšší, vhodný aj pre starších vodičov

ovládacie prvky a navigácia

zrozumiteľné, palubný počítač by mal byť jednoduchšie prepínateľný

grafika displejov

pekná ale zle čitateľné na slnku

nastupovanie dopredu a dozadu

dopredu príjemné, vzadu priemer triedy

úžitková hodnota a bat. priestor

nie je to najpriestrannejšie malé auto

zameranie vozidla

mesto, dochádzanie do práce, mladá rodinka, Yaris je autom na viac rokov s vysokou hodnotou a kvalitou

celkový dojem

modernizáciu cítiť v každom smere, auto bolo detailne prepracované a hlavne riešili sa podstatné zmeny nie len kozmetické úpravy

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 005
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 912
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 842
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 788
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 516
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 271
  7. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 927
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 886
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 253
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 398
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


5 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún