SME
Sobota, 29. január, 2022 | Meniny má Gašpar

Prvá jazda: Nová Toyota Yaris je tichá aj na diaľnici

Poznatky od zákazníkov a pripomienky v testoch pomohli zmeniť Toyotu Yaris. Škoda, že nikto nekritizoval čitateľnosť displeja navigácie na slnku.

Najviac sme najazdili na litrovom motore avšak medzi odporúčanými verziami bude rozhodne hybrid.Najviac sme najazdili na litrovom motore avšak medzi odporúčanými verziami bude rozhodne hybrid. (Zdroj: Toyota)

Toyota sleduje modernizáciou Yarisu nové trendy. Našťastie ale ostáva sama sebou. V interiéri nenájdete dnes veľmi populárne lesklé plasty s klavírovým lakom.

Vyskúšali sme auto bez trápne lesklých plôch. A preto bez otlačkov prstov, škrabancov a viditeľného prachu na prístrojovej doske.

Yaris je aj bez trblietavých ozdôb zvnútra podstatne pestrejší, farebnejší a modernejší. Na pomery Toyoty až nevídane. Vo fáze prvého dojmu si podstatne polepšil.

Vybrali si Düsseldorf

Japonská automobilka uviedla vylepšený Yaris v Düsseldorfe, v šiestom najľudnatejšom meste Nemecka a zároveň na mieste s najväčšou japonskou komunitou v Európe.

V hodnotení kvality života je Düsseldorf šiestym miestom na svete. Práve kvalita spracovania interiéru a dielenská úroveň montáže má byť ťahákom modelu Yaris.

Samozrejme, od Yarisu nečakajte Lexus, ale zlepšilo sa to.

Takto farebná prívetivá Toyota nebýva. Je to ukážka, že to ide aj bez lesklých plôch.

Malá Toyota predstavuje 20 percent z celkového predaja značky v Európe, ktorá tu len v prvom polroku 2014 predala 451.502 áut.

Yaris ostáva aj po troch generáciách vyslovene európskym modelom značky a všetky zmeny, ktoré na ňom urobili v polčase tretej generácie, vychádzajú z požiadaviek zákazníkov starého kontinentu.

Technici vraj urobili prieskum u predajcov značky a tiež v servisoch. Modernizácia priniesla do auta tisíc nových dielcov, stála 85 miliónov eur a technici s návrhármi odpracovali na Yarise 576.000 hodín.

Lepšie odhlučnili kokpit

Inokedy konzervatívna Toyota doslova rozhodila pôvodný dizajn prednej masky a nahradila ho úplne novým s veľmi výrazným motívom X.

Spodná časť dominuje maske vraj preto, aby bol automobil rozpoznateľný na prvý pohľad. Yaris teraz vyzerá ako smutný kapor, ale je nápaditý a hýri farbami.

Namiesto množstva supermoderných funkcií by sa hodil lepší kontrast displeja na slnku.

Viac než moderné zadné LED svetlá poteší vyladenie aerodynamických detailov karosérie. V rýchlosti 160 km/h bol Yaris na nemeckej diaľnici výrazne tichší než dosluhujúca verzia.

Pri zmene generácií sme zaregistrovali lepšie odhlučnenie, ale teraz je to o stupienok lepšie. Dokonca litrový trojvalec 1,0 VVT-i bol tichý pri 130 km/h a to točil 4000 otáčok na piatom prevodovom stupni.

Pri deväťdesiatke sú otáčky približne 2900 za minútu.

Trojvalec jazdí vyrovnanejšie

Základnému litrovému motoru nastavili výkon na 51 kW, znížili trecie straty a zlepšili termickú využiteľnosť.

Trojvalec s ventilovým rozvodom poháňaným reťazou má v priemere spotrebovať 4,3 l/100km.

Na 150 kilometrovej testovacej trase s tretinovým podielom mesta, tretinou vidieckych ciest a tretinou rýchlej diaľnice sme dosiahli spotrebu 6,5 litra na 100 km.

Vzadu pribudli krajšie svetlá a lepšie naladené tlmiče. V zákrutách je Yaris výborný.

V pomerne vysokom tempe sme išli spoločne s hybridnou verziu, ktorú bol v akcelerácii problém dobehnúť. Hybrid spotreboval presne o liter menej.

Na malom mestskom okruhu dosahoval hybrid priemer 4,1 l/100 km. Napriek tomu, že každý tretí predaný Yaris je Hybrid, v ponuke je ešte aj diesel1,4 D-4D.

Nové tlmiče dali podvozku iný rozmer

Po prvej osobnej skúsenosti nám príde diesel ako najzaujímavejšia verzia po stránke dynamiky, lenže nafta k Yarisu pocitovo nepasuje.

Skôr zaujal Hybrid alebo obyčajná benzínová verzia. Nedávajú taký pocit zrýchlenia, lenže sú lepšie odhlučnené a nadväzujú na charakter auta.

V naftovej verzii sme videli vyšší stupeň vybavenia a konštatujeme, že Toyota urobila veľký skok vpred.

Červenú v jej kokpitoch nevídať, poťah sedadiel, je veľmi príjemný a celkovo nadobudnete pocit, že za peniaze aj v malom aute niečo dostanete.

Novinka dostala veselšie farby a hybrid nie je tak výrazne odlíšený od ostatných.

Ešte viac však cítiť investíciu do tlmičov podvozka. Sú nové a majú v podstate pretekársku konštrukciu s pružinou vnútorného dorazu.

Technici dosiahli výborný pomer medzi komfortom a filtráciou kmitov karosérie. V praxi sa zmenil pocit z riadenia pri nástupe do zákruty k lepšiemu. Zmizol efekt "kočíka".

Popularita hybridu rastie

Na českých a slovenských cestách pribudlo za ostatných 15 rokov až 43.000 kusov Yarisov a od roku 2012 predali v "československu" 416 Hybridov.

Z tohto titulu Toyota rozšírila ponuku Hybridnej verzie na tri stupne výbavy a Yaris Hybrid Power začína na cene 13.590 eur.

Prehľad verzií dostupných po uvedení na trhu

motor

1,0 VVT-i

1,33 VVT-i

1,4 D-4D

1,5 VVTi Hybrid

výkon (kW)

51

73

66

74

krútiaci moment (Nm)

95

125

205

169

prevodovka

man./5

man./6

(MultidriveS)

man./6

e-CVT

spotreba (l/100km)

4,3

4,9 (4,9)

3,8

3,3

cena 5 dverovej verzie od (eur)

9.990

10.190

13.990

13.590

hmotnosť (kg)

980

1030(1050)

1080

1085

objem kufra (l)

286

286

286

286

Výkon hybridnej sústavy ostáva nezmenený 74 kW a priemerná spotreba bude podľa našej prvej skúsenosti oscilovať v meste okolo 4,2 litra na 100 kilometrov.

Princíp predaja novinky postavili na príplatkových Paketoch, ktoré tvoria v našich končinách až 70 percent predaných áut.

Modernizovaný Yaris zaujal kvalitou vypracovania, podstatne vyššou kvalitou jazdy a lepším odhlučnením. Má lepšiu výbavu a jedine nás trápi, že displej systému Toyota Touch je na slnku ťažko čitateľný.

Z testovacieho zápisníka

značka

Toyota

model

Yaris

motorizácia

1,0 VVT-i

objem (cm 3)/ počet valcov

998

výkon (kW (k))

51 (69)

krútiaci moment (Nm)

95

dojmy z motora

tichý, na diaľnici slabší, radšej do mesta

reakcia na plyn/štart stop

pohotová reakcia

pohotovostná hmotnosť

980

prevodovka/ počet stupňov

manuálna 5

kvalita radenia

veľmi presné radenie

typ pohonu

predný

rozmer a typ pneumatík

175/70 R14

riadenie a vedenie stopy

veľmi precízne

odhlučnenie podvozka

na túto triedu príkladné

komfort podvozka

výborný

asistenčné systémy

na úrovni konkurentov

výhľad od vodiča

dopredu dobrý, šikmo horší

posed za volantom

vyšší, vhodný aj pre starších vodičov

ovládacie prvky a navigácia

zrozumiteľné, palubný počítač by mal byť jednoduchšie prepínateľný

grafika displejov

pekná ale zle čitateľné na slnku

nastupovanie dopredu a dozadu

dopredu príjemné, vzadu priemer triedy

úžitková hodnota a bat. priestor

nie je to najpriestrannejšie malé auto

zameranie vozidla

mesto, dochádzanie do práce, mladá rodinka, Yaris je autom na viac rokov s vysokou hodnotou a kvalitou

celkový dojem

modernizáciu cítiť v každom smere, auto bolo detailne prepracované a hlavne riešili sa podstatné zmeny nie len kozmetické úpravy

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  4. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  8. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  9. Mecom ide na zelenú
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  1. Na Oddelení klinickej biochémie vykonali cez 900-tisíc vyšetrení
  2. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  6. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  9. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  10. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 12 957
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 4 578
  3. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 4 106
  4. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 632
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 467
  6. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 3 160
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 111
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 2 952
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 073
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 1 699
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Variant

Tesla Model 3 sa objemom predajov doťahuje na Škodu Octavia.


3 h
Dacia Jogger

Prvé autá prídu na Slovensko koncom marca.


28. jan
Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


27. jan
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


27. jan

Blogy SME

  1. Milan Tkáč: Mozgová hmla: Čo to je a ako sa prejavuje?
  2. Anton Kovalčík: Niektorí ľudia sú hetero, iní homo. Zvyknite si.
  3. Michal Šustek: Riešenia udržateľnosti dôchodkového systému (zvýšenie zodpovednosti jednotlivca 10-12/12) - 9. časť
  4. Elena Antalová: Keď vyšla Cigaretka na dva ťahy a narodil sa Robo Džunko
  5. Jozef Sitko: Moje novinárske príbehy a príhody (3.)
  6. Ján Kinik: O čo Vám ide v tej RTVS?
  7. Štefan Vidlár: Čo sa nám dnes prihodilo
  8. Štefan Bukovan: Obranný priemysel a ozbrojené sily vo svete (2022-02) –11.1. – 20.1.2022
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 15 059
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 6 815
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 6 558
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 870
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 257
  6. Rudolf Székely: Slovenská pošta: Inštitúcia, ktorá sa zodpovedá len Bohu... 3 511
  7. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 3 379
  8. Lórant Kulík: URBEX-Časť 2: V tajných izbách chátrajúceho domu na kpt.Nálepku v Košiciach bezdomovci (ne)ukrývajú starožitný nábytok 3 259
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  5. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu