Do rodiny Hellcat pribudla ďalšia šelma, Dodge Charger SRT Hellcat. Automobilka tvrdí, že je to najrýchlejší sériový sedan na svete.
Predstavitelia značky môžu mať pravdu, ak by Dodge súťažil v priamom smere.
Na rozdiel od modelu Challenger SRT Hellcat, disponuje nový Charger jedným párom dverí naviac.
V priamom smere svojich súperov porazí
Vidlicový osemvalec HEMI so zdvihovým objemom 6,2 litra je uložený nad prednou nápravou a poháňa zadné kolesá. Agregát ponúkne výkon 527 kW (717 k) a krútiaci moment 880 Nm.
Výkonové parametre motora majú zabezpečiť zrýchlenie z pokoja na 60 mph (96 km/h) za 3,7 sekundy. Štvrť míle pokorí za 11 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 328 km/h.
Pre porovnanie času na ¼ míle tu máme aj ostatných silákov Ameriky: Chevrolet Camaro ZL1 – 11,96 sekundy, Dodge Viper SRT GTS – 11,4 sekundy a Chevrolet Corvette ZR1 – 11,4 sekundy.
Pohonná jednotka vozidla spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorej radenie prevodových stupňov trvá približne 160 ms, so schopnosťou prispôsobiť radenie otáčkam motora.
Pod 20-palcovými kolesami, obutými do pneumatík Pirelli P Zero 275/40 ZR, sú vpredu ukryté šesťpiestikové a vzadu štvorpiestikové brzdy Brembo.
Adaptívne pruženie je možné nastavovať v troch stupňoch.
S pokojom aj do cudzích rúk
Prípadný záujemca spolu s vozidlom dostane dva „kľúče“. Prvý z nich – červený, naštartuje všetkých 700 koní pod kapotou. Druhý – čierny zobudí o 200 koní menej.
V prípade, že by ste chceli svoje vozidlo požičať niekomu cudziemu, je tu ešte špeciálny režim aktivovaný po zadní PIN. Následne riadiaca jednotka dramaticky zníži výkon aj krútiaci moment a neumožní motor „vytočiť“ nad 4.000 ot.min.
Zároveň neumožní zaradiť prvý prevodový stupeň (vozidlo sa pohýna na dvojke), odpojí radenie prevodových stupňov pádlami pod volantom, neumožní vypnúť stabilizačnú a trakčnú kontrolu a použiť systém pre rýchly štart tzv. Launch Control.
Dodge Charger SRT Hellcat sa na americký trh dostane v prvom štvrťroku 2015.