Lexus dá do auta jeden z posledných veľkých atmosférických motorov

Do konca roka rozbehne Lexus výrobu športového kupé RC F v cene asi 75-tisíc eur.

(Zdroj: Lexus)

Športový Lexus RC F si na mušku berie hlavne BMW M4. Do boja proti svojmu hlavnému rivalovi však, na rozdiel od zvyšku sveta, postaví atmosférický motor.

V dnešnej dobe prepĺňaných agregátov to môže priniesť značke Lexus dostatočnú atraktivitu.

Vysoké otáčky sú späť

Pod prednou kapotou športového kupé pracuje vidlicový osemvalec s objemom 4.968 cm3. V nízkych otáčkach motor pracuje v atkinsonovom cykle, s vyššou účinnosťou a nižšou spotrebou. Rovnaký systém spaľovania využívajú vozidlá s hybridným pohonným ústrojenstvom.

Vo vysokých otáčkach je to už klasický „plnokrvník“ a vyprodukuje výkon 335 kW (455 k). Krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 520 Nm a tak motor nijak nezaostáva za súčasnou „prepĺňanou“ konkurenciou.

To čo bývalo doménou BMW, teraz využije Lexus a svojim zákazníkom ponúkne skutočný „motorový orchester“.

Elektronika pomôže aj na okruhu

Pohonná jednotka by mala spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Na zlepšenie trakcie a efektivity prejazdov zákrut, bude slúžiť systém Dynamics Integrated Management. Je to obdoba stabilizačného programu, ktorý však Lexus nastavil tak, aby umožnil vodičovi pracovať s vozidlom na hranici jeho možností.

Samozrejmosťou bude poctivo vyladený podvozok s elektronikou riadeným zadným diferenciálom a aktívne zadné krídlo. Po prekročení rýchlosti 80 km/h sa krídlo vysunie a zvýši prítlak na zadnú nápravu.

Japonská automobilka Lexus začala na model RC F prijímať prvé objednávky. Primárna verzia stojí v prepočte asi 75-tisíc eur. Odľahčené kupé RC F Carbon je drahšie takmer o 10.000 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.