SME

Priemerný Slovák hľadá šesťročnú Fabiu asi za 5000 eur

Muži majú na aute najradšej šedú, ženy si farbu vyberajú v závislosti od veľkosti auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Miroslava Cibulková)

Muži volia najčastejšie priestorné a výkonné hatchbacky či vozidlá typu combi, ženy uprednostňujú menšie a hlavne praktické autá.

Spoločnosť AAA AUTO uskutočnila prieskum piatich najpredávanejších ojazdených áut v štyroch vekových kategóriách jednotlivo pre mužov i ženy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa očakávaní zvíťazila Škoda, za ktorou nasledovali Volkswagen a Ford. Do rebríčka sa zmestili aj francúzske značky Peugeot, Renault a Citroen.

Dominuje Fabia, Octavia je zvyčajne druhá

Výsledky ankety TOP 5 najpredávanejších ojazdených áut na Slovensku vychádzali z prieskumu kupujúcich v štyroch vekových kategóriách (18 – 28 rokov, 29 – 45 rokov, 46 – 63 rokov, 63 rokov a viac), rozdelených podľa pohlavia a čerpali z údajov za posledný rok.

SkryťVypnúť reklamu

U mužov aj u žien jasne zvíťazila Škoda Fabia, ktorá dominovala vo všetkých vekových kategóriách, okrem skupiny mužov vo veku 29 až 45 rokov. V tejto vekovej skupine ju predbehla Škoda Octavia.

Octavia obsadzovala druhé miesto vo všetkých ostatných skupinách okrem senioriek nad 63 rokov, kde sa do rebríčka ani nedostala.

V Česku u mužov jednoznačne vedie Škoda Octavia.

Za škodovkami si svoje pozície u mužov do 63 rokov pevne držia značky Volkswagen a Ford, ktorých modely Focus, Mondeo, Passat a Golf obsadili tretie až piate miesto. U žien ich väčšinou doplnila trojica francúzskych zástupcov Peugeot, Citroen a Renault.

Jazdené vozidlá stoja v priemere 5330 eur

Priemerná cena jazdeného auta na slovenskom trhu sa medziročne zvýšila na 5330 €. Slovenský muž minie za jazdené auto podľa výsledkov v ankete v priemere 5400 €. Ženy zaplatia o 350 € menej.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerný vek predávaného vozidla je približne rovnako ako v Česku šesť rokov.

Najobľúbenejšou farbou je u mužov šedá, nasleduje strieborná a čierna.

Ženy uprednostňujú u menších vozidiel červenú, modrú a striebornú, u väčších vyžadujú nenápadnejšiu šedú a striebornú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 965
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 495
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 348
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 869
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 309
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 994
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  2. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  3. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  4. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  5. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  6. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  7. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  8. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 77 666
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 782
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 186
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 169
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 049
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 312
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 996
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 790
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
reklama
SkryťZatvoriť reklamu