Japonský karavan môžete ťahať aj bicyklom

Projekt je zatiaľ len na papieri a v počítači. Ak sa však objaví investor, karavan sa stane skutočnosťou.

(Zdroj: Takahiro Fukuda)

Ultraľahký karavan by mohol byť alternatívou k stanovaniu a na dlhých cyklocestách ponúkne potrebný komfort a úkryt pred nepohodou.

Základom návrhu karavanového prívesu „Stereotank“, sú dve 3.000 litrové plastové nádrže na vodu. Stred tvorí drevená konštrukcia, ktorá je zároveň nosnou časťou a umožňuje uchytenie dverí a okien.

Obývacia bunka je pripevnená na ľahkom dvojkolesovom podvozku. Podľa slov konštruktérov možno vozík zapojiť za auto, bicykel alebo vďaka nízkej váhe potiahnuť pešo kamkoľvek.

Vzhľadom na minimalistické riešenie s cieľom dosiahnuť čo najnižšiu hmotnosť je výbava karavanu obmedzená na LED osvetlenie a podlahu. Ostatné vybavenie záleží len na majiteľovi ultraľahkého karavanu.

Projekt je zatiaľ len vo fáze počítačového modelu. Japonská spoločnosť teraz hľadá vhodného sponzora na stavbu prvého prototypu a neskôr snáď investora na výrobu.

Zatiaľ sa hovorí o cene asi šesťtisíc eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 932
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 885
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 645
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 052
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 527
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 632
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 393
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 464
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 098
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 634

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.