Najpredávanejší model Volva oslavuje 40 rokov

Volvo série 240 patrilo v mnohým smeroch medzi priekopníkov doby. Mohlo byť poháňané benzínovým turbomotorom a vybavené katalyzátorom.

(Zdroj: Volvo)

Posledná dizajnová vlna švédskej automobilky Volvo sa snaží vzďaľovať sa od pôvodných hranatých tvarov, ktoré sme si s Volvom spájali v minulosti všetci. Napriek tomu, nemali by sme zabúdať na najdôležitejšie modely značky.

Práve tento víkend ubehne 40 rokov od prvého predstavenia modelu 240 vo švédskom meste Borlänge. Evolúcia pôvodného modelu 140 priniesla moderné riešenia ako zavesenie kolies MacPherson a hrebeňové riadenie.

Štvorvalcové benzínové motory boli v roku 1974 dostupné vo verzii s karburátorom aj s jednoduchým elektronickým vstrekovaním.

Benzínový turbomotor je vo Volve legendou

Dva mesiace po štarte výroby Volvo predstavil aj verziu 264 s motorom 2,7 V6 a výkonom 103 kW (140 k), ktorý vznikol vďaka partnerstvu s Renault/Peugeot.

Volvo 240 bolo v ponuke ako klasický sedan, kombi i s karosériou typu kupé. Spoločnosť Volvo označila verziu 245 Turbo Wagon za prvé produkčné kombi poháňané prepĺňaným benzínovým motorom.

Do radu pohonných jednotiek modelu 240 patril aj šesťvalcový naftový motor vyvinutý v roku 1979 v spolupráci s automobilkou Volkswagen. O dva roky neskôr nasledovala turbom prepĺňaná verzia s výkonom 155 konských síl.

Rovnako ako súčasné modely, aj v minulosti bolo Volvo známe pre svoju vysokú bezpečnosť. Konštruktéri modelu 240 sa inšpirovali konceptom „Experimental Safety Car“.

Ekologická verzia bola určená pre USA

Popri mnohým bezpečnostných prvkoch a riešeniach myslelo Volvo už v 70. rokoch aj na ekológiu. Modely 240 a 260 patrili medzi prvé na svete vybavené trojcestným katalyzátorom a Lambda sondou.

Žiaľ, „zelené“ verzie boli určené len pre USA, presnejšie pre prísne kalifornské normy. Američania sa za to odvďačili titulom „najčistejšie auto Ameriky“.

Posledné Volvo série 240/260 zišlo z výrobnej linky začiatkom mája v roku 1993 po devätnástich rokoch výroby. S 2,8 miliónmi predaných kusov je to historicky najpredávanejší model značky Volvo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 599
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 021
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 657
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 328
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 423
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 947
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 885
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 807
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 792
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.