Ďalšia generácia Volkswagenu Golf využije technológiu elektromobilu XL1

Dnes drahé a málo využívané riešenia sa o pár rokov stanú bežnými. Spotreba automobilu, aj jeho hmotnosť bude naďalej klesať.

(Zdroj: Volkswagen)

Zdá sa, že množstvo úsilia, ktoré vložili konštruktéri do návrhu a stavby ultra-ľahkého elektrického modelu Volkswagen XL1, nevyjde nazmar.

Napriek tomu, že XL1 sa predáva len vo veľmi malých množstvách, všetky znalosti budú použité aj v bežne dostupných autách. Podľa portálu Autocar by prvým z nich mala byť ďalšia generácia Volkswagenu Golf, ktorá sa na trhu objaví zrejme v roku 2019.

Volkswagen očakáva, že Golf s technológiou modelu XL1 by mal mať emisie výrazne nižšie ako 90 g/km. Nemecká značka použije najmä dizajnové a aerodynamické riešenia z Volkswagenu XL1.

Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi zásadné konštrukčné zmeny má patriť aj využitie nových materiálov s cieľom dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť na úrovni 1.100 kg.

Práve ďalšie znižovanie váhy bude veľmi náročné, pretože aj o päť rokov by mal Golf stáť na modulárnej platforme MQB, ktorá má svoje obmedzenia.

Medzi nové riešenia, ktoré by sa mali objaviť v produkčných modeloch, môžeme zaradiť zotrvačníky v kolesách, variabilnú kompresiu motora alebo elektrické turbodúchadlá.

Kým bude nový Golf hotový, množstvo dnešných nových technologických riešení bude prepracovaných a komerčne životaschopných.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 943
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 385
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 243
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 484
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 044
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 982
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 517
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 213
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 838
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 029

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.