Zdá sa, že množstvo úsilia, ktoré vložili konštruktéri do návrhu a stavby ultra-ľahkého elektrického modelu Volkswagen XL1, nevyjde nazmar.
Napriek tomu, že XL1 sa predáva len vo veľmi malých množstvách, všetky znalosti budú použité aj v bežne dostupných autách. Podľa portálu Autocar by prvým z nich mala byť ďalšia generácia Volkswagenu Golf, ktorá sa na trhu objaví zrejme v roku 2019.
Volkswagen očakáva, že Golf s technológiou modelu XL1 by mal mať emisie výrazne nižšie ako 90 g/km. Nemecká značka použije najmä dizajnové a aerodynamické riešenia z Volkswagenu XL1.
Medzi zásadné konštrukčné zmeny má patriť aj využitie nových materiálov s cieľom dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť na úrovni 1.100 kg.
Práve ďalšie znižovanie váhy bude veľmi náročné, pretože aj o päť rokov by mal Golf stáť na modulárnej platforme MQB, ktorá má svoje obmedzenia.
Medzi nové riešenia, ktoré by sa mali objaviť v produkčných modeloch, môžeme zaradiť zotrvačníky v kolesách, variabilnú kompresiu motora alebo elektrické turbodúchadlá.
Kým bude nový Golf hotový, množstvo dnešných nových technologických riešení bude prepracovaných a komerčne životaschopných.