Oceľový piest pomôže Mercedesu znížiť spotrebu

Mercedes vyvinul nové oceľové piesty, ktoré sú kompaktnejšie ako hliníkové.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

V roku 1936 predstavil Mercedes-Benz svetu prvý osobný automobil s dieselovým motorom. Množstvo technických inovácií zmenilo súčasný naftový motor na nepoznanie a dnes konkuruje benzínovým motorom vo všetkých smeroch.

Mercedes sa opäť pokúša o malú revolúciu a hlási návrat k oceľovým piestom.

Súčasné moderné motory v osobných autách využívajú piesty z hliníka, pre ich nízku hmotnosť a príbuznosť materiálu s blokom motora, v ktorom sa pohybujú.

Využili rozdielne vlastnosti materiálu

Oceľ a hliník sa svojimi vlastnosťami výrazne odlišujú: oceľ sa v teple rozťahuje menej ako hliník, horšie odvádza teplo a je raz tak ťažká.

Fakt, že oceľové piesty majú približne štvrtinovú teplotnú rozťažnosť v porovnaní s hliníkovými piestami využili v Mercedese na to, aby tesnejšie dimenzovali oceľový piest v hliníkovej skrini.

Piest spočiatku sedí v klznej dráhe piestu veľmi tesne. Keď sa však počas prevádzky zvýši teplota, hliníková skriňa sa roztiahne viac ako oceľové piesty.

Výsledkom by mala byť väčšia tolerancia piestu vo valci a tým nižšie trenie.

Nový motor predstavia v septembri

Moderné oceľové piesty sú ukované z vysokopevnej ocele. Vyššiu náročnosť pri výrobe piestu vyvážia jeho kompaktné rozmery. Hliníkové piesty v dieselovom V6 motore Mercedes sú vysoké približne 72 milimetrov, oceľové piesty už iba 59 milimetrov.

Konštruktéri tak kompenzovať hmotnostnú nevýhodu ocele a dosiahli pevnostnú rezervu pre budúce vyššie špičkové tlaky.

Nižšia teplotná vodivosť priniesla konštruktérom vyššie teploty v spaľovacom priestore. Rastie tým vznietivosť paliva a dobe jeho horenia je kratšia. Výsledkom je údajne nižšia spotreba a menej emisií.

Jeden z prvých produkčných Mercedesov, ktorý využije nové oceľové piesty bude model E350 BlueTEC, ktorý Nemci predstavia na jeseň. Podľa informácií výrobcu, motoru s výkonom 190 kW (258 k) stačí v priemere päť litrov nafty na 100 km jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 996
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 158
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 171
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 019
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 120
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 067
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 017
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 967
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 951
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 870

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.