Skúšali odolnosť kabrioletov po prevrátení, VW Golf sklamal

Najviac ohrozená je hlava a ruky. Posaďte sa čo najnižšie a na elektronických asistentoch nešetrite.

(Zdroj: ADAC)

Prevrátenie vozidla pri haváriách nastáva zriedka, no keď sa to stane v prípade kabrioletu, zaťaženie posádky je veľmi vysoké.

Otvorené strecha je slabinou. Výrobcovia tento problém riešia spevnenými prednými stĺpikmi a automatickým výsuvným systémom za hlavami cestujúcich v druhom rade.

Nemecká organizácia ADAC simulovala prevrátenie populárnych kompaktných kabrioletov.

Opel porazil svojho hlavného rivala

Zo štyroch „prevrátených“ si najlepšie počínal Opel Cascada. Cestujúci vpredu trpia najmenej a Opel ponúka druhú najlepšie ochranu z pomedzi testovaných. Model Cascada sa blysol aj v ochrane cestujúcich v druhom rade, kde získal najvyššie hodnotenia.

Chválitebne je na tom aj Renault Mégane CC, ktorý stráca na Cascadu len pár desatiniek bodu v ochrane cestujúcich na predných sedadlách.

Peugeot 308 CC zaťaží telo predných pasažierov najviac, no zároveň ponúkne ich najlepšiu ochranu.

Konečné zúčtovanie by bolo podobné ako v prípade Renaultu, no celkové skóre pokazilo zaťaženie cestujúcich v druhom rade. Výsledok opäť vyvažuje výborná ochrana.

Štvorka je v prípade Golfu "Nedostatočná"

Najhoršie skončil Volkswagen Golf Cabrio, ktorý najmä pre svoju dobrú povesť vyslovene sklamal.

Podľa ADAC je vpredu zaťaženie cestujúcich pri prevrátení najvyššie a ich ochrana najslabšia. Zadní cestujúci sú na tom podobne, ako v prípade Peugeotu. Známku 3,5 by nám učiteľ v škole zaokrúhlil na štvorku.

Cestujúci vpredu

Cestujúci vzadu

Známka

Zaťaženie

Ochrana

Zaťaženie

Ochrana

Opel Cascada

3

2

1

1

1,75

Renault Mégane CC

3

3

1

1

2

Peugeot 308 CC

5

1

3

1

2,5

VW Golf Cabrio

5

5

3

1

3,5

Pre jednoduchšie porovnanie sme hodnotenie upravili.

Pomôže elektronika a sedadlo čo najnižšie

Riziko poranenia je v kabriolete vyššie, ako v prípade uzavretých karosérií. Preto je dôležité aby výrobca vozidla chránil posádku efektívne.

Veľký význam majú mechanizmy, ktoré prevráteniu kabrioletu aktívne zabraňujú. Účinné sú elektronické bezpečnostné prvky, predpínače pásov a airbagy.

Keď k prevráteniu kabrioletu dôjde, veľmi dobrou ochranou je rám za hlavou cestujúcich vzadu. Vysúva sa automaticky a mal by byť vyšší ako hlavy cestujúcich.

Najzraniteľnejšia je hlava a horné končatiny. ADAC radí, aby ste si sedadlá v kabrioletoch nastavili do čo najnižšej polohy. Samozrejme s ohľadom na dobrý výhľad z vozidla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.