SME

Skúšali odolnosť kabrioletov po prevrátení, VW Golf sklamal

Najviac ohrozená je hlava a ruky. Posaďte sa čo najnižšie a na elektronických asistentoch nešetrite.

(Zdroj: ADAC)

Prevrátenie vozidla pri haváriách nastáva zriedka, no keď sa to stane v prípade kabrioletu, zaťaženie posádky je veľmi vysoké.

Otvorené strecha je slabinou. Výrobcovia tento problém riešia spevnenými prednými stĺpikmi a automatickým výsuvným systémom za hlavami cestujúcich v druhom rade.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecká organizácia ADAC simulovala prevrátenie populárnych kompaktných kabrioletov.

Opel porazil svojho hlavného rivala

Zo štyroch „prevrátených“ si najlepšie počínal Opel Cascada. Cestujúci vpredu trpia najmenej a Opel ponúka druhú najlepšie ochranu z pomedzi testovaných. Model Cascada sa blysol aj v ochrane cestujúcich v druhom rade, kde získal najvyššie hodnotenia.

SkryťVypnúť reklamu

Chválitebne je na tom aj Renault Mégane CC, ktorý stráca na Cascadu len pár desatiniek bodu v ochrane cestujúcich na predných sedadlách.

Peugeot 308 CC zaťaží telo predných pasažierov najviac, no zároveň ponúkne ich najlepšiu ochranu.

Konečné zúčtovanie by bolo podobné ako v prípade Renaultu, no celkové skóre pokazilo zaťaženie cestujúcich v druhom rade. Výsledok opäť vyvažuje výborná ochrana.

Štvorka je v prípade Golfu "Nedostatočná"

Najhoršie skončil Volkswagen Golf Cabrio, ktorý najmä pre svoju dobrú povesť vyslovene sklamal.

Podľa ADAC je vpredu zaťaženie cestujúcich pri prevrátení najvyššie a ich ochrana najslabšia. Zadní cestujúci sú na tom podobne, ako v prípade Peugeotu. Známku 3,5 by nám učiteľ v škole zaokrúhlil na štvorku.

SkryťVypnúť reklamu

Cestujúci vpredu

Cestujúci vzadu

Známka

Zaťaženie

Ochrana

Zaťaženie

Ochrana

Opel Cascada

3

2

1

1

1,75

Renault Mégane CC

3

3

1

1

2

Peugeot 308 CC

5

1

3

1

2,5

VW Golf Cabrio

5

5

3

1

3,5

Pre jednoduchšie porovnanie sme hodnotenie upravili.

Pomôže elektronika a sedadlo čo najnižšie

Riziko poranenia je v kabriolete vyššie, ako v prípade uzavretých karosérií. Preto je dôležité aby výrobca vozidla chránil posádku efektívne.

Veľký význam majú mechanizmy, ktoré prevráteniu kabrioletu aktívne zabraňujú. Účinné sú elektronické bezpečnostné prvky, predpínače pásov a airbagy.

Keď k prevráteniu kabrioletu dôjde, veľmi dobrou ochranou je rám za hlavou cestujúcich vzadu. Vysúva sa automaticky a mal by byť vyšší ako hlavy cestujúcich.

Najzraniteľnejšia je hlava a horné končatiny. ADAC radí, aby ste si sedadlá v kabrioletoch nastavili do čo najnižšej polohy. Samozrejme s ohľadom na dobrý výhľad z vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 489
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 723
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 523
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 559
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 113
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 760
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 559
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 392
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Namešpetra: Siedmy deň
  2. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida.
  3. Dagmar Olajošová: Spaľovňa horúca téma
  4. Martin Fronk: Kultúra nie je súkromný majetok
  5. Jolana Čuláková: Ako ochrániť premiéra pred atentátom, nebezpečnými policajtmi, novinármi a mimovládkami
  6. Aleksander Prętnicki: Posledna spoved - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Kolektívny fanatizmus vs. liberálny individualizmus: Zápas o budúcnosť našej civilizácie
  8. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 368
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 45 257
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 660
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 288
  5. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 10 840
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 426
  7. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 056
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 046
  1. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  2. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  3. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  4. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  5. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  6. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  7. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  8. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
SkryťZatvoriť reklamu