SME

Prejazd Bratislavou chcú dvojnásobne zrýchliť

Od septembra majú dopravu cez hlavné mesto zjednodušiť nové jazdné pruhy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Vladimír Šimíček)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom SME

BRATISLAVA. Dennodenne zapchatou Bratislavou v piatok jazdia vodiči po diaľničnom úseku D1. Počas špičky idú po diaľnici rýchlosťou 25 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček sľubuje, že onedlho budú na tejto trase jazdiť dvakrát rýchlejšie. Čas prejazdu by sa tiež mal dostať na polovicu.

V septembri totiž majú mať motoristi na niektorých častiach D1 k dispozícii aj odstavný pás. Na tretí jazdný pruh sa zmení v smere od Zlatých pieskov na bratislavské letisko.

SkryťVypnúť reklamu

V oboch smeroch má tretí jazdný pruh pribudnúť od Gagarinovej ulice po Prievoz.

Aj drahšia zmena

„Zahŕňa to zmenu vodorovného aj zvislého dopravného značenia. Odhadované náklady sa pohybujú od 100­ do 150-­tisíc eur,“ vraví šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.

Podľa neho práce na týchto zmenách vodiči nepocítia, robí sa na nich totiž v noci. Všimnú si možno to, že nový pruh bude o čosi užší, ale stále bude v rámci noriem.

Na budúci rok by sa mala upraviť organizácia dopravy na vyťaženej križovatke Ovsište pri Prístavnom moste.

„Križovatku Ovsište rozdelíme na dva zjazdy a dva výjazdy. To znamená, že dnešný výjazd z D1 po prejdení Prístavného mosta by bol využívaný len ako výjazd na Dolnozemskú ulicu a nový výjazd by bol už v časti diaľnice D1, ktorá susedí s Einsteinovou ulicou,“ vysvetľuje Gajdoš.

SkryťVypnúť reklamu

Táto zmena bude o čosi drahšia. Gajdoš odhadol náklady asi na 4,5 milióna eur.

an_res_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

Ako odstaviť auto

Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného víta štátne plány, ktoré majú urýchliť cestu cez metropolu.

„Umožní to presun významnej časti mestskej automobilovej dopravy využívajúcej D1 na nové sprejazdnené odstavné pruhy, čo uvoľní priebežné pruhy a zrýchli tranzitnú dopravu cez Bratislavu,“ dodáva.

Môže to však skomplikovať situáciu vodičom, ktorí potrebujú nutne zastaviť. Kritická dopravná situácia je však dostatočným argumentom na zmeny z dielne ministerstva, myslí si Kajánek.

Definitívne by mal problém vyriešiť až plánovaný nový obchvat Bratislavy. No ten nebude realitou skôr než v rokoch 2019 až 2020.

Príkladmi z iných krajín, ktoré v niektoré dni púšťajú na cestu iba autá s párnymi či nepárnymi značkami, sa štát inšpirovať neplánuje.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 435
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 048
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 029
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 786
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 763
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 400
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 326
  8. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 466
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  2. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  3. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  4. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné párvo. Časť 1.
  5. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  6. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou
  7. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  8. Jaroslav Liptak: Fico a politika na štyri svetové strany…
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 832
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 8 675
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 383
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 012
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 500
  6. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 748
  7. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília? 3 694
  8. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 3 589
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu