AKTUALIZOVANÉ 18:58

Prejazd Bratislavou chcú dvojnásobne zrýchliť

Od septembra majú dopravu cez hlavné mesto zjednodušiť nové jazdné pruhy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Vladimír Šimíček)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom SME

BRATISLAVA. Dennodenne zapchatou Bratislavou v piatok jazdia vodiči po diaľničnom úseku D1. Počas špičky idú po diaľnici rýchlosťou 25 kilometrov za hodinu.

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček sľubuje, že onedlho budú na tejto trase jazdiť dvakrát rýchlejšie. Čas prejazdu by sa tiež mal dostať na polovicu.

V septembri totiž majú mať motoristi na niektorých častiach D1 k dispozícii aj odstavný pás. Na tretí jazdný pruh sa zmení v smere od Zlatých pieskov na bratislavské letisko.

V oboch smeroch má tretí jazdný pruh pribudnúť od Gagarinovej ulice po Prievoz.

Aj drahšia zmena

„Zahŕňa to zmenu vodorovného aj zvislého dopravného značenia. Odhadované náklady sa pohybujú od 100­ do 150-­tisíc eur,“ vraví šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.

Podľa neho práce na týchto zmenách vodiči nepocítia, robí sa na nich totiž v noci. Všimnú si možno to, že nový pruh bude o čosi užší, ale stále bude v rámci noriem.

Na budúci rok by sa mala upraviť organizácia dopravy na vyťaženej križovatke Ovsište pri Prístavnom moste.

„Križovatku Ovsište rozdelíme na dva zjazdy a dva výjazdy. To znamená, že dnešný výjazd z D1 po prejdení Prístavného mosta by bol využívaný len ako výjazd na Dolnozemskú ulicu a nový výjazd by bol už v časti diaľnice D1, ktorá susedí s Einsteinovou ulicou,“ vysvetľuje Gajdoš.

Táto zmena bude o čosi drahšia. Gajdoš odhadol náklady asi na 4,5 milióna eur.

an_res_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

Ako odstaviť auto

Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného víta štátne plány, ktoré majú urýchliť cestu cez metropolu.

„Umožní to presun významnej časti mestskej automobilovej dopravy využívajúcej D1 na nové sprejazdnené odstavné pruhy, čo uvoľní priebežné pruhy a zrýchli tranzitnú dopravu cez Bratislavu,“ dodáva.

Môže to však skomplikovať situáciu vodičom, ktorí potrebujú nutne zastaviť. Kritická dopravná situácia je však dostatočným argumentom na zmeny z dielne ministerstva, myslí si Kajánek.

Definitívne by mal problém vyriešiť až plánovaný nový obchvat Bratislavy. No ten nebude realitou skôr než v rokoch 2019 až 2020.

Príkladmi z iných krajín, ktoré v niektoré dni púšťajú na cestu iba autá s párnymi či nepárnymi značkami, sa štát inšpirovať neplánuje.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.