SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 18:58

Prejazd Bratislavou chcú dvojnásobne zrýchliť

Od septembra majú dopravu cez hlavné mesto zjednodušiť nové jazdné pruhy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Vladimír Šimíček)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom SME

BRATISLAVA. Dennodenne zapchatou Bratislavou v piatok jazdia vodiči po diaľničnom úseku D1. Počas špičky idú po diaľnici rýchlosťou 25 kilometrov za hodinu.

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček sľubuje, že onedlho budú na tejto trase jazdiť dvakrát rýchlejšie. Čas prejazdu by sa tiež mal dostať na polovicu.

V septembri totiž majú mať motoristi na niektorých častiach D1 k dispozícii aj odstavný pás. Na tretí jazdný pruh sa zmení v smere od Zlatých pieskov na bratislavské letisko.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V oboch smeroch má tretí jazdný pruh pribudnúť od Gagarinovej ulice po Prievoz.

Aj drahšia zmena

„Zahŕňa to zmenu vodorovného aj zvislého dopravného značenia. Odhadované náklady sa pohybujú od 100­ do 150-­tisíc eur,“ vraví šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Milan Gajdoš.

Podľa neho práce na týchto zmenách vodiči nepocítia, robí sa na nich totiž v noci. Všimnú si možno to, že nový pruh bude o čosi užší, ale stále bude v rámci noriem.

Na budúci rok by sa mala upraviť organizácia dopravy na vyťaženej križovatke Ovsište pri Prístavnom moste.

„Križovatku Ovsište rozdelíme na dva zjazdy a dva výjazdy. To znamená, že dnešný výjazd z D1 po prejdení Prístavného mosta by bol využívaný len ako výjazd na Dolnozemskú ulicu a nový výjazd by bol už v časti diaľnice D1, ktorá susedí s Einsteinovou ulicou,“ vysvetľuje Gajdoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Táto zmena bude o čosi drahšia. Gajdoš odhadol náklady asi na 4,5 milióna eur.

an_res_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

Ako odstaviť auto

Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného víta štátne plány, ktoré majú urýchliť cestu cez metropolu.

„Umožní to presun významnej časti mestskej automobilovej dopravy využívajúcej D1 na nové sprejazdnené odstavné pruhy, čo uvoľní priebežné pruhy a zrýchli tranzitnú dopravu cez Bratislavu,“ dodáva.

Môže to však skomplikovať situáciu vodičom, ktorí potrebujú nutne zastaviť. Kritická dopravná situácia je však dostatočným argumentom na zmeny z dielne ministerstva, myslí si Kajánek.

Definitívne by mal problém vyriešiť až plánovaný nový obchvat Bratislavy. No ten nebude realitou skôr než v rokoch 2019 až 2020.

Príkladmi z iných krajín, ktoré v niektoré dni púšťajú na cestu iba autá s párnymi či nepárnymi značkami, sa štát inšpirovať neplánuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 502
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 307
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 954
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 279
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 360
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 069
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 644
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 802
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 493
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 901
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dva dni nemal platiť zákaz vychádzania, o chybe vraj vláda vedela

Zákaz vychádzania bude platiť aj 25. a 26. januára.

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).
Testovanie na Covid-19.
Marian Kotleba (ĽSNS).
Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon