Hyundai vyhral v Nemecku nad Volkswagenom, náš Peugeot je v cieli

Prvé víťazstvo pre Hyundai i20 WRC prišlo v najlepšom momente šampionátu. Volkswagenu domáca rely nevyšla.

(Zdroj: Hyundai Motorsport)

Nemecká ADAC Rallye Deutschland pribudla v novodobom kolotoči majstrovstiev sveta WRC krátko po nástupe tohto milénia (rok 2002) a hneď stala sa veľmi špecifickým podujatím.

Na úzkych cestách vinicami i vojenským výcvikovým priestorom rozbili mnohí piloti svoje autá a pochovali nádeje na víťazstvo.

Citroen nemal v Nemecku premožiteľa

Tímy musia po predchádzajúcich rely na štrkovom povrchu meniť nastavenia áut na Nemecko a jazdci sa často nevedia zmene prispôsobiť.

Podľa rôznorodého charakteru každého dňa súťaže nazývajú nemeckú rely aj „tri rely v jednej“. Náročná súťaž jedným praje a druhým nie.

Tak ako tu najviac krát po sebe v histórii WRC zvíťazil Seabstien Loeb, tak sa tu nedarí domácej značke Volkswagen.

Loeb a Citroen Racing nenašli v Nemecku premožiteľa od roku 2002 do roku 2010.

Zaknihovali tak najviac víťazstiev v rade na jednom podujatí WRC v histórii. Nehovoriac o tom, že v roku 2011 tu vyhral Loebov tímový kolega Sebastien Ogier (teraz Volkswagen).

O rok neskôr opäť vyhral Loeb a priniesol Citroenu desiate víťazstvo v rade.

Volkswagen nevie v Nemecku zvíťaziť

Domáca rely nedopadla dobre pre Volkswagen Motorsport ani po odchode svetovej jednotky z Citroenu.

V minulom roku prišli o celosvetovo očakávané víťazstvo pre haváriu Sebastiena Ogiera. Jeho tímový kolega Jari Matti Latvala taktiež dvojnásobne havaroval a pre Volkswagen sa sen skončil.

Zvíťazil Dani Sordo opäť na Citroene a francúzska značka opäť prepisovala históriu. Podobný scenár mal aj tento ročník, akurát Volkswagen musel prehltnúť ešte horšiu pilulku: Hyundai.

Ogier viedol Nemeckú rely, ale prvú priečku opustil po havárii hneď v prvý deň súťaže.

Po páde jeho Volkswagenu Polo z múrika na inú cestu predsa len prišiel do servisu a nastúpil do druhého dňa s veľkou stratou.

Na rýchlom úseku však úradujúci majster sveta neudržal svoj volkswagen na ceste a v rýchlosti 200 km/h dostal šmyk.

Následne doslova preletel popod zvodidlá a skočil v lese. Samozrejme najpodstatnejšie bolo, že havária sa obišla bez zranení.

Jari Mati Latvala viedol aj druhý deň súťaže a po úspechu v rodnom fínsku túžil po prvom asfaltovom víťazstve. Tlak na prvej pozícii neustál a tiež havaroval.

Tretie miesto Madsa Ostberga je už len slabou náplasťou na druhý katastrofický ročník Volkswagenu na Nemeckej rely.

Hyundai vyhral už v prvej sezóne

Kórejská automobilka nastúpila plnohodnotne do kolotoča WRC v tejto sezóne a nie je tajomstvom, že jej výzvou bol najmä volkswagen.

Po mnohých nezdaroch a katastrofickom úvode sezóny s množstvom havárií, prišlo prvé vytúžené víťazstvo a to na najlepšom mieste.

Hyundai potvrdil famózne víťazstvo Thierriho Neuvillea na domácej súťaži Volkswagenu druhým miestom Daniho Sorda.

Pritom Neuville takmer nenastúpil na rely po ťažkej havárii počas štvrtkového shakedownu. Mechanici však Hyundai i20 WRC opravili dobre, lebo došiel do cieľa bez väčších problémov vyhral.

Bryan Bouffier, tretí pilot Hyundai havaroval hlboko do viníc a na cestu sa už nevedel vrátiť.

Náš Peugeot zvládol ťažkú rely tiež

Nový Peugeot 208 R2 s ktorým jazdí posádka Chvála/Hlisnikovský slovenský šampionát v rely má za sebou ťažkú skúšku.

Na najťažšej asfaltovej rely svetového šampionátu ho pilotoval rakúsky pretekár Michael Kogler a čo je najcennejšie, prišiel do cieľa na mieste bez porušenia auta.

Napokon bol medzi všetkými vozidlami Peugeot 208 R2 najrýchlejší. Okrem pilota mal na tom zásluhu tím Jiřího Pertlíčka z Aspekty Plzeň, ktorý nám tiež pripravuje auto aj pre nás.

Znamená to pre nás ešte väčší záväzok, pretože máme v rukách auto aj tím, ktorí obstoja na najvyššej svetovej úrovni.

Peugeot 208 R2 uvidíte na najbližšej rely v Košiciach už počas prvého septembrového víkendu. Informácie o jubilejnom 40. ročníku rely Košice nájdete TU.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  4. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  5. Kreditná karta – áno alebo nie
  6. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  7. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  8. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  9. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  10. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 315
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 223
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 619
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 11 724
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 11 288
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 032
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 598
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 468
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 417
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 065

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočner vypovedal na polícii, Pavla Ruska zadržali

Vyšetrovateľ NAKA obvinil Kočnera aj Ruska, žiada pre nich väzbu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Demokracia rozkladá cirkev slovenských evanjelikov

Ako si evanjelici volia biskupov.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.