Hyundai vyhral v Nemecku nad Volkswagenom, náš Peugeot je v cieli

Prvé víťazstvo pre Hyundai i20 WRC prišlo v najlepšom momente šampionátu. Volkswagenu domáca rely nevyšla.

(Zdroj: Hyundai Motorsport)

Nemecká ADAC Rallye Deutschland pribudla v novodobom kolotoči majstrovstiev sveta WRC krátko po nástupe tohto milénia (rok 2002) a hneď stala sa veľmi špecifickým podujatím.

Na úzkych cestách vinicami i vojenským výcvikovým priestorom rozbili mnohí piloti svoje autá a pochovali nádeje na víťazstvo.

Citroen nemal v Nemecku premožiteľa

Tímy musia po predchádzajúcich rely na štrkovom povrchu meniť nastavenia áut na Nemecko a jazdci sa často nevedia zmene prispôsobiť.

Podľa rôznorodého charakteru každého dňa súťaže nazývajú nemeckú rely aj „tri rely v jednej“. Náročná súťaž jedným praje a druhým nie.

Tak ako tu najviac krát po sebe v histórii WRC zvíťazil Seabstien Loeb, tak sa tu nedarí domácej značke Volkswagen.

Loeb a Citroen Racing nenašli v Nemecku premožiteľa od roku 2002 do roku 2010.

Zaknihovali tak najviac víťazstiev v rade na jednom podujatí WRC v histórii. Nehovoriac o tom, že v roku 2011 tu vyhral Loebov tímový kolega Sebastien Ogier (teraz Volkswagen).

O rok neskôr opäť vyhral Loeb a priniesol Citroenu desiate víťazstvo v rade.

Volkswagen nevie v Nemecku zvíťaziť

Domáca rely nedopadla dobre pre Volkswagen Motorsport ani po odchode svetovej jednotky z Citroenu.

V minulom roku prišli o celosvetovo očakávané víťazstvo pre haváriu Sebastiena Ogiera. Jeho tímový kolega Jari Matti Latvala taktiež dvojnásobne havaroval a pre Volkswagen sa sen skončil.

Zvíťazil Dani Sordo opäť na Citroene a francúzska značka opäť prepisovala históriu. Podobný scenár mal aj tento ročník, akurát Volkswagen musel prehltnúť ešte horšiu pilulku: Hyundai.

Ogier viedol Nemeckú rely, ale prvú priečku opustil po havárii hneď v prvý deň súťaže.

Po páde jeho Volkswagenu Polo z múrika na inú cestu predsa len prišiel do servisu a nastúpil do druhého dňa s veľkou stratou.

Na rýchlom úseku však úradujúci majster sveta neudržal svoj volkswagen na ceste a v rýchlosti 200 km/h dostal šmyk.

Následne doslova preletel popod zvodidlá a skočil v lese. Samozrejme najpodstatnejšie bolo, že havária sa obišla bez zranení.

Jari Mati Latvala viedol aj druhý deň súťaže a po úspechu v rodnom fínsku túžil po prvom asfaltovom víťazstve. Tlak na prvej pozícii neustál a tiež havaroval.

Tretie miesto Madsa Ostberga je už len slabou náplasťou na druhý katastrofický ročník Volkswagenu na Nemeckej rely.

Hyundai vyhral už v prvej sezóne

Kórejská automobilka nastúpila plnohodnotne do kolotoča WRC v tejto sezóne a nie je tajomstvom, že jej výzvou bol najmä volkswagen.

Po mnohých nezdaroch a katastrofickom úvode sezóny s množstvom havárií, prišlo prvé vytúžené víťazstvo a to na najlepšom mieste.

Hyundai potvrdil famózne víťazstvo Thierriho Neuvillea na domácej súťaži Volkswagenu druhým miestom Daniho Sorda.

Pritom Neuville takmer nenastúpil na rely po ťažkej havárii počas štvrtkového shakedownu. Mechanici však Hyundai i20 WRC opravili dobre, lebo došiel do cieľa bez väčších problémov vyhral.

Bryan Bouffier, tretí pilot Hyundai havaroval hlboko do viníc a na cestu sa už nevedel vrátiť.

Náš Peugeot zvládol ťažkú rely tiež

Nový Peugeot 208 R2 s ktorým jazdí posádka Chvála/Hlisnikovský slovenský šampionát v rely má za sebou ťažkú skúšku.

Na najťažšej asfaltovej rely svetového šampionátu ho pilotoval rakúsky pretekár Michael Kogler a čo je najcennejšie, prišiel do cieľa na mieste bez porušenia auta.

Napokon bol medzi všetkými vozidlami Peugeot 208 R2 najrýchlejší. Okrem pilota mal na tom zásluhu tím Jiřího Pertlíčka z Aspekty Plzeň, ktorý nám tiež pripravuje auto aj pre nás.

Znamená to pre nás ešte väčší záväzok, pretože máme v rukách auto aj tím, ktorí obstoja na najvyššej svetovej úrovni.

Peugeot 208 R2 uvidíte na najbližšej rely v Košiciach už počas prvého septembrového víkendu. Informácie o jubilejnom 40. ročníku rely Košice nájdete TU.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 870
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 690
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 126
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 331
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 040
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 560
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 557
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 074
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655

Téma: Peugeot 206, 308, 307, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.