SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Hyundai vyhral v Nemecku nad Volkswagenom, náš Peugeot je v cieli

Prvé víťazstvo pre Hyundai i20 WRC prišlo v najlepšom momente šampionátu. Volkswagenu domáca rely nevyšla.

(Zdroj: Hyundai Motorsport)

Nemecká ADAC Rallye Deutschland pribudla v novodobom kolotoči majstrovstiev sveta WRC krátko po nástupe tohto milénia (rok 2002) a hneď stala sa veľmi špecifickým podujatím.

Na úzkych cestách vinicami i vojenským výcvikovým priestorom rozbili mnohí piloti svoje autá a pochovali nádeje na víťazstvo.

Citroen nemal v Nemecku premožiteľa

Tímy musia po predchádzajúcich rely na štrkovom povrchu meniť nastavenia áut na Nemecko a jazdci sa často nevedia zmene prispôsobiť.

Podľa rôznorodého charakteru každého dňa súťaže nazývajú nemeckú rely aj „tri rely v jednej“. Náročná súťaž jedným praje a druhým nie.

Tak ako tu najviac krát po sebe v histórii WRC zvíťazil Seabstien Loeb, tak sa tu nedarí domácej značke Volkswagen.

Loeb a Citroen Racing nenašli v Nemecku premožiteľa od roku 2002 do roku 2010.

Zaknihovali tak najviac víťazstiev v rade na jednom podujatí WRC v histórii. Nehovoriac o tom, že v roku 2011 tu vyhral Loebov tímový kolega Sebastien Ogier (teraz Volkswagen).

O rok neskôr opäť vyhral Loeb a priniesol Citroenu desiate víťazstvo v rade.

Volkswagen nevie v Nemecku zvíťaziť

Domáca rely nedopadla dobre pre Volkswagen Motorsport ani po odchode svetovej jednotky z Citroenu.

V minulom roku prišli o celosvetovo očakávané víťazstvo pre haváriu Sebastiena Ogiera. Jeho tímový kolega Jari Matti Latvala taktiež dvojnásobne havaroval a pre Volkswagen sa sen skončil.

Zvíťazil Dani Sordo opäť na Citroene a francúzska značka opäť prepisovala históriu. Podobný scenár mal aj tento ročník, akurát Volkswagen musel prehltnúť ešte horšiu pilulku: Hyundai.

Ogier viedol Nemeckú rely, ale prvú priečku opustil po havárii hneď v prvý deň súťaže.

Po páde jeho Volkswagenu Polo z múrika na inú cestu predsa len prišiel do servisu a nastúpil do druhého dňa s veľkou stratou.

Na rýchlom úseku však úradujúci majster sveta neudržal svoj volkswagen na ceste a v rýchlosti 200 km/h dostal šmyk.

Následne doslova preletel popod zvodidlá a skočil v lese. Samozrejme najpodstatnejšie bolo, že havária sa obišla bez zranení.

Jari Mati Latvala viedol aj druhý deň súťaže a po úspechu v rodnom fínsku túžil po prvom asfaltovom víťazstve. Tlak na prvej pozícii neustál a tiež havaroval.

Tretie miesto Madsa Ostberga je už len slabou náplasťou na druhý katastrofický ročník Volkswagenu na Nemeckej rely.

Hyundai vyhral už v prvej sezóne

Kórejská automobilka nastúpila plnohodnotne do kolotoča WRC v tejto sezóne a nie je tajomstvom, že jej výzvou bol najmä volkswagen.

Po mnohých nezdaroch a katastrofickom úvode sezóny s množstvom havárií, prišlo prvé vytúžené víťazstvo a to na najlepšom mieste.

Hyundai potvrdil famózne víťazstvo Thierriho Neuvillea na domácej súťaži Volkswagenu druhým miestom Daniho Sorda.

Pritom Neuville takmer nenastúpil na rely po ťažkej havárii počas štvrtkového shakedownu. Mechanici však Hyundai i20 WRC opravili dobre, lebo došiel do cieľa bez väčších problémov vyhral.

Bryan Bouffier, tretí pilot Hyundai havaroval hlboko do viníc a na cestu sa už nevedel vrátiť.

Náš Peugeot zvládol ťažkú rely tiež

Nový Peugeot 208 R2 s ktorým jazdí posádka Chvála/Hlisnikovský slovenský šampionát v rely má za sebou ťažkú skúšku.

Na najťažšej asfaltovej rely svetového šampionátu ho pilotoval rakúsky pretekár Michael Kogler a čo je najcennejšie, prišiel do cieľa na mieste bez porušenia auta.

Napokon bol medzi všetkými vozidlami Peugeot 208 R2 najrýchlejší. Okrem pilota mal na tom zásluhu tím Jiřího Pertlíčka z Aspekty Plzeň, ktorý nám tiež pripravuje auto aj pre nás.

Znamená to pre nás ešte väčší záväzok, pretože máme v rukách auto aj tím, ktorí obstoja na najvyššej svetovej úrovni.

Peugeot 208 R2 uvidíte na najbližšej rely v Košiciach už počas prvého septembrového víkendu. Informácie o jubilejnom 40. ročníku rely Košice nájdete TU.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 435
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 642
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 751
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 299
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 038
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 505
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 411
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 221
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N