Test: V40 je dobré auto, z Volva na nás zapôsobilo najviac

Model V40 nás presvedčil svojím správaním na ceste, nesklamal ani motorom a hospodárnosťou.

Volvo V40 vo výbave Edition je cenovo konkurencieschopné a zároveň sa pocitom z jazdy približuje prémiovým značkám.(Zdroj: Tomáš Kelement)
Volvo V40
T2 Edition

Spotreba v teste:
6,0 l/100 km

Cena verzie od:
19.990 eur

NÁŠ NÁZOR: Volvo V40 plní naše predstavy o dobrom hatchbaku. Auto bez zbytočnej výbavy navyše možno nie je najlacnejšie na trhu. Pri svojich dobrých vlastnostiach je však pre nás stále natoľko zaujímavé, aby sme mu dali nálepku kupujem.

Volvo si dalo za úlohu predstihnúť so svojim modelom V40 konkurenciu a postaviť luxusný hatchback.

My sme napriek tomu v našom teste vyskúšali model, ktorý nie je na výbavu najbohatší. A práve v tom bol jeho úspech.

Červenému Volvu podľa nás (s výnimkou navigácie) aj tak nechýbali žiadne prvky výbavy.

Kto si nepotrpí na luxus, neohrnie nosom nad verziou T2 Edition.

Keďže táto severská automobilka vždy myslela na bezpečnosť, vo vozidle nechýbajú niektoré z dnes populárnych asistenčných systémov, napríklad automatické brzdenie do rýchlosti 50 km/h, či asistent rozjazdu do kopca.

Materiály použité v interiéri pôsobia kvalitne, rovnako ako dielenské spracovanie.

Trojramenný volant padne do ruky a manévrovanie v meste, či jazda na cestách prvej triedy je aj vďaka nemu príjemná.

Množstvo tlačidiel pôsobí naoko chaoticky

Osempalcový displej v strede palubnej dosky rozhodne nepatrí medzi tie najmodernejšie. Svoju funkciu však plní.

Množstvo tlačidiel a ovládacích prvkov pod ním pôsobí na prvý pohľad trochu chaoticky, ale prax nám ukázala, že to s nimi vôbec nie je zlé.

Napríklad obsluhovanie jednozónovej manuálnej klimatizácie je intuitívne a priam ukážkové. Uľahčujú to veľké a na základe tvaru zrozumiteľné tlačidlá.

Jediné, čo môže niekomu v interiéri chýbať, sú rozmernejšie odkladacie priestory vo dverách.

V40-tka nás svojím posedom a kvalitou interiéru rozhodne presvedčila o svojich prednostiach. To najlepšie však prišlo až po naštartovaní.

Množstvo tlačidiel na stredovom paneli pôsobí na prvý pohľad chaoticky. Ovládanie klimatizácie je intuitívne.
Foto: Tomáš Kelement

Podvozok vyniká spätnou väzbou

Švédsky výrobca si dal záležať na chode radiacej páky, ktorej presná kulisa uľahčuje zmenu prevodových stupňov.

O jazdné vlastnosti sa stará vo väčšine situácií pohodlný podvozok. Z hľadiska komfortu mu vyčítame len prenos otrasov do interiéru pri prejdení zvlneného asfaltu tzv. rolety.

Dobre zvláda aj rozbité cesty a má výbornú spätnú väzbu. V tom prekonáva mnohých konkurentov. V zákrutách sa Volvo mierne nakloní, ale k jeho prepruženiu nedôjde ani pri nečakanom prejazde priečnych vĺn.

Aj s neprimerane strmou reakciou šoféra sa podvozok vyrovná bez väčších problémov a auto si zachová pomerne pokojné správanie.

Budíky sú na náš vkus trochu vysvietené. Pred digitálnym zobrazením uprednostňujeme klasické analógové ukazovatele.
Foto: Tomáš Kelement

Motor vás do sedačky neoprie

V prípade testovacieho vozidla mal pohon na starosti turbom prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra.

Kultivovaný agregát neoplýval krátkodobým ťahom, ktorý by nás oprel do sedačky a bral nám dych.

Na druhej strane ponúkal slušných 240 Nm krútiaceho momentu v pomerne širokom pásme otáčok (1 600 až 3 000). Následne pri dosiahnutí 4500 otáčok sa dostaví maximálny výkon .

Vďaka tomu nemá V40 problém pri predbiehaní pomalších áut. Benzínový agregát však svojimi vlastnosťami neprekonáva kvalitu podvozka.

Inými slovami podvozok v zákrutách stíha motoru, a tak by to malo byť v prípade každého auta.

Z hľadiska bezpečnosti je totiž potrebné, aby podvozok mal predpoklady skrotiť dynamické parametre pohonnej jednotky a udržať auto na ceste.

Zo šoférskeho hľadiska sa nemôžeme sťažovať ani na riadenie a na jeho dobre nastavený posilňovač.

Skôr ako prudkého opretia do sedačky sa s 1,6 litrovým motorom dočkáte kontinuálneho ťahu v pomerne širokom spektre otáčok.
Foto: Tomáš Kelement

Úsporu dosiahne dobrou zotrvačnosťou

V poslednom čase sme si zvykli na automatické prevodovky využívajúce režim plachtenia tak, že aj s manuálnou prevodovkou vo Volve sme sa nevyhýbali jazde na neutráli.

Pri plachtení pred vjazdom do obce sa nám ukázala výborná zotrvačnosť V40. Vďaka mimoriadne hladkému chodu by sa Volvo svojou zotrvačnosťou nestratilo ani medzi podstatne ťažšími vozidlami.

Napriek využívaniu plachtenia ostala papierová spotreba 5,3 l/100 km pre nás vzdialená. Ani nami dosiahnutých šesť litrov však nevnímame negatívne.

V poslednom čase sme vyskúšali niekoľko vozidiel značky Volvo a práve model V40 na nás zapôsobil jednoznačne najviac. Preto k pozitívnej recenzii pridávame aj nálepku kupujem.

Na vzhľad zadnej časti sme si museli chvíľu zvykať. Dojem nám kazil tvar veka batožinového priestoru v kombinácii s jeho lesklou čiernou časťou.
Foto: Tomáš Kelement

V najbližších dňoch vám prinesieme reportáž z prezentácie modelu XC90.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Volvo V40

Verzia

T2 Edition

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/21 500/21 980 (akciové Edition ceny)

Motor

benzín; štvorvalec; 1 595 cm3; turbom prepĺňaný agregát s priamym vstrekovaním

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240/1600-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

manual/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,9/10,68

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

39,21

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,48 na 3. prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,09 na 4. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

6 500

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,3/6,0

Objem palivovej nádrže (l)

62

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

745

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver 205/55 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1463/447

Objem batožinového priestoru (l)

335

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2467;4369;2041(vrátane zrkadiel);1420

Motor

necítiť výrazný nástup výkonu, kultivovaný motor však poskytuje dobré dynamické vlastnosti v širokom spektre otáčok

Prevodovka

poteší kvalitou radenia s presnou kulisou

Podvozok

dobre zvláda rozbité cesty a nerovnosti vozovky; pri prejazde priečnych nerovností (roliet) ich cítiť, aj napriek komfortnému nastaveniu podvozka

Interiér

príjemný volant pasuje do ruky; dobré materiály a dielenské spracovanie

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed, pohodlný aj na dlhšie cesty

Ovládanie palubného systému/navigácie

páčkou pod volantom/ nemá navigáciu

Grafika displejov a zobrazovanie

na dnešnú dobu malý displej nepatrí grafikou k špičke, svoj účel však splní

Predné svetlá technika a účinok

na halogény výborný účinok;

Odomykanie/vstup do auta

kľúč s diaľkovým centrálnym odomykaním

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu pohodlné, vzadu priemerné

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanika, šofér aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

delené 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

ochranná sieť, slučky na upevnenie nákladu

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

ostrekovač prístupný; prahy čisté; nádrž bez uzáveru

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 984
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 783
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 256
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 764
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 433
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 842

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.