SME

Test: V40 je dobré auto, z Volva na nás zapôsobilo najviac

Model V40 nás presvedčil svojím správaním na ceste, nesklamal ani motorom a hospodárnosťou.

Volvo V40 vo výbave Edition je cenovo konkurencieschopné a zároveň sa pocitom z jazdy približuje prémiovým značkám.Volvo V40 vo výbave Edition je cenovo konkurencieschopné a zároveň sa pocitom z jazdy približuje prémiovým značkám. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Volvo V40

T2 Edition

Spotreba v teste:

6,0 l/100 km

Cena verzie od:

19.990 eur

NÁŠ NÁZOR: Volvo V40 plní naše predstavy o dobrom hatchbaku. Auto bez zbytočnej výbavy navyše možno nie je najlacnejšie na trhu. Pri svojich dobrých vlastnostiach je však pre nás stále natoľko zaujímavé, aby sme mu dali nálepku kupujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volvo si dalo za úlohu predstihnúť so svojim modelom V40 konkurenciu a postaviť luxusný hatchback.

My sme napriek tomu v našom teste vyskúšali model, ktorý nie je na výbavu najbohatší. A práve v tom bol jeho úspech.

SkryťVypnúť reklamu

Červenému Volvu podľa nás (s výnimkou navigácie) aj tak nechýbali žiadne prvky výbavy.

Kto si nepotrpí na luxus, neohrnie nosom nad verziou T2 Edition.

Keďže táto severská automobilka vždy myslela na bezpečnosť, vo vozidle nechýbajú niektoré z dnes populárnych asistenčných systémov, napríklad automatické brzdenie do rýchlosti 50 km/h, či asistent rozjazdu do kopca.

Materiály použité v interiéri pôsobia kvalitne, rovnako ako dielenské spracovanie.

Trojramenný volant padne do ruky a manévrovanie v meste, či jazda na cestách prvej triedy je aj vďaka nemu príjemná.

Množstvo tlačidiel pôsobí naoko chaotickyOsempalcový displej v strede palubnej dosky rozhodne nepatrí medzi tie najmodernejšie. Svoju funkciu však plní.

Množstvo tlačidiel a ovládacích prvkov pod ním pôsobí na prvý pohľad trochu chaoticky, ale prax nám ukázala, že to s nimi vôbec nie je zlé.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad obsluhovanie jednozónovej manuálnej klimatizácie je intuitívne a priam ukážkové. Uľahčujú to veľké a na základe tvaru zrozumiteľné tlačidlá.

Jediné, čo môže niekomu v interiéri chýbať, sú rozmernejšie odkladacie priestory vo dverách.

V40-tka nás svojím posedom a kvalitou interiéru rozhodne presvedčila o svojich prednostiach. To najlepšie však prišlo až po naštartovaní.

Množstvo tlačidiel na stredovom paneli pôsobí na prvý pohľad chaoticky. Ovládanie klimatizácie je intuitívne.

Foto: Tomáš Kelement

Podvozok vyniká spätnou väzbouŠvédsky výrobca si dal záležať na chode radiacej páky, ktorej presná kulisa uľahčuje zmenu prevodových stupňov.

O jazdné vlastnosti sa stará vo väčšine situácií pohodlný podvozok. Z hľadiska komfortu mu vyčítame len prenos otrasov do interiéru pri prejdení zvlneného asfaltu tzv. rolety.

SkryťVypnúť reklamu

Dobre zvláda aj rozbité cesty a má výbornú spätnú väzbu. V tom prekonáva mnohých konkurentov. V zákrutách sa Volvo mierne nakloní, ale k jeho prepruženiu nedôjde ani pri nečakanom prejazde priečnych vĺn.

Aj s neprimerane strmou reakciou šoféra sa podvozok vyrovná bez väčších problémov a auto si zachová pomerne pokojné správanie.

Budíky sú na náš vkus trochu vysvietené. Pred digitálnym zobrazením uprednostňujeme klasické analógové ukazovatele.

Foto: Tomáš Kelement

Motor vás do sedačky neoprieV prípade testovacieho vozidla mal pohon na starosti turbom prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra.

Kultivovaný agregát neoplýval krátkodobým ťahom, ktorý by nás oprel do sedačky a bral nám dych.

Na druhej strane ponúkal slušných 240 Nm krútiaceho momentu v pomerne širokom pásme otáčok (1 600 až 3 000). Následne pri dosiahnutí 4500 otáčok sa dostaví maximálny výkon .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka tomu nemá V40 problém pri predbiehaní pomalších áut. Benzínový agregát však svojimi vlastnosťami neprekonáva kvalitu podvozka.

Inými slovami podvozok v zákrutách stíha motoru, a tak by to malo byť v prípade každého auta.

Z hľadiska bezpečnosti je totiž potrebné, aby podvozok mal predpoklady skrotiť dynamické parametre pohonnej jednotky a udržať auto na ceste.

Zo šoférskeho hľadiska sa nemôžeme sťažovať ani na riadenie a na jeho dobre nastavený posilňovač.

Skôr ako prudkého opretia do sedačky sa s 1,6 litrovým motorom dočkáte kontinuálneho ťahu v pomerne širokom spektre otáčok.

Foto: Tomáš Kelement

Úsporu dosiahne dobrou zotrvačnosťouV poslednom čase sme si zvykli na automatické prevodovky využívajúce režim plachtenia tak, že aj s manuálnou prevodovkou vo Volve sme sa nevyhýbali jazde na neutráli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri plachtení pred vjazdom do obce sa nám ukázala výborná zotrvačnosť V40. Vďaka mimoriadne hladkému chodu by sa Volvo svojou zotrvačnosťou nestratilo ani medzi podstatne ťažšími vozidlami.

Napriek využívaniu plachtenia ostala papierová spotreba 5,3 l/100 km pre nás vzdialená. Ani nami dosiahnutých šesť litrov však nevnímame negatívne.

V poslednom čase sme vyskúšali niekoľko vozidiel značky Volvo a práve model V40 na nás zapôsobil jednoznačne najviac. Preto k pozitívnej recenzii pridávame aj nálepku kupujem.

Na vzhľad zadnej časti sme si museli chvíľu zvykať. Dojem nám kazil tvar veka batožinového priestoru v kombinácii s jeho lesklou čiernou časťou.

Foto: Tomáš Kelement

V najbližších dňoch vám prinesieme reportáž z prezentácie modelu XC90.

Z testovacieho zápisníka Značka a model

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Volvo V40

Verzia

T2 Edition

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

19 990/21 500/21 980 (akciové Edition ceny)

Motor

benzín; štvorvalec; 1 595 cm3; turbom prepĺňaný agregát s priamym vstrekovaním

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240/1600-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

manual/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

9,9/10,68

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

39,21

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,48 na 3. prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,09 na 4. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

6 500

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,3/6,0

Objem palivovej nádrže (l)

62

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

745

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver 205/55 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1463/447

Objem batožinového priestoru (l)

335

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2467;4369;2041(vrátane zrkadiel);1420

Motor

necítiť výrazný nástup výkonu, kultivovaný motor však poskytuje dobré dynamické vlastnosti v širokom spektre otáčok

Prevodovka

poteší kvalitou radenia s presnou kulisou

Podvozok

dobre zvláda rozbité cesty a nerovnosti vozovky; pri prejazde priečnych nerovností (roliet) ich cítiť, aj napriek komfortnému nastaveniu podvozka

Interiér

príjemný volant pasuje do ruky; dobré materiály a dielenské spracovanie

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed, pohodlný aj na dlhšie cesty

Ovládanie palubného systému/navigácie

páčkou pod volantom/ nemá navigáciu

Grafika displejov a zobrazovanie

na dnešnú dobu malý displej nepatrí grafikou k špičke, svoj účel však splní

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predné svetlá technika a účinok

na halogény výborný účinok;

Odomykanie/vstup do auta

kľúč s diaľkovým centrálnym odomykaním

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu pohodlné, vzadu priemerné

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanika, šofér aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

delené 60:40

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

ochranná sieť, slučky na upevnenie nákladu

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

ostrekovač prístupný; prahy čisté; nádrž bez uzáveru

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 558
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 648
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 287
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 846
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 626
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 811
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 728
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 315
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  2. Věra Tepličková: Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  4. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  5. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  6. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  7. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  8. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 780
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 63 769
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 095
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 497
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 952
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 776
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 15 671
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 10 836
  1. Věra Tepličková: Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu