Spotreba v teste:
6,0 l/100 km
Cena verzie od:
19.990 eur
Volvo si dalo za úlohu predstihnúť so svojim modelom V40 konkurenciu a postaviť luxusný hatchback.
My sme napriek tomu v našom teste vyskúšali model, ktorý nie je na výbavu najbohatší. A práve v tom bol jeho úspech.
Červenému Volvu podľa nás (s výnimkou navigácie) aj tak nechýbali žiadne prvky výbavy.
Kto si nepotrpí na luxus, neohrnie nosom nad verziou T2 Edition.
Keďže táto severská automobilka vždy myslela na bezpečnosť, vo vozidle nechýbajú niektoré z dnes populárnych asistenčných systémov, napríklad automatické brzdenie do rýchlosti 50 km/h, či asistent rozjazdu do kopca.
Materiály použité v interiéri pôsobia kvalitne, rovnako ako dielenské spracovanie.
Trojramenný volant padne do ruky a manévrovanie v meste, či jazda na cestách prvej triedy je aj vďaka nemu príjemná.
Množstvo tlačidiel pôsobí naoko chaoticky
Osempalcový displej v strede palubnej dosky rozhodne nepatrí medzi tie najmodernejšie. Svoju funkciu však plní.
Množstvo tlačidiel a ovládacích prvkov pod ním pôsobí na prvý pohľad trochu chaoticky, ale prax nám ukázala, že to s nimi vôbec nie je zlé.
Napríklad obsluhovanie jednozónovej manuálnej klimatizácie je intuitívne a priam ukážkové. Uľahčujú to veľké a na základe tvaru zrozumiteľné tlačidlá.
Jediné, čo môže niekomu v interiéri chýbať, sú rozmernejšie odkladacie priestory vo dverách.
V40-tka nás svojím posedom a kvalitou interiéru rozhodne presvedčila o svojich prednostiach. To najlepšie však prišlo až po naštartovaní.

Podvozok vyniká spätnou väzbou
Švédsky výrobca si dal záležať na chode radiacej páky, ktorej presná kulisa uľahčuje zmenu prevodových stupňov.
O jazdné vlastnosti sa stará vo väčšine situácií pohodlný podvozok. Z hľadiska komfortu mu vyčítame len prenos otrasov do interiéru pri prejdení zvlneného asfaltu tzv. rolety.
Dobre zvláda aj rozbité cesty a má výbornú spätnú väzbu. V tom prekonáva mnohých konkurentov. V zákrutách sa Volvo mierne nakloní, ale k jeho prepruženiu nedôjde ani pri nečakanom prejazde priečnych vĺn.
Aj s neprimerane strmou reakciou šoféra sa podvozok vyrovná bez väčších problémov a auto si zachová pomerne pokojné správanie.

Motor vás do sedačky neoprie
V prípade testovacieho vozidla mal pohon na starosti turbom prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra.
Kultivovaný agregát neoplýval krátkodobým ťahom, ktorý by nás oprel do sedačky a bral nám dych.
Na druhej strane ponúkal slušných 240 Nm krútiaceho momentu v pomerne širokom pásme otáčok (1 600 až 3 000). Následne pri dosiahnutí 4500 otáčok sa dostaví maximálny výkon .
Vďaka tomu nemá V40 problém pri predbiehaní pomalších áut. Benzínový agregát však svojimi vlastnosťami neprekonáva kvalitu podvozka.
Inými slovami podvozok v zákrutách stíha motoru, a tak by to malo byť v prípade každého auta.
Z hľadiska bezpečnosti je totiž potrebné, aby podvozok mal predpoklady skrotiť dynamické parametre pohonnej jednotky a udržať auto na ceste.
Zo šoférskeho hľadiska sa nemôžeme sťažovať ani na riadenie a na jeho dobre nastavený posilňovač.

Úsporu dosiahne dobrou zotrvačnosťou
V poslednom čase sme si zvykli na automatické prevodovky využívajúce režim plachtenia tak, že aj s manuálnou prevodovkou vo Volve sme sa nevyhýbali jazde na neutráli.
Pri plachtení pred vjazdom do obce sa nám ukázala výborná zotrvačnosť V40. Vďaka mimoriadne hladkému chodu by sa Volvo svojou zotrvačnosťou nestratilo ani medzi podstatne ťažšími vozidlami.
Napriek využívaniu plachtenia ostala papierová spotreba 5,3 l/100 km pre nás vzdialená. Ani nami dosiahnutých šesť litrov však nevnímame negatívne.
V poslednom čase sme vyskúšali niekoľko vozidiel značky Volvo a práve model V40 na nás zapôsobil jednoznačne najviac. Preto k pozitívnej recenzii pridávame aj nálepku kupujem.

V najbližších dňoch vám prinesieme reportáž z prezentácie modelu XC90.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Volvo V40 |
Verzia | T2 Edition |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 19 990/21 500/21 980 (akciové Edition ceny) |
Motor | benzín; štvorvalec; 1 595 cm3; turbom prepĺňaný agregát s priamym vstrekovaním |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 88(120)/4500 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 240/1600-3000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manual/6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 9,9/10,68 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 39,21 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 4,48 na 3. prevodovom stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 6,09 na 4. prevodovom stupni |
Stav tachometra (km) | 6 500 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 5,3/6,0 |
Objem palivovej nádrže (l) | 62 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 745 |
Typ a rozmer pneumatík | Michelin Energy Saver 205/55 R16 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1463/447 |
Objem batožinového priestoru (l) | 335 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2467;4369;2041(vrátane zrkadiel);1420 |
Motor | necítiť výrazný nástup výkonu, kultivovaný motor však poskytuje dobré dynamické vlastnosti v širokom spektre otáčok |
Prevodovka | poteší kvalitou radenia s presnou kulisou |
Podvozok | dobre zvláda rozbité cesty a nerovnosti vozovky; pri prejazde priečnych nerovností (roliet) ich cítiť, aj napriek komfortnému nastaveniu podvozka |
Interiér | príjemný volant pasuje do ruky; dobré materiály a dielenské spracovanie |
Posed vodiča a výhľad | dobrý posed, pohodlný aj na dlhšie cesty |
Ovládanie palubného systému/navigácie | páčkou pod volantom/ nemá navigáciu |
Grafika displejov a zobrazovanie | na dnešnú dobu malý displej nepatrí grafikou k špičke, svoj účel však splní |
Predné svetlá technika a účinok | na halogény výborný účinok; |
Odomykanie/vstup do auta | kľúč s diaľkovým centrálnym odomykaním |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | vpredu pohodlné, vzadu priemerné |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | mechanika, šofér aj výškovo |
Sklápanie operadiel v druhom rade | delené 60:40 |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | ochranná sieť, slučky na upevnenie nákladu |
Rezervné koleso - prístup | lepiaca sada |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | ostrekovač prístupný; prahy čisté; nádrž bez uzáveru |