SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Pozrite si najdrahšie vydražené autá

Až deväť z jedenástich najdrahšie vydražených áut vyrobila talianska automobilka Ferrari.

(Zdroj: autoexpress.co.uk)

Webový portál autoexpress.co.uk zverejnil rebríček najdrahšie vydražených áut.

V prvej desiatke sa až na jednu výnimku umiestnili vozidlá vyrobené v 50. a 60. rokoch minulého storočia. Až osem z desiatich najdrahších modelov má v znaku symbol vzpínajúceho sa koňa.

Otázkou je, či ich noví majitelia berú len ako investíciu, alebo svoju novú hračku aj pravidelne prevetrajú a ukážu okolitému svetu.

Cena najdrahšieho modelu, Ferrari 250 GTO z roku 1962, totiž dosiahla viac ako 38 miliónov dolárov a nečudovali by sme sa, keby nový majiteľ svoju investíciu chránil skrytú v garáži.

Väčšina modelov má aj pretekársku históriu,ktorá len navyšuje ich cenu.

11. miesto: Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder (1960)

Aukcia: Gooding & Company Pebble Beach 2012

Cena: 11 275 000 dolárov (8 554 000 eur)

Iba jeden z deviatich vyrobených kusov so zliatinovou karosériou. Toto auto bolo predstavené na autosalóne v Chicagu v roku 1960.

10. miesto Mercedes-Benz 540K Special Roadster (1936)

Aukcia: Gooding & Company Pebble Beach 2012

Cena: 11 770 000 dolárov (8 929 000 eur)

Tento Mercedes je jediným zástupcom z iného obdobia ako z 50. a 60. rokov. Úspešný účastník dražby sa stal v poradí len štvrtým majiteľom tohto takmer 80.- ročného auta.

9. miesto Ferrari 250 Testarossa (1957)

Aukcia: RM Auctions Marranello Sale 2009

Cena: 12 402 500 dolárov (9 408 000 eur)

Len 34 kusov vrátane prototypov bolo vyrobených z modelu 250 Testarossa. Tento konkrétny kus bol štvrtým v poradí a len druhým zákazníckym.

Jeho vtedajší majiteľ Piero Drogo s ním finišoval na 13. mieste na Veľkej cene Havany v roku 1958.

8. miesto Ferrari 340/375 Berlinetta ‘Competizione‘ (1953)

Aukcia: RM Auctions Villa Erba Sale 2013

Cena: 12 812 800 dolárov (9 720 000 eur)

Bol jedným z troch modelov Ferrari 375 MM, ktoré sa zúčastnili vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans. Vystriedali sa v ňom traja majstri sveta Mike Hawthorn, Alberto Ascari a Giuseppe Ferina.

7. miesto Ferrari 250 LM (1964)

Aukcia: RM Auctions New York Sale 2013

Cena: 14 300 000 dolárov (10 848 000 eur)

Bolo v poradí 24. vozidlom z celkového počtu 32 vyrobených kusov Ferrari 250 LM. V roku 1968 skončilo v celkovom poradí na ôsmom mieste na 24 hodinových pretekoch v Daytone. Vo svojej triede dokonca zvíťazilo.

6. miesto Ferrari 250 Testarossa (1957)

Aukcia: Gooding & Company Pebble Beach 2011

Cena: 16 390 000 dolárov (12 433 000 eur)

Tento plne zreštaurovaný kúsok z roku 1957 má slávnu pretekársku históriu. O jeho pohon sa stará dvanásťvalec s objemom 3,0 litra.

5. miesto Ferrari 375-Plus Spider Competizione

Aukcia: Bonhams, Goodwood Festival of Speed 2014

Cena: 18 400 177 dolárov (13 958 000 eur)

Ferrari 375-Plus Spider Competizione bolo postavené špeciálne pre továrenský tím Ferrari. V roku 1954 skončilo druhé s Umbertom Magliolim za volantom na pretekoch Mille Miglia.

4. miesto Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti

Aukcia: RM Auctions Monterey Sale 2014

Cena: 26 400 000 dolárov (20 029 000 eur)

Celkovo boli vyrobené len tri kusy, aj to ako nutnosť pre homologizáciu pretekárskeho 275 GTB. To bolo postavené ako konkurencia pre Ford GT40 a Shelby Cobra na vytrvalostné preteky v Daytone a v Le Mans. Zároveň bolo prvým Ferrari s nezávislým zavesením zadných kolies.

3. miesto Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider (1967)

Aukcia: RM Auctions Monterey Sale 2013

Cena: 27 500 000 dolárov (20 863 000 eur)

Úplne zreštaurované vozidlo je jedným z celkovo desiatich vyrobených kusov. Objavilo sa vo filme Aféra Thomasa Crowna so Stevom McQueenom v hlavnej úlohe.

2. miesto Mercedes-Benz W196

Aukcia: Bonhams, Goodwood Festival of Speed 2013

Cena: 29 600 000 dolárov (22 456 500 eur)

K vysokej cene v aukcii mu pomohol aj fakt, že si na ňom zajazdil aj päťnásobný majster sveta F1 Juan Manuel Fangio. Auto bolo predané v pôvodnom stave s viditeľnými nedostatkami. Nechýbala na ňom vrstva špiny, akoby len teraz zišlo z pretekárskej trate.

1. miesto Ferrari 250 GTO (1962)

Aukcia: Bonhams The Quail 2014

Cena: 38 115 000 dolárov (28 915 000 eur)

Zatiaľ najdrahšie auto v histórií aukcií bolo postavené pre seriál vytrvalostných pretekov FIA World GT Championships, ktorý aj dvakrát vyhralo. Tento konkrétny kus je jeden z najlepšie zachovaných vozidiel z celkovo 39 vyrobených áut Ferrari 250 GTO. Zároveň má najbohatšiu pretekársku históriu.

zdroj foto: autoexpress.co.uk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 688
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 581
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 616
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 687
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 347
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Dáte šancu na život 160 000 alebo 120 ľuďom?
  2. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  4. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  5. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  6. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  7. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  8. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 181
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 776
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 041
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 123
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 690
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 076
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu