SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Pro futura: Opel Vectra 2,2 DTi

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré .


FOTO - ARCHÍV

 

 

 



FOTO - ARCHÍV

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré prvky prevzaté. V našej redakcii sme si vyskúšali verziu so vznetovým motorom 2,2 DTi.

Exteriér: predná časť s futuristickým nádychom, kombinácia miernych oblín s hranatými líniami svetlometov, zadná časť s ostrejšími rysmi, pripomínajúca tvarovo Astru vo verzii sedan. Tretie brzdové svetlo v hornej časti veka batožinového priestoru, v spodnej časti chrómovaná lišta.

Interiér: veľká ponuka miesta, rázvor väčší o 6,3 cm (270 cm), pohodlné sedadlá, prístrojový panel prehľadný, ovládanie audiosústavy a údaje z palubného počítača cez menu, účinná klimatizácia, predné sedadlá nastaviteľné aj výškovo, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný štvorramenný volant, batožinový priestor dobre prístupný cez široko sa otvárajúce veko, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané bočné okná, otváranie batožinového priestoru na dverách aj diaľkovom ovládači. Dobre čitateľné údaje na prístrojoch, strohý, ale funkčný prístrojový panel.

Ergonómia: účelné usporiadanie interiéru, ľahké ovládanie prvkov, spúšťanie troch bliknutí smerových svetiel miernym pohybom páčky, po silnejšom zatlačení trvalé blikanie smerové svetlá sa vypnú po vyrovnaní volantu, alebo miernym protipohybom (funkcia, na ktorú sa dá pomerne rýchlo zvyknúť). Podobne sa ovládajú aj stierače.

Motor: s dostatočným výkonom a ťahom. Maximálny výkon 92 kW, maximálny krútiaci moment 280 Nm k dispozícii už od nízkych otáčok. K tomu ešte solídny parameter priemernej spotreby paliva (pri teste 6,5 litra na 100 km), motor dobre odhlučnený.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, trochu dlhšie dráhy radenia, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť: robustne pôsobiaca karoséria, solídna ponuka bezpečnostných prvkov, vrátane čelných a bočných airbagov, hlavové airbagy, aktívne hlavové opierky, ABS, dobre vyladený interaktívny podvozok IDS s dostatkom komfortu aj na nekvalitnejších cestách.

Jazda: Dobre ovládateľný automobil, aj napriek vyššej zadnej časti dobrý odhad pri cúvaní, predvídateľné správanie aj v extrémnych situáciách, na „listovanie“ v ponuke menu si treba trochu zvyknúť. Príjemný a dobre vyladený automobil strednej triedy, s primeranou spotrebou nafty a solídnymi dynamickými parametrami.

Záver: Opel Vectra druhej generácie zaujme nielen odvážnejšími futuristickejšími tvarmi, ale aj ponukou štandardnej výbavy na palube. Tá sa dá rozšíriť o viaceré doplnky, napríklad navigačný systém, CD menič na štyri disky, xenónové svetlomety a podobne. V testovanom automobile tieto doplnky nechýbali a spríjemňovali nám jazdu (navigačný systém sme však pri jazdách po Slovensku nemali možnosť vyskúšať).

plus

  • zaujímavý vzhľad
  • solídne spracovanie
  • motor
  • podvozok

mínus

  • dlhšie dráhy radenia
  • trochu strohý, avšak funkčný interiér

Opel Vectra 2,2 16V DTi

  • Cena: 899 900 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 2171 cm3
  • Max. výkon: 92 kW (125 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 280 Nm/1500 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 459,5 x 179,8 x 146 x 270 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1430 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 8,7/5,2 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 61 l
  • Objem bat. priestoru: 500 l
  • Max. rýchlosť: 206 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,8 s
  • Uvedenie na trh: jar 2002

Ford Mondeo 2,0 16V TDCi

  • Cena: 939 000 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1998 cm3
  • Max. výkon: 96 kW (131 k)/3800 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 330 Nm/1800 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 473 x 181 x 146 x 275,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1420 kg
  • Priemer otáčania: 11,1 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 8,1/4,7 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 59 l
  • Objem bat. priestoru: 500 l
  • Max. rýchlosť: 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s
  • Uvedenie na trh: 2000

Volkswagen Passat 1,9 TDI

  • Cena: 955 600 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1896 cm3
  • Max. výkon: 96 kW (130 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 310 Nm/1900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 470,5 x 174,5 x 146 x 270,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1387 kg
  • Priemer otáčania: 11,5 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 7,5/4,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 62 l
  • Objem bat. priestoru: 475 l
  • Max. rýchlosť: 208 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2000

Renault Laguna 1,9 dCi

  • Cena: 818 900 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1870 cm3
  • Max. výkon: 88 kW (120 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 270 Nm/2000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 457,6 x 177,2 x 143 x 274,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1470 kg
  • Priemer otáčania: 11,5 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 7,2/4,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 70 l
  • Objem bat. priestoru: 430 l
  • Max. rýchlosť: 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,7 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2000
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  5. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Keď ekológia spája
  8. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  9. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 277
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 137
  3. Od Česka až po Jadran 3 866
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 418
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 268
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 115
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 965
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 731
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 190
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rokovať o Mikulcovi a policajnom prezidentovi Kovaříkovi žiada Sme rodina.


8 h
Zuzana Rehák Štefečeková na OH Tokio 2020 / 2021.

Olympijské hry minúta po minúte (live). Sledujte online letnú olympiádu z dňa 6 (29.7.2021) v Tokiu 2020 / 2021.


Sportnet 5 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


12 h
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec