SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Pro futura: Opel Vectra 2,2 DTi

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré .


FOTO - ARCHÍV

 

 

 



FOTO - ARCHÍV

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré prvky prevzaté. V našej redakcii sme si vyskúšali verziu so vznetovým motorom 2,2 DTi.

Exteriér: predná časť s futuristickým nádychom, kombinácia miernych oblín s hranatými líniami svetlometov, zadná časť s ostrejšími rysmi, pripomínajúca tvarovo Astru vo verzii sedan. Tretie brzdové svetlo v hornej časti veka batožinového priestoru, v spodnej časti chrómovaná lišta.

Interiér: veľká ponuka miesta, rázvor väčší o 6,3 cm (270 cm), pohodlné sedadlá, prístrojový panel prehľadný, ovládanie audiosústavy a údaje z palubného počítača cez menu, účinná klimatizácia, predné sedadlá nastaviteľné aj výškovo, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný štvorramenný volant, batožinový priestor dobre prístupný cez široko sa otvárajúce veko, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané bočné okná, otváranie batožinového priestoru na dverách aj diaľkovom ovládači. Dobre čitateľné údaje na prístrojoch, strohý, ale funkčný prístrojový panel.

Ergonómia: účelné usporiadanie interiéru, ľahké ovládanie prvkov, spúšťanie troch bliknutí smerových svetiel miernym pohybom páčky, po silnejšom zatlačení trvalé blikanie smerové svetlá sa vypnú po vyrovnaní volantu, alebo miernym protipohybom (funkcia, na ktorú sa dá pomerne rýchlo zvyknúť). Podobne sa ovládajú aj stierače.

Motor: s dostatočným výkonom a ťahom. Maximálny výkon 92 kW, maximálny krútiaci moment 280 Nm k dispozícii už od nízkych otáčok. K tomu ešte solídny parameter priemernej spotreby paliva (pri teste 6,5 litra na 100 km), motor dobre odhlučnený.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, trochu dlhšie dráhy radenia, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť: robustne pôsobiaca karoséria, solídna ponuka bezpečnostných prvkov, vrátane čelných a bočných airbagov, hlavové airbagy, aktívne hlavové opierky, ABS, dobre vyladený interaktívny podvozok IDS s dostatkom komfortu aj na nekvalitnejších cestách.

Jazda: Dobre ovládateľný automobil, aj napriek vyššej zadnej časti dobrý odhad pri cúvaní, predvídateľné správanie aj v extrémnych situáciách, na „listovanie“ v ponuke menu si treba trochu zvyknúť. Príjemný a dobre vyladený automobil strednej triedy, s primeranou spotrebou nafty a solídnymi dynamickými parametrami.

Záver: Opel Vectra druhej generácie zaujme nielen odvážnejšími futuristickejšími tvarmi, ale aj ponukou štandardnej výbavy na palube. Tá sa dá rozšíriť o viaceré doplnky, napríklad navigačný systém, CD menič na štyri disky, xenónové svetlomety a podobne. V testovanom automobile tieto doplnky nechýbali a spríjemňovali nám jazdu (navigačný systém sme však pri jazdách po Slovensku nemali možnosť vyskúšať).

plus

  • zaujímavý vzhľad
  • solídne spracovanie
  • motor
  • podvozok

mínus

  • dlhšie dráhy radenia
  • trochu strohý, avšak funkčný interiér

Opel Vectra 2,2 16V DTi

  • Cena: 899 900 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 2171 cm3
  • Max. výkon: 92 kW (125 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 280 Nm/1500 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 459,5 x 179,8 x 146 x 270 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1430 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 8,7/5,2 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 61 l
  • Objem bat. priestoru: 500 l
  • Max. rýchlosť: 206 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,8 s
  • Uvedenie na trh: jar 2002

Ford Mondeo 2,0 16V TDCi

  • Cena: 939 000 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1998 cm3
  • Max. výkon: 96 kW (131 k)/3800 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 330 Nm/1800 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 473 x 181 x 146 x 275,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1420 kg
  • Priemer otáčania: 11,1 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 8,1/4,7 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 59 l
  • Objem bat. priestoru: 500 l
  • Max. rýchlosť: 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s
  • Uvedenie na trh: 2000

Volkswagen Passat 1,9 TDI

  • Cena: 955 600 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1896 cm3
  • Max. výkon: 96 kW (130 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 310 Nm/1900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 470,5 x 174,5 x 146 x 270,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1387 kg
  • Priemer otáčania: 11,5 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 7,5/4,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 62 l
  • Objem bat. priestoru: 475 l
  • Max. rýchlosť: 208 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2000

Renault Laguna 1,9 dCi

  • Cena: 818 900 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1870 cm3
  • Max. výkon: 88 kW (120 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 270 Nm/2000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 457,6 x 177,2 x 143 x 274,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1470 kg
  • Priemer otáčania: 11,5 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 7,2/4,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 70 l
  • Objem bat. priestoru: 430 l
  • Max. rýchlosť: 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,7 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2000
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 906
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 338
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 852
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 337
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 591
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 801
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 965
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 392
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 918
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 753
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 837
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 076
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu