SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Pro futura: Opel Vectra 2,2 DTi

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré .


FOTO - ARCHÍV

 

 

 



FOTO - ARCHÍV

Hoci dizajn „starej“ Vectry príliš nezovšednel, automobilka s príslušnosťou ku koncernu GM sa vydala na ďalšiu motoristickú púť s novou generáciou tohto automobilu. Štylistické prvky aktuálnej Vectry naznačila už skôr štúdia Signum, z ktorej sú niektoré prvky prevzaté. V našej redakcii sme si vyskúšali verziu so vznetovým motorom 2,2 DTi.

Exteriér: predná časť s futuristickým nádychom, kombinácia miernych oblín s hranatými líniami svetlometov, zadná časť s ostrejšími rysmi, pripomínajúca tvarovo Astru vo verzii sedan. Tretie brzdové svetlo v hornej časti veka batožinového priestoru, v spodnej časti chrómovaná lišta.

Interiér: veľká ponuka miesta, rázvor väčší o 6,3 cm (270 cm), pohodlné sedadlá, prístrojový panel prehľadný, ovládanie audiosústavy a údaje z palubného počítača cez menu, účinná klimatizácia, predné sedadlá nastaviteľné aj výškovo, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný štvorramenný volant, batožinový priestor dobre prístupný cez široko sa otvárajúce veko, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky ovládané bočné okná, otváranie batožinového priestoru na dverách aj diaľkovom ovládači. Dobre čitateľné údaje na prístrojoch, strohý, ale funkčný prístrojový panel.

Ergonómia: účelné usporiadanie interiéru, ľahké ovládanie prvkov, spúšťanie troch bliknutí smerových svetiel miernym pohybom páčky, po silnejšom zatlačení trvalé blikanie smerové svetlá sa vypnú po vyrovnaní volantu, alebo miernym protipohybom (funkcia, na ktorú sa dá pomerne rýchlo zvyknúť). Podobne sa ovládajú aj stierače.

Motor: s dostatočným výkonom a ťahom. Maximálny výkon 92 kW, maximálny krútiaci moment 280 Nm k dispozícii už od nízkych otáčok. K tomu ešte solídny parameter priemernej spotreby paliva (pri teste 6,5 litra na 100 km), motor dobre odhlučnený.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné radenie, trochu dlhšie dráhy radenia, dobre odstupňovaná.

Bezpečnosť: robustne pôsobiaca karoséria, solídna ponuka bezpečnostných prvkov, vrátane čelných a bočných airbagov, hlavové airbagy, aktívne hlavové opierky, ABS, dobre vyladený interaktívny podvozok IDS s dostatkom komfortu aj na nekvalitnejších cestách.

Jazda: Dobre ovládateľný automobil, aj napriek vyššej zadnej časti dobrý odhad pri cúvaní, predvídateľné správanie aj v extrémnych situáciách, na „listovanie“ v ponuke menu si treba trochu zvyknúť. Príjemný a dobre vyladený automobil strednej triedy, s primeranou spotrebou nafty a solídnymi dynamickými parametrami.

Záver: Opel Vectra druhej generácie zaujme nielen odvážnejšími futuristickejšími tvarmi, ale aj ponukou štandardnej výbavy na palube. Tá sa dá rozšíriť o viaceré doplnky, napríklad navigačný systém, CD menič na štyri disky, xenónové svetlomety a podobne. V testovanom automobile tieto doplnky nechýbali a spríjemňovali nám jazdu (navigačný systém sme však pri jazdách po Slovensku nemali možnosť vyskúšať).

plus

  • zaujímavý vzhľad
  • solídne spracovanie
  • motor
  • podvozok

mínus

  • dlhšie dráhy radenia
  • trochu strohý, avšak funkčný interiér

Opel Vectra 2,2 16V DTi

  • Cena: 899 900 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 2171 cm3
  • Max. výkon: 92 kW (125 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 280 Nm/1500 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor): 459,5 x 179,8 x 146 x 270 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1430 kg
  • Priemer otáčania: 11,4 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 8,7/5,2 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 61 l
  • Objem bat. priestoru: 500 l
  • Max. rýchlosť: 206 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,8 s
  • Uvedenie na trh: jar 2002

Ford Mondeo 2,0 16V TDCi

  • Cena: 939 000 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, päťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1998 cm3
  • Max. výkon: 96 kW (131 k)/3800 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 330 Nm/1800 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 473 x 181 x 146 x 275,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1420 kg
  • Priemer otáčania: 11,1 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 8,1/4,7 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 59 l
  • Objem bat. priestoru: 500 l
  • Max. rýchlosť: 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s
  • Uvedenie na trh: 2000

Volkswagen Passat 1,9 TDI

  • Cena: 955 600 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1896 cm3
  • Max. výkon: 96 kW (130 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 310 Nm/1900 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 470,5 x 174,5 x 146 x 270,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1387 kg
  • Priemer otáčania: 11,5 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 7,5/4,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 62 l
  • Objem bat. priestoru: 475 l
  • Max. rýchlosť: 208 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 9,9 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2000

Renault Laguna 1,9 dCi

  • Cena: 818 900 Sk
  • Koncepcia: automobil strednej triedy, šesťstupňová prevodovka, pohon predných kolies
  • Zdvih. objem motora: 1870 cm3
  • Max. výkon: 88 kW (120 k)/4000 min-1
  • Max. krút. moment:
  • 270 Nm/2000 min-1
  • Rozmery (d x š x v x rázvor):
  • 457,6 x 177,2 x 143 x 274,5 cm
  • Pohot. hmotnosť: 1470 kg
  • Priemer otáčania: 11,5 m
  • Spotreba (mesto/mimo):
  • 7,2/4,6 l/100 km
  • Objem pal. nádrže: 70 l
  • Objem bat. priestoru: 430 l
  • Max. rýchlosť: 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 10,7 s
  • Uvedenie na trh: jeseň 2000
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.