SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Renault Clio Technofeel je radosť šoférovať

Rokmi odskúšaný diesel ukáže svoje kvality hlavne, ak mu stúpate na krk. Výbava Technofeel môže pomotať hlavu.

Limitovaná séria Technofeel pôsobí navonok výnimočne vďaka vhodnej kombinácii farieb a tvarov. Nás potešila jazda.Limitovaná séria Technofeel pôsobí navonok výnimočne vďaka vhodnej kombinácii farieb a tvarov. Nás potešila jazda. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Renault obohatil aktuálnu generáciu modelu Clio o limitovanú sériu výbavy LS Technofeel.

Našťastie to nie je najvyšší stupeň vybavenia, ale akoby pomyselný stred medzi dvomi najnižšími a dvomi najvyššími výbavami.

Automobilka nespomína, koľko kusov limitovanej série plánuje vyrobiť. V každom prípade to nebude nízke číslo, ktoré by dodatočne zvýšilo historickú hodnotu auta.

Po rokoch však možno skonštatujeme, že to bolo to Clio, ktoré sa vyrábalo len istý čas. Clio Technofeel je v princípe o 400 eur drahšie ako druhý stupeň vybavenia Zen.

Otvára možnosti k príplatkovým prvkom

Cenový rozdiel zahŕňa disky kolies z ľahkej zliatiny, doplnkové lišty, kožený volant a možnosti priplatiť si za balíky výbavy alebo doplnky, ktoré vo výbave Zen nie sú.

Napríklad sedemnásť palcové disky kolies Drenalic sú za doplatok 260 eur.

Vo výbave Zen si nemôžete na rozdiel od Technofeel doplatiť za zadné zatmavené okná, dažďový senzor alebo automatickú klimatizáciu.

Pre ešte výraznejšie odlíšenie sa od bežného modelu Clio je v zozname len pre túto verziu Pack Technofeel za 400 eur s handsfree kartou Renault a elektrickými oknami vzadu.

Výhodnejšie je však kúpiť balík Technofeel Plus za 600 eur, pretože tam je aspoň parkovacia kamera a rovno aj Handsfree karta Renault.

Posed vodiča a rozmiestnenie prvkov patrí na špičku triedy. Aj tvary sú nápadité. Ostatné je otázkou vkusu jednotlivca.

Ľahko prestrelíte cenu

Stačí chvíľka nerozvážnosti pri zostavovaní výbavy modelu Clio a ľahko sa stane, že cenu prestrelíte na úroveň kompaktných áut. Ako v prípade testovacieho vozidla za 16.110 eur.

Na druhej strane, v aute s navigáciou a automatickou klimatizáciou naozaj nič nechýbalo.

Clio Technofeel s naftovým motorom 1,5 dCi (90k) má už v základe zaujímavo zostavenú výbavu, ku ktorej treba pripočítať 50 eur za rezervné koleso a 470 eur za metalízu.

Na vlastnej koži sme vyskúšali auto, ktoré môže vyzerať pekne a mať dobrú výbavu.

V jednoduchosti je krása. Spojenie s „chytrým“ telefónom funguje príkladne a obsluhu zvládne aj dedko.

Podstatou ostávajú jazdné vlastnosti

Pri pohľade na umyté auto sme skonštatovali, že s červenými diskami a doplnkami je pekné. Viac nás ale zaujali jazdné vlastnosti.

Clio tak príkladne vedie stopu v zákrute ako málo áut tejto kategórie.

Renovovaný naftový štvorvalec 1,5 dCi len ťažšie lezie pod štvorlitrovú hranicu spotreby, ale odmení sa pri nehospodárnom štýle jazdy.

Vzhľad Clia si možno veľmi vkusne vylepšiť. Zozadu vyzerá naozaj parádne.

Ak si nedávate pozor na pohnutia a jazdíte systémom brzda-plyn alebo si jazdu užívate, neprejdete cez 5,4 litra.

Normálna spotreba lezie pod päť litrov a kto sa neobmedzuje a vyslovene dráždi plyn, stále jazdí za 5,4 litra na 100 km.

Nečakali sme ako bravúrne zhltne podvozok na sedemnásťpalcových kolesách zvyšky neopravených horehronských ciest.

Pocit z riadenia a posedu vodiča prekoná očakávanie pri pohľade na prezdobený interiér.

V snahe kopírovať súčasné trendy bolo treba nájsť miesto pre očko parkovacej kamery. Je slabo chránená a vystavené špine.

Príplatková karta má názov handsfree, ale nie je taká dokonalá ako v modeloch Megane a Grand Scénic.

Auto sa samé zamkne keď odchádzate, ale pri odomykaní treba na kľučke stlačiť drobné tlačidlo.

Neprišli sme na to, či je to otázka naprogramovania, ale za takúto verziu karty škoda priplatiť.

Naopak sériovo dodávaný multimediálny MediaNav systém s navigáciou a Bluetooth je výborný.

Rýchlo sa spáruje s telefónom a prehráva hudbu aj bez nutnosti použitia kábla. Navyše je v základnom balíku výbavy.

Doplnky a dizajnové výstrelky vyniknú len na čistom aute. S tým musí majiteľ počítať.

Pod aerodynamicky prísne tvarovaným zadkom ostalo miesto na 300 litrový kufor, postavený s prioritou hĺbky. Clio bolo už od svojej prvej generácie vždy trochu iným autom.

A tak je to aj teraz s lesklým a pestrým interiérom.

Množstvo doplnkov a ozdôb skrášľuje, ale aj pridáva obavy, ako to bude vyzerať či mierne rezonovať po státisícoch kilometrov.

Po stránke ergonómie a jazdných vlastností je to úsporné a zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Clio

Verzia

1,5 dCi LS Technofeel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

8.888/14.390/16.110

Motor

(diesel; štvorvalec; 1461(cm3); priamy vstrek nafty common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66(90)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

220/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12,0/12,86

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,92

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,61 na treťom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

7,29 na štvrtom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 na piatom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2350 na piatom stupni

Presnosť tachometra 50/90/130 (km/h)

47/87/126

Stav tachometra (km)

10.105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/4,6-5,4

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

722 km (zasvietila po spotrebovaní 38,2 litra)

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Primacy 3 - 205/45/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1146/512

Objem batožinového priestoru (l)

300

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2589;4062;1732;1448

Motor

kultúrou chodu reprezentuje čas svojho zrodu; reakcia na plyn výborná; dobrá spotreba pri rýchlej jazde+ vhodný na úsporu vo vysokom tempe; v podstate dobrý osvedčený motor

Prevodovka

na Renault prekvapujúco presné radenie, stačí 5 stupňová, dobre navrhnutá; veľká spokojnosť

Podvozok

na pneumatikách 205/45/R17 nepatrí medzi komfortné+ príkladné vedenie stopy, výborná trakcia prednej nápravy, vyšší hluk od nerovností; dobrý kompromis rodina a zážitok za volantom; skutočne dobre naladený pre vykrajovanie zákrut aj naše cesty zároveň;

Interiér

nový prístup s jednoznačnými ovládačmi, nápaditými tvarmi ale zlým povrchom materiálov; klavírové laky a lesklé plochy mu nepasujú a nie sú po praktickej stránke ľahko udržiavateľné

Posed vodiča a výhľad

výborná vzájomná poloha pedálov sedadla a volantu; vyhovuje mestským typom s vysokým posedom aj milovníkom športového posedu; výhľad šikmo obstojný; parkovanie priemerné; veľký rozsah nastavenia volantu

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché; zrozumiteľné; vhodný spôsob ako priniesť aj starším generáciám nový systém; pomerne rýchla spätná väzba dotykového displeja

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač komunikuje neičo v angličtine, vzápätí napíše po slovensky „odopnutý pás“ navigácia aj komunikačný systém s displejom funguje slovensky

Grafika displejov a zobrazovanie

prehľadná ale nie najmodernejšia grafika, zišlo by sa pár pixelov navyše

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlomety

Odomykanie/vstup do auta

základná karta a čiastočné hands free; nutnosť pri vstupe použiť tlačidlo na kľučke dverí

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu potešia nízke prahy; dobré aj do mesta; vzadu pri nastupovaní pozor na hlavu; nohy poskladáte cez zadné dvere celkom pohodlne

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanické; výškové nastavovanie iba u vodiča; zadné sedadlá nemožno posúvať

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie operadiel bez dvojitého dna vytvorí schodík medzi kufrom a operadlami

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

vysoká nakladacia hrana pomerne hlboký batožinový priestor

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva pripevnená zvonku pod autom; na dne kufra je návod ako ju odistiť

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

hrdlo nádrže má klasický uzáver; ostrekovač má úzke hrdlo; otváranie kapoty celkom praktické, má plynové vzpery; dosť znečistené prahy dverí

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  1. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  2. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Škola môže vyzerať aj inak!
  10. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 698
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 129
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 282
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 772
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 13 547
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 739
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 060
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 434
  9. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 361
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 602
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.

Útočník v Nice zabil troch ľudí, viacerí sú zranení

Vo Francúzsku platí vysoká výstraha pred teroristickým útokmi.

Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková

Neprehliadnite tiež

Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.