Renault Clio Technofeel je radosť šoférovať

Rokmi odskúšaný diesel ukáže svoje kvality hlavne, ak mu stúpate na krk. Výbava Technofeel môže pomotať hlavu.

Limitovaná séria Technofeel pôsobí navonok výnimočne vďaka vhodnej kombinácii farieb a tvarov. Nás potešila jazda.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Renault obohatil aktuálnu generáciu modelu Clio o limitovanú sériu výbavy LS Technofeel.

Našťastie to nie je najvyšší stupeň vybavenia, ale akoby pomyselný stred medzi dvomi najnižšími a dvomi najvyššími výbavami.

Automobilka nespomína, koľko kusov limitovanej série plánuje vyrobiť. V každom prípade to nebude nízke číslo, ktoré by dodatočne zvýšilo historickú hodnotu auta.

Po rokoch však možno skonštatujeme, že to bolo to Clio, ktoré sa vyrábalo len istý čas. Clio Technofeel je v princípe o 400 eur drahšie ako druhý stupeň vybavenia Zen.

Otvára možnosti k príplatkovým prvkom

Cenový rozdiel zahŕňa disky kolies z ľahkej zliatiny, doplnkové lišty, kožený volant a možnosti priplatiť si za balíky výbavy alebo doplnky, ktoré vo výbave Zen nie sú.

Napríklad sedemnásť palcové disky kolies Drenalic sú za doplatok 260 eur.

Vo výbave Zen si nemôžete na rozdiel od Technofeel doplatiť za zadné zatmavené okná, dažďový senzor alebo automatickú klimatizáciu.

Pre ešte výraznejšie odlíšenie sa od bežného modelu Clio je v zozname len pre túto verziu Pack Technofeel za 400 eur s handsfree kartou Renault a elektrickými oknami vzadu.

Výhodnejšie je však kúpiť balík Technofeel Plus za 600 eur, pretože tam je aspoň parkovacia kamera a rovno aj Handsfree karta Renault.

Posed vodiča a rozmiestnenie prvkov patrí na špičku triedy. Aj tvary sú nápadité. Ostatné je otázkou vkusu jednotlivca.

Ľahko prestrelíte cenu

Stačí chvíľka nerozvážnosti pri zostavovaní výbavy modelu Clio a ľahko sa stane, že cenu prestrelíte na úroveň kompaktných áut. Ako v prípade testovacieho vozidla za 16.110 eur.

Na druhej strane, v aute s navigáciou a automatickou klimatizáciou naozaj nič nechýbalo.

Clio Technofeel s naftovým motorom 1,5 dCi (90k) má už v základe zaujímavo zostavenú výbavu, ku ktorej treba pripočítať 50 eur za rezervné koleso a 470 eur za metalízu.

Na vlastnej koži sme vyskúšali auto, ktoré môže vyzerať pekne a mať dobrú výbavu.

V jednoduchosti je krása. Spojenie s „chytrým“ telefónom funguje príkladne a obsluhu zvládne aj dedko.

Podstatou ostávajú jazdné vlastnosti

Pri pohľade na umyté auto sme skonštatovali, že s červenými diskami a doplnkami je pekné. Viac nás ale zaujali jazdné vlastnosti.

Clio tak príkladne vedie stopu v zákrute ako málo áut tejto kategórie.

Renovovaný naftový štvorvalec 1,5 dCi len ťažšie lezie pod štvorlitrovú hranicu spotreby, ale odmení sa pri nehospodárnom štýle jazdy.

Vzhľad Clia si možno veľmi vkusne vylepšiť. Zozadu vyzerá naozaj parádne.

Ak si nedávate pozor na pohnutia a jazdíte systémom brzda-plyn alebo si jazdu užívate, neprejdete cez 5,4 litra.

Normálna spotreba lezie pod päť litrov a kto sa neobmedzuje a vyslovene dráždi plyn, stále jazdí za 5,4 litra na 100 km.

Nečakali sme ako bravúrne zhltne podvozok na sedemnásťpalcových kolesách zvyšky neopravených horehronských ciest.

Pocit z riadenia a posedu vodiča prekoná očakávanie pri pohľade na prezdobený interiér.

V snahe kopírovať súčasné trendy bolo treba nájsť miesto pre očko parkovacej kamery. Je slabo chránená a vystavené špine.

Príplatková karta má názov handsfree, ale nie je taká dokonalá ako v modeloch Megane a Grand Scénic.

Auto sa samé zamkne keď odchádzate, ale pri odomykaní treba na kľučke stlačiť drobné tlačidlo.

Neprišli sme na to, či je to otázka naprogramovania, ale za takúto verziu karty škoda priplatiť.

Naopak sériovo dodávaný multimediálny MediaNav systém s navigáciou a Bluetooth je výborný.

Rýchlo sa spáruje s telefónom a prehráva hudbu aj bez nutnosti použitia kábla. Navyše je v základnom balíku výbavy.

Doplnky a dizajnové výstrelky vyniknú len na čistom aute. S tým musí majiteľ počítať.

Pod aerodynamicky prísne tvarovaným zadkom ostalo miesto na 300 litrový kufor, postavený s prioritou hĺbky. Clio bolo už od svojej prvej generácie vždy trochu iným autom.

A tak je to aj teraz s lesklým a pestrým interiérom.

Množstvo doplnkov a ozdôb skrášľuje, ale aj pridáva obavy, ako to bude vyzerať či mierne rezonovať po státisícoch kilometrov.

Po stránke ergonómie a jazdných vlastností je to úsporné a zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Clio

Verzia

1,5 dCi LS Technofeel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

8.888/14.390/16.110

Motor

(diesel; štvorvalec; 1461(cm3); priamy vstrek nafty common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66(90)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

220/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12,0/12,86

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,92

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,61 na treťom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

7,29 na štvrtom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 na piatom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2350 na piatom stupni

Presnosť tachometra 50/90/130 (km/h)

47/87/126

Stav tachometra (km)

10.105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/4,6-5,4

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

722 km (zasvietila po spotrebovaní 38,2 litra)

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Primacy 3 - 205/45/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1146/512

Objem batožinového priestoru (l)

300

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2589;4062;1732;1448

Motor

kultúrou chodu reprezentuje čas svojho zrodu; reakcia na plyn výborná; dobrá spotreba pri rýchlej jazde+ vhodný na úsporu vo vysokom tempe; v podstate dobrý osvedčený motor

Prevodovka

na Renault prekvapujúco presné radenie, stačí 5 stupňová, dobre navrhnutá; veľká spokojnosť

Podvozok

na pneumatikách 205/45/R17 nepatrí medzi komfortné+ príkladné vedenie stopy, výborná trakcia prednej nápravy, vyšší hluk od nerovností; dobrý kompromis rodina a zážitok za volantom; skutočne dobre naladený pre vykrajovanie zákrut aj naše cesty zároveň;

Interiér

nový prístup s jednoznačnými ovládačmi, nápaditými tvarmi ale zlým povrchom materiálov; klavírové laky a lesklé plochy mu nepasujú a nie sú po praktickej stránke ľahko udržiavateľné

Posed vodiča a výhľad

výborná vzájomná poloha pedálov sedadla a volantu; vyhovuje mestským typom s vysokým posedom aj milovníkom športového posedu; výhľad šikmo obstojný; parkovanie priemerné; veľký rozsah nastavenia volantu

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché; zrozumiteľné; vhodný spôsob ako priniesť aj starším generáciám nový systém; pomerne rýchla spätná väzba dotykového displeja

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač komunikuje neičo v angličtine, vzápätí napíše po slovensky „odopnutý pás“ navigácia aj komunikačný systém s displejom funguje slovensky

Grafika displejov a zobrazovanie

prehľadná ale nie najmodernejšia grafika, zišlo by sa pár pixelov navyše

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlomety

Odomykanie/vstup do auta

základná karta a čiastočné hands free; nutnosť pri vstupe použiť tlačidlo na kľučke dverí

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu potešia nízke prahy; dobré aj do mesta; vzadu pri nastupovaní pozor na hlavu; nohy poskladáte cez zadné dvere celkom pohodlne

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanické; výškové nastavovanie iba u vodiča; zadné sedadlá nemožno posúvať

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie operadiel bez dvojitého dna vytvorí schodík medzi kufrom a operadlami

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

vysoká nakladacia hrana pomerne hlboký batožinový priestor

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva pripevnená zvonku pod autom; na dne kufra je návod ako ju odistiť

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

hrdlo nádrže má klasický uzáver; ostrekovač má úzke hrdlo; otváranie kapoty celkom praktické, má plynové vzpery; dosť znečistené prahy dverí

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 693
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 507
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 817
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 670
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 813
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 343
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 131
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 643
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 023
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 672

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.

Nový Hyundai i30 kombi sa ukázal na prvých obrázkoch

Základným objemom batožinového priestoru sa približuje ku konkurenčnej Octavii Combi.

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop