Renault obohatil aktuálnu generáciu modelu Clio o limitovanú sériu výbavy LS Technofeel.
Našťastie to nie je najvyšší stupeň vybavenia, ale akoby pomyselný stred medzi dvomi najnižšími a dvomi najvyššími výbavami.
Automobilka nespomína, koľko kusov limitovanej série plánuje vyrobiť. V každom prípade to nebude nízke číslo, ktoré by dodatočne zvýšilo historickú hodnotu auta.
Po rokoch však možno skonštatujeme, že to bolo to Clio, ktoré sa vyrábalo len istý čas. Clio Technofeel je v princípe o 400 eur drahšie ako druhý stupeň vybavenia Zen.
Otvára možnosti k príplatkovým prvkom
Cenový rozdiel zahŕňa disky kolies z ľahkej zliatiny, doplnkové lišty, kožený volant a možnosti priplatiť si za balíky výbavy alebo doplnky, ktoré vo výbave Zen nie sú.
Napríklad sedemnásť palcové disky kolies Drenalic sú za doplatok 260 eur.
Vo výbave Zen si nemôžete na rozdiel od Technofeel doplatiť za zadné zatmavené okná, dažďový senzor alebo automatickú klimatizáciu.
Pre ešte výraznejšie odlíšenie sa od bežného modelu Clio je v zozname len pre túto verziu Pack Technofeel za 400 eur s handsfree kartou Renault a elektrickými oknami vzadu.
Výhodnejšie je však kúpiť balík Technofeel Plus za 600 eur, pretože tam je aspoň parkovacia kamera a rovno aj Handsfree karta Renault.

Ľahko prestrelíte cenu
Stačí chvíľka nerozvážnosti pri zostavovaní výbavy modelu Clio a ľahko sa stane, že cenu prestrelíte na úroveň kompaktných áut. Ako v prípade testovacieho vozidla za 16.110 eur.
Na druhej strane, v aute s navigáciou a automatickou klimatizáciou naozaj nič nechýbalo.
Clio Technofeel s naftovým motorom 1,5 dCi (90k) má už v základe zaujímavo zostavenú výbavu, ku ktorej treba pripočítať 50 eur za rezervné koleso a 470 eur za metalízu.
Na vlastnej koži sme vyskúšali auto, ktoré môže vyzerať pekne a mať dobrú výbavu.

Podstatou ostávajú jazdné vlastnosti
Pri pohľade na umyté auto sme skonštatovali, že s červenými diskami a doplnkami je pekné. Viac nás ale zaujali jazdné vlastnosti.
Clio tak príkladne vedie stopu v zákrute ako málo áut tejto kategórie.
Renovovaný naftový štvorvalec 1,5 dCi len ťažšie lezie pod štvorlitrovú hranicu spotreby, ale odmení sa pri nehospodárnom štýle jazdy.

Ak si nedávate pozor na pohnutia a jazdíte systémom brzda-plyn alebo si jazdu užívate, neprejdete cez 5,4 litra.
Normálna spotreba lezie pod päť litrov a kto sa neobmedzuje a vyslovene dráždi plyn, stále jazdí za 5,4 litra na 100 km.
Nečakali sme ako bravúrne zhltne podvozok na sedemnásťpalcových kolesách zvyšky neopravených horehronských ciest.
Pocit z riadenia a posedu vodiča prekoná očakávanie pri pohľade na prezdobený interiér.

Príplatková karta má názov handsfree, ale nie je taká dokonalá ako v modeloch Megane a Grand Scénic.
Auto sa samé zamkne keď odchádzate, ale pri odomykaní treba na kľučke stlačiť drobné tlačidlo.
Neprišli sme na to, či je to otázka naprogramovania, ale za takúto verziu karty škoda priplatiť.
Naopak sériovo dodávaný multimediálny MediaNav systém s navigáciou a Bluetooth je výborný.
Rýchlo sa spáruje s telefónom a prehráva hudbu aj bez nutnosti použitia kábla. Navyše je v základnom balíku výbavy.

Pod aerodynamicky prísne tvarovaným zadkom ostalo miesto na 300 litrový kufor, postavený s prioritou hĺbky. Clio bolo už od svojej prvej generácie vždy trochu iným autom.
A tak je to aj teraz s lesklým a pestrým interiérom.
Množstvo doplnkov a ozdôb skrášľuje, ale aj pridáva obavy, ako to bude vyzerať či mierne rezonovať po státisícoch kilometrov.
Po stránke ergonómie a jazdných vlastností je to úsporné a zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Renault Clio |
Verzia | 1,5 dCi LS Technofeel |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 8.888/14.390/16.110 |
Motor | (diesel; štvorvalec; 1461(cm3); priamy vstrek nafty common rail |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 66(90)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 220/1750 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna/5 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 12,0/12,86 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 36,92 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 5,61 na treťom stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 7,29 na štvrtom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 1600 na piatom stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 2350 na piatom stupni |
Presnosť tachometra 50/90/130 (km/h) | 47/87/126 |
Stav tachometra (km) | 10.105 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 3,6/4,6-5,4 |
Objem palivovej nádrže (l) | 45 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 722 km (zasvietila po spotrebovaní 38,2 litra) |
Typ a rozmer pneumatík | Michelin Primacy 3 - 205/45/R17 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1146/512 |
Objem batožinového priestoru (l) | 300 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2589;4062;1732;1448 |
Motor | kultúrou chodu reprezentuje čas svojho zrodu; reakcia na plyn výborná; dobrá spotreba pri rýchlej jazde+ vhodný na úsporu vo vysokom tempe; v podstate dobrý osvedčený motor |
Prevodovka | na Renault prekvapujúco presné radenie, stačí 5 stupňová, dobre navrhnutá; veľká spokojnosť |
Podvozok | na pneumatikách 205/45/R17 nepatrí medzi komfortné+ príkladné vedenie stopy, výborná trakcia prednej nápravy, vyšší hluk od nerovností; dobrý kompromis rodina a zážitok za volantom; skutočne dobre naladený pre vykrajovanie zákrut aj naše cesty zároveň; |
Interiér | nový prístup s jednoznačnými ovládačmi, nápaditými tvarmi ale zlým povrchom materiálov; klavírové laky a lesklé plochy mu nepasujú a nie sú po praktickej stránke ľahko udržiavateľné |
Posed vodiča a výhľad | výborná vzájomná poloha pedálov sedadla a volantu; vyhovuje mestským typom s vysokým posedom aj milovníkom športového posedu; výhľad šikmo obstojný; parkovanie priemerné; veľký rozsah nastavenia volantu |
Ovládanie palubného systému/navigácie | jednoduché; zrozumiteľné; vhodný spôsob ako priniesť aj starším generáciám nový systém; pomerne rýchla spätná väzba dotykového displeja |
Jazyk auta/navigácie | palubný počítač komunikuje neičo v angličtine, vzápätí napíše po slovensky „odopnutý pás“ navigácia aj komunikačný systém s displejom funguje slovensky |
Grafika displejov a zobrazovanie | prehľadná ale nie najmodernejšia grafika, zišlo by sa pár pixelov navyše |
Predné svetlá technika a účinok | halogénové svetlomety |
Odomykanie/vstup do auta | základná karta a čiastočné hands free; nutnosť pri vstupe použiť tlačidlo na kľučke dverí |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | vpredu potešia nízke prahy; dobré aj do mesta; vzadu pri nastupovaní pozor na hlavu; nohy poskladáte cez zadné dvere celkom pohodlne |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | mechanické; výškové nastavovanie iba u vodiča; zadné sedadlá nemožno posúvať |
Sklápanie operadiel v druhom rade | sklápanie operadiel bez dvojitého dna vytvorí schodík medzi kufrom a operadlami |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | vysoká nakladacia hrana pomerne hlboký batožinový priestor |
Rezervné koleso - prístup | dojazdová rezerva pripevnená zvonku pod autom; na dne kufra je návod ako ju odistiť |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | hrdlo nádrže má klasický uzáver; ostrekovač má úzke hrdlo; otváranie kapoty celkom praktické, má plynové vzpery; dosť znečistené prahy dverí |