SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Renault Clio Technofeel je radosť šoférovať

Rokmi odskúšaný diesel ukáže svoje kvality hlavne, ak mu stúpate na krk. Výbava Technofeel môže pomotať hlavu.

Limitovaná séria Technofeel pôsobí navonok výnimočne vďaka vhodnej kombinácii farieb a tvarov. Nás potešila jazda.Limitovaná séria Technofeel pôsobí navonok výnimočne vďaka vhodnej kombinácii farieb a tvarov. Nás potešila jazda. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Renault obohatil aktuálnu generáciu modelu Clio o limitovanú sériu výbavy LS Technofeel.

Našťastie to nie je najvyšší stupeň vybavenia, ale akoby pomyselný stred medzi dvomi najnižšími a dvomi najvyššími výbavami.

Automobilka nespomína, koľko kusov limitovanej série plánuje vyrobiť. V každom prípade to nebude nízke číslo, ktoré by dodatočne zvýšilo historickú hodnotu auta.

Po rokoch však možno skonštatujeme, že to bolo to Clio, ktoré sa vyrábalo len istý čas. Clio Technofeel je v princípe o 400 eur drahšie ako druhý stupeň vybavenia Zen.

Otvára možnosti k príplatkovým prvkom

Cenový rozdiel zahŕňa disky kolies z ľahkej zliatiny, doplnkové lišty, kožený volant a možnosti priplatiť si za balíky výbavy alebo doplnky, ktoré vo výbave Zen nie sú.

Napríklad sedemnásť palcové disky kolies Drenalic sú za doplatok 260 eur.

Vo výbave Zen si nemôžete na rozdiel od Technofeel doplatiť za zadné zatmavené okná, dažďový senzor alebo automatickú klimatizáciu.

Pre ešte výraznejšie odlíšenie sa od bežného modelu Clio je v zozname len pre túto verziu Pack Technofeel za 400 eur s handsfree kartou Renault a elektrickými oknami vzadu.

Výhodnejšie je však kúpiť balík Technofeel Plus za 600 eur, pretože tam je aspoň parkovacia kamera a rovno aj Handsfree karta Renault.

Posed vodiča a rozmiestnenie prvkov patrí na špičku triedy. Aj tvary sú nápadité. Ostatné je otázkou vkusu jednotlivca.

Ľahko prestrelíte cenu

Stačí chvíľka nerozvážnosti pri zostavovaní výbavy modelu Clio a ľahko sa stane, že cenu prestrelíte na úroveň kompaktných áut. Ako v prípade testovacieho vozidla za 16.110 eur.

Na druhej strane, v aute s navigáciou a automatickou klimatizáciou naozaj nič nechýbalo.

Clio Technofeel s naftovým motorom 1,5 dCi (90k) má už v základe zaujímavo zostavenú výbavu, ku ktorej treba pripočítať 50 eur za rezervné koleso a 470 eur za metalízu.

Na vlastnej koži sme vyskúšali auto, ktoré môže vyzerať pekne a mať dobrú výbavu.

V jednoduchosti je krása. Spojenie s „chytrým“ telefónom funguje príkladne a obsluhu zvládne aj dedko.

Podstatou ostávajú jazdné vlastnosti

Pri pohľade na umyté auto sme skonštatovali, že s červenými diskami a doplnkami je pekné. Viac nás ale zaujali jazdné vlastnosti.

Clio tak príkladne vedie stopu v zákrute ako málo áut tejto kategórie.

Renovovaný naftový štvorvalec 1,5 dCi len ťažšie lezie pod štvorlitrovú hranicu spotreby, ale odmení sa pri nehospodárnom štýle jazdy.

Vzhľad Clia si možno veľmi vkusne vylepšiť. Zozadu vyzerá naozaj parádne.

Ak si nedávate pozor na pohnutia a jazdíte systémom brzda-plyn alebo si jazdu užívate, neprejdete cez 5,4 litra.

Normálna spotreba lezie pod päť litrov a kto sa neobmedzuje a vyslovene dráždi plyn, stále jazdí za 5,4 litra na 100 km.

Nečakali sme ako bravúrne zhltne podvozok na sedemnásťpalcových kolesách zvyšky neopravených horehronských ciest.

Pocit z riadenia a posedu vodiča prekoná očakávanie pri pohľade na prezdobený interiér.

V snahe kopírovať súčasné trendy bolo treba nájsť miesto pre očko parkovacej kamery. Je slabo chránená a vystavené špine.

Príplatková karta má názov handsfree, ale nie je taká dokonalá ako v modeloch Megane a Grand Scénic.

Auto sa samé zamkne keď odchádzate, ale pri odomykaní treba na kľučke stlačiť drobné tlačidlo.

Neprišli sme na to, či je to otázka naprogramovania, ale za takúto verziu karty škoda priplatiť.

Naopak sériovo dodávaný multimediálny MediaNav systém s navigáciou a Bluetooth je výborný.

Rýchlo sa spáruje s telefónom a prehráva hudbu aj bez nutnosti použitia kábla. Navyše je v základnom balíku výbavy.

Doplnky a dizajnové výstrelky vyniknú len na čistom aute. S tým musí majiteľ počítať.

Pod aerodynamicky prísne tvarovaným zadkom ostalo miesto na 300 litrový kufor, postavený s prioritou hĺbky. Clio bolo už od svojej prvej generácie vždy trochu iným autom.

A tak je to aj teraz s lesklým a pestrým interiérom.

Množstvo doplnkov a ozdôb skrášľuje, ale aj pridáva obavy, ako to bude vyzerať či mierne rezonovať po státisícoch kilometrov.

Po stránke ergonómie a jazdných vlastností je to úsporné a zábavné auto, ktoré je radosť šoférovať.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Renault Clio

Verzia

1,5 dCi LS Technofeel

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

8.888/14.390/16.110

Motor

(diesel; štvorvalec; 1461(cm3); priamy vstrek nafty common rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66(90)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

220/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

12,0/12,86

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,92

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,61 na treťom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

7,29 na štvrtom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1600 na piatom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2350 na piatom stupni

Presnosť tachometra 50/90/130 (km/h)

47/87/126

Stav tachometra (km)

10.105

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/4,6-5,4

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

722 km (zasvietila po spotrebovaní 38,2 litra)

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Primacy 3 - 205/45/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1146/512

Objem batožinového priestoru (l)

300

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2589;4062;1732;1448

Motor

kultúrou chodu reprezentuje čas svojho zrodu; reakcia na plyn výborná; dobrá spotreba pri rýchlej jazde+ vhodný na úsporu vo vysokom tempe; v podstate dobrý osvedčený motor

Prevodovka

na Renault prekvapujúco presné radenie, stačí 5 stupňová, dobre navrhnutá; veľká spokojnosť

Podvozok

na pneumatikách 205/45/R17 nepatrí medzi komfortné+ príkladné vedenie stopy, výborná trakcia prednej nápravy, vyšší hluk od nerovností; dobrý kompromis rodina a zážitok za volantom; skutočne dobre naladený pre vykrajovanie zákrut aj naše cesty zároveň;

Interiér

nový prístup s jednoznačnými ovládačmi, nápaditými tvarmi ale zlým povrchom materiálov; klavírové laky a lesklé plochy mu nepasujú a nie sú po praktickej stránke ľahko udržiavateľné

Posed vodiča a výhľad

výborná vzájomná poloha pedálov sedadla a volantu; vyhovuje mestským typom s vysokým posedom aj milovníkom športového posedu; výhľad šikmo obstojný; parkovanie priemerné; veľký rozsah nastavenia volantu

Ovládanie palubného systému/navigácie

jednoduché; zrozumiteľné; vhodný spôsob ako priniesť aj starším generáciám nový systém; pomerne rýchla spätná väzba dotykového displeja

Jazyk auta/navigácie

palubný počítač komunikuje neičo v angličtine, vzápätí napíše po slovensky „odopnutý pás“ navigácia aj komunikačný systém s displejom funguje slovensky

Grafika displejov a zobrazovanie

prehľadná ale nie najmodernejšia grafika, zišlo by sa pár pixelov navyše

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlomety

Odomykanie/vstup do auta

základná karta a čiastočné hands free; nutnosť pri vstupe použiť tlačidlo na kľučke dverí

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu potešia nízke prahy; dobré aj do mesta; vzadu pri nastupovaní pozor na hlavu; nohy poskladáte cez zadné dvere celkom pohodlne

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanické; výškové nastavovanie iba u vodiča; zadné sedadlá nemožno posúvať

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie operadiel bez dvojitého dna vytvorí schodík medzi kufrom a operadlami

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

vysoká nakladacia hrana pomerne hlboký batožinový priestor

Rezervné koleso - prístup

dojazdová rezerva pripevnená zvonku pod autom; na dne kufra je návod ako ju odistiť

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

hrdlo nádrže má klasický uzáver; ostrekovač má úzke hrdlo; otváranie kapoty celkom praktické, má plynové vzpery; dosť znečistené prahy dverí

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 292
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 538
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 946
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 057
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 710
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 6 124
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 214
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 037
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 045
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 576
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 780
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 4 579
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 514
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 499
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 498
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
SkryťZatvoriť reklamu