Spotreba v teste:
5,9 l/100 km
Cena verzie od:
22.200 eur
CT 200h je od predstavenia v roku 2010 druhý najpredávanejší európsky model značky po Lexuse RX.
Jeho modernizovaná verzia priniesla niekoľko zmien a tou najpodstatnejšou a najpozitívnejšou je zmena ceny.
Priznáme sa, že sme nesledovali akciové ponuky predchádzajúcej verzie, ale oproti jej štandardným cenám je modernizovaný Lexus CT 200h v závislosti od výbavy o 5900 až 6700 eur lacnejší.
Treba priznať, že až 3700 eur z rozdielu tvorí zvýhodnenie pri uvedení vynovenej verzie na trh. Nie je vylúčené, že toto zvýhodnenie ostane súčasťou akciovej ponuky ešte dlhšie obdobie.
Zmeny dizajnu sú kozmetické
Pri pohľade na exteriér auta nie sú zmeny až také výrazné ako pri pohľade do cenníka. O agresívnejší dizajn sa konštruktéri pokúsili miernym vysunutím prednej masky.
Vylepšení sa dočkal zadný nárazník s priehlbinami pre odrazové sklá v tvare písmena L a nová je aj strešná anténa v tvare žraločej plutvy.
V interiéri našiel svoje miesto nový volant známy z modelu IS. Zmenu podstúpil aj ovládač multimediálnej sústavy umiestnený na stredovom tuneli, ktorý má byť podľa výrobcu intuitívnejší.
Rýchlo sme si naň zvykli a musíme potvrdiť, že ovládanie navigácie a ostatných funkcií je vďaka nemu naozaj príjemné.

Nielen elektromotor vyniká tichou jazdou
Počas jazdy nás najviac zaujala mimoriadna kultivovanosť pohonnej jednotky. Nebyť kontrolky zobrazujúcej zapnutie čisto elektrického pohonu, len ťažko by sme na základe sluchu zisťovali, kedy Lexus využíva benzínový motor.
V nízkych rýchlostiach pri využívaní spaľovacieho agregátu počuť iba zvuk odvaľovania pneumatík. Nevýhodou je, že pri takomto tichu vyznie prejazd každej jamy dvakrát hlučnejšie.

Benzínový agregát sa nejakým zvukom - a rozhodne nie športovým - prejaví až pri väčšej záťaži.
K nevýraznému akustickému prejavu motora sa pripájajú aj jeho dynamické vlastnosti. V konečnom účtovaní to na predbiehanie stačí, ale žiadnu emóciu nečakajte ani po prepnutí do športového režimu.
Motor pocitovo ťahá v širokom spektre otáčok, ale tu zrejme klame prevodovka E-CVT s plynule meniteľným prevodom.
Tá mení prevody naozaj plynule a rovnako plynulý je aj rozjazd auta. Pri zjazde z kopca možno využiť aj režim rekuperácie preradením páky prevodovky do polohy B.
Najšportovejším prvkom je podvozok
Za najšportovejšiu súčasť auta považujeme v prípade Lexusu rozhodne podvozok. Jeho športové vzpery a sedemnásťpalcové kolesá pôsobia miestami trochu tvrdšie.
Keďže model CT 200h je z nášho pohľadu určený v nemalej miere aj na jazdu v meste, rozhodne by sme siahli po menších kolesách s vyšším profilom pneumatiky.
Tie lepšie absorbujú nerovnosti na rozbitých mestských cestách. Celkovo je však komfort podvozka na veľmi dobrej úrovni.
V jazdných vlastnostiach má podvozok oproti motoru výrazne navrch. Dobre drží stopu a pre potreby malého Lexusu je viac ako postačujúci.

Naša spotreba v teste tesne pod šesť litrov bola pomerne vzdialená tej papierovej s hodnotou na úrovni 4,1 l/100 km.
Musíme priznať, že ju kazilo množstvo kilometrov strávených na diaľnici. Pri plynulej jazde na cestách prvej triedy, ale aj v samotnej mestskej premávke sme sa blížili k údajom výrobcu o niečo viac.
Hybridný pohon sa osvedčil jedine v meste
O niečo viac sme čakali od Nikel-metal hydridových akumulátorov, respektíve od hybridného systému.
Ťažko nám je zhodnotiť či je chyba v kapacite batérií, v rekuperácii, alebo vo využívaní elektrickej energie v nesprávnych situáciách.
Po trojhodinovej jazde na diaľnici a cestách prvej triedy sme očakávali, že nám v mestskej premávke výraznejšie pomôže elektromotor a benzínový agregát si na dlhšiu dobu oddýchne.
Nezriedka sme preto zapli rekuperačný režim, aby sme pred vjazdom do obce získali ďalšiu energiu.
Aj napriek tomu sa čisto elektrický pohon kvôli nedostatku energie už po pár pohnutiach v meste vypínal a svoje si musela odrobiť zážihová pohonná jednotka.
Elektromotor totiž pomáhal aj pri plynulej jazde na diaľnici a tým vydával energiu, ktorá je podľa nás lepšie využiteľná v meste.
Hybridný pohon pracuje oveľa lepšie v čisto mestskej premávke, pre ktorú je určený. Čím zložitejšia dopravná situácia a častejšie brzdenie a rozbiehanie, tým získava väčšiu výhodu voči klasickým pohonom. V hojnej miere totiž využíva systém rekuperácie.

V prípade modernizovaného Lexusu sa vylepšenia nedotkli prevádzkových nákladov. Pozitívom je vynikajúce odhlučnenie pohonnej jednotky, ale aj dobrý komfort a jazdné vlastnosti podvozka.
Najpodstatnejším rozdielom je oveľa príjemnejšia cena. V prípade základného modelu je rozdiel súm 28 100 eur a 22 200 eur citeľnou úsporou.
Kto si potrpí na nádych luxusu (uprednostní Lexus pred Priusom), jazdí väčšinou v meste a preferuje kultivovanú jazdu pred športovou, ten by mal zvážiť Lexus CT 200h ako jedného z kandidátov na svoje auto.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Lexus CT 200h |
Verzia | Premium |
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur) | 22 200/32 600/36 450 |
Motor | benzín; štvorvalec; 1798 cm3 |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 73(99)/5200 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 142/2 800 – 4 400 |
Výkon – kW(k) elektromotor | 60(82) |
Krút. Moment – (Nm) - elektromotor | 207 |
Výkon kW(k) – celkový výkon systému | 100(136) |
Typ prevodovky/počet stupňov | E-CVT elektronicky riadená prevodovka s plynule meniteľným prevodom |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 10,3/nemerané |
Stav tachometra (km) | 7400 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 4,1/5,9 |
Objem palivovej nádrže (l) | 45 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | nedojazdené po rezervu |
Typ a rozmer pneumatík | Yokohama Decibel E70 215/45 r 17 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1515/330 |
Objem batožinového priestoru (l) | 275-985 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2600; 4350; 1765;1455 |
Motor | pocitovo chýba silnejší ťah, ale zaberá vo veľkom spektre otáčok (tento dojem môže byť vzbudený prevodovkou s plynule meniteľným prevodom); pri plnej akcelerácii neohúri zvukovým prejavom; počas plynulej jazdy je mimoriadne tichý |
Prevodovka | automat radí dobre; plynulé pohnutie bez šklbnutia |
Podvozok | dojem tvrdšieho podvozka majú na svedomí príplatkové 17“ kolesá a športové vzpery; dobre drží stopu, ale do mesta odporúčame menšie kolesá |
Interiér | menšie odkladacie priestory vo dverách; dizajn interiéru na nás nepôsobil moderným dojmom, aj keď podstúpil drobné úpravy (nový volant, navigačný systém), kvalitou spracovania však nezaostáva |
Posed vodiča a výhľad | dobrý výhľad, zvyknúť si na posed v Lexuse nám nerobilo žiadny problém, vyhovoval nám aj po niekoľkých hodinách šoférovania bez prestávky |
Ovládanie palubného systému/navigácie | z volantu/ ovládač na stredovom paneli je pomerne intuitívny s potvrdzovaním pomocou jedného stlačenia |
Jazyk auta/navigácie | eng/svk |
Grafika displejov a zobrazovanie | dobrá grafika |
Predné svetlá technika a účinok | stretávacie – LED; diaľkové – halogén; dobrý účinok najmä stretávacích svetiel |
Odomykanie/vstup do auta | systém bezkľúčového nastupovania Smart Entry |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | v princípe dobré, ale niekedy šofér zavadí kolenom o palubnú dosku; vzadu sú užšie dvere |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | elektrické nastavovanie sedadiel vpredu; vzadu bez možnosti nastavenia |
Sklápanie operadiel v druhom rade | z kabíny |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | dvojité dno; štyri oká na upevnenie nákladu; pomerne plytký batožinový priestor |
Rezervné koleso - prístup | lepiaca sada |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | nádrž má klasický uzáver; ostrekovač je prístupný; prahy dverí sú čisté |