SME
Sobota, 23. september, 2023 | Meniny má Zdenka
reklama

Test: Hybridný Lexus CT 200h je po modernizácii lacnejší

Najmenší Lexus nás potešil odhlučnením motora v meste a podvozkom. Spotreba nedosiahla sľubovaný údaj.

Jednou z exteriérových zmien je nový zadný nárazník s priehlbinami v tvare L pre odrazové svetlá.Jednou z exteriérových zmien je nový zadný nárazník s priehlbinami v tvare L pre odrazové svetlá. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Lexus
CT 200h

Spotreba v teste:
5,9 l/100 km

Cena verzie od:
22.200 eur

NÁŠ NÁZOR: Vynovený model CT 200h má vynikajúce odhlučnenie. Miestami nás sklamalo fungovanie hybridného systému, ktorý podľa nás nie vždy využíval pomoc elektromotora vo vhodných situáciách. V čisto mestskej premávke je jeho prínos podstatne citeľnejší. Pre tú je hybrid nakoniec aj určený. S výrazne nižšou cenou podstatne narástli jeho šance v konkurenčnom boji.

CT 200h je od predstavenia v roku 2010 druhý najpredávanejší európsky model značky po Lexuse RX.

Jeho modernizovaná verzia priniesla niekoľko zmien a tou najpodstatnejšou a najpozitívnejšou je zmena ceny.

Priznáme sa, že sme nesledovali akciové ponuky predchádzajúcej verzie, ale oproti jej štandardným cenám je modernizovaný Lexus CT 200h v závislosti od výbavy o 5900 až 6700 eur lacnejší.

Treba priznať, že až 3700 eur z rozdielu tvorí zvýhodnenie pri uvedení vynovenej verzie na trh. Nie je vylúčené, že toto zvýhodnenie ostane súčasťou akciovej ponuky ešte dlhšie obdobie.

Zmeny dizajnu sú kozmetické

Pri pohľade na exteriér auta nie sú zmeny až také výrazné ako pri pohľade do cenníka. O agresívnejší dizajn sa konštruktéri pokúsili miernym vysunutím prednej masky.

Vylepšení sa dočkal zadný nárazník s priehlbinami pre odrazové sklá v tvare písmena L a nová je aj strešná anténa v tvare žraločej plutvy.

V interiéri našiel svoje miesto nový volant známy z modelu IS. Zmenu podstúpil aj ovládač multimediálnej sústavy umiestnený na stredovom tuneli, ktorý má byť podľa výrobcu intuitívnejší.

Rýchlo sme si naň zvykli a musíme potvrdiť, že ovládanie navigácie a ostatných funkcií je vďaka nemu naozaj príjemné.

V interiéri je vylepšený ovládač multimediálneho systému a volant, ktorý poznáme z modelu IS.
Foto: Tomáš Benedikovič

Nielen elektromotor vyniká tichou jazdou

Počas jazdy nás najviac zaujala mimoriadna kultivovanosť pohonnej jednotky. Nebyť kontrolky zobrazujúcej zapnutie čisto elektrického pohonu, len ťažko by sme na základe sluchu zisťovali, kedy Lexus využíva benzínový motor.

V nízkych rýchlostiach pri využívaní spaľovacieho agregátu počuť iba zvuk odvaľovania pneumatík. Nevýhodou je, že pri takomto tichu vyznie prejazd každej jamy dvakrát hlučnejšie.

Lexus je mimoriadne kultivovaný počas plynulej jazdy v meste. Zvuk motora pod záťažou rozhodne nepatrí k tým krajším, preto oceňujeme jeho tichú prevádzku dvojnásobne.
Foto: Tomáš Benedikovič

Benzínový agregát sa nejakým zvukom - a rozhodne nie športovým - prejaví až pri väčšej záťaži.

K nevýraznému akustickému prejavu motora sa pripájajú aj jeho dynamické vlastnosti. V konečnom účtovaní to na predbiehanie stačí, ale žiadnu emóciu nečakajte ani po prepnutí do športového režimu.

Motor pocitovo ťahá v širokom spektre otáčok, ale tu zrejme klame prevodovka E-CVT s plynule meniteľným prevodom.

Tá mení prevody naozaj plynule a rovnako plynulý je aj rozjazd auta. Pri zjazde z kopca možno využiť aj režim rekuperácie preradením páky prevodovky do polohy B.

Najšportovejším prvkom je podvozok

Za najšportovejšiu súčasť auta považujeme v prípade Lexusu rozhodne podvozok. Jeho športové vzpery a sedemnásťpalcové kolesá pôsobia miestami trochu tvrdšie.

Keďže model CT 200h je z nášho pohľadu určený v nemalej miere aj na jazdu v meste, rozhodne by sme siahli po menších kolesách s vyšším profilom pneumatiky.

Tie lepšie absorbujú nerovnosti na rozbitých mestských cestách. Celkovo je však komfort podvozka na veľmi dobrej úrovni.

V jazdných vlastnostiach má podvozok oproti motoru výrazne navrch. Dobre drží stopu a pre potreby malého Lexusu je viac ako postačujúci.

Najmenší Lexus sa pridal k dnešnému trendu a tiež sa môže pochváliť anténou v tvare žraločej plutvy.
Foto: Tomáš Benedikovič

Naša spotreba v teste tesne pod šesť litrov bola pomerne vzdialená tej papierovej s hodnotou na úrovni 4,1 l/100 km.

Musíme priznať, že ju kazilo množstvo kilometrov strávených na diaľnici. Pri plynulej jazde na cestách prvej triedy, ale aj v samotnej mestskej premávke sme sa blížili k údajom výrobcu o niečo viac.

Hybridný pohon sa osvedčil jedine v meste

O niečo viac sme čakali od Nikel-metal hydridových akumulátorov, respektíve od hybridného systému.

Ťažko nám je zhodnotiť či je chyba v kapacite batérií, v rekuperácii, alebo vo využívaní elektrickej energie v nesprávnych situáciách.

Po trojhodinovej jazde na diaľnici a cestách prvej triedy sme očakávali, že nám v mestskej premávke výraznejšie pomôže elektromotor a benzínový agregát si na dlhšiu dobu oddýchne.

Nezriedka sme preto zapli rekuperačný režim, aby sme pred vjazdom do obce získali ďalšiu energiu.

Aj napriek tomu sa čisto elektrický pohon kvôli nedostatku energie už po pár pohnutiach v meste vypínal a svoje si musela odrobiť zážihová pohonná jednotka.

Elektromotor totiž pomáhal aj pri plynulej jazde na diaľnici a tým vydával energiu, ktorá je podľa nás lepšie využiteľná v meste.

Hybridný pohon pracuje oveľa lepšie v čisto mestskej premávke, pre ktorú je určený. Čím zložitejšia dopravná situácia a častejšie brzdenie a rozbiehanie, tým získava väčšiu výhodu voči klasickým pohonom. V hojnej miere totiž využíva systém rekuperácie.

Vysunutá maska vynoveného Lexusu má dodávať vozidlu agresívnejší vzhľad.
Foto: Tomáš Benedikovič

V prípade modernizovaného Lexusu sa vylepšenia nedotkli prevádzkových nákladov. Pozitívom je vynikajúce odhlučnenie pohonnej jednotky, ale aj dobrý komfort a jazdné vlastnosti podvozka.

Najpodstatnejším rozdielom je oveľa príjemnejšia cena. V prípade základného modelu je rozdiel súm 28 100 eur a 22 200 eur citeľnou úsporou.

Kto si potrpí na nádych luxusu (uprednostní Lexus pred Priusom), jazdí väčšinou v meste a preferuje kultivovanú jazdu pred športovou, ten by mal zvážiť Lexus CT 200h ako jedného z kandidátov na svoje auto.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Lexus CT 200h

Verzia

Premium

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 200/32 600/36 450

Motor

benzín; štvorvalec; 1798 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

73(99)/5200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

142/2 800 – 4 400

Výkon – kW(k) elektromotor

60(82)

Krút. Moment – (Nm) - elektromotor

207

Výkon kW(k) – celkový výkon systému

100(136)

Typ prevodovky/počet stupňov

E-CVT elektronicky riadená prevodovka s plynule meniteľným prevodom

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,3/nemerané

Stav tachometra (km)

7400

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,1/5,9

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

nedojazdené po rezervu

Typ a rozmer pneumatík

Yokohama Decibel E70 215/45 r 17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1515/330

Objem batožinového priestoru (l)

275-985

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2600; 4350; 1765;1455

Motor

pocitovo chýba silnejší ťah, ale zaberá vo veľkom spektre otáčok (tento dojem môže byť vzbudený prevodovkou s plynule meniteľným prevodom); pri plnej akcelerácii neohúri zvukovým prejavom; počas plynulej jazdy je mimoriadne tichý

Prevodovka

automat radí dobre; plynulé pohnutie bez šklbnutia

Podvozok

dojem tvrdšieho podvozka majú na svedomí príplatkové 17“ kolesá a športové vzpery; dobre drží stopu, ale do mesta odporúčame menšie kolesá

Interiér

menšie odkladacie priestory vo dverách; dizajn interiéru na nás nepôsobil moderným dojmom, aj keď podstúpil drobné úpravy (nový volant, navigačný systém), kvalitou spracovania však nezaostáva

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad, zvyknúť si na posed v Lexuse nám nerobilo žiadny problém, vyhovoval nám aj po niekoľkých hodinách šoférovania bez prestávky

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/ ovládač na stredovom paneli je pomerne intuitívny s potvrdzovaním pomocou jedného stlačenia

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie – LED; diaľkové – halogén; dobrý účinok najmä stretávacích svetiel

Odomykanie/vstup do auta

systém bezkľúčového nastupovania Smart Entry

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

v princípe dobré, ale niekedy šofér zavadí kolenom o palubnú dosku; vzadu sú užšie dvere

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie sedadiel vpredu; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; štyri oká na upevnenie nákladu; pomerne plytký batožinový priestor

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

nádrž má klasický uzáver; ostrekovač je prístupný; prahy dverí sú čisté


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  7. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Union zdravotná poisťovňa prináša novinku vo vzdelávaní
  3. Tento domáci nápoj vzpruží lepšie než káva, šlofík a energiťák
  4. Geniálne, čo dokáže minca v mrazničke!
  5. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  6. Novesta predstavuje novú kolekciu pre jeseň/zimu 2023
  7. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  8. Prišli na to, že odpad je cenný
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 845
  2. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 046
  3. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 6 006
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 4 999
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 335
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 224
  7. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 2 851
  8. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 2 644
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Škopec Antal: Voľby sú oslavou demokracie. Tie slovenské môžu byť jej pohrebom
  2. Rastislav Puchala: A prečo sa nepochváliť?
  3. Martin Sústrik: Voliť veľké, či malé strany? (II.)
  4. Radko Mačuha: "Keď padne zvon ďaleko od kostola."
  5. Anton Kovalčík: Ruské voľby v roku 2004. Boršč a abraka-dabra.
  6. Ivan Mlynár: Vojenskí tajní rabovali úplne netajne.
  7. Stop alibizmu: Za pomenovanie Učiteľky: „Pi...a ...ebnuta.“, jednotka zo správania na ZŠ Dudova.
  8. Janka Bittó Cigániková: Prešli sme si program PS pre zdravotníctvo, našli sme tam tieto hlúposti
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 63 829
  2. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 25 211
  3. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 16 920
  4. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 11 207
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 497
  6. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 8 629
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 331
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 262
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu