Test: Hybridný Lexus CT 200h je po modernizácii lacnejší

Najmenší Lexus nás potešil odhlučnením motora v meste a podvozkom. Spotreba nedosiahla sľubovaný údaj.

Jednou z exteriérových zmien je nový zadný nárazník s priehlbinami v tvare L pre odrazové svetlá.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)
Lexus
CT 200h

Spotreba v teste:
5,9 l/100 km

Cena verzie od:
22.200 eur

NÁŠ NÁZOR: Vynovený model CT 200h má vynikajúce odhlučnenie. Miestami nás sklamalo fungovanie hybridného systému, ktorý podľa nás nie vždy využíval pomoc elektromotora vo vhodných situáciách. V čisto mestskej premávke je jeho prínos podstatne citeľnejší. Pre tú je hybrid nakoniec aj určený. S výrazne nižšou cenou podstatne narástli jeho šance v konkurenčnom boji.

CT 200h je od predstavenia v roku 2010 druhý najpredávanejší európsky model značky po Lexuse RX.

Jeho modernizovaná verzia priniesla niekoľko zmien a tou najpodstatnejšou a najpozitívnejšou je zmena ceny.

Priznáme sa, že sme nesledovali akciové ponuky predchádzajúcej verzie, ale oproti jej štandardným cenám je modernizovaný Lexus CT 200h v závislosti od výbavy o 5900 až 6700 eur lacnejší.

Treba priznať, že až 3700 eur z rozdielu tvorí zvýhodnenie pri uvedení vynovenej verzie na trh. Nie je vylúčené, že toto zvýhodnenie ostane súčasťou akciovej ponuky ešte dlhšie obdobie.

Zmeny dizajnu sú kozmetické

Pri pohľade na exteriér auta nie sú zmeny až také výrazné ako pri pohľade do cenníka. O agresívnejší dizajn sa konštruktéri pokúsili miernym vysunutím prednej masky.

Vylepšení sa dočkal zadný nárazník s priehlbinami pre odrazové sklá v tvare písmena L a nová je aj strešná anténa v tvare žraločej plutvy.

V interiéri našiel svoje miesto nový volant známy z modelu IS. Zmenu podstúpil aj ovládač multimediálnej sústavy umiestnený na stredovom tuneli, ktorý má byť podľa výrobcu intuitívnejší.

Rýchlo sme si naň zvykli a musíme potvrdiť, že ovládanie navigácie a ostatných funkcií je vďaka nemu naozaj príjemné.

V interiéri je vylepšený ovládač multimediálneho systému a volant, ktorý poznáme z modelu IS.
Foto: Tomáš Benedikovič

Nielen elektromotor vyniká tichou jazdou

Počas jazdy nás najviac zaujala mimoriadna kultivovanosť pohonnej jednotky. Nebyť kontrolky zobrazujúcej zapnutie čisto elektrického pohonu, len ťažko by sme na základe sluchu zisťovali, kedy Lexus využíva benzínový motor.

V nízkych rýchlostiach pri využívaní spaľovacieho agregátu počuť iba zvuk odvaľovania pneumatík. Nevýhodou je, že pri takomto tichu vyznie prejazd každej jamy dvakrát hlučnejšie.

Lexus je mimoriadne kultivovaný počas plynulej jazdy v meste. Zvuk motora pod záťažou rozhodne nepatrí k tým krajším, preto oceňujeme jeho tichú prevádzku dvojnásobne.
Foto: Tomáš Benedikovič

Benzínový agregát sa nejakým zvukom - a rozhodne nie športovým - prejaví až pri väčšej záťaži.

K nevýraznému akustickému prejavu motora sa pripájajú aj jeho dynamické vlastnosti. V konečnom účtovaní to na predbiehanie stačí, ale žiadnu emóciu nečakajte ani po prepnutí do športového režimu.

Motor pocitovo ťahá v širokom spektre otáčok, ale tu zrejme klame prevodovka E-CVT s plynule meniteľným prevodom.

Tá mení prevody naozaj plynule a rovnako plynulý je aj rozjazd auta. Pri zjazde z kopca možno využiť aj režim rekuperácie preradením páky prevodovky do polohy B.

Najšportovejším prvkom je podvozok

Za najšportovejšiu súčasť auta považujeme v prípade Lexusu rozhodne podvozok. Jeho športové vzpery a sedemnásťpalcové kolesá pôsobia miestami trochu tvrdšie.

Keďže model CT 200h je z nášho pohľadu určený v nemalej miere aj na jazdu v meste, rozhodne by sme siahli po menších kolesách s vyšším profilom pneumatiky.

Tie lepšie absorbujú nerovnosti na rozbitých mestských cestách. Celkovo je však komfort podvozka na veľmi dobrej úrovni.

V jazdných vlastnostiach má podvozok oproti motoru výrazne navrch. Dobre drží stopu a pre potreby malého Lexusu je viac ako postačujúci.

Najmenší Lexus sa pridal k dnešnému trendu a tiež sa môže pochváliť anténou v tvare žraločej plutvy.
Foto: Tomáš Benedikovič

Naša spotreba v teste tesne pod šesť litrov bola pomerne vzdialená tej papierovej s hodnotou na úrovni 4,1 l/100 km.

Musíme priznať, že ju kazilo množstvo kilometrov strávených na diaľnici. Pri plynulej jazde na cestách prvej triedy, ale aj v samotnej mestskej premávke sme sa blížili k údajom výrobcu o niečo viac.

Hybridný pohon sa osvedčil jedine v meste

O niečo viac sme čakali od Nikel-metal hydridových akumulátorov, respektíve od hybridného systému.

Ťažko nám je zhodnotiť či je chyba v kapacite batérií, v rekuperácii, alebo vo využívaní elektrickej energie v nesprávnych situáciách.

Po trojhodinovej jazde na diaľnici a cestách prvej triedy sme očakávali, že nám v mestskej premávke výraznejšie pomôže elektromotor a benzínový agregát si na dlhšiu dobu oddýchne.

Nezriedka sme preto zapli rekuperačný režim, aby sme pred vjazdom do obce získali ďalšiu energiu.

Aj napriek tomu sa čisto elektrický pohon kvôli nedostatku energie už po pár pohnutiach v meste vypínal a svoje si musela odrobiť zážihová pohonná jednotka.

Elektromotor totiž pomáhal aj pri plynulej jazde na diaľnici a tým vydával energiu, ktorá je podľa nás lepšie využiteľná v meste.

Hybridný pohon pracuje oveľa lepšie v čisto mestskej premávke, pre ktorú je určený. Čím zložitejšia dopravná situácia a častejšie brzdenie a rozbiehanie, tým získava väčšiu výhodu voči klasickým pohonom. V hojnej miere totiž využíva systém rekuperácie.

Vysunutá maska vynoveného Lexusu má dodávať vozidlu agresívnejší vzhľad.
Foto: Tomáš Benedikovič

V prípade modernizovaného Lexusu sa vylepšenia nedotkli prevádzkových nákladov. Pozitívom je vynikajúce odhlučnenie pohonnej jednotky, ale aj dobrý komfort a jazdné vlastnosti podvozka.

Najpodstatnejším rozdielom je oveľa príjemnejšia cena. V prípade základného modelu je rozdiel súm 28 100 eur a 22 200 eur citeľnou úsporou.

Kto si potrpí na nádych luxusu (uprednostní Lexus pred Priusom), jazdí väčšinou v meste a preferuje kultivovanú jazdu pred športovou, ten by mal zvážiť Lexus CT 200h ako jedného z kandidátov na svoje auto.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Lexus CT 200h

Verzia

Premium

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 200/32 600/36 450

Motor

benzín; štvorvalec; 1798 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

73(99)/5200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

142/2 800 – 4 400

Výkon – kW(k) elektromotor

60(82)

Krút. Moment – (Nm) - elektromotor

207

Výkon kW(k) – celkový výkon systému

100(136)

Typ prevodovky/počet stupňov

E-CVT elektronicky riadená prevodovka s plynule meniteľným prevodom

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,3/nemerané

Stav tachometra (km)

7400

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,1/5,9

Objem palivovej nádrže (l)

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

nedojazdené po rezervu

Typ a rozmer pneumatík

Yokohama Decibel E70 215/45 r 17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1515/330

Objem batožinového priestoru (l)

275-985

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2600; 4350; 1765;1455

Motor

pocitovo chýba silnejší ťah, ale zaberá vo veľkom spektre otáčok (tento dojem môže byť vzbudený prevodovkou s plynule meniteľným prevodom); pri plnej akcelerácii neohúri zvukovým prejavom; počas plynulej jazdy je mimoriadne tichý

Prevodovka

automat radí dobre; plynulé pohnutie bez šklbnutia

Podvozok

dojem tvrdšieho podvozka majú na svedomí príplatkové 17“ kolesá a športové vzpery; dobre drží stopu, ale do mesta odporúčame menšie kolesá

Interiér

menšie odkladacie priestory vo dverách; dizajn interiéru na nás nepôsobil moderným dojmom, aj keď podstúpil drobné úpravy (nový volant, navigačný systém), kvalitou spracovania však nezaostáva

Posed vodiča a výhľad

dobrý výhľad, zvyknúť si na posed v Lexuse nám nerobilo žiadny problém, vyhovoval nám aj po niekoľkých hodinách šoférovania bez prestávky

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/ ovládač na stredovom paneli je pomerne intuitívny s potvrdzovaním pomocou jedného stlačenia

Jazyk auta/navigácie

eng/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

dobrá grafika

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie – LED; diaľkové – halogén; dobrý účinok najmä stretávacích svetiel

Odomykanie/vstup do auta

systém bezkľúčového nastupovania Smart Entry

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

v princípe dobré, ale niekedy šofér zavadí kolenom o palubnú dosku; vzadu sú užšie dvere

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie sedadiel vpredu; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; štyri oká na upevnenie nákladu; pomerne plytký batožinový priestor

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

nádrž má klasický uzáver; ostrekovač je prístupný; prahy dverí sú čisté


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.