Trio automobilov položilo v roku 1934 základný kameň značky v tridsiatych rokoch, keď sa Škoda stala najpredávanejšou značkou na domácom československom trhu a jednou z uznávaných automobiliek v Európe.
Automobilka predstavila všetky tri modely v priebehu niekoľkých mesiacov.
Namiesto dovtedy používaného rebrinového rámu bol u všetkých troch modelov použitý chrbticový rám. Škoda zaviedla nezávislé zavesenie kolies. V roku 1937 nasledovali motory s rozvodom OHV zhora zavesenými ventilmi.
Popular nesklamal svoje meno
Škoda Popular debutovala vo februári 1934 a po prvý krát mala popri numerickom označení aj vlastné meno.
Štvormiestny automobil sa nepredával iba ako sedan, ale aj ako dvojdverový "tudor" alebo ako polokabriolet. K dispozícii bolo aj dvojmiestne prevedenie roadster a dodávkové vozidlo.
Malý automobil, ktorý bol na trh uvedený s označením Škoda 418 Popular, bol spočiatku poháňaný agregátom s výkonom 18 konských síl so zdvihovým objemom 903 cm3. V tom istom roku pribudol väčší štvorvalcový motor s objemom 995 cm3 a výkonom 20 konských síl - Škoda 420 Popular.
V roku 1937 model získal nový štvorvalcový agregát s výkonom 27 konských síl a ventilovým rozvodom OHV. Maximálna rýchlosť dosahovala 100 km/h.
V roku 1938 nasledoval model Škoda Popular 1100 OHV. Motor s objemom 1.089 cm3 produkoval výkon 30 koní. V roku 1940 nasledovala Škoda Popular 1101 s výkonom 32 koní rad ďalších variantov.
Podstatným dôvodom veľkej obľuby modelu Škody Popular bola jeho spoľahlivosť.
V máji 1934 sa sedem mladých ľudí vydalo v troch vozidlách Škoda Popular na cestu z Prahy do Kalkaty. Bez technických porúch najazdili približne 11.000 kilometrov.
V januári 1936 sa Zdeněk Pohl a Jaroslav Hausman s dvojmiestnym Popularom Sport v prevedení roadster zúčastnili slávnej Rallye Monte Carlo. Popular sa hneď po prvýkrát umiestnil na druhom mieste vo svojej objemovej triede a na dvanástom mieste v celkovom hodnotení.
Povzbudená úspechom v tejto súťaži, predstavila značka mimoriadne športové modely pod menom Škoda Popular Sport "Monte Carlo". Označenie Monte Carlo požíva česká značka dodnes.
Rapid precestoval svet za 97 dní
V roku 1934 slávila svoju premiéru aj Škoda Rapid. Ako väčší súrodenec modelu Popular bol Rapid novým typom strednej triedy.
Pod kapotou pracoval štvorvalcový motor s objemom 1.195 cm3 a výkonom 26 konských síl. Vozidlá prvých sérií boli ponúkané ako dvojdverový tudor, štvordverový sedan alebo dvojdverový kabriolet.
Najčastejšie vyrábaná verzia mala agregát s objemom 1.386 cm3 a najsilnejší model, ktorý sa vyrábal až do roku 1947, mal motor s objemom 2.198 cm3.
Aj Rapid ukázal svoju spoľahlivosť a za 97 dní obišiel celý svet. Trasa Procházku a Kubiasa viedla cez Rusko, Perziu, indickú púšť, Čínu a Japonsko. Z krajiny vychádzajúceho slnka sa prepravili do USA a po precestovaní kontinentu sa opäť loďou vrátili do Európy.
Viac o tejto dobrodružnej ceste sa dočítate napríklad na stránkach Radia Praha.
V lete 1938 debutovala spoločne s modelom Škoda Popular 1100 OHV tiež nová Škoda Rapid 1500 OHV. Automobil mal štvorvalcový motor s objemom 1.558 cm3 a výkonom 42 konských síl.
Na vrchole ponuky stál aj v minulosti Superb
Sériová výroba vtedy najluxusnejšieho modelu nabehla v marci 1935. Pre civilný trh bolo do roku 1949 vyrobených celkom 600 vozidiel Škoda Superb.
Najpredávanejším variantom bola štvordverová limuzína so šiestimi bočnými oknami. V ponuke bol okrem tejto varianty aj štvordverový sedan a kabriolet.
Päť a pol metra dlhý automobil Škoda 640 Superb poháňal radový šesťvalec s objemom 2.492 cm3 a výkonom 55 konských síl. Motor spolupracoval so štvorstupňovou prevodovkou.
Vďaka zadnej náprave, odpruženej priečnou listovou pružinou, cestovala posádka veľmi pohodlne. Superb bol ako prvé vozidlo značky Škoda vybavený hydraulickými brzdami.
Ventilový rozvod OHV bol od roku 1938 nasadený aj v modeli Superb. Modernizovanú Škoda Superb 3000 poháňal radový šesťvalec s výkonom 80 konských síl, s ktorým voz dosahoval maximálnu rýchlosť 120 km/h.
Nasledoval Škoda Superb 4000. Na jej pohon slúžil osemvalcový motor s objemom 3.991 cm3 a výkonom 96 koní. Maximálna rýchlosť vozidla sa vyšplhala na 135 km/h.
Škoda Superb 4000 typ 919 vážila 2.180 kg. Česká značka však vyrobila len 10 kusov tohto výnimočného auta.