Žltý Citroen C4 Cactus sme prevetrali v ťažších podmienkach, než bude zrejme bežne jazdiť. Koncepcia auta s plastom polepenou ľahkou karosériou má niečo do seba.
Najmä konštrukčná jednoduchosť by mohla zabezpečiť sľubované nízke servisné náklady. Konkrétny testovací C4 Cactus je ukážkou toho, ako možno dobrú myšlienku zabiť prepchatou výbavou.

Ako uvidíte vo videu, takýto Cactus sám parkuje, má perfektnú navigáciu, automatizovanú prevodovku a pomerne silný naftový motor. Lenže tomu zodpovedá aj vysoká cena tesne pod dvadsať tisíc eur.
Pritom, model je v predaji od 12.290 eur s benzínovým motorom 1,2 Puretech (60kW) a so 16 palcovými pneumatikami.
Lepšia bude jednoduchšia verzia
Hoci základné obutie 205/55/R16 je pomerne široké k danému výkonu najmenšej motorizácie, rozhodne bude lepšie ako sedemnásťpalcové okrasné kolesá testovanej verzie.
Po natáčaní videa sme sa dostali do ťažšej situácie na rozbahnenej poľnej ceste, kde sa trakčný systém ukázal v najlepšom svetle.
Počkáme si na benzínový základ
Citroen C4 Cactus je auto s nápadom, výborným sedením vpredu a s dobrým výhľadom von. Dobre sa šoféruje, ale nechápame zbytočné výbavou prepchaté verzie s naftovým motorom a automatom.
Dúfam, že budeme môcť vyskúšať aj jednoduchšiu verziu, lebo myšlienka tohto auta nie je zlá.
Pôvodne sme totiž počuli o jednoduchom, ľahkom a takmer bezúdržbovom aute.