Prvú generáciu Mazdy MX-5 videla verejnosť na autosalóne v Chicagu, 9. februára 1989. V tom čase ešte stretávacie svetlá vyliezali z prednej kapoty, len keď svietili.
Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a Mazde sa podarilo predať vyše 431-tisíc vozidiel.
Spolu s druhou a treťou generáciou predala Mazda takmer 950 tisíc kusov modelu MX-5.
V knihe Guinnessových rekordov je Mazda zapísaná ako najpredávanejší roadster na svete.
Už nevyzerá ako auto pre „baby“
Novo predstavená Mazda MX-5 sa dizajnovo celkom zmenila. Aplikovaním vzhľadu jazyka Kodo (duša v pohybe) vznikol atraktívny automobil s ostrými črtami súčasných vozidiel Mazda.
Japonská značka dosiahla svoj cieľ a opäť pripravila ľahké auto, ktoré je dokonca o 100 kg ľahšie ako predchádzajúca generácia.
Dvojmiestny automobil má motor umiestnený pod prednou kapotou, uložený ešte viac smerom do stredu vozidla. Konštruktéri tak dosiahli rozloženie hmotnosti 50:50 medzi nápravy. Zároveň je ťažisko auta umiestnené ešte nižšie ako v minulosti.
Mazda znížila kapotu, „A“ stĺpiky sú posunuté viac dozadu a sú tenšie, čo by malo priniesť lepší výhľad na cestu a zvýšiť periférne vnímanie.
O motore zatiaľ len špekulujeme
Automobil je dlhý 3.915 mm čím podlieza hodnotu predchádzajúceho modelu. Šírka vozidla je 1.730 mm a výška len 1.235 mm.
Pohonná jednotka Skyactiv-G, umiestnená pozdĺžne, využíva priame vstrekovanie paliva. O jej objeme a výkone zatiaľ oficiálne informácie nehovoria. Podľa všetkého však Mazda použije štvorvalcový atmosférický dvojliter.
Vieme však že motor bude kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mazda MX-5 ostáva samozrejme verná pohonu zadných kolies. Mení sa posilňovač riadenia, ktorý bude v novom modeli elektrický.
Aj odľahčený podvozok využíva technológie Skyactiv a jeho základom sú dvojité priečne ramená vpredu a viacprvková náprava Multi-link vzadu.
Podľa slov predstaviteľov značky je zdokonalený aj brzdový systém. Mal by byť účinnejší, ponúkať veľkú rezervu a zároveň dobrú spätnú väzbu.
Interiér by mal byť tiež orientovaný na vodiča. Nebude chýbať posledná generácia multimediálneho a kontrolného systému Mazda HMI a MZD Connect.
Mazda MX-5 bude štandardne využívať 16 palcové disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 195/50 R16.