SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Mazda MX-5: najpredávanejší roadster sveta má svojho nástupcu

Nová generácia dvojdverového otvoreného auta je o 100 kg ľahšia a ostala verná pohonu zadnej nápravy.

(Zdroj: Mazda)

Prvú generáciu Mazdy MX-5 videla verejnosť na autosalóne v Chicagu, 9. februára 1989. V tom čase ešte stretávacie svetlá vyliezali z prednej kapoty, len keď svietili.

Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a Mazde sa podarilo predať vyše 431-tisíc vozidiel.

Spolu s druhou a treťou generáciou predala Mazda takmer 950 tisíc kusov modelu MX-5.

V knihe Guinnessových rekordov je Mazda zapísaná ako najpredávanejší roadster na svete.

Už nevyzerá ako auto pre „baby“

Novo predstavená Mazda MX-5 sa dizajnovo celkom zmenila. Aplikovaním vzhľadu jazyka Kodo (duša v pohybe) vznikol atraktívny automobil s ostrými črtami súčasných vozidiel Mazda.

Japonská značka dosiahla svoj cieľ a opäť pripravila ľahké auto, ktoré je dokonca o 100 kg ľahšie ako predchádzajúca generácia.

Dvojmiestny automobil má motor umiestnený pod prednou kapotou, uložený ešte viac smerom do stredu vozidla. Konštruktéri tak dosiahli rozloženie hmotnosti 50:50 medzi nápravy. Zároveň je ťažisko auta umiestnené ešte nižšie ako v minulosti.

Mazda znížila kapotu, „A“ stĺpiky sú posunuté viac dozadu a sú tenšie, čo by malo priniesť lepší výhľad na cestu a zvýšiť periférne vnímanie.

O motore zatiaľ len špekulujeme

Automobil je dlhý 3.915 mm čím podlieza hodnotu predchádzajúceho modelu. Šírka vozidla je 1.730 mm a výška len 1.235 mm.

Pohonná jednotka Skyactiv-G, umiestnená pozdĺžne, využíva priame vstrekovanie paliva. O jej objeme a výkone zatiaľ oficiálne informácie nehovoria. Podľa všetkého však Mazda použije štvorvalcový atmosférický dvojliter.

Vieme však že motor bude kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mazda MX-5 ostáva samozrejme verná pohonu zadných kolies. Mení sa posilňovač riadenia, ktorý bude v novom modeli elektrický.

Aj odľahčený podvozok využíva technológie Skyactiv a jeho základom sú dvojité priečne ramená vpredu a viacprvková náprava Multi-link vzadu.

Podľa slov predstaviteľov značky je zdokonalený aj brzdový systém. Mal by byť účinnejší, ponúkať veľkú rezervu a zároveň dobrú spätnú väzbu.

Interiér by mal byť tiež orientovaný na vodiča. Nebude chýbať posledná generácia multimediálneho a kontrolného systému Mazda HMI a MZD Connect.

Mazda MX-5 bude štandardne využívať 16 palcové disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 195/50 R16.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 083
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 317
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 551
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 743
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 660
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 760
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 624
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.