SME

Mazda MX-5: najpredávanejší roadster sveta má svojho nástupcu

Nová generácia dvojdverového otvoreného auta je o 100 kg ľahšia a ostala verná pohonu zadnej nápravy.

(Zdroj: Mazda)

Prvú generáciu Mazdy MX-5 videla verejnosť na autosalóne v Chicagu, 9. februára 1989. V tom čase ešte stretávacie svetlá vyliezali z prednej kapoty, len keď svietili.

Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a Mazde sa podarilo predať vyše 431-tisíc vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolu s druhou a treťou generáciou predala Mazda takmer 950 tisíc kusov modelu MX-5.

V knihe Guinnessových rekordov je Mazda zapísaná ako najpredávanejší roadster na svete.

Už nevyzerá ako auto pre „baby“

Novo predstavená Mazda MX-5 sa dizajnovo celkom zmenila. Aplikovaním vzhľadu jazyka Kodo (duša v pohybe) vznikol atraktívny automobil s ostrými črtami súčasných vozidiel Mazda.

SkryťVypnúť reklamu

Japonská značka dosiahla svoj cieľ a opäť pripravila ľahké auto, ktoré je dokonca o 100 kg ľahšie ako predchádzajúca generácia.

Dvojmiestny automobil má motor umiestnený pod prednou kapotou, uložený ešte viac smerom do stredu vozidla. Konštruktéri tak dosiahli rozloženie hmotnosti 50:50 medzi nápravy. Zároveň je ťažisko auta umiestnené ešte nižšie ako v minulosti.

Mazda znížila kapotu, „A“ stĺpiky sú posunuté viac dozadu a sú tenšie, čo by malo priniesť lepší výhľad na cestu a zvýšiť periférne vnímanie.

O motore zatiaľ len špekulujeme

Automobil je dlhý 3.915 mm čím podlieza hodnotu predchádzajúceho modelu. Šírka vozidla je 1.730 mm a výška len 1.235 mm.

Pohonná jednotka Skyactiv-G, umiestnená pozdĺžne, využíva priame vstrekovanie paliva. O jej objeme a výkone zatiaľ oficiálne informácie nehovoria. Podľa všetkého však Mazda použije štvorvalcový atmosférický dvojliter.

SkryťVypnúť reklamu

Vieme však že motor bude kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mazda MX-5 ostáva samozrejme verná pohonu zadných kolies. Mení sa posilňovač riadenia, ktorý bude v novom modeli elektrický.

Aj odľahčený podvozok využíva technológie Skyactiv a jeho základom sú dvojité priečne ramená vpredu a viacprvková náprava Multi-link vzadu.

Podľa slov predstaviteľov značky je zdokonalený aj brzdový systém. Mal by byť účinnejší, ponúkať veľkú rezervu a zároveň dobrú spätnú väzbu.

Interiér by mal byť tiež orientovaný na vodiča. Nebude chýbať posledná generácia multimediálneho a kontrolného systému Mazda HMI a MZD Connect.

Mazda MX-5 bude štandardne využívať 16 palcové disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 195/50 R16.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 910
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 514
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 799
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 906
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 788
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 758
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 442
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 408
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  3. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  4. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  5. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  6. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala
  7. Soňa Bulbeck: O čašníkoch, Ester a zrušených letoch...
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 110. /
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 428
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 206
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 115
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 709
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 494
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 749
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 743
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 298
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu