SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Mazda MX-5: najpredávanejší roadster sveta má svojho nástupcu

Nová generácia dvojdverového otvoreného auta je o 100 kg ľahšia a ostala verná pohonu zadnej nápravy.

(Zdroj: Mazda)

Prvú generáciu Mazdy MX-5 videla verejnosť na autosalóne v Chicagu, 9. februára 1989. V tom čase ešte stretávacie svetlá vyliezali z prednej kapoty, len keď svietili.

Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a Mazde sa podarilo predať vyše 431-tisíc vozidiel.

Spolu s druhou a treťou generáciou predala Mazda takmer 950 tisíc kusov modelu MX-5.

V knihe Guinnessových rekordov je Mazda zapísaná ako najpredávanejší roadster na svete.

Už nevyzerá ako auto pre „baby“

Novo predstavená Mazda MX-5 sa dizajnovo celkom zmenila. Aplikovaním vzhľadu jazyka Kodo (duša v pohybe) vznikol atraktívny automobil s ostrými črtami súčasných vozidiel Mazda.

Japonská značka dosiahla svoj cieľ a opäť pripravila ľahké auto, ktoré je dokonca o 100 kg ľahšie ako predchádzajúca generácia.

Dvojmiestny automobil má motor umiestnený pod prednou kapotou, uložený ešte viac smerom do stredu vozidla. Konštruktéri tak dosiahli rozloženie hmotnosti 50:50 medzi nápravy. Zároveň je ťažisko auta umiestnené ešte nižšie ako v minulosti.

Mazda znížila kapotu, „A“ stĺpiky sú posunuté viac dozadu a sú tenšie, čo by malo priniesť lepší výhľad na cestu a zvýšiť periférne vnímanie.

O motore zatiaľ len špekulujeme

Automobil je dlhý 3.915 mm čím podlieza hodnotu predchádzajúceho modelu. Šírka vozidla je 1.730 mm a výška len 1.235 mm.

Pohonná jednotka Skyactiv-G, umiestnená pozdĺžne, využíva priame vstrekovanie paliva. O jej objeme a výkone zatiaľ oficiálne informácie nehovoria. Podľa všetkého však Mazda použije štvorvalcový atmosférický dvojliter.

Vieme však že motor bude kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mazda MX-5 ostáva samozrejme verná pohonu zadných kolies. Mení sa posilňovač riadenia, ktorý bude v novom modeli elektrický.

Aj odľahčený podvozok využíva technológie Skyactiv a jeho základom sú dvojité priečne ramená vpredu a viacprvková náprava Multi-link vzadu.

Podľa slov predstaviteľov značky je zdokonalený aj brzdový systém. Mal by byť účinnejší, ponúkať veľkú rezervu a zároveň dobrú spätnú väzbu.

Interiér by mal byť tiež orientovaný na vodiča. Nebude chýbať posledná generácia multimediálneho a kontrolného systému Mazda HMI a MZD Connect.

Mazda MX-5 bude štandardne využívať 16 palcové disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 195/50 R16.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 684
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 607
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 852
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 340
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 181
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 763
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 116
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 132
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 670
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 072
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu