Mazda MX-5: najpredávanejší roadster sveta má svojho nástupcu

Nová generácia dvojdverového otvoreného auta je o 100 kg ľahšia a ostala verná pohonu zadnej nápravy.

(Zdroj: Mazda)

Prvú generáciu Mazdy MX-5 videla verejnosť na autosalóne v Chicagu, 9. februára 1989. V tom čase ešte stretávacie svetlá vyliezali z prednej kapoty, len keď svietili.

Úspech sa dostavil veľmi rýchlo a Mazde sa podarilo predať vyše 431-tisíc vozidiel.

Spolu s druhou a treťou generáciou predala Mazda takmer 950 tisíc kusov modelu MX-5.

V knihe Guinnessových rekordov je Mazda zapísaná ako najpredávanejší roadster na svete.

Už nevyzerá ako auto pre „baby“

Novo predstavená Mazda MX-5 sa dizajnovo celkom zmenila. Aplikovaním vzhľadu jazyka Kodo (duša v pohybe) vznikol atraktívny automobil s ostrými črtami súčasných vozidiel Mazda.

Japonská značka dosiahla svoj cieľ a opäť pripravila ľahké auto, ktoré je dokonca o 100 kg ľahšie ako predchádzajúca generácia.

Dvojmiestny automobil má motor umiestnený pod prednou kapotou, uložený ešte viac smerom do stredu vozidla. Konštruktéri tak dosiahli rozloženie hmotnosti 50:50 medzi nápravy. Zároveň je ťažisko auta umiestnené ešte nižšie ako v minulosti.

Mazda znížila kapotu, „A“ stĺpiky sú posunuté viac dozadu a sú tenšie, čo by malo priniesť lepší výhľad na cestu a zvýšiť periférne vnímanie.

O motore zatiaľ len špekulujeme

Automobil je dlhý 3.915 mm čím podlieza hodnotu predchádzajúceho modelu. Šírka vozidla je 1.730 mm a výška len 1.235 mm.

Pohonná jednotka Skyactiv-G, umiestnená pozdĺžne, využíva priame vstrekovanie paliva. O jej objeme a výkone zatiaľ oficiálne informácie nehovoria. Podľa všetkého však Mazda použije štvorvalcový atmosférický dvojliter.

Vieme však že motor bude kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Mazda MX-5 ostáva samozrejme verná pohonu zadných kolies. Mení sa posilňovač riadenia, ktorý bude v novom modeli elektrický.

Aj odľahčený podvozok využíva technológie Skyactiv a jeho základom sú dvojité priečne ramená vpredu a viacprvková náprava Multi-link vzadu.

Podľa slov predstaviteľov značky je zdokonalený aj brzdový systém. Mal by byť účinnejší, ponúkať veľkú rezervu a zároveň dobrú spätnú väzbu.

Interiér by mal byť tiež orientovaný na vodiča. Nebude chýbať posledná generácia multimediálneho a kontrolného systému Mazda HMI a MZD Connect.

Mazda MX-5 bude štandardne využívať 16 palcové disky kolies obuté do pneumatík s rozmerom 195/50 R16.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 496
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 157
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 127
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 640
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 567
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 730
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 460
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 746
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 363
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 183

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

ŠPORT

Českému brankárovi zapadol jazyk, život mu zachraňoval útočník súpera

Otras mozgu, zlomený a narazený zub, rozťatá pera. Tak skončil po zrážke Martin Berkovec. Nebyť zásahu súpera, mohol dopadnúť aj horšie.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

Neprehliadnite tiež

Lichtenštajnská firma predstavila elektromobil, do ktorého sa dolieva palivo

So 48-voltovým systémom bude bezpečnejší a ekonomickejší.

Auto, v ktorom smrteľne postrelili Tupaca Shakura, je na predaj

Čierne BMW 750iL, v ktorom v roku 1996 smrteľne postrelili amerického rappera a herca Tupaca Shakura, je na predaj za 1,5 milióna dolárov.

Volkswagen bol minulý rok ziskový, zarobil viac než 5 miliárd eur

Napriek emisnému škandálu sa nemeckej automobilke Volkswagen podarilo vrátiť v minulom roku do čiernych čísiel.

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop