Šéf dizajnu Jaguaru oživil legendu Mark 2

Za pôvodnými tvarmi sa ukrýva moderná technika. Projekt mal taký úspech, že vyrobia niekoľko kusov na predaj.

(Zdroj: CMC)

Aj v dnešnej dobe sa nájdu nadšenci, ktorí si snáď nikdy nezvyknú na tvary súčasných automobilov. Patrí medzi nich aj šéf dizajnu automobilky Jaguar, Ian Callum.

Pred vyše rokom sa Cullum spojil s prestížnou spoločnosťou Classic Motor Cars Limited (CMC), ktorá sa venuje reštaurovaniu historických vozidiel.

Z ich spolupráce vznikol redizajnovaný a kompletne prepracovaný pôvodný model Jaguar Mark 2. Automobil sa dostane aj do limitovanej výrobnej série s cenou okolo 450-tisíc eur.

Zdokonalili klasický dizajn

„Prepracoval som dizajn vozidla a CMC pripravili auto pre moje osobné využitie. Nebol som si istý, aký bude efekt, no výsledok ma ohromil. Som veľmi rád, že vznikne niekoľko ďalších kusov,“ nadšene sa vyjadril Ian Callum.

Novodobý projekt Mark 2 trval 18 mesiacov. Cieľom Iana Calluma a spoločnosti CMC bolo zachovať všetky pôvodné tvary vozidla, no doplniť ich o súčasný moderný nádych.

Výsledkom je auto s množstvom estetických a technických úprav. Podľa slov jeho tvorcov je praktické, spoľahlivé a príjemné na každodenné používanie.

Starý kabát ukrýva novú techniku

Pod kapotou novodobého Jaguaru Mark 2 pracuje upravený 4,3 litrový motor z modelu XK. Agregát spolupracuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.

V centre CMC komplexne prepracovali podvozok. Zavesenie kolies doplnili o nastaviteľné tlmiče.

Nadštandardné brzdy sa ukrývajú za 17-palcovými lúčovými diskami kolies s jednou centrálnou maticou.

V interiéri prevládajú klasické ovládače doplnené o vyklápateľnú 16-palcovú 16-centimetrovú dotykovú obrazovku. Nechýba výkonný audiosystém a sedadlá čalúnené do červenej kože.

Na záver Ian Callum dodáva: „Už pôvodný model bol vynikajúci. Chcel som ho ale ešte zdokonaliť, zjednodušiť vonkajší profil a vytvoriť spojenie krásy a výkonu.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.