Hoci súťaž pre Rasťa Chválu a Libora Hlisnikovského odštartovala až popoludní, jazdec priznal, že úvod bol náročný a chvíľu trvalo, kým sa dostal do tempa.
Na začiatku prvej rýchlostnej skúšky nebol dokonale koncentrovaný a prišli aj chyby.
Máme 20 trestných sekúnd
„Prakticky v každej skúške som niečo pokazil. Dostali sme penalizáciu 20 sekúnd za nesprávny prejazd spomaľovacích retardérov v prvom a druhom meranom úseku. Rozhodcovia faktu sledujú posunutie pneumatík bokom auta a mne sa to stalo dva krát“
„Až piaty, teda predposlený test dňa, ktorý sa už išiel za tmy, nám vyšiel lepšie, no začiatok bol komický. Liborovi zhasla na štarte lampička na čítanie a musel si svietiť provizórne baterkou, aby vedel čítať rozpis,“ povedal Rasťo Chvála v cieli sobotňajšej etapy.
Peugeot 208 R2 v Rasťových rukách mal na prvé kolo obuté mierne opotrebované ale iné pneumatiky než pred tým.
Mali inú zmes a boli použité už na inej rely. „Neboli celkom nové, ale sú zaujímavé. Ráno pôjdeme osvedčené Micheliny, pretože tieto sme dnes celkom zjazdili a už veľmi nedržali."
Sme tretí v triede
Naša posádka došla do cieľa prvej etapy košickej rely na 12. mieste v absolútnom poradí majstrovstiev Slovenska a treťom v triede 6.
„Penalizácia za posunuté pneumatiky v retardéroch bolí, lebo konkurenti sú rýchli a zbytočne sme stratili čas. Škoda odstúpenia Paliho Nagya, aj keď nám zahralo do karát. verím, že v nedeľu odštartuje,“ dodal Rasťo.
Peugeot 208 R2 funguje výborne aj zásluhou tímu Aspekta, ktorá venuje príprave auta veľkú pozornosť. práve spoľahlivosť je to, čo posádke Mihyring Rally teamu pomáha zbierať body.
Srnka doslova lieta
Triede 6 zatiaľ neohrozene vládnu Tomáš Ondrej (Srnka) s Adamom Gomorim. Na slovenské trate priviezli nový Opel Adam R2.
Pred štartom stihli auto vyskúšať i dobre nastaviť. Počas soboty boli najrýchlejší vo všetkých šiestich meraných úsekoch.
Rasťo s Liborom začali štvrtým časom, potom skončili dvakrát druhí za Ondrejom a do konca etapy stabilne dosahovali tretie časy za Tomášom Fuskom s Jakubom Slovákom (Peugeot 208 R2).
K lepšiemu výkonu chýba našej posádke Mihyring Rally Teamu dotiahnutie detailov a ešte vyššia koncentrácia šoféra.
V triede 6 videlo cieľ osem áut. Zajtra by mal nastúpiť aj Pavol Nagy, ktorého v sobotu zradila technika.
Atmosféra proti turbu
V absolútnom poradí sa o víťazstvo naťahujú Maďari. Norbert Herczig so Škodou Fabia S2000 celý deň naháňal Miklósa Kazára na Forde Fiesta R5, až ho napokon predbehol a nocuje na prvom mieste.
Duel je to zaujímavý aj z pohľadu techniky. Staršiu Fabiu poháňa atmosférický dvojliter, kým nová Fiesta má pod kapotou prepĺňanú jedna-šestku.
Zo Slovákov ide fantasticky Matrin Koči, ktorý nazbieral veľa skúseností v juniorských majstrovstvách sveta. S malým Citroenom DS3 R3T naháňa výkonnejšie autá a po prvom dni mu patrí výborná štvrtá priečka v hodnotení slovenského šampionátu.
Mini Jozefa Béreša juniora opäť raz vypovedalo službu a Igora Drotára výrazne pribrzdil defekt.
Tu nájdete kompletné výsledky prvej etapy.
V nedeľu začíname medzi obrubníkmi
„Zajtra musíme zvládnuť okruh pri Optime s množstvom obrubníkov a bude to dobré. Treba si tam dávať pozor, ale zároveň nesmieme ísť príliš pomaly, lebo potom sa jazdec ťažko koncentruje,“ skonštatoval navigátor Libor Hlisnikovský.
Okrem mestskej rýchlostnej skúšky, ktorá štartuje v nedeľu ráno o 8:40, sa posádky dvakrát predstavia na Bankove a Ružíne.
Súťaž skončí slávnostným dekorovaním najlepších na košickej Hlavnej ulici o pätnástej hodine.
Autor: Filip Garaj (Autožurnál)