Jaguar XE bude najdôležitejším modelom značky

Novinka je vážnym konkurentom pre sedany strednej triedy. Hliníkovú karosériu dopĺňa rad nových motorov a množstvo elektroniky.

(Zdroj: Jaguar)

Automobilka Jaguar v Londýne ukázala svoju novú nádej, Jaguar XE. Netají sa tým, že chce prebrať zákazníkov BMW radu 3, Audi A4 a Mercedesu C triedy.

Nové vozidlo je výsledkom investície približne 2 mld. eur, za ktorými stojí aj nová továreň na výrobu hliníkových karosérií a motoráreň novej generácie pohonných jednotiek Ingenium.

Konzervatívny a kreatívny zároveň

Ian Callum, človek stojaci na čele tímu dizajnérov Jaguaru, chcel pripraviť atraktívne vozidlo, ktoré by splnilo očakávania súčasných náročných zákazníkov.

Vzhľad vozidla zapadá medzi súčasné modely značky. Veľkú mriežku chladiča dopĺňajú mohutné otvory pre nasávanie vzuchu. Žiadne dizajnové výstrelky, len jednoduché a účelné tvary.

Podľa predbežných informácií je model XE dlhý 4.672 mm, široký 1.850 (bez zrkadiel) a vysoký 1.416 mm. Rázvor náprav má dĺžku 2.835 mm. Pohotovostná hmotnosť by sa mala pohybovať na úrovni od 1.474 kg.

Jaguar XE je o 20 % tuhší ako väčší model XF, čo dalo konštruktérom väčšiu slobodu pre vytvorenie ideálnej šoférskej pozície.

V budúcnosti aj vo verzii 4x4

Podvozok využíva dvojité zavesenie trojuholníkových ramien vpredu a viacprvkové zavesenie kolies vzadu. V kombinácii s adaptívnymi pružinami by mohlo ísť o veľmi dobrú kombináciu.

Posilňovač riadenia je elektrický s nastaviteľnou silou asistencie: Dynamic, Normal, Eco a Winter. Všetky štyri režimy sú súčasťou systému Jaguar Driver Control a majú vplyv na celkové správanie vozidla.

Staro-novou novinkou pre Jaguar je použitie novej šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Sekunduje jej automatická skriňa ZF s ôsmimi prevodovými stupňami.

V roku 2016 na trh príde aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Dovtedy si Jaguar XE musí vystačiť so špeciálnym systémom trakčnej a stabilizačnej kontroly Surface Programme Control (SPC). Jej základom sa stal systém „Terrain Response“ využívaný vozidlami Land Rover.

Systém SPC ovplyvňuje správanie motora, bŕzd a diferenciálu tak, aby zabezpečil čo najlepšiu trakciu na klzkom povrchu.

Jaguar tvrdí, že SPC je schopný zabezpečiť, aby celoročné pneumatiky mali v zime rovnako dobrú trakciu, ako zimné pneumatiky bez zapnutého systému SPC.

Na šesťvalcový motor nezabudli

Jaguar XE môže poháňať jeden zo šiestich motorov. Najslabší z nich – dvojlitrový naftový štvorvalec, má výkon 120 kW (163 k) a patrí do rodiny nových motorov Ingenium. Výkonovo síce neoslňuje, no vďaka krútiacemu momentu 380 Nm, dostupnému od 1.750 ot/min bude zastávať rolu základného agregát spoľahlivo.

Okrem slabšieho naftového motora sa do ponuky dostane rovnaký motor so zvýšeným výkonom a dva benzínové motory tiež s objemom dva litre.

Na vrchole ponuky bude stáť kompresorom prepĺňaný benzínový motor V6 s výkonom 250 kW (340 k) a 450 Nm, ktorý zabezpečí Jaguar XE zrýchlenie 0 – 100 km/h za 5,1 sekundy.

Sedíte nízko pri zemi

Jaguar si dal vraj mimoriadne záležať na pohodlnom nastupovaní napriek faktu, že posed vodiča je nízko nad zemou. Dvere nového modelu bude možné otvoriť do veľkého uhla.

Sme radi, že sa Jaguar nevydal cestou veľkého LCD panela namiesto klasických „mechanických budíkov“. Dizajn interiéru pôsobí jednoducho no zároveň dostatočne luxusne.

Batožinový priestor má objem 485 litrov a prístup k nemu je zabezpečený cez elektricky otvárané veko.

Praktickú stránku stránku ďalej zvyšujú samostatne sklopné operadlá zadných sedadiel (40:20:40).

O elektroniku nebude núdza

Tak ako sme očakávali, nový Jagur XE príde na trh so širokou ponukou elektronických asistentov.

Medzi zaujímavé prvky bude patriť stereoskopická kamera strážiaca premávku pred vozidlom, systém pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu, systém kontroly mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, parkovací asistent, HeadUp displej a ďalšie.

Na Wi-Fi hotspot sa môže pripojiť osem ľudí. Výkon základnej, šesťreproduktorovej audio-sústavy – 250 W prekonáva príplatkových 10 reproduktorov a výkon 380 W prémiového britského výrobcu Meridian.

Nový model sa do predaja dostane tesne po skončení októbrového parížskeho autosalónu. Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v máji budúceho roka. Jaguar XE bude dostupný v cene približne od 33.500 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.