SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Nový Renault Twingo má kufor vpredu i vzadu

Twingo s motorom vzadu má dva kufre, päť dverí, otočí sa na malom priestore a má byť bezpečnejší ako jeho predchodca.

(Zdroj: Renault)

Renault uviedol v stredu na Slovensko novú generáciu mestského modelu Twingo. Nové Twingo je opäť malé auto s motorom umiestneným na zadnej náprave.

Za zadnými sedadlami môže byť uložený jeden z dvojice malých trojvalcových benzínových motorov.

Hlavnou novinkou je relatívne jednoduchý kompaktný atmosférický motor 1,0 SCe so zdvihovým objemom 999 cm3 a výkonom 52 kW (70 k). Krútiaci moment 91 Nm roztáča zadné kolesá prostredníctvom manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC bude dostupná v septembri 2015.

Motor uložený za zadnými sedadlami

Trojvalcový atmosférický motor bude možné kombinovať do všetkých troch výbavových stupňov. Vozidlo s najlacnejšou výbavou (Life) bude k dispozícii od 7.990 eur.

Rovnako tri valce pracujú aj v známom prepĺňanom agregáte 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 135 Nm. Ten však bude dostupný len v najvyššom stupni výbavy a vozidlo s ním bude najdrahšie z ponuky (10.990 eur).

Motor Energy TCe 90 prichádza vo verzii s variabilným riadením VGR. Tento systém vyžaduje o pol otáčky volantu menej medzi dorazmi v porovnaní s verziou SCe 70.

Motor uložený v strede medzi zadnými kolesami je sklopený o 49 stupňov a podporený zavesením zadnej nápravy typu De Dion. Presun motora dozadu uvoľnil zavesenie prednej nápravy MacPherson od množstva konštrukčných obmedzení.

Twingo by malo mať presnejšie riadenie a lepšie kalibrovaný posilňovač riadenia než Twingo II.

Na kufor vpredu sme už zabudli

Lepšia obratnosť je vraj najväčšia výhoda vzadu uloženého motora, ktorý uvoľnil priestor vpredu.

Aj vďaka kolesám otáčajúcich sa do 45 stupňov je polomer otáčania len 4,3 metra.

S dĺžkou 3,59 metra je Twingo o 10 cm kratšie než jeho predchádzajúca verzia. Automobil stojí na rázvore náprav s dĺžkou 2,49 metra.

Kabína Twinga je o 33 cm dlhšia od palubnej dosky až po dvere batožinového priestoru, a to aj napriek tomu, že auto je celkovo o 10 cm kratšie ako jeho predchodca.

Obdĺžnikový batožinový priestor vzadu ponúka využiteľný objem 219 litrov, ku ktorým sa pridáva aj dodatočný priestor 52 litrov pod prednou kapotou.

Po sklopení operadiel zadných sedadiel (50:50) a predného sedadla umožní Twingo prevážať predmety dlhé 2,31 metra.

Renault vyrobí Twingo na mieru

Twingo, prvýkrát v histórii tohto modelového radu, prichádza s piatimi dverami a ukrytými kľučkami dverí.

Od druhého výbavového stupňa sú pre Twingo na výber tri vzory čalúnenia (modrý, sivý alebo červený). Športovejšiu atmosféru dodá balík Sport Pack, ktorého základom je kontrast červenej a čiernej v kombinácii koža/látka, športovejšie ladený materiál palubnej dosky a hliníkové kryty pedálov.

Nové Twingo ponúka dve možnosti multimediálnych systémov: nový systém R & GO využíva ako multimediálny systém s dotykovou obrazovkou váš smartfón (prípadne tablet). Druhé riešenie počíta so „zabudovaným tabletom“ R-Link Evolution.

Renault si dal v prípade Twinga záležať na najvyššej možnej miere personalizácie vozidla v rámci interiéru aj exteriéru.

Do ponuky sa dostali štyri tvary 15-palcových diskov a štyri dizajny zliatinových diskov kolies vo veľkosti 15 a 16 palcov.

Bezpečnosť podporia mechanické riešenia i elektronika

Napriek konštrukcii malého mestského auta, Renault sľubuje vysokú bezpečnosť. Tú by vzadu mali zvládnuť vystužené priečne nosníky, ktoré izolujú motor od kabíny. Výstuhy vpredu počítajú s nárazom až do rýchlosti 80 km/h.

Twingo sa na trh dostáva so štyrmi airbagmi a bezpečnostnými pásmi s obmedzovačom sily. Tri detské sedačky môžu byť vybavené trojbodovým systémom uchytenia ISOFIX a tiež ukotvením sedačky v kufri.

Ani Twingo nebude trpieť na nedostatok elektroniky a asistenčných systémov. Počítať môžeme s parkovacou kamerou, systémom varovania pred opustením jazdného pruhu, asistentom rozjazdu do kopca alebo kontrolou tlaku v pneumatikách.

Renault Twingo je vyrábaný vo výrobnom závode Novo Mesto v Slovinsku. V rámci spolupráce s Daimlerom bolo investovaných 450 miliónov eur. Modernizovaný závod umožní súbežné vyrábanie automobilov pre obe automobilky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 548
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 076
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 934
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 161
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 088
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 620
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Pellegrini.

Tam, kde Ficovi stačí jedna veta, musí Pellegrini zložito vysvetľovať.


12 h
Ilustračné foto.

Spoločná výroba elektriny je riešením aj pre bytové domy.


7. mar
Medici pomáhajú ukrajinskému vojakovi zranenému v boji pri Bachmute.

Kyjev sa spolieha aj na výcvik na Západe.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prieskumy už ukazujú, čo sa týždne šepkalo.


a 2 ďalší 6 h
reklama

Blogy SME

  1. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  2. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  3. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  4. Martin Šuraba: Symbol Radara
  5. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  6. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  7. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  8. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 900
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 111
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 678
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 185
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 953
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 486
  7. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 461
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 347
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu