Nový Renault Twingo má kufor vpredu i vzadu

Twingo s motorom vzadu má dva kufre, päť dverí, otočí sa na malom priestore a má byť bezpečnejší ako jeho predchodca.

(Zdroj: Renault)

Renault uviedol v stredu na Slovensko novú generáciu mestského modelu Twingo. Nové Twingo je opäť malé auto s motorom umiestneným na zadnej náprave.

Za zadnými sedadlami môže byť uložený jeden z dvojice malých trojvalcových benzínových motorov.

Hlavnou novinkou je relatívne jednoduchý kompaktný atmosférický motor 1,0 SCe so zdvihovým objemom 999 cm3 a výkonom 52 kW (70 k). Krútiaci moment 91 Nm roztáča zadné kolesá prostredníctvom manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC bude dostupná v septembri 2015.

Motor uložený za zadnými sedadlami

Trojvalcový atmosférický motor bude možné kombinovať do všetkých troch výbavových stupňov. Vozidlo s najlacnejšou výbavou (Life) bude k dispozícii od 7.990 eur.

Rovnako tri valce pracujú aj v známom prepĺňanom agregáte 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 135 Nm. Ten však bude dostupný len v najvyššom stupni výbavy a vozidlo s ním bude najdrahšie z ponuky (10.990 eur).

Motor Energy TCe 90 prichádza vo verzii s variabilným riadením VGR. Tento systém vyžaduje o pol otáčky volantu menej medzi dorazmi v porovnaní s verziou SCe 70.

Motor uložený v strede medzi zadnými kolesami je sklopený o 49 stupňov a podporený zavesením zadnej nápravy typu De Dion. Presun motora dozadu uvoľnil zavesenie prednej nápravy MacPherson od množstva konštrukčných obmedzení.

Twingo by malo mať presnejšie riadenie a lepšie kalibrovaný posilňovač riadenia než Twingo II.

Na kufor vpredu sme už zabudli

Lepšia obratnosť je vraj najväčšia výhoda vzadu uloženého motora, ktorý uvoľnil priestor vpredu.

Aj vďaka kolesám otáčajúcich sa do 45 stupňov je polomer otáčania len 4,3 metra.

S dĺžkou 3,59 metra je Twingo o 10 cm kratšie než jeho predchádzajúca verzia. Automobil stojí na rázvore náprav s dĺžkou 2,49 metra.

Kabína Twinga je o 33 cm dlhšia od palubnej dosky až po dvere batožinového priestoru, a to aj napriek tomu, že auto je celkovo o 10 cm kratšie ako jeho predchodca.

Obdĺžnikový batožinový priestor vzadu ponúka využiteľný objem 219 litrov, ku ktorým sa pridáva aj dodatočný priestor 52 litrov pod prednou kapotou.

Po sklopení operadiel zadných sedadiel (50:50) a predného sedadla umožní Twingo prevážať predmety dlhé 2,31 metra.

Renault vyrobí Twingo na mieru

Twingo, prvýkrát v histórii tohto modelového radu, prichádza s piatimi dverami a ukrytými kľučkami dverí.

Od druhého výbavového stupňa sú pre Twingo na výber tri vzory čalúnenia (modrý, sivý alebo červený). Športovejšiu atmosféru dodá balík Sport Pack, ktorého základom je kontrast červenej a čiernej v kombinácii koža/látka, športovejšie ladený materiál palubnej dosky a hliníkové kryty pedálov.

Nové Twingo ponúka dve možnosti multimediálnych systémov: nový systém R & GO využíva ako multimediálny systém s dotykovou obrazovkou váš smartfón (prípadne tablet). Druhé riešenie počíta so „zabudovaným tabletom“ R-Link Evolution.

Renault si dal v prípade Twinga záležať na najvyššej možnej miere personalizácie vozidla v rámci interiéru aj exteriéru.

Do ponuky sa dostali štyri tvary 15-palcových diskov a štyri dizajny zliatinových diskov kolies vo veľkosti 15 a 16 palcov.

Bezpečnosť podporia mechanické riešenia i elektronika

Napriek konštrukcii malého mestského auta, Renault sľubuje vysokú bezpečnosť. Tú by vzadu mali zvládnuť vystužené priečne nosníky, ktoré izolujú motor od kabíny. Výstuhy vpredu počítajú s nárazom až do rýchlosti 80 km/h.

Twingo sa na trh dostáva so štyrmi airbagmi a bezpečnostnými pásmi s obmedzovačom sily. Tri detské sedačky môžu byť vybavené trojbodovým systémom uchytenia ISOFIX a tiež ukotvením sedačky v kufri.

Ani Twingo nebude trpieť na nedostatok elektroniky a asistenčných systémov. Počítať môžeme s parkovacou kamerou, systémom varovania pred opustením jazdného pruhu, asistentom rozjazdu do kopca alebo kontrolou tlaku v pneumatikách.

Renault Twingo je vyrábaný vo výrobnom závode Novo Mesto v Slovinsku. V rámci spolupráce s Daimlerom bolo investovaných 450 miliónov eur. Modernizovaný závod umožní súbežné vyrábanie automobilov pre obe automobilky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 288
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 322
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 297
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 479
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 050
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 707
  7. Kam do tepla v januári? 1 992
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 806
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 648
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 999

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Alexej Fulmek: Do textu nikdy nezasiahnem, neviem, ako by som pomohol

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.