Nový Renault Twingo má kufor vpredu i vzadu

Twingo s motorom vzadu má dva kufre, päť dverí, otočí sa na malom priestore a má byť bezpečnejší ako jeho predchodca.

(Zdroj: Renault)

Renault uviedol v stredu na Slovensko novú generáciu mestského modelu Twingo. Nové Twingo je opäť malé auto s motorom umiestneným na zadnej náprave.

Za zadnými sedadlami môže byť uložený jeden z dvojice malých trojvalcových benzínových motorov.

Hlavnou novinkou je relatívne jednoduchý kompaktný atmosférický motor 1,0 SCe so zdvihovým objemom 999 cm3 a výkonom 52 kW (70 k). Krútiaci moment 91 Nm roztáča zadné kolesá prostredníctvom manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC bude dostupná v septembri 2015.

Motor uložený za zadnými sedadlami

Trojvalcový atmosférický motor bude možné kombinovať do všetkých troch výbavových stupňov. Vozidlo s najlacnejšou výbavou (Life) bude k dispozícii od 7.990 eur.

Rovnako tri valce pracujú aj v známom prepĺňanom agregáte 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 135 Nm. Ten však bude dostupný len v najvyššom stupni výbavy a vozidlo s ním bude najdrahšie z ponuky (10.990 eur).

Motor Energy TCe 90 prichádza vo verzii s variabilným riadením VGR. Tento systém vyžaduje o pol otáčky volantu menej medzi dorazmi v porovnaní s verziou SCe 70.

Motor uložený v strede medzi zadnými kolesami je sklopený o 49 stupňov a podporený zavesením zadnej nápravy typu De Dion. Presun motora dozadu uvoľnil zavesenie prednej nápravy MacPherson od množstva konštrukčných obmedzení.

Twingo by malo mať presnejšie riadenie a lepšie kalibrovaný posilňovač riadenia než Twingo II.

Na kufor vpredu sme už zabudli

Lepšia obratnosť je vraj najväčšia výhoda vzadu uloženého motora, ktorý uvoľnil priestor vpredu.

Aj vďaka kolesám otáčajúcich sa do 45 stupňov je polomer otáčania len 4,3 metra.

S dĺžkou 3,59 metra je Twingo o 10 cm kratšie než jeho predchádzajúca verzia. Automobil stojí na rázvore náprav s dĺžkou 2,49 metra.

Kabína Twinga je o 33 cm dlhšia od palubnej dosky až po dvere batožinového priestoru, a to aj napriek tomu, že auto je celkovo o 10 cm kratšie ako jeho predchodca.

Obdĺžnikový batožinový priestor vzadu ponúka využiteľný objem 219 litrov, ku ktorým sa pridáva aj dodatočný priestor 52 litrov pod prednou kapotou.

Po sklopení operadiel zadných sedadiel (50:50) a predného sedadla umožní Twingo prevážať predmety dlhé 2,31 metra.

Renault vyrobí Twingo na mieru

Twingo, prvýkrát v histórii tohto modelového radu, prichádza s piatimi dverami a ukrytými kľučkami dverí.

Od druhého výbavového stupňa sú pre Twingo na výber tri vzory čalúnenia (modrý, sivý alebo červený). Športovejšiu atmosféru dodá balík Sport Pack, ktorého základom je kontrast červenej a čiernej v kombinácii koža/látka, športovejšie ladený materiál palubnej dosky a hliníkové kryty pedálov.

Nové Twingo ponúka dve možnosti multimediálnych systémov: nový systém R & GO využíva ako multimediálny systém s dotykovou obrazovkou váš smartfón (prípadne tablet). Druhé riešenie počíta so „zabudovaným tabletom“ R-Link Evolution.

Renault si dal v prípade Twinga záležať na najvyššej možnej miere personalizácie vozidla v rámci interiéru aj exteriéru.

Do ponuky sa dostali štyri tvary 15-palcových diskov a štyri dizajny zliatinových diskov kolies vo veľkosti 15 a 16 palcov.

Bezpečnosť podporia mechanické riešenia i elektronika

Napriek konštrukcii malého mestského auta, Renault sľubuje vysokú bezpečnosť. Tú by vzadu mali zvládnuť vystužené priečne nosníky, ktoré izolujú motor od kabíny. Výstuhy vpredu počítajú s nárazom až do rýchlosti 80 km/h.

Twingo sa na trh dostáva so štyrmi airbagmi a bezpečnostnými pásmi s obmedzovačom sily. Tri detské sedačky môžu byť vybavené trojbodovým systémom uchytenia ISOFIX a tiež ukotvením sedačky v kufri.

Ani Twingo nebude trpieť na nedostatok elektroniky a asistenčných systémov. Počítať môžeme s parkovacou kamerou, systémom varovania pred opustením jazdného pruhu, asistentom rozjazdu do kopca alebo kontrolou tlaku v pneumatikách.

Renault Twingo je vyrábaný vo výrobnom závode Novo Mesto v Slovinsku. V rámci spolupráce s Daimlerom bolo investovaných 450 miliónov eur. Modernizovaný závod umožní súbežné vyrábanie automobilov pre obe automobilky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 808
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 842
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 112
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 619
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 806
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 236
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 140
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 088
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 069
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 969

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

KULTÚRA

Star Trek mával smiešne masky a triky. Na nových častiach sa však nešetrilo

Na Netflixe sú prvé epizódy po desiatich rokoch.

EKONOMIKA

Pozrite sa, koľko rokov pracovného života môžete ako Európan očakávať

Eurostat: Za 10 rokov stúpla dĺžka pracovného života v priemere o 1,8 roka.

Neprehliadnite tiež

Toto je 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.