SME
Štvrtok, 27. január, 2022 | Meniny má Bohuš

Nový Renault Twingo má kufor vpredu i vzadu

Twingo s motorom vzadu má dva kufre, päť dverí, otočí sa na malom priestore a má byť bezpečnejší ako jeho predchodca.

(Zdroj: Renault)

Renault uviedol v stredu na Slovensko novú generáciu mestského modelu Twingo. Nové Twingo je opäť malé auto s motorom umiestneným na zadnej náprave.

Za zadnými sedadlami môže byť uložený jeden z dvojice malých trojvalcových benzínových motorov.

Hlavnou novinkou je relatívne jednoduchý kompaktný atmosférický motor 1,0 SCe so zdvihovým objemom 999 cm3 a výkonom 52 kW (70 k). Krútiaci moment 91 Nm roztáča zadné kolesá prostredníctvom manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC bude dostupná v septembri 2015.

Motor uložený za zadnými sedadlami

Trojvalcový atmosférický motor bude možné kombinovať do všetkých troch výbavových stupňov. Vozidlo s najlacnejšou výbavou (Life) bude k dispozícii od 7.990 eur.

Rovnako tri valce pracujú aj v známom prepĺňanom agregáte 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 135 Nm. Ten však bude dostupný len v najvyššom stupni výbavy a vozidlo s ním bude najdrahšie z ponuky (10.990 eur).

Motor Energy TCe 90 prichádza vo verzii s variabilným riadením VGR. Tento systém vyžaduje o pol otáčky volantu menej medzi dorazmi v porovnaní s verziou SCe 70.

Motor uložený v strede medzi zadnými kolesami je sklopený o 49 stupňov a podporený zavesením zadnej nápravy typu De Dion. Presun motora dozadu uvoľnil zavesenie prednej nápravy MacPherson od množstva konštrukčných obmedzení.

Twingo by malo mať presnejšie riadenie a lepšie kalibrovaný posilňovač riadenia než Twingo II.

Na kufor vpredu sme už zabudli

Lepšia obratnosť je vraj najväčšia výhoda vzadu uloženého motora, ktorý uvoľnil priestor vpredu.

Aj vďaka kolesám otáčajúcich sa do 45 stupňov je polomer otáčania len 4,3 metra.

S dĺžkou 3,59 metra je Twingo o 10 cm kratšie než jeho predchádzajúca verzia. Automobil stojí na rázvore náprav s dĺžkou 2,49 metra.

Kabína Twinga je o 33 cm dlhšia od palubnej dosky až po dvere batožinového priestoru, a to aj napriek tomu, že auto je celkovo o 10 cm kratšie ako jeho predchodca.

Obdĺžnikový batožinový priestor vzadu ponúka využiteľný objem 219 litrov, ku ktorým sa pridáva aj dodatočný priestor 52 litrov pod prednou kapotou.

Po sklopení operadiel zadných sedadiel (50:50) a predného sedadla umožní Twingo prevážať predmety dlhé 2,31 metra.

Renault vyrobí Twingo na mieru

Twingo, prvýkrát v histórii tohto modelového radu, prichádza s piatimi dverami a ukrytými kľučkami dverí.

Od druhého výbavového stupňa sú pre Twingo na výber tri vzory čalúnenia (modrý, sivý alebo červený). Športovejšiu atmosféru dodá balík Sport Pack, ktorého základom je kontrast červenej a čiernej v kombinácii koža/látka, športovejšie ladený materiál palubnej dosky a hliníkové kryty pedálov.

Nové Twingo ponúka dve možnosti multimediálnych systémov: nový systém R & GO využíva ako multimediálny systém s dotykovou obrazovkou váš smartfón (prípadne tablet). Druhé riešenie počíta so „zabudovaným tabletom“ R-Link Evolution.

Renault si dal v prípade Twinga záležať na najvyššej možnej miere personalizácie vozidla v rámci interiéru aj exteriéru.

Do ponuky sa dostali štyri tvary 15-palcových diskov a štyri dizajny zliatinových diskov kolies vo veľkosti 15 a 16 palcov.

Bezpečnosť podporia mechanické riešenia i elektronika

Napriek konštrukcii malého mestského auta, Renault sľubuje vysokú bezpečnosť. Tú by vzadu mali zvládnuť vystužené priečne nosníky, ktoré izolujú motor od kabíny. Výstuhy vpredu počítajú s nárazom až do rýchlosti 80 km/h.

Twingo sa na trh dostáva so štyrmi airbagmi a bezpečnostnými pásmi s obmedzovačom sily. Tri detské sedačky môžu byť vybavené trojbodovým systémom uchytenia ISOFIX a tiež ukotvením sedačky v kufri.

Ani Twingo nebude trpieť na nedostatok elektroniky a asistenčných systémov. Počítať môžeme s parkovacou kamerou, systémom varovania pred opustením jazdného pruhu, asistentom rozjazdu do kopca alebo kontrolou tlaku v pneumatikách.

Renault Twingo je vyrábaný vo výrobnom závode Novo Mesto v Slovinsku. V rámci spolupráce s Daimlerom bolo investovaných 450 miliónov eur. Modernizovaný závod umožní súbežné vyrábanie automobilov pre obe automobilky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  2. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  3. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  4. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  5. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  10. Mecom ide na zelenú
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  3. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  6. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  9. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  10. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 8 736
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 710
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 597
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 582
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 412
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 2 779
  7. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 621
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 2 599
  9. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 2 497
  10. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 2 346
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nad štvrtou dávkou zatiaľ neuvažujeme.


a 1 ďalší 2 h
Ivan Korčok počas mimoriadneho zasadnutia Zahraničného výboru NR SR.

Prípadné vyslanie posíl aj na Slovensko je zatiaľ v rovine úvah.


TASR 4 h

Neprehliadnite tiež

Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


2 h
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


6 h
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan

Blogy SME

  1. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Porozmýšľajme o tom, ako rozmýšľame
  2. Anna Milanová: Minulá Jeseň... 2021
  3. Martina Hilbertová: Odborníci: Aj deti treba chrániť pred koronavírusom. Priebeh môže byť ľahký, následky vážne
  4. Rudolf Pado: Ochranársky marazmus alebo všetky víťazstvá sú dočasné a všetky prehry trvalé
  5. ADRA Slovensko: Postrehy o živote Rómov v Srbsku
  6. Katarína Mikolášová: Ostrov lásky sa kúpe v troch moriach (1. časť)
  7. Jozo Peric: Aj keď segment výletných lodí v pandémii mimoriadne utrpel, trhy mu stále veria
  8. Marián Lukáč: Blog č. 73- Asistované ukončenie života
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 11 487
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 10 643
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 6 117
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 583
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 4 991
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 027
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 4 000
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 3 990
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu