Nový Renault Twingo má kufor vpredu i vzadu

Twingo s motorom vzadu má dva kufre, päť dverí, otočí sa na malom priestore a má byť bezpečnejší ako jeho predchodca.

(Zdroj: Renault)

Renault uviedol v stredu na Slovensko novú generáciu mestského modelu Twingo. Nové Twingo je opäť malé auto s motorom umiestneným na zadnej náprave.

Za zadnými sedadlami môže byť uložený jeden z dvojice malých trojvalcových benzínových motorov.

Hlavnou novinkou je relatívne jednoduchý kompaktný atmosférický motor 1,0 SCe so zdvihovým objemom 999 cm3 a výkonom 52 kW (70 k). Krútiaci moment 91 Nm roztáča zadné kolesá prostredníctvom manuálnej päťstupňovej prevodovky.

Šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC bude dostupná v septembri 2015.

Motor uložený za zadnými sedadlami

Trojvalcový atmosférický motor bude možné kombinovať do všetkých troch výbavových stupňov. Vozidlo s najlacnejšou výbavou (Life) bude k dispozícii od 7.990 eur.

Rovnako tri valce pracujú aj v známom prepĺňanom agregáte 0,9 TCe s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 135 Nm. Ten však bude dostupný len v najvyššom stupni výbavy a vozidlo s ním bude najdrahšie z ponuky (10.990 eur).

Motor Energy TCe 90 prichádza vo verzii s variabilným riadením VGR. Tento systém vyžaduje o pol otáčky volantu menej medzi dorazmi v porovnaní s verziou SCe 70.

Motor uložený v strede medzi zadnými kolesami je sklopený o 49 stupňov a podporený zavesením zadnej nápravy typu De Dion. Presun motora dozadu uvoľnil zavesenie prednej nápravy MacPherson od množstva konštrukčných obmedzení.

Twingo by malo mať presnejšie riadenie a lepšie kalibrovaný posilňovač riadenia než Twingo II.

Na kufor vpredu sme už zabudli

Lepšia obratnosť je vraj najväčšia výhoda vzadu uloženého motora, ktorý uvoľnil priestor vpredu.

Aj vďaka kolesám otáčajúcich sa do 45 stupňov je polomer otáčania len 4,3 metra.

S dĺžkou 3,59 metra je Twingo o 10 cm kratšie než jeho predchádzajúca verzia. Automobil stojí na rázvore náprav s dĺžkou 2,49 metra.

Kabína Twinga je o 33 cm dlhšia od palubnej dosky až po dvere batožinového priestoru, a to aj napriek tomu, že auto je celkovo o 10 cm kratšie ako jeho predchodca.

Obdĺžnikový batožinový priestor vzadu ponúka využiteľný objem 219 litrov, ku ktorým sa pridáva aj dodatočný priestor 52 litrov pod prednou kapotou.

Po sklopení operadiel zadných sedadiel (50:50) a predného sedadla umožní Twingo prevážať predmety dlhé 2,31 metra.

Renault vyrobí Twingo na mieru

Twingo, prvýkrát v histórii tohto modelového radu, prichádza s piatimi dverami a ukrytými kľučkami dverí.

Od druhého výbavového stupňa sú pre Twingo na výber tri vzory čalúnenia (modrý, sivý alebo červený). Športovejšiu atmosféru dodá balík Sport Pack, ktorého základom je kontrast červenej a čiernej v kombinácii koža/látka, športovejšie ladený materiál palubnej dosky a hliníkové kryty pedálov.

Nové Twingo ponúka dve možnosti multimediálnych systémov: nový systém R & GO využíva ako multimediálny systém s dotykovou obrazovkou váš smartfón (prípadne tablet). Druhé riešenie počíta so „zabudovaným tabletom“ R-Link Evolution.

Renault si dal v prípade Twinga záležať na najvyššej možnej miere personalizácie vozidla v rámci interiéru aj exteriéru.

Do ponuky sa dostali štyri tvary 15-palcových diskov a štyri dizajny zliatinových diskov kolies vo veľkosti 15 a 16 palcov.

Bezpečnosť podporia mechanické riešenia i elektronika

Napriek konštrukcii malého mestského auta, Renault sľubuje vysokú bezpečnosť. Tú by vzadu mali zvládnuť vystužené priečne nosníky, ktoré izolujú motor od kabíny. Výstuhy vpredu počítajú s nárazom až do rýchlosti 80 km/h.

Twingo sa na trh dostáva so štyrmi airbagmi a bezpečnostnými pásmi s obmedzovačom sily. Tri detské sedačky môžu byť vybavené trojbodovým systémom uchytenia ISOFIX a tiež ukotvením sedačky v kufri.

Ani Twingo nebude trpieť na nedostatok elektroniky a asistenčných systémov. Počítať môžeme s parkovacou kamerou, systémom varovania pred opustením jazdného pruhu, asistentom rozjazdu do kopca alebo kontrolou tlaku v pneumatikách.

Renault Twingo je vyrábaný vo výrobnom závode Novo Mesto v Slovinsku. V rámci spolupráce s Daimlerom bolo investovaných 450 miliónov eur. Modernizovaný závod umožní súbežné vyrábanie automobilov pre obe automobilky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 859
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 621
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 443
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 060
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 982
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 589
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 775
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 195
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 019
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 707

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.