Nemecká značka Mercedes-Benz včera verejnosti odhalila najnovší prírastok do rodiny super športových vozidiel. Model Mercedes-AMG GT bude dostupný dvoch verziách: GT a GT S.
Obe verzie poháňa nový štvorlitrový V8 motor prepĺňaný bi-turbodúchadlom. Slabšia z nich, bez prívlastku S, ponúka výkon 340 kW (462 k) a krútiaci moment 600 Nm.
Výkonnejšia verzia GT S disponuje výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 650 Nm.
Obe verzie majú obmedzenú maximálnu rýchlosť, no napriek tomu prekročia 300 km/h.
Pohonná jednotka v obidvoch prípadoch spolupracuje s automatickou dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi stupňami. Krútiaci moment sa cez ňu dostáva na kolesá zadnej nápravy.
Technické údaje
Mercedes-AMG GT S | Mercedes-AMG GT | |
Objem motora | 3982 cm3 | 3982 cm3 |
Výkon | 375 kW (510 k) | 340 kW (462 k) |
Krútiaci moment | 650 Nm @ 1750-4750 ot.min. | 600 Nm @ 1600-5000 ot.min. |
Pohotovostná hmotnosť | 1570 – 1645 kg | 1540 – 1615 kg |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 3,8 s | 4,0 s |
Maximálna rýchlosť | 311 km/h | 304 km/h |
Rozmery (DxŠxV) | 4546 x 1939x 1289 mm |
V hlavnej úlohe hliník
Podľa dostupných informácií Mercedes-AMG GT stojí na zmenšenom hliníkovom šasi svojho predchodcu – modelu SLS AMG. Za svojich konkurentov považuje napríklad Porsche 911 Turbo, najvýkonnejšiu verziu Jaguaru F-Type alebo McLaren P13.
Posunutie do inej kategórie by mala odrážať aj cena, ktorá klesne približne o 40 percent.
Pohotovostná hmotnosť, pohybujúca sa na úrovni 1.600 kg, je rozložená medzi nápravy v pomere 47:53 (bez vodiča).
Vozidlo daného kalibru sa nezaobíde bez samosvorného diferenciálu. V prípade výkonnejšej verzie pôjde o elektronikou kontrolovanú verziu. Model AMG GT ostane verný jeho mechanickému variantu.
Dizajn posúďte vo veľkej galérii
Model AMG GT S dostane navyše aj tlmiče nastaviteľné v troch stupňoch a o 30 mm väčšie brzdové kotúče (390 mm vs. 360 mm). Pre obe verziu sú však k dispozícii aj príplatkové karbón-keramické kotúče s priemerom 402 mm vpredu a 360 mm vzadu.
Automobil bude využívať pneumatiky s rozmerom 265/35 R19 na prednej a 295/30 R20 na zadnej náprave.
Dizajn interiéru a exteriéru sa v prípade Mercedesu-AMG GT opisuje ťažko. Ide o umelecké dielo a je len na vás aké tvary preferujete.