SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Novou tvárou superšportových Mercedesov je model AMG GT

Mercedes-AMG GT v dvoch verziách a s výrazne nižšou cenou voči predchodcovi je pripravený konkurovať Porsche i McLarenu.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Nemecká značka Mercedes-Benz včera verejnosti odhalila najnovší prírastok do rodiny super športových vozidiel. Model Mercedes-AMG GT bude dostupný dvoch verziách: GT a GT S.

Obe verzie poháňa nový štvorlitrový V8 motor prepĺňaný bi-turbodúchadlom. Slabšia z nich, bez prívlastku S, ponúka výkon 340 kW (462 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Výkonnejšia verzia GT S disponuje výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 650 Nm.

Obe verzie majú obmedzenú maximálnu rýchlosť, no napriek tomu prekročia 300 km/h.

Pohonná jednotka v obidvoch prípadoch spolupracuje s automatickou dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi stupňami. Krútiaci moment sa cez ňu dostáva na kolesá zadnej nápravy.

Technické údaje

Mercedes-AMG GT S

Mercedes-AMG GT

Objem motora

3982 cm3

3982 cm3

Výkon

375 kW (510 k)

340 kW (462 k)

Krútiaci moment

650 Nm @ 1750-4750 ot.min.

600 Nm @ 1600-5000 ot.min.

Pohotovostná hmotnosť

1570 – 1645 kg

1540 – 1615 kg

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

3,8 s

4,0 s

Maximálna rýchlosť

311 km/h

304 km/h

Rozmery (DxŠxV)

4546 x 1939x 1289 mm

V hlavnej úlohe hliník

Podľa dostupných informácií Mercedes-AMG GT stojí na zmenšenom hliníkovom šasi svojho predchodcu – modelu SLS AMG. Za svojich konkurentov považuje napríklad Porsche 911 Turbo, najvýkonnejšiu verziu Jaguaru F-Type alebo McLaren P13.

Posunutie do inej kategórie by mala odrážať aj cena, ktorá klesne približne o 40 percent.

Pohotovostná hmotnosť, pohybujúca sa na úrovni 1.600 kg, je rozložená medzi nápravy v pomere 47:53 (bez vodiča).

Vozidlo daného kalibru sa nezaobíde bez samosvorného diferenciálu. V prípade výkonnejšej verzie pôjde o elektronikou kontrolovanú verziu. Model AMG GT ostane verný jeho mechanickému variantu.

Dizajn posúďte vo veľkej galérii

Model AMG GT S dostane navyše aj tlmiče nastaviteľné v troch stupňoch a o 30 mm väčšie brzdové kotúče (390 mm vs. 360 mm). Pre obe verziu sú však k dispozícii aj príplatkové karbón-keramické kotúče s priemerom 402 mm vpredu a 360 mm vzadu.

Automobil bude využívať pneumatiky s rozmerom 265/35 R19 na prednej a 295/30 R20 na zadnej náprave.

Dizajn interiéru a exteriéru sa v prípade Mercedesu-AMG GT opisuje ťažko. Ide o umelecké dielo a je len na vás aké tvary preferujete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 512
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 046
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 933
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 368
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 087
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 606
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  2. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  3. Martin Šuraba: Symbol Radara
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  5. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  6. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  7. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  8. Aliancia NIE RAKOVINE: Pomáhame. Aj vďaka vám.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 883
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 163
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 728
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 250
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 067
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 485
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 343
  8. Ján Valchár: Lúza znova útočí alebo Ako Prigožin kandidoval za prezidenta 2 206
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu