SME

Novou tvárou superšportových Mercedesov je model AMG GT

Mercedes-AMG GT v dvoch verziách a s výrazne nižšou cenou voči predchodcovi je pripravený konkurovať Porsche i McLarenu.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Nemecká značka Mercedes-Benz včera verejnosti odhalila najnovší prírastok do rodiny super športových vozidiel. Model Mercedes-AMG GT bude dostupný dvoch verziách: GT a GT S.

Obe verzie poháňa nový štvorlitrový V8 motor prepĺňaný bi-turbodúchadlom. Slabšia z nich, bez prívlastku S, ponúka výkon 340 kW (462 k) a krútiaci moment 600 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkonnejšia verzia GT S disponuje výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 650 Nm.

Obe verzie majú obmedzenú maximálnu rýchlosť, no napriek tomu prekročia 300 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonná jednotka v obidvoch prípadoch spolupracuje s automatickou dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi stupňami. Krútiaci moment sa cez ňu dostáva na kolesá zadnej nápravy.

Načítavam video...

Technické údaje

Mercedes-AMG GT S

Mercedes-AMG GT

Objem motora

3982 cm3

3982 cm3

Výkon

375 kW (510 k)

340 kW (462 k)

Krútiaci moment

650 Nm @ 1750-4750 ot.min.

600 Nm @ 1600-5000 ot.min.

Pohotovostná hmotnosť

1570 – 1645 kg

1540 – 1615 kg

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

3,8 s

4,0 s

Maximálna rýchlosť

311 km/h

304 km/h

Rozmery (DxŠxV)

4546 x 1939x 1289 mm

V hlavnej úlohe hliník

Podľa dostupných informácií Mercedes-AMG GT stojí na zmenšenom hliníkovom šasi svojho predchodcu – modelu SLS AMG. Za svojich konkurentov považuje napríklad Porsche 911 Turbo, najvýkonnejšiu verziu Jaguaru F-Type alebo McLaren P13.

Posunutie do inej kategórie by mala odrážať aj cena, ktorá klesne približne o 40 percent.

Pohotovostná hmotnosť, pohybujúca sa na úrovni 1.600 kg, je rozložená medzi nápravy v pomere 47:53 (bez vodiča).

Vozidlo daného kalibru sa nezaobíde bez samosvorného diferenciálu. V prípade výkonnejšej verzie pôjde o elektronikou kontrolovanú verziu. Model AMG GT ostane verný jeho mechanickému variantu.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn posúďte vo veľkej galérii

Model AMG GT S dostane navyše aj tlmiče nastaviteľné v troch stupňoch a o 30 mm väčšie brzdové kotúče (390 mm vs. 360 mm). Pre obe verziu sú však k dispozícii aj príplatkové karbón-keramické kotúče s priemerom 402 mm vpredu a 360 mm vzadu.

Automobil bude využívať pneumatiky s rozmerom 265/35 R19 na prednej a 295/30 R20 na zadnej náprave.

Dizajn interiéru a exteriéru sa v prípade Mercedesu-AMG GT opisuje ťažko. Ide o umelecké dielo a je len na vás aké tvary preferujete.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 752
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 430
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 111
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 772
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 641
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 622
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 007
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 481
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 721
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 388
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 341
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 090
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 508
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu