Popri najvýkonnejších traktoroch aj Bugatti Veyron bledne závisťou

Turbo Traktor vás na diaľnici s prehľadom predbehne. Obrovské motory disponujú výkonom aj viac ako 1000 konských síl.

(Zdroj: Norrhyttan (Youtube))

Vo Švédsku si povedali, že traktor nemusí byť pomalý pracovný stroj. Po zásadných úpravách má problém udržať sa aj v limitoch diaľničných rýchlostí.

Traktor označený menom Terror pripravila švédska spoločnosť Vianor. Použili stroj Volvo z roku 1956, ktorému transplantovali prepĺňaný benzínový motor T5 z Volva 850.

Driftovanie s traktorom nie je problém

Päťvalcový motor so zdvihovým objemom 2.319 cm3 produkuje výkon 168 kW (225 k) a 340 Nm krútiaceho momentu.

Volvu 850 T5 umožnil tento motor prekonať z pokoja hranicu 100 km/h za 6,4 sekundy a šprintovať maximálnou rýchlosťou 234 km/h.

Aby mohol takto nadopovaný traktor predvádzať akrobatické kúsky, vodič môže brzdiť samostatne pravé i ľavé zadné koleso. Snáď nikoho neprekvapí, že Traktor Terror skončil aj prevrátený naboku.

Švédi však nezapreli zmysel pre bezpečnosť a tak bol Traktor Terror vybavený oceľovou bezpečnostnou klietkou.

Výkon 1000 koní traktor doslova prevracia

Súčasný traktor však nie je prvým počinom nadšencov vo Švédsku. Predchádzajúci "model" pripravili pred dvoma rokmi a bol rovnako zaujímavý. Oba modely sú však len slabým odvarom toho, čoho sú Švédi skutočne schopní.

Minulý rok severania predviedli dinosaura medzi traktormi. Vidlicový dvanásťvalcový motor so zdvihovým objemom 38,8 litra a výkonom rovných 1.000 konských síl, by mohol bez problémov poháňať loď.

Traktor pre svoj obrovský krútiaci moment v podstate nie je schopný pohýnať sa bez nadvihnutia predných kolies. O zošliapnutí plynového pedálu na podlahu ani nemôže byť reč.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.