Na Slovensku je platný zákon, ktorý nám aj počas dňa predpisuje svietiť stretávacími svetlami alebo svetlami pre denné svietenie. Denné svietenie – správne denné prevádzkové svietidlá, sú dnes súčasťou takmer všetkých nových vozidiel.
Cieľom LED denného svietenia je nahradiť svetlo stretávacích svetlometov a zároveň znížiť energetickú spotrebu vozidla cez deň.
Zákon: Za zníženej viditeľnosti
Spôsob použitia denného svietenia bližšie definuje Zákon o cestnej premávke (§ 32).
(1) Vozidlo musí mať počas jazdy rozsvietené stretávacie svetlomety alebo im na roveň postavené osvetlenie; to neplatí pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené svietidlá počas zníženej viditeľnosti. Za nezníženej viditeľnosti môžu byť na vozidle namiesto stretávacích svetlometov rozsvietené denné prevádzkové svietidlá, ak je nimi vozidlo vybavené.
...
(3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa.
(4) Vodič smie jazdiť aj s parkovacími alebo obrysovými svietidlami, ak má súčasne rozsvietené stretávacie svetlomety alebo diaľkové svetlomety, alebo predné svetlomety do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené.
Denné svetlá môžu byť namontované aj na vozidlá, ktoré nimi pôvodne nedisponovali. Nemusia byť zapísané v osvedčení o evidencii, no musia byť na toto použitie schválené a namontované podľa vybranej normy.
Aj automatické denné svetlá treba kontrolovať
Jesenné obdobie so sebou prináša aj vznik ranných hmiel, ktoré sa neraz rozplynú až okolo desiatej hodiny dopoludnia. Problém tvoria najmä úseky ciest okolo vodných tokov.
Denné svetlá by mali byť zapínané automaticky. Prepínanie medzi klasickými stretávacími a dennými svetlami realizuje svetelný senzor alebo vodič sám.
Oba prípady so sebou prinášajú riziko, že budeme svietiť dennými svetlami aj za zníženej viditeľnosti, medzi ktoré hmla rozhodne patrí. S takouto situáciou sa stretávame na cestách stále častejšie.
Vozidlo je v takom prípade zle viditeľné z prednej i zadnej strany, pretože autám s denným svietením vo väčšine prípadov nesvietia ani zadné obrysové svetlá.
Problémom sú najmä hmly, nad ktorými už svieti slnko a vytvára dostatok svetla pre senzor v aute. Ten následne zhasne svetlá stretávacie (alebo ich vôbec nerozsvieti). V takýchto prípadoch by mal vodič rozsvietiť klasické stretávacie svetlá ručne, aby bol viditeľný a neohrozoval seba ani ostatných.