SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Opel Adam je ako mini crossover štýlovejší. Nedostatky si nevšimnete

Adam Rocks rozhodne nie je lacný, no jeho vzhľad si prispôsobíte podľa svojej chuti. Nový trojvalec je mimoriadne tichý, podvozok tuhý a pokojný.

(Zdroj: Martin Vosko)

Do najväčšieho mesta troch pobaltských štátov sme cestovali za oplastovaným Adamom, ktorý má splniť predstavy zákazníkov o trojdverovom vozidle typu mini crossover.

Opel Adam Rocks naše očakávania rýchlo prekonal. Opel neupravil malého Adama na kolene, ale dal si záležať, aby nepôsobil prvoplánovo a nesklamal ani po prvých kilometroch za volantom.

Prispôsobí sa mužom i ženám

Hlavným rozdielom voči klasickému Adamovi je výrazné plastové lemovanie blatníkov aj podbehov dverí a zvýšená svetlá výška o 15 mm na celkových 140 mm.

Adam Rocks je robustnejší, svalnatejší a táto premena mu pristane. Pod jeho blatníkmi sa točia, na pomery mini auta, obrovské 18 palcové príplatkové kolesá. Štandardný rozmer je len o jeden palec menší.

Automobilka pripravila Adam Rocks tak, aby sa páčil mužom i ženám. Počet vonkajších farebných kombinácií karosérie, stĺpikov a strechy sú takmer neobmedzené.

Vzhľad automobilu môžu zmeniť ďalšie farebné detaily ako napríklad lišta v maske chladiča alebo farebné kryty zrkadiel.

Opel Adam Rocks prichádza na trh s novou plátennou rolovacou strechou ovládanou elektricky, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy.

Náš názor

Opel Adam Rocks vyzerá v skutočnosti ešte lepšie ako na fotografiách. Dobrý dojem potvrdzuje aj zblízka. Exteriérové plasty nepôsobia lacno a aj vďaka obrovským kolesám vyzerá vozidlo prémiovo.

Motor chválime rovnako ako výrobca

Nemci pripravili novú prepĺňanú pohonnú jednotku s troma valcami a zdvihovým objemom 999 cm3, ktorá bude predávaná ako najmodernejšia a najvýkonnejšia motorizácia.

Predstavitelia značky zdôrazňujú, že chceli pripraviť kultivovaný a tichý motor.

Pre Opel Adam Rocks bude motor 1.0 Ecotec k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch. Slabšie naladenie ponúkne 66 kW (90 k) a 170 Nm krútiaceho momentu.

Silnejšia verzia motora má výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 170 Nm je dostupný od 1.800 do 4.500 otáčok za minútu.

Druhou novinkou je nová šesťstupňová manuálna prevodovka, dodávaná výhradne v kombinácii s jedným z nových trojvalcových motorov.

Náš názor

Všetky prezentované kusy boli vybavené silnejším trojvalcovým motorom. Ten skutočne prekvapil tichým chodom, ktorý nekazia žiadne vibrácie na voľnobehu. V štandardnom pracovnom spektre otáčok je zvuk motora len v pozadí a takmer ho nepočuť.

Po zošliapnutí plynu prekvapí chuťou ťahať a otáčky rastú veľmi rýchlo. Súvisia s tým aj relatívne krátke prevodové stupne novej prevodovky. Už pri 75 km/h sme bez problémov radili šiesty prevodový stupeň.

Presnosť chodu radiacej páky je pre dané auto dostatočná, no priestor pre ďalšie zdokonalenie tu stále je.

Hodnotiť spotrebu budeme môcť až počas testovania na našich cestách.

Veľké kolesá si berú svoju daň

Podvozok Adama Rocks potvrdzuje vyššiu nadobúdaciu cenu auta. Je dobre predvídateľný, tvrdší a zvláda aj 18 palcové pneumatiky s nízkym profilom.

Kolesá podporia auto na dobrej ceste, no mestské koľaje sa prejavia ťahaním volantu. Za štýl sa skrátka platí.

Väčšie nerovnosti nespôsobia veľké prepruženie a v aute sa prejavia primerane, bez „gumových zvukov“. Vďaka tvrdšiemu podvozku sa nový mini crossover nenakláňa viac ako by ste čakali aj napriek tomu, že je vyšší ako klasický model.

Myslíme si, že Adamovi budú stačiť 17 palcové pneumatiky s o niečo vyšším profilom. Podvozok získa na komforte a zákruty bude vykrajovať rovnako dobre.

Interiér spája nové riešenia so známymi prvkami

Opel Adam Rocks preberá interiér štandardného Adama. Stále pôsobí príťažlivo, hoci kombinuje nové prvky s ovládacími a zobrazovacími prvkami, ktoré dôverne poznáme z predchádzajúcich modelov značky.

Aj nová šesťstupňová prevodovka využíva radiacu páku, ktorá slúži aj v starších generáciách modelu Astra.

Nový Adam aj Adam Rocks by si vzhľadom na celkový štýl interiéru zaslúžili nové páčky pod volantom, viac prispôsobené dizajnu interiéru. Privítali by sme aj zmenu ovládania palubného počítača – kolískový prepínač na ľavej páčke nám subjektívne nevyhovuje.

Podobná situácia je v spôsobe zobrazovanie informácií pred vodičom. Adam využíva čierny displej s rastrovým zobrazovaním. Takýto prvok je funkčný, no technologicky prekonaný.

Pekne spracované sedadlá kazí len neprimerane krátky sedák. Na strane spolujazdca to nevadí, no vodič má na posed vyššie nároky.

Musíme však zopakovať, že interiér ako taký sa nám páči a je spracovaný poctivo.

Kufor je len ako väčšia kabelka

Napriek tomu, že ide o malé mestské auto, na krátkych trasách odvezie štyroch dospelých cestujúcich.

Je nutné sa však na všetkých miestach uskromniť tak, aby predné operadlá netlačili cestujúcim vzadu do kolien.

Ak si vyberiete mini auto, mali by ste počítať s tým, že objem kufra bude zodpovedať celkovej veľkosti auta.

Adam ponúka po plató kufra objem 170 litrov. Jeho tvar je však bez výstupkov a dostatočne hlboký. Vyššiu nakladaciu hranu v tomto type vozidla kritizovať nebudeme.

Po sklopení zadných operadiel môže kapacita kufra narásť na 663 litrov.

Náš názor

Opel Adam Rocks prekonal naše očakávania na celkové spracovanie a vzhľad štýlového vozidla. Myslíme si, že mladým ľuďom, ktorým je určený, sa bude páčiť. Predpokladáme však, že tak ako doteraz, si ho budú kupovať viac ženy ako muži.

Rozhodne to však nie je výhradne „ženské autíčko“.

Trojvalcový prepĺňaný motor 1.0 Ecotec je atraktívny agregát a v spojení s novou manuálnou prevodovkou tvorí ideálne pohonné ústrojenstvo pre malé mestské auto.

Martin Vosko

Technické parametre

Motor a prevodovka

1.0 Ecotec (66)

1.0 Ecotec (85)

Emisná norma

Euro 6

Euro 6

Palivo

Benzín

Benzín

Počet valcov

3

3

Zdvihový objem

999 cm3

999 cm3

Výkon

66 kW (90 k) pri 4.000 ot/min

85 kW (115 k) pri 5.200 ot/min

Krútiaci moment

170 Nm (1.800 až 3.700 ot./min.)

170 Nm (1.800 až 4.500 ot.min.)

Prevodovka

Manuálna - 6 stupňov

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka

3.747 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.493 mm

Rázvor náprav

2.311 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.156 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.510 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

354 kg

Objem palivovej nádrže

35 l

Dynamické parametre a spotreba

Maximálna rýchlosť

180 km/h

196 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

11,9 s

9,9 s

Spotreba v meste

5,5 l

6,3 l

Spotreba mimo mesta

3,9 l

4,4 l

Kombinovaná spotreba

4,5 l

5,1 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 765
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 168
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 602
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 980
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 337
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 113
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu