SME

Opel Adam je ako mini crossover štýlovejší. Nedostatky si nevšimnete

Adam Rocks rozhodne nie je lacný, no jeho vzhľad si prispôsobíte podľa svojej chuti. Nový trojvalec je mimoriadne tichý, podvozok tuhý a pokojný.

(Zdroj: Martin Vosko)

Do najväčšieho mesta troch pobaltských štátov sme cestovali za oplastovaným Adamom, ktorý má splniť predstavy zákazníkov o trojdverovom vozidle typu mini crossover.

Opel Adam Rocks naše očakávania rýchlo prekonal. Opel neupravil malého Adama na kolene, ale dal si záležať, aby nepôsobil prvoplánovo a nesklamal ani po prvých kilometroch za volantom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prispôsobí sa mužom i ženám

Hlavným rozdielom voči klasickému Adamovi je výrazné plastové lemovanie blatníkov aj podbehov dverí a zvýšená svetlá výška o 15 mm na celkových 140 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Adam Rocks je robustnejší, svalnatejší a táto premena mu pristane. Pod jeho blatníkmi sa točia, na pomery mini auta, obrovské 18 palcové príplatkové kolesá. Štandardný rozmer je len o jeden palec menší.

Automobilka pripravila Adam Rocks tak, aby sa páčil mužom i ženám. Počet vonkajších farebných kombinácií karosérie, stĺpikov a strechy sú takmer neobmedzené.

Vzhľad automobilu môžu zmeniť ďalšie farebné detaily ako napríklad lišta v maske chladiča alebo farebné kryty zrkadiel.

Opel Adam Rocks prichádza na trh s novou plátennou rolovacou strechou ovládanou elektricky, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy.

Náš názor

Opel Adam Rocks vyzerá v skutočnosti ešte lepšie ako na fotografiách. Dobrý dojem potvrdzuje aj zblízka. Exteriérové plasty nepôsobia lacno a aj vďaka obrovským kolesám vyzerá vozidlo prémiovo.

SkryťVypnúť reklamu

Motor chválime rovnako ako výrobca

Nemci pripravili novú prepĺňanú pohonnú jednotku s troma valcami a zdvihovým objemom 999 cm3, ktorá bude predávaná ako najmodernejšia a najvýkonnejšia motorizácia.

Predstavitelia značky zdôrazňujú, že chceli pripraviť kultivovaný a tichý motor.

Pre Opel Adam Rocks bude motor 1.0 Ecotec k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch. Slabšie naladenie ponúkne 66 kW (90 k) a 170 Nm krútiaceho momentu.

Silnejšia verzia motora má výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 170 Nm je dostupný od 1.800 do 4.500 otáčok za minútu.

Druhou novinkou je nová šesťstupňová manuálna prevodovka, dodávaná výhradne v kombinácii s jedným z nových trojvalcových motorov.

Náš názor

Všetky prezentované kusy boli vybavené silnejším trojvalcovým motorom. Ten skutočne prekvapil tichým chodom, ktorý nekazia žiadne vibrácie na voľnobehu. V štandardnom pracovnom spektre otáčok je zvuk motora len v pozadí a takmer ho nepočuť.

SkryťVypnúť reklamu

Po zošliapnutí plynu prekvapí chuťou ťahať a otáčky rastú veľmi rýchlo. Súvisia s tým aj relatívne krátke prevodové stupne novej prevodovky. Už pri 75 km/h sme bez problémov radili šiesty prevodový stupeň.

Presnosť chodu radiacej páky je pre dané auto dostatočná, no priestor pre ďalšie zdokonalenie tu stále je.

Hodnotiť spotrebu budeme môcť až počas testovania na našich cestách.

Veľké kolesá si berú svoju daň

Podvozok Adama Rocks potvrdzuje vyššiu nadobúdaciu cenu auta. Je dobre predvídateľný, tvrdší a zvláda aj 18 palcové pneumatiky s nízkym profilom.

Kolesá podporia auto na dobrej ceste, no mestské koľaje sa prejavia ťahaním volantu. Za štýl sa skrátka platí.

Väčšie nerovnosti nespôsobia veľké prepruženie a v aute sa prejavia primerane, bez „gumových zvukov“. Vďaka tvrdšiemu podvozku sa nový mini crossover nenakláňa viac ako by ste čakali aj napriek tomu, že je vyšší ako klasický model.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslíme si, že Adamovi budú stačiť 17 palcové pneumatiky s o niečo vyšším profilom. Podvozok získa na komforte a zákruty bude vykrajovať rovnako dobre.

Interiér spája nové riešenia so známymi prvkami

Opel Adam Rocks preberá interiér štandardného Adama. Stále pôsobí príťažlivo, hoci kombinuje nové prvky s ovládacími a zobrazovacími prvkami, ktoré dôverne poznáme z predchádzajúcich modelov značky.

Aj nová šesťstupňová prevodovka využíva radiacu páku, ktorá slúži aj v starších generáciách modelu Astra.

Nový Adam aj Adam Rocks by si vzhľadom na celkový štýl interiéru zaslúžili nové páčky pod volantom, viac prispôsobené dizajnu interiéru. Privítali by sme aj zmenu ovládania palubného počítača – kolískový prepínač na ľavej páčke nám subjektívne nevyhovuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobná situácia je v spôsobe zobrazovanie informácií pred vodičom. Adam využíva čierny displej s rastrovým zobrazovaním. Takýto prvok je funkčný, no technologicky prekonaný.

Pekne spracované sedadlá kazí len neprimerane krátky sedák. Na strane spolujazdca to nevadí, no vodič má na posed vyššie nároky.

Musíme však zopakovať, že interiér ako taký sa nám páči a je spracovaný poctivo.

Kufor je len ako väčšia kabelka

Napriek tomu, že ide o malé mestské auto, na krátkych trasách odvezie štyroch dospelých cestujúcich.

Je nutné sa však na všetkých miestach uskromniť tak, aby predné operadlá netlačili cestujúcim vzadu do kolien.

Ak si vyberiete mini auto, mali by ste počítať s tým, že objem kufra bude zodpovedať celkovej veľkosti auta.

Adam ponúka po plató kufra objem 170 litrov. Jeho tvar je však bez výstupkov a dostatočne hlboký. Vyššiu nakladaciu hranu v tomto type vozidla kritizovať nebudeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po sklopení zadných operadiel môže kapacita kufra narásť na 663 litrov.

Náš názor

Opel Adam Rocks prekonal naše očakávania na celkové spracovanie a vzhľad štýlového vozidla. Myslíme si, že mladým ľuďom, ktorým je určený, sa bude páčiť. Predpokladáme však, že tak ako doteraz, si ho budú kupovať viac ženy ako muži.

Rozhodne to však nie je výhradne „ženské autíčko“.

Trojvalcový prepĺňaný motor 1.0 Ecotec je atraktívny agregát a v spojení s novou manuálnou prevodovkou tvorí ideálne pohonné ústrojenstvo pre malé mestské auto.

Martin Vosko

Technické parametre

Motor a prevodovka

1.0 Ecotec (66)

1.0 Ecotec (85)

Emisná norma

Euro 6

Euro 6

Palivo

Benzín

Benzín

Počet valcov

3

3

Zdvihový objem

999 cm3

999 cm3

Výkon

66 kW (90 k) pri 4.000 ot/min

85 kW (115 k) pri 5.200 ot/min

Krútiaci moment

170 Nm (1.800 až 3.700 ot./min.)

170 Nm (1.800 až 4.500 ot.min.)

Prevodovka

Manuálna - 6 stupňov

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka

3.747 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.493 mm

Rázvor náprav

2.311 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.156 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.510 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

354 kg

Objem palivovej nádrže

35 l

Dynamické parametre a spotreba

Maximálna rýchlosť

180 km/h

196 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

11,9 s

9,9 s

Spotreba v meste

5,5 l

6,3 l

Spotreba mimo mesta

3,9 l

4,4 l

Kombinovaná spotreba

4,5 l

5,1 l

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 405
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 185
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 885
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 031
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 240
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 865
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 786
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 574
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Ficove triky sa pred zavretými dverami Friedricha Merza zmenili na Ficove tiky.
  2. Rastislav Puchala: Fico má pravdu. Režimy v Číne a Vietname sú vysoko inšpiratívne
  3. Tomáš Hrubý: Byt bez dverí
  4. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  5. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  6. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  7. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  8. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 912
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 123
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 980
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 376
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 6 027
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 852
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 650
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 646
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťZatvoriť reklamu