SME
reklama

Opel Adam je ako mini crossover štýlovejší. Nedostatky si nevšimnete

Adam Rocks rozhodne nie je lacný, no jeho vzhľad si prispôsobíte podľa svojej chuti. Nový trojvalec je mimoriadne tichý, podvozok tuhý a pokojný.

(Zdroj: Martin Vosko)

Do najväčšieho mesta troch pobaltských štátov sme cestovali za oplastovaným Adamom, ktorý má splniť predstavy zákazníkov o trojdverovom vozidle typu mini crossover.

Opel Adam Rocks naše očakávania rýchlo prekonal. Opel neupravil malého Adama na kolene, ale dal si záležať, aby nepôsobil prvoplánovo a nesklamal ani po prvých kilometroch za volantom.

Prispôsobí sa mužom i ženám

Hlavným rozdielom voči klasickému Adamovi je výrazné plastové lemovanie blatníkov aj podbehov dverí a zvýšená svetlá výška o 15 mm na celkových 140 mm.

Adam Rocks je robustnejší, svalnatejší a táto premena mu pristane. Pod jeho blatníkmi sa točia, na pomery mini auta, obrovské 18 palcové príplatkové kolesá. Štandardný rozmer je len o jeden palec menší.

Automobilka pripravila Adam Rocks tak, aby sa páčil mužom i ženám. Počet vonkajších farebných kombinácií karosérie, stĺpikov a strechy sú takmer neobmedzené.

Vzhľad automobilu môžu zmeniť ďalšie farebné detaily ako napríklad lišta v maske chladiča alebo farebné kryty zrkadiel.

Opel Adam Rocks prichádza na trh s novou plátennou rolovacou strechou ovládanou elektricky, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy.

Náš názor

Opel Adam Rocks vyzerá v skutočnosti ešte lepšie ako na fotografiách. Dobrý dojem potvrdzuje aj zblízka. Exteriérové plasty nepôsobia lacno a aj vďaka obrovským kolesám vyzerá vozidlo prémiovo.

Motor chválime rovnako ako výrobca

Nemci pripravili novú prepĺňanú pohonnú jednotku s troma valcami a zdvihovým objemom 999 cm3, ktorá bude predávaná ako najmodernejšia a najvýkonnejšia motorizácia.

Predstavitelia značky zdôrazňujú, že chceli pripraviť kultivovaný a tichý motor.

Pre Opel Adam Rocks bude motor 1.0 Ecotec k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch. Slabšie naladenie ponúkne 66 kW (90 k) a 170 Nm krútiaceho momentu.

Silnejšia verzia motora má výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 170 Nm je dostupný od 1.800 do 4.500 otáčok za minútu.

Druhou novinkou je nová šesťstupňová manuálna prevodovka, dodávaná výhradne v kombinácii s jedným z nových trojvalcových motorov.

Náš názor

Všetky prezentované kusy boli vybavené silnejším trojvalcovým motorom. Ten skutočne prekvapil tichým chodom, ktorý nekazia žiadne vibrácie na voľnobehu. V štandardnom pracovnom spektre otáčok je zvuk motora len v pozadí a takmer ho nepočuť.

Po zošliapnutí plynu prekvapí chuťou ťahať a otáčky rastú veľmi rýchlo. Súvisia s tým aj relatívne krátke prevodové stupne novej prevodovky. Už pri 75 km/h sme bez problémov radili šiesty prevodový stupeň.

Presnosť chodu radiacej páky je pre dané auto dostatočná, no priestor pre ďalšie zdokonalenie tu stále je.

Hodnotiť spotrebu budeme môcť až počas testovania na našich cestách.

Veľké kolesá si berú svoju daň

Podvozok Adama Rocks potvrdzuje vyššiu nadobúdaciu cenu auta. Je dobre predvídateľný, tvrdší a zvláda aj 18 palcové pneumatiky s nízkym profilom.

Kolesá podporia auto na dobrej ceste, no mestské koľaje sa prejavia ťahaním volantu. Za štýl sa skrátka platí.

Väčšie nerovnosti nespôsobia veľké prepruženie a v aute sa prejavia primerane, bez „gumových zvukov“. Vďaka tvrdšiemu podvozku sa nový mini crossover nenakláňa viac ako by ste čakali aj napriek tomu, že je vyšší ako klasický model.

Myslíme si, že Adamovi budú stačiť 17 palcové pneumatiky s o niečo vyšším profilom. Podvozok získa na komforte a zákruty bude vykrajovať rovnako dobre.

Interiér spája nové riešenia so známymi prvkami

Opel Adam Rocks preberá interiér štandardného Adama. Stále pôsobí príťažlivo, hoci kombinuje nové prvky s ovládacími a zobrazovacími prvkami, ktoré dôverne poznáme z predchádzajúcich modelov značky.

Aj nová šesťstupňová prevodovka využíva radiacu páku, ktorá slúži aj v starších generáciách modelu Astra.

Nový Adam aj Adam Rocks by si vzhľadom na celkový štýl interiéru zaslúžili nové páčky pod volantom, viac prispôsobené dizajnu interiéru. Privítali by sme aj zmenu ovládania palubného počítača – kolískový prepínač na ľavej páčke nám subjektívne nevyhovuje.

Podobná situácia je v spôsobe zobrazovanie informácií pred vodičom. Adam využíva čierny displej s rastrovým zobrazovaním. Takýto prvok je funkčný, no technologicky prekonaný.

Pekne spracované sedadlá kazí len neprimerane krátky sedák. Na strane spolujazdca to nevadí, no vodič má na posed vyššie nároky.

Musíme však zopakovať, že interiér ako taký sa nám páči a je spracovaný poctivo.

Kufor je len ako väčšia kabelka

Napriek tomu, že ide o malé mestské auto, na krátkych trasách odvezie štyroch dospelých cestujúcich.

Je nutné sa však na všetkých miestach uskromniť tak, aby predné operadlá netlačili cestujúcim vzadu do kolien.

Ak si vyberiete mini auto, mali by ste počítať s tým, že objem kufra bude zodpovedať celkovej veľkosti auta.

Adam ponúka po plató kufra objem 170 litrov. Jeho tvar je však bez výstupkov a dostatočne hlboký. Vyššiu nakladaciu hranu v tomto type vozidla kritizovať nebudeme.

Po sklopení zadných operadiel môže kapacita kufra narásť na 663 litrov.

Náš názor

Opel Adam Rocks prekonal naše očakávania na celkové spracovanie a vzhľad štýlového vozidla. Myslíme si, že mladým ľuďom, ktorým je určený, sa bude páčiť. Predpokladáme však, že tak ako doteraz, si ho budú kupovať viac ženy ako muži.

Rozhodne to však nie je výhradne „ženské autíčko“.

Trojvalcový prepĺňaný motor 1.0 Ecotec je atraktívny agregát a v spojení s novou manuálnou prevodovkou tvorí ideálne pohonné ústrojenstvo pre malé mestské auto.

Martin Vosko

Technické parametre

Motor a prevodovka

1.0 Ecotec (66)

1.0 Ecotec (85)

Emisná norma

Euro 6

Euro 6

Palivo

Benzín

Benzín

Počet valcov

3

3

Zdvihový objem

999 cm3

999 cm3

Výkon

66 kW (90 k) pri 4.000 ot/min

85 kW (115 k) pri 5.200 ot/min

Krútiaci moment

170 Nm (1.800 až 3.700 ot./min.)

170 Nm (1.800 až 4.500 ot.min.)

Prevodovka

Manuálna - 6 stupňov

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka

3.747 mm

Šírka (bez zrkadiel)

1.807 mm

Výška

1.493 mm

Rázvor náprav

2.311 mm

Pohotovostná hmotnosť

1.156 kg

Maximálna prípustná hmotnosť

1.510 kg

Maximálny hmotnosť nákladu

354 kg

Objem palivovej nádrže

35 l

Dynamické parametre a spotreba

Maximálna rýchlosť

180 km/h

196 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

11,9 s

9,9 s

Spotreba v meste

5,5 l

6,3 l

Spotreba mimo mesta

3,9 l

4,4 l

Kombinovaná spotreba

4,5 l

5,1 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 065
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 876
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 612
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 935
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 099
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 116
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu