SME

Citroen predstaví koncept Cactusu so spotrebou dva litre

K nízkej spotrebe má okrem odľahčenia a zlepšenej aerodynamiky prispieť hybridný pohon využívajúci stlačený vzduch.

(Zdroj: Citroen)

Francúzska automobilka sa na domácom autosalóne v Paríži pochváli svojou štúdiou C4 Cactus Airflow 2L.

Tento koncept podľa vyhlásenia Citorenu ukazuje schopnosť značky predstaviť v strednodobom horizonte sériové auto so spotrebou 2 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Má lepšiu aerodynamiku a nižšiu hmotnosť

K zásadnému zníženiu papierovej spotreby má dôjsť vďaka zlepšeniu aerodynamiky, zníženiu hmotnosti a hybridnému pohonu.

K zníženiu aerodynamického odporu pomáhajú výsuvné deflektory na bokoch zadnej časti karosérie, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Na diskoch kolies sa nachádzajú zasúvacie plochy ovládané odstredivou silou. Novinkou sú podľa potreby zatvárateľné otvory na vzduch umiestnené v prednom nárazníku.

Netradičným riešením je nahradenie zrkadiel kamerami. Tieto a mnohé ďalšie úpravy pomohli znížiť odpor vzduchu oproti sériovému Cactusu o 20 percent.

Na pohon využíva aj stlačený vzduch

Využitie nových materiálov a výstuží odľahčilo koncept o 100 kg. Posledným tromfom s cieľom znížiť spotrebu je technológia Hybrid Air.

Ide o hybridný pohon kombinujúci trojvalcový benzínový agregát PureTech 82 a motor využívajúci energiu stlačeného vzduchu.

Toto spojenie prinieslo zníženie spotreby o 30 % a dynamické vlastnosti porovnateľné s pohonnou jednotkou PureTech 110.

Z oficiálnej správy nie je zrejmé, aký má Airflow dojazd pri režime Air, v ktorom namiesto spaľovacieho agregátu zabezpečuje pohon motor na stlačený vzduch.

SkryťVypnúť reklamu

K dispozícii je aj kombinovaný a čisto benzínový režim. Dva zásobníky z kompozitných materiálov na uskladnenie stlačeného vzduch sa nachádzajú v zadnej časti vozidla.

Až budúcnosť nám ukáže, či sa štúdia dočká sériového nástupcu tak, ako to naznačuje automobilka.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 625
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 174
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 268
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 5 423
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 171
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 066
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 239
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 092
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 405
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 864
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 62 845
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 181
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 490
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 978
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 684
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu