Francúzska automobilka sa na domácom autosalóne v Paríži pochváli svojou štúdiou C4 Cactus Airflow 2L.
Tento koncept podľa vyhlásenia Citorenu ukazuje schopnosť značky predstaviť v strednodobom horizonte sériové auto so spotrebou 2 l/100 km.
Má lepšiu aerodynamiku a nižšiu hmotnosť
K zásadnému zníženiu papierovej spotreby má dôjsť vďaka zlepšeniu aerodynamiky, zníženiu hmotnosti a hybridnému pohonu.
K zníženiu aerodynamického odporu pomáhajú výsuvné deflektory na bokoch zadnej časti karosérie, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo vozidla.
Na diskoch kolies sa nachádzajú zasúvacie plochy ovládané odstredivou silou. Novinkou sú podľa potreby zatvárateľné otvory na vzduch umiestnené v prednom nárazníku.
Netradičným riešením je nahradenie zrkadiel kamerami. Tieto a mnohé ďalšie úpravy pomohli znížiť odpor vzduchu oproti sériovému Cactusu o 20 percent.
Na pohon využíva aj stlačený vzduch
Využitie nových materiálov a výstuží odľahčilo koncept o 100 kg. Posledným tromfom s cieľom znížiť spotrebu je technológia Hybrid Air.
Ide o hybridný pohon kombinujúci trojvalcový benzínový agregát PureTech 82 a motor využívajúci energiu stlačeného vzduchu.
Toto spojenie prinieslo zníženie spotreby o 30 % a dynamické vlastnosti porovnateľné s pohonnou jednotkou PureTech 110.
Z oficiálnej správy nie je zrejmé, aký má Airflow dojazd pri režime Air, v ktorom namiesto spaľovacieho agregátu zabezpečuje pohon motor na stlačený vzduch.
K dispozícii je aj kombinovaný a čisto benzínový režim. Dva zásobníky z kompozitných materiálov na uskladnenie stlačeného vzduch sa nachádzajú v zadnej časti vozidla.
Až budúcnosť nám ukáže, či sa štúdia dočká sériového nástupcu tak, ako to naznačuje automobilka.