Citroen predstaví koncept Cactusu so spotrebou dva litre

K nízkej spotrebe má okrem odľahčenia a zlepšenej aerodynamiky prispieť hybridný pohon využívajúci stlačený vzduch.

(Zdroj: Citroen)

Francúzska automobilka sa na domácom autosalóne v Paríži pochváli svojou štúdiou C4 Cactus Airflow 2L.

Tento koncept podľa vyhlásenia Citorenu ukazuje schopnosť značky predstaviť v strednodobom horizonte sériové auto so spotrebou 2 l/100 km.

Má lepšiu aerodynamiku a nižšiu hmotnosť

K zásadnému zníženiu papierovej spotreby má dôjsť vďaka zlepšeniu aerodynamiky, zníženiu hmotnosti a hybridnému pohonu.

K zníženiu aerodynamického odporu pomáhajú výsuvné deflektory na bokoch zadnej časti karosérie, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo vozidla.

Na diskoch kolies sa nachádzajú zasúvacie plochy ovládané odstredivou silou. Novinkou sú podľa potreby zatvárateľné otvory na vzduch umiestnené v prednom nárazníku.

Netradičným riešením je nahradenie zrkadiel kamerami. Tieto a mnohé ďalšie úpravy pomohli znížiť odpor vzduchu oproti sériovému Cactusu o 20 percent.

Na pohon využíva aj stlačený vzduch

Využitie nových materiálov a výstuží odľahčilo koncept o 100 kg. Posledným tromfom s cieľom znížiť spotrebu je technológia Hybrid Air.

Ide o hybridný pohon kombinujúci trojvalcový benzínový agregát PureTech 82 a motor využívajúci energiu stlačeného vzduchu.

Toto spojenie prinieslo zníženie spotreby o 30 % a dynamické vlastnosti porovnateľné s pohonnou jednotkou PureTech 110.

Z oficiálnej správy nie je zrejmé, aký má Airflow dojazd pri režime Air, v ktorom namiesto spaľovacieho agregátu zabezpečuje pohon motor na stlačený vzduch.

K dispozícii je aj kombinovaný a čisto benzínový režim. Dva zásobníky z kompozitných materiálov na uskladnenie stlačeného vzduch sa nachádzajú v zadnej časti vozidla.

Až budúcnosť nám ukáže, či sa štúdia dočká sériového nástupcu tak, ako to naznačuje automobilka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  4. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež