SME

Citroen predstaví koncept Cactusu so spotrebou dva litre

K nízkej spotrebe má okrem odľahčenia a zlepšenej aerodynamiky prispieť hybridný pohon využívajúci stlačený vzduch.

(Zdroj: Citroen)

Francúzska automobilka sa na domácom autosalóne v Paríži pochváli svojou štúdiou C4 Cactus Airflow 2L.

Tento koncept podľa vyhlásenia Citorenu ukazuje schopnosť značky predstaviť v strednodobom horizonte sériové auto so spotrebou 2 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Má lepšiu aerodynamiku a nižšiu hmotnosť

K zásadnému zníženiu papierovej spotreby má dôjsť vďaka zlepšeniu aerodynamiky, zníženiu hmotnosti a hybridnému pohonu.

K zníženiu aerodynamického odporu pomáhajú výsuvné deflektory na bokoch zadnej časti karosérie, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Na diskoch kolies sa nachádzajú zasúvacie plochy ovládané odstredivou silou. Novinkou sú podľa potreby zatvárateľné otvory na vzduch umiestnené v prednom nárazníku.

Netradičným riešením je nahradenie zrkadiel kamerami. Tieto a mnohé ďalšie úpravy pomohli znížiť odpor vzduchu oproti sériovému Cactusu o 20 percent.

Na pohon využíva aj stlačený vzduch

Využitie nových materiálov a výstuží odľahčilo koncept o 100 kg. Posledným tromfom s cieľom znížiť spotrebu je technológia Hybrid Air.

Ide o hybridný pohon kombinujúci trojvalcový benzínový agregát PureTech 82 a motor využívajúci energiu stlačeného vzduchu.

Toto spojenie prinieslo zníženie spotreby o 30 % a dynamické vlastnosti porovnateľné s pohonnou jednotkou PureTech 110.

Z oficiálnej správy nie je zrejmé, aký má Airflow dojazd pri režime Air, v ktorom namiesto spaľovacieho agregátu zabezpečuje pohon motor na stlačený vzduch.

SkryťVypnúť reklamu

K dispozícii je aj kombinovaný a čisto benzínový režim. Dva zásobníky z kompozitných materiálov na uskladnenie stlačeného vzduch sa nachádzajú v zadnej časti vozidla.

Až budúcnosť nám ukáže, či sa štúdia dočká sériového nástupcu tak, ako to naznačuje automobilka.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 047
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 411
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 624
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 534
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 921
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 877
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 505
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 415
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 465
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 354
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 435
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 674
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 787
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 673
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 601
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 557
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu