SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

BMW ponúka nové naftové motory 518 a 520d

Ďalšie znižovanie paliva neprinesie znížený výkon. Pohon všetkých štyroch kolies je vyhradený pre verziu 520d.

(Zdroj: BMW)

BMW ohlásilo nové – malé naftové motory pre päťkový rad už v máji tohto roka. Teraz prichádzajú na európsky trh verzie 518d a 520d.

V oboch prípadoch ide o naftový motor so zdvihovým objemom dva litre. Výkon je zvýšený o približne sedem konských síl a spotreba by mala naopak klesnúť o 0,4 litra nafty na 100 km jazdy.

Dva výkonové stupne a nižšia spotreba

V prípade verzie 518d ide o motor s výkon 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 360 Nm dostupným v rozsahu otáčok od 1.750 až do 2.500 za minútu.

Sedan so slabším motorom v kombinácii so štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pokorí hranicu 100 km/h za 9,5 sekundy. BMW 518d by si malo vystačiť v priemere so 4,3 litrami paliva na 100 km.

Silnejšia motorizácia 520d ponúkne 140 kW (190 k) a 400 Nm krútiaceho momentu v rovnakom rozsahu v akom pracuje slabší motor. BMW 520d zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 7,9 sekundy.

xDrive len so silnejším motorom

K ešte lepšej spotrebe i dynamickejším parametrom prispieva osemstupňová automatická prevodovka. Vozidlá ňou vybavené sú úspornejšie približne o dva decilitre paliva a asi o dve desatiny sekundy v zrýchlení na 100 km/h rýchlejšie.

Obe motorizácie budú dostupné aj pre verzie kombi, známe v BMW ako Touring.

Inteligentný systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive bude dostupný pre silnejšiu verziu a označený ako 520d xDrive. Spolu so systémom xDrive sa do štandardnej výbavy dostane aj automatická prevodovka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 602
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 784
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 744
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 641
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 828
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 483
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 750
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 014
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 022
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 414
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

13 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr