Úspornému Renaultu stačí len liter paliva na 100 kilometrov

Prototyp je súčasťou programu francúzskej vlády, ktorý počíta s vytvorením vozidla so spotrebou dva litre na 100 km, do roku 2020.

(Zdroj: Renault)

Dizajnéri a konštruktéri sa zamerali na tri hlavné oblasti: zníženie hmotnosti, aerodynamiku vozidla a využitie hybridných technológii Renault Z.E.

Automobil vďaka špeciálne navrhnutej karosérii doslova „reže vzduch“. Dizajnéri pridali aktívny spojler a spolu s ďalšími prvkami znížili približne o 30 % odpor vzduchu, v porovnaní s automobilom porovnateľnej konštrukcie.

Nové materiály sa dostanú aj do sériových vozidiel

Použitím nových odľahčených materiálov konštruktéri dosiahli zníženia váhy približne 400 kg. Chýbajú dokonca aj spätné zrkadlá, ktoré boli nahradené kamerovým systémov.

Vozidlo je vybavené trojvalcovým benzínovým motorom so zdvihovým objemom 0,9 l, výkonom 57 kW (75 k) a maximálnym krútiacim momentom 95 Nm.

Pohonná jednotka spolupracuje s prevodovkou, ktorá „využíva bezspojkovú technológiu“ a postačuje na pokrytie rýchlostí v akých sa vozidlo pohybuje. Aj špeciálna prevodovka prispieva k celkovo nízkej - no žiaľ neprezradenej hmotnosti vozidla.

Sériové vozidlo so spotrebou dva litre už do šiestich rokov

Nové patenty, použité v prototype EOLAB, by mali v budúcnosti umožniť použitie hybridného pohonu aj v malých mestských vozidlách Renault.

Prototyp EOLAB vznikol v rámci nového hospodárskeho plánu francúzskej vlády, v ktorom sa Renault zaviazal vytvoriť reálne vozidlo s maximálnou spotrebou 2 l/100 km do roku 2020.

Cena vozidla by mala byť údajne podobná ako v prípade modelov Renault Clio.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.