Úspornému Renaultu stačí len liter paliva na 100 kilometrov

Prototyp je súčasťou programu francúzskej vlády, ktorý počíta s vytvorením vozidla so spotrebou dva litre na 100 km, do roku 2020.

(Zdroj: Renault)

Dizajnéri a konštruktéri sa zamerali na tri hlavné oblasti: zníženie hmotnosti, aerodynamiku vozidla a využitie hybridných technológii Renault Z.E.

Automobil vďaka špeciálne navrhnutej karosérii doslova „reže vzduch“. Dizajnéri pridali aktívny spojler a spolu s ďalšími prvkami znížili približne o 30 % odpor vzduchu, v porovnaní s automobilom porovnateľnej konštrukcie.

Nové materiály sa dostanú aj do sériových vozidiel

Použitím nových odľahčených materiálov konštruktéri dosiahli zníženia váhy približne 400 kg. Chýbajú dokonca aj spätné zrkadlá, ktoré boli nahradené kamerovým systémov.

Vozidlo je vybavené trojvalcovým benzínovým motorom so zdvihovým objemom 0,9 l, výkonom 57 kW (75 k) a maximálnym krútiacim momentom 95 Nm.

Pohonná jednotka spolupracuje s prevodovkou, ktorá „využíva bezspojkovú technológiu“ a postačuje na pokrytie rýchlostí v akých sa vozidlo pohybuje. Aj špeciálna prevodovka prispieva k celkovo nízkej - no žiaľ neprezradenej hmotnosti vozidla.

Sériové vozidlo so spotrebou dva litre už do šiestich rokov

Nové patenty, použité v prototype EOLAB, by mali v budúcnosti umožniť použitie hybridného pohonu aj v malých mestských vozidlách Renault.

Prototyp EOLAB vznikol v rámci nového hospodárskeho plánu francúzskej vlády, v ktorom sa Renault zaviazal vytvoriť reálne vozidlo s maximálnou spotrebou 2 l/100 km do roku 2020.

Cena vozidla by mala byť údajne podobná ako v prípade modelov Renault Clio.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  3. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  4. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  5. Najužitočnejšia appka
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  8. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 25 617
  2. Najužitočnejšia appka 15 183
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 068
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 264
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 000
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 687
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 065
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 274
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 3 143
  10. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 2 989

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer bude hľadať nového ministra, Imrecze má konkurenta

Súčasného guvernéra NBS má vystriedať Peter Kažimír.

DOMOV

Aj pohár vína môže zohaviť tvár vášho dieťaťa

Najrizikovejšie sú tri dni medzi 18. až 21. dňom tehotenstva.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR dostala nový štvorvalec (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.