Dizajnéri a konštruktéri sa zamerali na tri hlavné oblasti: zníženie hmotnosti, aerodynamiku vozidla a využitie hybridných technológii Renault Z.E.
Automobil vďaka špeciálne navrhnutej karosérii doslova „reže vzduch“. Dizajnéri pridali aktívny spojler a spolu s ďalšími prvkami znížili približne o 30 % odpor vzduchu, v porovnaní s automobilom porovnateľnej konštrukcie.
Nové materiály sa dostanú aj do sériových vozidiel
Použitím nových odľahčených materiálov konštruktéri dosiahli zníženia váhy približne 400 kg. Chýbajú dokonca aj spätné zrkadlá, ktoré boli nahradené kamerovým systémov.
Vozidlo je vybavené trojvalcovým benzínovým motorom so zdvihovým objemom 0,9 l, výkonom 57 kW (75 k) a maximálnym krútiacim momentom 95 Nm.
Pohonná jednotka spolupracuje s prevodovkou, ktorá „využíva bezspojkovú technológiu“ a postačuje na pokrytie rýchlostí v akých sa vozidlo pohybuje. Aj špeciálna prevodovka prispieva k celkovo nízkej - no žiaľ neprezradenej hmotnosti vozidla.
Sériové vozidlo so spotrebou dva litre už do šiestich rokov
Nové patenty, použité v prototype EOLAB, by mali v budúcnosti umožniť použitie hybridného pohonu aj v malých mestských vozidlách Renault.
Prototyp EOLAB vznikol v rámci nového hospodárskeho plánu francúzskej vlády, v ktorom sa Renault zaviazal vytvoriť reálne vozidlo s maximálnou spotrebou 2 l/100 km do roku 2020.
Cena vozidla by mala byť údajne podobná ako v prípade modelov Renault Clio.