SME

Kia Sportage 4x4 má výrazne lepšie odhlučnenie ako v minulosti

Vynovený Sportage nesplnil sľub o spotrebe vo verzii 4x4. Príjemne prekvapil pohonom všetkých kolies v teréne.

Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén.Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén. (Zdroj: Tomáš Kelement)

Kia Sportage

2.0 CRDi 4x4

Spotreba v teste:

7,4 l/100 km

Cena verzie od:

17.350 eur

NÁŠ NÁZOR: Aj slabšia verzia motora 2,0 CRDi Kii úplne postačuje. Zvládnete s ním predbiehanie a ponúka slušné dynamické vlastnosti. V kabíne cítiť lepšie odhlučnenie a menej vibrácií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vonkajšie zmeny karosérie po omladzovacej kúre takmer nevidieť.

Už reklamné video ukazovalo, že je nutný detailný pohľad na jej prednú masku pre rozoznanie vynoveného modelu.

Vnútri nás viac ako lesklé časti interiéru potešili sedadlá, ktoré nemajú až také výrazné bočné vedenie, ale sú pohodlné.

SkryťVypnúť reklamu

Pozitívne hodnotíme lakťovú opierku, ktorá okrem plnenia svojej funkcie neprekáža pri preraďovaní, ako sa to stáva v nejednom aute.

Do kabíny prenikne menej hluku a vibráciíVýhľad šoféra smerom dopredu a do strany je dobrý. Horší je prehľad o situácii za autom pri manévrovaní v úzkych priestoroch.

Cez menšie zadné okno toho šofér veľa nevidí, preto odporúčame verziu s cúvacou kamerou, alebo aspoň parkovacími senzormi.

Počas testu sa nám potvrdili skúsenosti z prvej jazdy ohľadne lepšieho odhlučnenia kabíny od okolitého sveta.

Takisto vibrácie preniknú k posádke v podstatne menšej miere, ako tomu bolo v prípade predchodcu. Kia si dala záležať na akustickom komforte.

To platí na asfaltovej aj štrkovej ceste. Presne takto sa má prejaviť facelift na aute.

SkryťVypnúť reklamu

Pre identifikáciu modernizovanej Kii Sportage je nutný detailný pohľad na prednú masku.

Foto: Tomáš Kelement

Kii stačí aj slabšia verzia motoraO pohon testovaného modelu sa starala slabšia verzia naftového agregátu 2,0 CRDi. S výkonom 100 kW a s krútiacim momentom 320 Nm si motor bez problémov poradil pri predbiehaní a plne postačuje pre dynamickú jazdu.

Dobrá reakcia na plyn sa tak, ako je to u dieselov bežné, dostaví už v nízkych otáčkach. Je to tiež jedna z výrazných zmien u značky Kia.

Preto nás prekvapil ukazovateľ radenia, ktorý nezriedka odporučil podradiť pri plynulej jazde na udržiavanie rýchlosti už pri 1700 otáčkach.

Týkalo sa to piateho a šiesteho stupňa manuálnej prevodovky. Kulisa radiacej páky je presná a v tomto smere nemáme čo prevodovke vyčítať.

SkryťVypnúť reklamu

Presné radenie príde vhod aj v teréne, kde pri bočnom náklone alebo prejazde nerovností nemá šofér ideálnu polohu tela na radenie.

V interiéri sme našli kvalitné materiály a ergonomické usporiadanie ovládačov. Interiér je silnou stránkou auta.

Foto: Tomáš Kelement

Sportage chcel viac palivaMínusom je výrazne vyššia spotreba v teste, ako uvádza výrobca na papieri.

V priebehu týždňa sme vyskúšali dynamické vlastnosti motora a Kiu sme potrápili aj v ľahšom teréne, ale konečný údaj 7,4 l/ 100 km bol pre nás aj tak miernym sklamaním.

Spotrebu ťahala hore najmä jazda po diaľnici, kde atakovala hranicu ôsmich litrov. Priblížiť k príslušným papierovým spotrebám sa nám nedarilo ani v meste, ani mimo mesta.

O veľkosti vnútorného priestoru svedčí, že sme do Sportageu zmestili surf dĺžky 2,6 metra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Foto: Tomáš Kelement

V teréne sa nestratíV ľahkom teréne brzdila Kiu v rozlete nižšia svetlá výška. Pre vynútenú pomalú jazdu pri zdolávaní nerovností bol prvý prevodový stupeň prirýchly a spojka dostávala zabrať.

Tiež plastov na podvozku by mohlo byť menej a hlavne predný spojler verzie 4x4 by mal byť vyššie nad zemou.

Zvolením rozumných nájazdov zvládne Sportage pomerne dosť, ale miestami to pripomína trápenie auta.

Poznáme aj SUV s lepším pohonom 4x4, ale vzhľadom na mestský vzhľad auta zvládne v teréne prekvapivo veľa.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.

Sportage nás potešil kultúrou jazdy. Práca konštruktérov na jeho odhlučnení a znížení vibrácii priniesla výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Agregát ponúka dobré dynamické vlastnosti a pohon všetkých kolies dobrú trakciu pri krížení náprav. V konkurencii sa určite nestratí, mínusom je nižšia hospodárnosť.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.

Foto: Tomáš Kelement

Z testovacieho zápisníka Značka a model

Kia Sportage

Verzia

CRDi 4x4

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

17 350/22 490/ (zvýhodnená akciová cena)

Motor

diesel; štvorvalec; 1 995 cm3; priame vstrekovanie common-rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

100(136)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1800-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manual/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,3/nemerané

Stav tachometra (km)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6835

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,4

Objem palivovej nádrže (l)

58

Typ a rozmer pneumatík

Hankook Optimo 225/60 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1663/2140

Objem batožinového priestoru (l)

465

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 640;4 440;1 855;1 630

Motor

ťahá od 1700 - 4200, dobra reakcia na plyn, najmä v nižších otáčkach; mínusom je vyššia reálna spotreba oproti papierovej; motor je dobre odhlučnený

Prevodovka

presné radenie, ukazovateľ radenia odporúča jazdiť v mierne vyšších otáčkach (na päťke a šestke) ako je u dieselov v súčasnosti bežné, (1800); pocitovo motor zvláda jazdu aj v nižších otáčkach bez vibrácií; prvý prevodový stupeň je pre prejazd terénnych nerovností prirýchly

Podvozok

dobre odhlučnený, drží stopu, náchylný na prepruženie pri prejazde vĺn; mierne sa nakláňa v zákrutách; pohon 4x4 dobre pracuje v teréne

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér

po modernizácii sa veľmi nezmenil, nové sú budíky tachometra a otáčkomera; pozitívne hodnotíme stredovú konzolu s lakťovou opierkou, ktorá nezavadzia a plní svoj účel; menší displej na palubnej doske v noci silno svieti, našťastie sa dá vypnúť

Posed vodiča a výhľad

sedadla príjemné aj na dlhšie trasy; výhľad dozadu obmedzený malým zadným oknom; odporúčame verziu s cúvacou kameru.

Ovládanie palubného systému/navigácie

dotykový displej nezareagoval vždy podľa očakávania a niekedy sme preto príkazy dotykom museli opakovať

Jazyk auta/navigácie

anglický jazyk/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

vzhľadom na menší displej je grafika plne postačujúca

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie xenóny; diaľkové halogény; obe majú postačujúci účinok

Odomykanie/vstup do auta

SkryťVypnúť reklamu
reklama

diaľkové centrálne odomykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vzhľadom na kategóriu auta príjemné nastupovanie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne ovládanie, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny, delené v pomere 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v kufri nám chýbajú praktické riešenie

Rezervné koleso - prístup

plnohodnotná rezerva v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie - uzáver, vnútorné prahy čisté aj po jazde v teréne; užšie ale dostupné hrdlo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu