SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Kia Sportage 4x4 má výrazne lepšie odhlučnenie ako v minulosti

Vynovený Sportage nesplnil sľub o spotrebe vo verzii 4x4. Príjemne prekvapil pohonom všetkých kolies v teréne.

Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén.Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén. (Zdroj: Tomáš Kelement)
Kia Sportage
2.0 CRDi 4x4

Spotreba v teste:
7,4 l/100 km

Cena verzie od:
17.350 eur

NÁŠ NÁZOR: Aj slabšia verzia motora 2,0 CRDi Kii úplne postačuje. Zvládnete s ním predbiehanie a ponúka slušné dynamické vlastnosti. V kabíne cítiť lepšie odhlučnenie a menej vibrácií.

Vonkajšie zmeny karosérie po omladzovacej kúre takmer nevidieť.

Už reklamné video ukazovalo, že je nutný detailný pohľad na jej prednú masku pre rozoznanie vynoveného modelu.

Vnútri nás viac ako lesklé časti interiéru potešili sedadlá, ktoré nemajú až také výrazné bočné vedenie, ale sú pohodlné.

Pozitívne hodnotíme lakťovú opierku, ktorá okrem plnenia svojej funkcie neprekáža pri preraďovaní, ako sa to stáva v nejednom aute.

Do kabíny prenikne menej hluku a vibrácií

Výhľad šoféra smerom dopredu a do strany je dobrý. Horší je prehľad o situácii za autom pri manévrovaní v úzkych priestoroch.

Cez menšie zadné okno toho šofér veľa nevidí, preto odporúčame verziu s cúvacou kamerou, alebo aspoň parkovacími senzormi.

Počas testu sa nám potvrdili skúsenosti z prvej jazdy ohľadne lepšieho odhlučnenia kabíny od okolitého sveta.

Takisto vibrácie preniknú k posádke v podstatne menšej miere, ako tomu bolo v prípade predchodcu. Kia si dala záležať na akustickom komforte.

To platí na asfaltovej aj štrkovej ceste. Presne takto sa má prejaviť facelift na aute.

Pre identifikáciu modernizovanej Kii Sportage je nutný detailný pohľad na prednú masku.
Foto: Tomáš Kelement

Kii stačí aj slabšia verzia motora

O pohon testovaného modelu sa starala slabšia verzia naftového agregátu 2,0 CRDi. S výkonom 100 kW a s krútiacim momentom 320 Nm si motor bez problémov poradil pri predbiehaní a plne postačuje pre dynamickú jazdu.

Dobrá reakcia na plyn sa tak, ako je to u dieselov bežné, dostaví už v nízkych otáčkach. Je to tiež jedna z výrazných zmien u značky Kia.

Preto nás prekvapil ukazovateľ radenia, ktorý nezriedka odporučil podradiť pri plynulej jazde na udržiavanie rýchlosti už pri 1700 otáčkach.

Týkalo sa to piateho a šiesteho stupňa manuálnej prevodovky. Kulisa radiacej páky je presná a v tomto smere nemáme čo prevodovke vyčítať.

Presné radenie príde vhod aj v teréne, kde pri bočnom náklone alebo prejazde nerovností nemá šofér ideálnu polohu tela na radenie.

V interiéri sme našli kvalitné materiály a ergonomické usporiadanie ovládačov. Interiér je silnou stránkou auta.
Foto: Tomáš Kelement

Sportage chcel viac paliva

Mínusom je výrazne vyššia spotreba v teste, ako uvádza výrobca na papieri.

V priebehu týždňa sme vyskúšali dynamické vlastnosti motora a Kiu sme potrápili aj v ľahšom teréne, ale konečný údaj 7,4 l/ 100 km bol pre nás aj tak miernym sklamaním.

Spotrebu ťahala hore najmä jazda po diaľnici, kde atakovala hranicu ôsmich litrov. Priblížiť k príslušným papierovým spotrebám sa nám nedarilo ani v meste, ani mimo mesta.

O veľkosti vnútorného priestoru svedčí, že sme do Sportageu zmestili surf dĺžky 2,6 metra.
Foto: Tomáš Kelement

V teréne sa nestratí

V ľahkom teréne brzdila Kiu v rozlete nižšia svetlá výška. Pre vynútenú pomalú jazdu pri zdolávaní nerovností bol prvý prevodový stupeň prirýchly a spojka dostávala zabrať.

Tiež plastov na podvozku by mohlo byť menej a hlavne predný spojler verzie 4x4 by mal byť vyššie nad zemou.

Zvolením rozumných nájazdov zvládne Sportage pomerne dosť, ale miestami to pripomína trápenie auta.

Poznáme aj SUV s lepším pohonom 4x4, ale vzhľadom na mestský vzhľad auta zvládne v teréne prekvapivo veľa.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.

Sportage nás potešil kultúrou jazdy. Práca konštruktérov na jeho odhlučnení a znížení vibrácii priniesla výsledky.

Agregát ponúka dobré dynamické vlastnosti a pohon všetkých kolies dobrú trakciu pri krížení náprav. V konkurencii sa určite nestratí, mínusom je nižšia hospodárnosť.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.
Foto: Tomáš Kelement

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Sportage

Verzia

CRDi 4x4

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

17 350/22 490/ (zvýhodnená akciová cena)

Motor

diesel; štvorvalec; 1 995 cm3; priame vstrekovanie common-rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

100(136)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1800-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manual/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,3/nemerané

Stav tachometra (km)

6835

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,4

Objem palivovej nádrže (l)

58

Typ a rozmer pneumatík

Hankook Optimo 225/60 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1663/2140

Objem batožinového priestoru (l)

465

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 640;4 440;1 855;1 630

Motor

ťahá od 1700 - 4200, dobra reakcia na plyn, najmä v nižších otáčkach; mínusom je vyššia reálna spotreba oproti papierovej; motor je dobre odhlučnený

Prevodovka

presné radenie, ukazovateľ radenia odporúča jazdiť v mierne vyšších otáčkach (na päťke a šestke) ako je u dieselov v súčasnosti bežné, (1800); pocitovo motor zvláda jazdu aj v nižších otáčkach bez vibrácií; prvý prevodový stupeň je pre prejazd terénnych nerovností prirýchly

Podvozok

dobre odhlučnený, drží stopu, náchylný na prepruženie pri prejazde vĺn; mierne sa nakláňa v zákrutách; pohon 4x4 dobre pracuje v teréne

Interiér

po modernizácii sa veľmi nezmenil, nové sú budíky tachometra a otáčkomera; pozitívne hodnotíme stredovú konzolu s lakťovou opierkou, ktorá nezavadzia a plní svoj účel; menší displej na palubnej doske v noci silno svieti, našťastie sa dá vypnúť

Posed vodiča a výhľad

sedadla príjemné aj na dlhšie trasy; výhľad dozadu obmedzený malým zadným oknom; odporúčame verziu s cúvacou kameru.

Ovládanie palubného systému/navigácie

dotykový displej nezareagoval vždy podľa očakávania a niekedy sme preto príkazy dotykom museli opakovať

Jazyk auta/navigácie

anglický jazyk/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

vzhľadom na menší displej je grafika plne postačujúca

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie xenóny; diaľkové halogény; obe majú postačujúci účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne odomykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vzhľadom na kategóriu auta príjemné nastupovanie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne ovládanie, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny, delené v pomere 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v kufri nám chýbajú praktické riešenie

Rezervné koleso - prístup

plnohodnotná rezerva v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie - uzáver, vnútorné prahy čisté aj po jazde v teréne; užšie ale dostupné hrdlo

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 891
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 707
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 11 576
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 342
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 206
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 646
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 794
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 723
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 692
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu