SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Kia Sportage 4x4 má výrazne lepšie odhlučnenie ako v minulosti

Vynovený Sportage nesplnil sľub o spotrebe vo verzii 4x4. Príjemne prekvapil pohonom všetkých kolies v teréne.

Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén.Sportage možno nemá najlepší pohon 4x4 na trhu. Napriek mestskému vzhľadu mu však nerobí problém ani ľahší terén. (Zdroj: Tomáš Kelement)
Kia Sportage
2.0 CRDi 4x4

Spotreba v teste:
7,4 l/100 km

Cena verzie od:
17.350 eur

NÁŠ NÁZOR: Aj slabšia verzia motora 2,0 CRDi Kii úplne postačuje. Zvládnete s ním predbiehanie a ponúka slušné dynamické vlastnosti. V kabíne cítiť lepšie odhlučnenie a menej vibrácií.

Vonkajšie zmeny karosérie po omladzovacej kúre takmer nevidieť.

Už reklamné video ukazovalo, že je nutný detailný pohľad na jej prednú masku pre rozoznanie vynoveného modelu.

Vnútri nás viac ako lesklé časti interiéru potešili sedadlá, ktoré nemajú až také výrazné bočné vedenie, ale sú pohodlné.

Pozitívne hodnotíme lakťovú opierku, ktorá okrem plnenia svojej funkcie neprekáža pri preraďovaní, ako sa to stáva v nejednom aute.

Do kabíny prenikne menej hluku a vibrácií

Výhľad šoféra smerom dopredu a do strany je dobrý. Horší je prehľad o situácii za autom pri manévrovaní v úzkych priestoroch.

Cez menšie zadné okno toho šofér veľa nevidí, preto odporúčame verziu s cúvacou kamerou, alebo aspoň parkovacími senzormi.

Počas testu sa nám potvrdili skúsenosti z prvej jazdy ohľadne lepšieho odhlučnenia kabíny od okolitého sveta.

Takisto vibrácie preniknú k posádke v podstatne menšej miere, ako tomu bolo v prípade predchodcu. Kia si dala záležať na akustickom komforte.

To platí na asfaltovej aj štrkovej ceste. Presne takto sa má prejaviť facelift na aute.

Pre identifikáciu modernizovanej Kii Sportage je nutný detailný pohľad na prednú masku.
Foto: Tomáš Kelement

Kii stačí aj slabšia verzia motora

O pohon testovaného modelu sa starala slabšia verzia naftového agregátu 2,0 CRDi. S výkonom 100 kW a s krútiacim momentom 320 Nm si motor bez problémov poradil pri predbiehaní a plne postačuje pre dynamickú jazdu.

Dobrá reakcia na plyn sa tak, ako je to u dieselov bežné, dostaví už v nízkych otáčkach. Je to tiež jedna z výrazných zmien u značky Kia.

Preto nás prekvapil ukazovateľ radenia, ktorý nezriedka odporučil podradiť pri plynulej jazde na udržiavanie rýchlosti už pri 1700 otáčkach.

Týkalo sa to piateho a šiesteho stupňa manuálnej prevodovky. Kulisa radiacej páky je presná a v tomto smere nemáme čo prevodovke vyčítať.

Presné radenie príde vhod aj v teréne, kde pri bočnom náklone alebo prejazde nerovností nemá šofér ideálnu polohu tela na radenie.

V interiéri sme našli kvalitné materiály a ergonomické usporiadanie ovládačov. Interiér je silnou stránkou auta.
Foto: Tomáš Kelement

Sportage chcel viac paliva

Mínusom je výrazne vyššia spotreba v teste, ako uvádza výrobca na papieri.

V priebehu týždňa sme vyskúšali dynamické vlastnosti motora a Kiu sme potrápili aj v ľahšom teréne, ale konečný údaj 7,4 l/ 100 km bol pre nás aj tak miernym sklamaním.

Spotrebu ťahala hore najmä jazda po diaľnici, kde atakovala hranicu ôsmich litrov. Priblížiť k príslušným papierovým spotrebám sa nám nedarilo ani v meste, ani mimo mesta.

O veľkosti vnútorného priestoru svedčí, že sme do Sportageu zmestili surf dĺžky 2,6 metra.
Foto: Tomáš Kelement

V teréne sa nestratí

V ľahkom teréne brzdila Kiu v rozlete nižšia svetlá výška. Pre vynútenú pomalú jazdu pri zdolávaní nerovností bol prvý prevodový stupeň prirýchly a spojka dostávala zabrať.

Tiež plastov na podvozku by mohlo byť menej a hlavne predný spojler verzie 4x4 by mal byť vyššie nad zemou.

Zvolením rozumných nájazdov zvládne Sportage pomerne dosť, ale miestami to pripomína trápenie auta.

Poznáme aj SUV s lepším pohonom 4x4, ale vzhľadom na mestský vzhľad auta zvládne v teréne prekvapivo veľa.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.

Sportage nás potešil kultúrou jazdy. Práca konštruktérov na jeho odhlučnení a znížení vibrácii priniesla výsledky.

Agregát ponúka dobré dynamické vlastnosti a pohon všetkých kolies dobrú trakciu pri krížení náprav. V konkurencii sa určite nestratí, mínusom je nižšia hospodárnosť.

Čo nezvláda pri krížení náprav medzinápravová spojka, s tým pomôže ESP. Vďaka tomu má auto potrebnú trakciu aj na troch kolesách.
Foto: Tomáš Kelement

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Kia Sportage

Verzia

CRDi 4x4

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

17 350/22 490/ (zvýhodnená akciová cena)

Motor

diesel; štvorvalec; 1 995 cm3; priame vstrekovanie common-rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

100(136)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

320/1800-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

manual/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,3/nemerané

Stav tachometra (km)

6835

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,7/7,4

Objem palivovej nádrže (l)

58

Typ a rozmer pneumatík

Hankook Optimo 225/60 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1663/2140

Objem batožinového priestoru (l)

465

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 640;4 440;1 855;1 630

Motor

ťahá od 1700 - 4200, dobra reakcia na plyn, najmä v nižších otáčkach; mínusom je vyššia reálna spotreba oproti papierovej; motor je dobre odhlučnený

Prevodovka

presné radenie, ukazovateľ radenia odporúča jazdiť v mierne vyšších otáčkach (na päťke a šestke) ako je u dieselov v súčasnosti bežné, (1800); pocitovo motor zvláda jazdu aj v nižších otáčkach bez vibrácií; prvý prevodový stupeň je pre prejazd terénnych nerovností prirýchly

Podvozok

dobre odhlučnený, drží stopu, náchylný na prepruženie pri prejazde vĺn; mierne sa nakláňa v zákrutách; pohon 4x4 dobre pracuje v teréne

Interiér

po modernizácii sa veľmi nezmenil, nové sú budíky tachometra a otáčkomera; pozitívne hodnotíme stredovú konzolu s lakťovou opierkou, ktorá nezavadzia a plní svoj účel; menší displej na palubnej doske v noci silno svieti, našťastie sa dá vypnúť

Posed vodiča a výhľad

sedadla príjemné aj na dlhšie trasy; výhľad dozadu obmedzený malým zadným oknom; odporúčame verziu s cúvacou kameru.

Ovládanie palubného systému/navigácie

dotykový displej nezareagoval vždy podľa očakávania a niekedy sme preto príkazy dotykom museli opakovať

Jazyk auta/navigácie

anglický jazyk/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

vzhľadom na menší displej je grafika plne postačujúca

Predné svetlá technika a účinok

stretávacie xenóny; diaľkové halogény; obe majú postačujúci účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne odomykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vzhľadom na kategóriu auta príjemné nastupovanie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne ovládanie, sedadlo šoféra nastaviteľné aj výškovo

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny, delené v pomere 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

v kufri nám chýbajú praktické riešenie

Rezervné koleso - prístup

plnohodnotná rezerva v kufri

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

tankovanie - uzáver, vnútorné prahy čisté aj po jazde v teréne; užšie ale dostupné hrdlo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 627
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 928
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 738
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 176
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 615
  6. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 2 515
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 225
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Melos-Étos, medzinárodný festival súčasnej hudby Bratislava, 8. - 17. november 2022
  2. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame
  3. Ladislav Kucharik: Nepál 5 Chitwan a odlet
  4. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  5. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  6. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  7. Irena Šimuneková: Bralce
  8. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 278
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 507
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 419
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 834
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 409
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 445
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 360
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 089
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu