Podľa smernice Európskej únie musia byť nové automobily prvýkrát prihlásené do premávky od 1. novembra 2014 vybavené snímačmi tlaku v pneumatikách.
Nový predpis zvyšuje výdavky motoristom, automobilkám a zasiahne najmä majiteľov lacných áut.
Na smernicu z roku 2009 sa postupne pripravili aj výrobcovia diskov, ktoré sú upravené na dodatočnú montáž senzorov.
Mnoho áut vo vyššej výbave má priame alebo nepriame meranie tlaku, ale pribudli desiatky modelov, ktorým ho museli domontovať.
Prinášajú katastrofické scenáre
Na pomerne veľkú zmenu zareagovali aj médiá. Čoraz častejšie nájdete informácie o škodlivosti nesprávneho tlaku v plášťoch.
Na internete pribúdajú tematické stránky o tlaku v pneumatikách. Dozviete sa, koľko tisíc ton CO2 zachránime kontrolou tlaku v pneumatikách a najmä ako zvýšime svoju bezpečnosť.
Našli sme články, kde sa píše o neúmernom predĺžení brzdnej dráhy na podhustených pneumatikách.
Niekde je rozdiel 0,4 baru oproti normálnemu tlaku uvádzaný ako čistá katastrofa.
Skúsili sme realitu
Vybrali sme si rodinné kombi kompaktných rozmerov a pneumatiky s často používaným rozmerom. Pod dozorom telemetrie sme urobili test vplyvu tlaku v pneumatikách na správanie auta.
Vo videu uvidíte, čo sa deje s brzdnou dráhou auta, ako stúpa valivý odpor a čo sa stane, ak chcete obísť prekážku na podhustených plášťoch.