Po zvýšenej Škode Octavia predstavil koncern Volkswagen ďalší prírastok do rodiny oplastovaných kombíkov.
Nemecká automobilka ukázala Volkswagen Golf Alltrack ešte pred začiatkom autosalónu v Paríži.
Dva centimetre navyše musia stačiť
Volkswagen Golf Alltrack je praktickejšou a odolnejšou alternatívou voči jeho klasickému vyhotoveniu.
Rovnako ako sesterský model Octavia Scout aj Golf bude využívať pohon všetkých štyroch kolies, ktorý sa spolieha na medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie. Základ pohonu teda tvorí predná náprava a v prípade potreby je krútiaci moment pripájaný aj na kolesá zadnej nápravy.
Aby mohol Golf Alltrack prejsť aj nespevnenou cestou s väčšími nerovnosťami, disponuje svetlou výškou 160 mm čo je o 20 mm viac voči štandardnému modelu.
Automobil môže byť vybavený aj ťažným zariadením a následne ťahať príves do hmotnosti dve tony.
Naftové motory dostali prednosť
Nový Golf Alltrack môže poháňať jeden zo štvorice spaľovacích motorov.
Najslabším naftovým agregátom je motor 1,6 TDI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Napriek nižšiemu výkonu by to mala byť najúspornejšia verzia zvýšeného modelu.
Štvorvalcové motory 2,0 TDI budú k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch. Základom bude štandardný výkon 110 kW (150 k).
Najvýkonnejší v ponuke je naftový agregát 2,0 TDI s dvoma vyvažovacími hriadeľmi. Pohonná jednotka disponuje výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Golf Alltrack vďaka nej zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km za 7,8 sekundy.
Benzínové agregáty bude zastupovať len motor 1,8 TSI s výkonom 132 kW (179 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Rýchlosť 100 km/h porazí v rovnakom čase, ako vozidlo s najsilnejším naftovým motorom – za 7,8 sekundy.
Maximálna rýchlosť Golfu Alltrack s benzínovým motorom je 217 km/h. Výkonná naftová verzia sa rozbehne ešte o 2 km/h rýchlejšie.
Viac detailov a informácie o kombináciách motorov a prevodoviek sa dozvieme už o niekoľko dní.