SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Posúďte, či má nový Fiat Doblo dôvod na úsmev

Omladené Doblo bude k dispozícii od začiatku roka 2015. Je krajšie, no spolieha sa na rovnakú techniku.

(Zdroj: Fiat)

Fiat ukázal modernizovaný model Doblo na jeseň minulého roku. Myslíme si, že hlavné dizajnové zmeny sú zmeny k lepšiemu a vozidlo výrazne skrášlili.

Najzásadnejšia úprava sa udiala v prednej časti vozidla. Čelná maska, do nej integrované svetlomety a kapota motora sa usmievajú viac ako kedykoľvek predtým.

Viac optimizmu mu nezaškodilo

Drobné zmeny sa udiali aj v zadnej časti. Fiat trochu pozmenil zadné svetlá, pridal novú kolekciu farieb a diskov kolies z ľahkej zliatiny.

Interiér sa teší z novej palubnej dosky, no viaceré ovládače ich tvar a umiestnenie ostali bez povšimnutia. Pozitívom je širšia ponuka poťahových materiálov a ich farieb.

Nová zadná lavica disponuje pod každým z troch zadných sedadiel úložným priestorom vo forme zásuvky.

Medzi technické zmeny môžeme zaradiť lepšie odhlučnenie kabíny a zdokonalený trakčný systém Traction+. Jeho úlohou je zlepšiť trakčné vlastnosti auta na šmykľavých povrchoch.

Najsilnejší diesel za konkurenciou zaostáva

Talianska značka údajne dopriala omladenie aj pohonným jednotkám, no papierové hodnoty o tom nesvedčia. Naftoví zástupcovia sú dvaja - vo viacerých výkonoch.

Menší motor 1,3 MultiJet II ponúka 55 kW (75 k) alebo 70kW (90 k). V obidvoch prípadoch je k dispozícii krútiaci moment 200 Nm.

Agregát 1,6 MultiJet II môže disponovať výkonom 70 kW (90 k) a krútiacim momentom 200 Nm v prípade robotizovanej prevodovky. S manuálnymi prevodovkami si dovolí viac: 74 kW (100 k) alebo 77 kW (105 k) v oboch prípadoch s krútiacim momentom 200 Nm.

Najsilnejší v ponuke by mal byť naftový dvojlitrový motor s výkonom 99 kW (135 k) a 320 Nm, čo je na dnešnú dobu už málo. Podobný a často aj vyšší výkon mali Fiaty už pred desiatimi rokmi.

Benzínový motor poslúži lepšie na krátke trasy

Pod kapotou Fiatu Doblo môže pracovať aj jeden z dvoch benzínových motorov.

Atmosférický agregát 1,4 ponúka rovnaký výkon ako v minulosti – 70 kW (95 k). V ponuke nad ním stojí prepĺňaný motor 1,4 T-Jet s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 206 Nm pri 2.000 ot/min.

Súčasné Doblo je s motorom 1,4 T-Jet dostupné aj s nádržou a prestavbou na stlačený zemný plyn CNG. Predpokladáme, že Fiat túto ponuku zachová aj v budúcnosti.

Predaj nového Fiatu Doblo začne začiatkom budúceho roka v štyroch variantoch, dvoch dĺžkach i výškach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  5. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  6. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  7. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  8. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 684
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 988
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 166
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 584
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 6 343
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 330
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 123
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  2. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  3. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  4. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  5. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  6. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  8. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 170
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 664
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 365
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 200
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 485
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 025
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 509
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 356
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu